Sivu: 96 / 148:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46869495969798106146 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2851:stä 2880:een 4418:sta
  1. #2851
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    No niin...toimiihan se jarruvalo kuten vilkutkin, mutta vain moottori päällä Olkoon näin sitten
    On siihen ledivaloon kyllä kiinanpoika jokseenkin eksoottisen sisäisen kytkennän rakentanut. Tai ainakin minun on jokseenkin vaikea uskoa, että pyörän omat sähköt olisi rakennettu niin, että moottorin ollessa sammuksissa jarrun painaminen sammuttaa parkin.
  2. #2852
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    vaikka sieltä alatulpasta. Ei se voi ainakaan huonoa tehdä. Jos öljyistä tuli liian jäykät niin keula kyllä tuntuu hitaalta ja nopeissa iskuissa kivikovalta (koska tuollaisen keulan alkeellinen rakenne)
    No, lyhyehkön koeajon havaintoja. Ei tullut liian jäykkä, liian löysä muuttui sopivaksi. Nopeat iskut testaamatta - en ajanut kuoppiin. Hyvin meni siis.

    Pienenä yllätyksenä tähän pyörään tuli myös jarrut! Ennen kun painoi kahvaa niiasi keula ja vauhti hidastui vähän. Nyt ei keula niiaa ja vauhti hidastuu enemmän.

    Mitä tästä opimme ? Luultavasti emme mitään kuten aina. Takaiskareitahan tuohon ei kannata vaihtaa jne
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  3. #2853
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Haarukkaöljyt:

    Z440 LTD:n kirja esittää jotta SAE20 moottoriöljyä. No, tuotahan ei yksiasteisena saa mistään, Stormilla myivät 10 haarukkaöljyä.
    Kuten monesti, on öljyongelmaan vastaus Delvac! Tästä yksiasteista kakskymppistä, riittää jokusen mopon keulaputkiin tuo
    1835
  4. #2854
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Kuten monesti, on öljyongelmaan vastaus Delvac! Tästä yksiasteista kakskymppistä, riittää jokusen mopon keulaputkiin tuo
    Taitaisi huoltaa koko maapallon Z440:t tuolla ;)
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  5. #2855
    Liekkö keula- ja moottoriöljyjen SAE-viskositeetit yhteneviä? Moottori- ja vaihteistoöljyissä on ainakin eri asteikko.
  6. #2856
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Liekkö keula- ja moottoriöljyjen SAE-viskositeetit yhteneviä? Moottori- ja vaihteistoöljyissä on ainakin eri asteikko.
    Eipä taida olla edes keskenään yhteensopivia eri valmistajilla. Ennen haarukkaöljyjä noissa aikanaan (CB500F) käytettiin moottoriöljyä, jossain vaiheessa (CB750KA) siirryttiin ATF-öljyyn. Sitten tulikin noin haarukkaöljyt.
    FJR -17
  7. #2857
    Moottori ja keulaöljyjen SAE taulukot on samat mutta kun se esim SAE10 öljyn viskositeetti saa olla aika laajalla alueella niin eroja on.
    Mutta kysyjälle vastausta, Motonetista löytyy suoraan Motulin 20W keulaölppää:

