Jeppis![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Nähtävästi kolmevarttinen urosnippa on sangen harvinainen ilmestys ainakin lahtelaisten rautakauppojen mukaan mut mul on nyt se puoltuumanen nippa sekä 3/8->1/2 sekä 3/4->1/2 supparit, jollain yhdistelmällä noi on nyt prkle pakko saada jo yhteen...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Aijjugoslaavia jos joku alkaa vastustaa niin sitten se vastustaa kunnolla... Onnistuhan se lopulta mutta taas lähti PRH:lle pari patenttihakemusta... Jos ton muoviosan ruuvaa pohjaan tiivistettä vasten se menee niin syvälle ettei letkuliitin enää lukitu siihen ja kierre on sen verran horo tohon adapteriin että ei tahdo teflonteipilläkään tiivistyä. Jouvuin lopulta kieputtaa siitä teipistä sellasta köyttä josta tein kierteen loppuun "stopparin" ja kiristin sen sitä vasten. Pitää toistaiseksi mutta tuskin toimii pysyväisratkaisuna...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Puuilo on lahen halvin paikka ostaa noita liittimiä ja erittäin hyvät valikoimat! Myös biltemassa laajat valikoimat puutarhaliittimiä ja lvi liittimiä joita helppo vertailla kaupassa keskenään kun hakee yhestä hyllystä koe käyttöön työntömitan![]()
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Ja yks mikä huonopuolituossa puutarha letkussa on, on se että sen käyttö ei sovellu juomavedelle!
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Tuo oli tuommonen testi joka paljasti juuri sen mitä pelkäsinkin, letkun nenässä ei paine riitä että tuo toimis kunnolla, pidämme tuon siis vastakin kodinhoitohuoneessa ja käytämme tallilla paremmin virtaavaa omavalmistetta.
Jokusen vuoden näitä nyt harrastanut ja pestyissä pulloissa ollaan tukevasti toisella tuhannella joten se puoli on kyllä hanskassa ja aineet tiedossa millä lähtee turvallisesti jankkiintuneempikin pullo puhtaaksi, yksikään pullollinen ei ole vielä epäpuhtauksien takia mennyt piloille.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Aiheesta kuin aiheesta! Kenellä on kokemusta Brittien liikenteestä, onko millaiset ruuhkat esim. viikolla klo 12-20 eikä ole vielä kesäloma-aika??
BMW S1000RR
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tarttis tilata momenttiavain pienille momenteille (pari-parikyt nm) oisko suosituksia? Kunhan ei satasia maksa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tällaisella olen itse pärjännyt pikkumomenttien kanssa. https://www.ikh.fi/fi/momenttiavain-1-4--1-25nm-w075393
Hintaa on, mutta ainahan voi kaupassa tinkiä.![]()
näyttää olevan "eteläsuomessa" 30€ halvempi ja tälpuol lahtee kaikilla samat hinnat
https://www.osta.ee/momentvoti-14-1-...101533223.html
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Halpoja löytyy myös. https://m.motonet.fi/fi/tuote/765016...ain-5-25-Nm-14
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
kun kuukkeloi polkupyörän momenttiavaimen ,alkaa löytymään kaikenlaista--
https://www.bikeshop.fi/Absolut-mome...uppa/pABS5593/
https://www.clasohlson.com/fi/Polkup...aklitt/31-8670![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Vakuuttavan näkönen toi klasun versio![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei kannata ostaa halpaa momenttiavainta. Ite ostin motonetistä joitain vuosia sitten bahkon ja oon tyytyväinen n150€ makso mut halpoja saa ostaa usein ni hinta tulee takas.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Hurjannäköinen mutta ainakin teoriassa vakaa mittaustulokseltaan. Avaimen varsi näyttää toimivan jousena, sen jäykkyys ei muutu, eikä asteikkokaan itsestään elä.
Jos kalibroisi jotain laatuavainta vasten, tuon saisi viritettyä tarkaksi tuota muoviasteikkoa varressa ylös/alas siirtämällä.
Sen jälkeen kun tuon ottaa laatikosta, voi luottaa että se näyttää oikein.
Taidan itseasiassa hakea tuollaisen kotiin. Kiitän vinkistä.
Viimeksi muokannut: skuikka; 31.12.2018 klo 23:38.
