No, lyhyehkön koeajon havaintoja. Ei tullut liian jäykkä, liian löysä muuttui sopivaksi. Nopeat iskut testaamatta - en ajanut kuoppiin. Hyvin meni siis.
Pienenä yllätyksenä tähän pyörään tuli myös jarrut! Ennen kun painoi kahvaa niiasi keula ja vauhti hidastui vähän. Nyt ei keula niiaa ja vauhti hidastuu enemmän.
Mitä tästä opimme ? Luultavasti emme mitään kuten aina. Takaiskareitahan tuohon ei kannata vaihtaa jne![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kuten monesti, on öljyongelmaan vastaus Delvac! Tästä yksiasteista kakskymppistä, riittää jokusen mopon keulaputkiin tuo![]()
1835
Liekkö keula- ja moottoriöljyjen SAE-viskositeetit yhteneviä? Moottori- ja vaihteistoöljyissä on ainakin eri asteikko.
Moottori ja keulaöljyjen SAE taulukot on samat mutta kun se esim SAE10 öljyn viskositeetti saa olla aika laajalla alueella niin eroja on.
Mutta kysyjälle vastausta, Motonetista löytyy suoraan Motulin 20W keulaölppää:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...-Expert-20W-1L
Se lienee sopivinta tuohon.
Toki lötyy myös 15w versio jos haluaa herkistää keulan toimintaa esim kylmällä kelillä.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Eikö enskoissa valot ole suoraan staattorilta ja vieläpä vaihtojännitteellä?
Joo ehkä noinkin, kytkentöjä voi olla monenlaisia. Mutta jos lähtökohta on se, että takavaloon tulee yhteinen maajohto, erillinen plussajohto parkille ja erillinen plussajohto jarruvalolle. Niin mun sähköoppiin ei mahdu mitenkään se, että miksi se akkusähköllä palava parkki sammuu jarrukahvasta painamalla, tulipa sille jarrukahvalle sähkö akulta, magneetolta tai ”ei mistään” koneen ollessa sammuksissa. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa, mutta en nyt sellaista just tähän pysty taikomaan.
Siksi pohdinkin sitä ”eksoottista kytkentää” ledilampun sisällä. Yksi teoreettinen vaihtoehto olisi esim se, että parkkivalona toimiva plussa menisi ledeille jonkinlaisen alennusvastuksen läpi. Jarruvalon plussa tulisikin sitten siihen vastuksen ja ledien väliin, jolloin ledit palaisivat täydellä kirkkaudella. Nyt jos tähän yhtälöön tuodaan jarruvalo erilliseltä magneetolta, niin kone sammutettuna se parkille tuleva plussa menisikin jarrua painaessa magneeton kautta suoraan maihin. Äkkiä voisi olettaa, että sulake palaa tai magneetto ottaa tuossa äkkiä lämpöä, mutta käämin vastusta tietämättä pelkkää spekulaatiota.
Tehtaan puolesta kuvatunlainen kytkentä pyörässä olisi sinänsä ihan fiksu ja ongelmaton, jos takavalona olisi perinteiset erilliset hehkulankapolttimot. Mutta kinkkipojan ledeillä näissä voi tulla ylläreitä.![]()
Okei, eli ne on samalla asteikolla.
Nyt vaan pitäisi selvittää että mikä on suoran SAE20:n viskositeetti sanotaan nyt 30 asteessa - ja mikä on vaikka 10W öljyn viskositeetti samassa 30 asteessa. Yritin googlettaa sopivaa käppyrää mutten osannut.
Melko vaikea uskoa että tuohon yhtään jäykempää kamaa kannattaisi laittaa - näppituntumalta siitä tuli hyvä.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Jep, kokolailla just noin mutta yleensä vaan "vanhoissa kaasari malleissa" joissa siis ns "1-vaihe laturi".
Näissä uudemmissa ruiskumalleissa on liki kaikissa isot noin 200W 3-vaihelaturit ja kaikki sähkö tasasuunnataan. Syynä tietenkin bensapumpun + ruiskusysteemin isompi sähkönsyönti.
Ja se valojen sammuminen moottorin sammuessa tehdään ihan releellä. Eli kun mopon mosa pyörähtää ja staattorilta tulee edes hitunen sähköä vetää rele (tai releet) virrat päälle bensapumpulle + muulle ruiskulle ja valoille yms kuluttajille.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Osaisikohan täällä kukaan nimetä sellaisia 80-90 luvun +/- 1000cc pyöriä joissa on:
-teräsrunko (alumiinikin käy jos muut ehdot täyttyy)
-alakehtoputket
-pulttikiinnitteinen takahäkki
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Olisko sähköpeli rakenteilla 🤔
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Jos takahäkki on kiinnitetty hitsaamalla katsotaan sen olevan osa runkoa eikä sitä silloin ole lupa muokata, jos taas häkki on pulttikiinnitteinen ei se kiinnosta viranomaisia tuon taivaallista jolloin sen voi vapaasti rakentaa haluamaansa muotoon itse.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
"Italialainen omavalmiste moottoripyörä paloi Asikkalassa ja oli tuhota 2 omakotitaloa"
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Vittu sä jaksaton se nyt helvetti pyhä lehmä näköjään joillekin... Ja niin bensahan ei tunnetusti pala...
Sen verran taustaa että elektroniikka-ja tietoliikennetekniikka- asentajan paperit löytyy että uskoisin osaavani tasavirtalaitteen kytkeä ja asianmukaisesti suojata.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kadraaniveto ja kiinteä takahäkki, mutta muuten oikein tilava ja muunneltava vaihtoehto, eli Moto Guzzi.
Ylärunko on kiinni vaihdelaatikossa ja erikseen irroitettavasissa alarungoissa, jotka ovat kiinni vaihdelaatikossa ja moottorissa.
Image00003.jpg
SAM_0584eee.jpg
Mnjaa ei mahtais olla ameriikantemppu liittää motti siihen kartaanin nokkaan sopivalla kalikalla...
Ostaks moottorin katteet ja sähköt pois mulle riittää pelkkä paperillinen rullaava runko
Edit: aihitto mut takahaarukka on kiinni askissa ei rungossa, se aiheuttaa omat haasteensa...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91