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...-Expert-20W-1L

    Se lienee sopivinta tuohon.
    Toki lötyy myös 15w versio jos haluaa herkistää keulan toimintaa esim kylmällä kelillä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  8. #2858
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Moottori ja keulaöljyjen SAE taulukot on samat mutta kun se esim SAE10 öljyn viskositeetti saa olla aika laajalla alueella niin eroja on.
    Joissakin purkeissa on myös mainittu oikeat viskositeettilukemat eri lämpötiloissa (tai tiedot löytyvät valmistajan sivuilta erikseen). Niitä vertailemalla pystyy jonkin verran tekemään vertailua eri tuotteiden välillä, jos sellaisen kokee tarpeelliseksi.
    2x HD, 2x Savage
  9. #2859
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    On siihen ledivaloon kyllä kiinanpoika jokseenkin eksoottisen sisäisen kytkennän rakentanut. Tai ainakin minun on jokseenkin vaikea uskoa, että pyörän omat sähköt olisi rakennettu niin, että moottorin ollessa sammuksissa jarrun painaminen sammuttaa parkin.
    Tai olisiko paremminkin, että miten tai minkä kautta edellinen omistaja on vetänyt piuhat
    Ducati Hypermotard 1100s / 17 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  10. #2860
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    On siihen ledivaloon kyllä kiinanpoika jokseenkin eksoottisen sisäisen kytkennän rakentanut. Tai ainakin minun on jokseenkin vaikea uskoa, että pyörän omat sähköt olisi rakennettu niin, että moottorin ollessa sammuksissa jarrun painaminen sammuttaa parkin.
    Noh, ainakin yhtä Huskyn kytkentäkaaviota kun tavaili, niin nämä valojen piuhat tuli jostain sieltä magneetto/valopuola -linjalta, akku näytti olevan vaan jonkinlaisessa sivuroolissa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #2861
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Noh, ainakin yhtä Huskyn kytkentäkaaviota kun tavaili, niin nämä valojen piuhat tuli jostain sieltä magneetto/valopuola -linjalta, akku näytti olevan vaan jonkinlaisessa sivuroolissa.
    Ennen aikaan enduroissa oli aika yleisesti niin että oli kolme puolaa, yksi sytytykselle, toinen ajovaloille ja kolmas joka latasi pikkuruista akkua josta vilkut ja muu vastaava vähemmän tarpeellinen. Jarruvalo taisi olla akulta, en enää muista.
    FJR -17
  12. #2862
    Eikö enskoissa valot ole suoraan staattorilta ja vieläpä vaihtojännitteellä?
  13. #2863
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Noh, ainakin yhtä Huskyn kytkentäkaaviota kun tavaili, niin nämä valojen piuhat tuli jostain sieltä magneetto/valopuola -linjalta, akku näytti olevan vaan jonkinlaisessa sivuroolissa.
    Joo ehkä noinkin, kytkentöjä voi olla monenlaisia. Mutta jos lähtökohta on se, että takavaloon tulee yhteinen maajohto, erillinen plussajohto parkille ja erillinen plussajohto jarruvalolle. Niin mun sähköoppiin ei mahdu mitenkään se, että miksi se akkusähköllä palava parkki sammuu jarrukahvasta painamalla, tulipa sille jarrukahvalle sähkö akulta, magneetolta tai ”ei mistään” koneen ollessa sammuksissa. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa, mutta en nyt sellaista just tähän pysty taikomaan.
  14. #2864
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Joo ehkä noinkin, kytkentöjä voi olla monenlaisia. Mutta jos lähtökohta on se, että takavaloon tulee yhteinen maajohto, erillinen plussajohto parkille ja erillinen plussajohto jarruvalolle. Niin mun sähköoppiin ei mahdu mitenkään se, että miksi se akkusähköllä palava parkki sammuu jarrukahvasta painamalla, tulipa sille jarrukahvalle sähkö akulta, magneetolta tai ”ei mistään” koneen ollessa sammuksissa. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa, mutta en nyt sellaista just tähän pysty taikomaan.
    Joo, ei toi sammuminen mullakaan mene jakeluun, mutta toi veikattu maattovika se ei ole, jos kerran suoralla plussalla palaa ;-)
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #2865
    Siksi pohdinkin sitä ”eksoottista kytkentää” ledilampun sisällä. Yksi teoreettinen vaihtoehto olisi esim se, että parkkivalona toimiva plussa menisi ledeille jonkinlaisen alennusvastuksen läpi. Jarruvalon plussa tulisikin sitten siihen vastuksen ja ledien väliin, jolloin ledit palaisivat täydellä kirkkaudella. Nyt jos tähän yhtälöön tuodaan jarruvalo erilliseltä magneetolta, niin kone sammutettuna se parkille tuleva plussa menisikin jarrua painaessa magneeton kautta suoraan maihin. Äkkiä voisi olettaa, että sulake palaa tai magneetto ottaa tuossa äkkiä lämpöä, mutta käämin vastusta tietämättä pelkkää spekulaatiota.