Tiedossa toki tuokin mut ite yritän aina löytää, tuote kuin tuote, sen halvimman jonka jälkeen hinnanlisäys tulee lähinnä brändistä. Eli ns hinta-laatusuhteeltaan parhaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mulla on kolme momenttiavainta. Isoin on vanhin ja varmaan laadullisesti huonoin. Kaksi pienempää ovat päällisin puolin hyvin tehtyjä ja viimeisteltyjä (eipä löytynyt kuvaa). Nähdäkseni momenttiavain on tarkimmillaan alueen puolenvälin paikkeilla (pitäiskin kyllä tarkistaa). Jos ilmoitettu alue on kovin laaja niin epäilen ettei se voi olla tarkka etenkään alueen alarajalla. Päättelin että on parempi hankkia useampi erikokoinen kuin yksi kallis, vähän kuten vasaroissa.
En sitten sijoittanut avaimiin neljääsataa vaan ehkä sataviiskymppiä. Kiristystapa vaikuttaa myös. Jos olen ymmärtänyt oikein niin kiristys pitäisi tehdä liukukitkan alueella, eli jatkuvalla liikkeellä avaimen napsahdukseen asti. Kun tarvitsen noita niin harvoin, niin kokeilen viilapenkissä vääntäen että säätö toimii ja on näppituntumalta tontilla, ihan siltä varalta että jos avainta on käyttänyt joku muu (pyöritelty hiekassa).
SF 1098S
MTS V4S Sport
Lattarauta ja siihen liukuva puntti, kuten ikivanhoissa vaaoissa. Kyllä meinaan tulee tarkka momentti, jos latta on tasapainossa tai muuten osaa huomioida sen omapainon. Tuo toimii hyvin vain silloin, jos ruuvia on mahdollista pitää vaakasuorassa.
Jos kiristettävä ruuvi on epämääräisessä asennossa, niin sitten jousivaa'alla nyppimään vääntimen päästä ja väännin ensin tasapainoon niin, ettei se itse tuota momenttia.
Täytyy kyllä myöntää, että itse lopetin apulaitteiden kanssa puuhastelun ja ostin Motonetista pienen momentin momenttiavaimen. Todellisuudessa kierteiden ja aluslevyjen kunto, voiteluolosuhteet, epäpuhtaudet ja jopa lämpötila heittelevät tuloksia sen verran, että lopullinen kiristysvoima vaihtelee vaikka momentti itsessään olisi äärettömän tarkka.
Lisäksi kiristystapa momenttiavaimessa on jo lähtökohtaisesti virheellinen: se ei tuota ruuviin ainoastaan momenttia, vaan myös sivuttaisvoimaa. Sitä voi yrittää peukalolla kompensoida avaimen tyvipäästä, jos peukalossa on sisäänrakennettu voima-anturi. Tai käyttää pitkää jatkovartta jolloin pienemmällä voimalla saa suuremman momentin. Oikea momenttiavain olisi pyöränrenkaan muotoinen väännin, jota väännetään molemmilta puolilta yhtäaikaa samansuuruisella voimalla. Tai sellainen kiintoavain jota voi vääntää molemmilta puolilta, ja momenttiavain on sitten pelkkä hylsy keskellä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Käsittääkseni se kympin manuaaliviisarilla varustettu vääntövarsi on hyvinkin tarkka jos osaa vääntää viisarin mukaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mulla on juurikin tuon näköinen ja luultavasti hintainen 15+ vuotta vanha versio. Eihän noi mihkään hajoo jos niillä ei ala aukomaan jumissa olevia pultteja/muttereita. Hoitaa sen aukomisen kiinteillä avaimilla ni kestää liki ikuisesti. Väitän että omallani on mopoja ruuvattu suht s**tanasti.
Tarkkuus, no - mä väitän että valtaosa mopon M5-M8 kokoisista ruuveista johon ton momentti riittää, ei nakkaa paskaakaan onko ohjearvon 12Nm jotain väliltä 10-14Nm. Ja sitä se varmasti on vaikka ei kalibroisikaan. Ammattikäyttö on erikseen. Toki kerran muutamaan vuoteen käytän auki ja lukkoöljyä mekanismeihin.
Ja niinkuin tossa moni jo kirjoitti, pulttien, muttereiden puhtaus, se että mennään momenttiin tasaisella liikkeellä ja että välissä on joko lukkoliima, rasva tai kuivana, mille momentti on sitten annettukaan - näihin liittyvät variaatiot antaa kotikäytössä huomattavasti enemmän epätarkkuutta kuin itse avaimen tarkkuus halpa vs kallis.
vuoristoatleetti
Kysellääs taas ku ei täs talvella muutakaa tekemistä ole, kellää tietoo minkä bägisysteemin hevosenkenkä? Tuli Benskun mukana mut kassi tietysti puuttuu...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91