    Tehtaan puolesta kuvatunlainen kytkentä pyörässä olisi sinänsä ihan fiksu ja ongelmaton, jos takavalona olisi perinteiset erilliset hehkulankapolttimot. Mutta kinkkipojan ledeillä näissä voi tulla ylläreitä.
  16. #2866
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nyt jos tähän yhtälöön tuodaan jarruvalo erilliseltä magneetolta, niin kone sammutettuna se parkille tuleva plussa menisikin jarrua painaessa magneeton kautta suoraan maihin. Äkkiä voisi olettaa, että sulake palaa tai magneetto ottaa tuossa äkkiä lämpöä, mutta käämin vastusta tietämättä pelkkää spekulaatiota.
    Jotain tällaista minäkin päissäni pohdiskelin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #2867
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Moottori ja keulaöljyjen SAE taulukot on samat mutta kun se esim SAE10 öljyn viskositeetti saa olla aika laajalla alueella niin eroja on.
    Okei, eli ne on samalla asteikolla.

    Nyt vaan pitäisi selvittää että mikä on suoran SAE20:n viskositeetti sanotaan nyt 30 asteessa - ja mikä on vaikka 10W öljyn viskositeetti samassa 30 asteessa. Yritin googlettaa sopivaa käppyrää mutten osannut.

    Melko vaikea uskoa että tuohon yhtään jäykempää kamaa kannattaisi laittaa - näppituntumalta siitä tuli hyvä.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  18. #2868
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Eikö enskoissa valot ole suoraan staattorilta ja vieläpä vaihtojännitteellä?
    Sitä mä tuossa yritin juuri selittää, eli ajovaloille oma puola josta sähköt vaihtojännitteellä. Tässä yheydessä puolalla tarkoitan juuri sitä käämiä joka on magneeton sisällä. Siis kolme erillistä.
    FJR -17
  19. #2869
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Sitä mä tuossa yritin juuri selittää, eli ajovaloille oma puola josta sähköt vaihtojännitteellä. Tässä yheydessä puolalla tarkoitan juuri sitä käämiä joka on magneeton sisällä. Siis kolme erillistä.
    Jep, kokolailla just noin mutta yleensä vaan "vanhoissa kaasari malleissa" joissa siis ns "1-vaihe laturi".

    Näissä uudemmissa ruiskumalleissa on liki kaikissa isot noin 200W 3-vaihelaturit ja kaikki sähkö tasasuunnataan. Syynä tietenkin bensapumpun + ruiskusysteemin isompi sähkönsyönti.
    Ja se valojen sammuminen moottorin sammuessa tehdään ihan releellä. Eli kun mopon mosa pyörähtää ja staattorilta tulee edes hitunen sähköä vetää rele (tai releet) virrat päälle bensapumpulle + muulle ruiskulle ja valoille yms kuluttajille.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  20. #2870
    Osaisikohan täällä kukaan nimetä sellaisia 80-90 luvun +/- 1000cc pyöriä joissa on:

    -teräsrunko (alumiinikin käy jos muut ehdot täyttyy)
    -alakehtoputket
    -pulttikiinnitteinen takahäkki
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #2871
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    -pulttikiinnitteinen takahäkki
    Avaa tätä vaatimusta hiukan.
  22. #2872
    Olisko sähköpeli rakenteilla 🤔
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #2873
    Jos takahäkki on kiinnitetty hitsaamalla katsotaan sen olevan osa runkoa eikä sitä silloin ole lupa muokata, jos taas häkki on pulttikiinnitteinen ei se kiinnosta viranomaisia tuon taivaallista jolloin sen voi vapaasti rakentaa haluamaansa muotoon itse.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #2874
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Olisko sähköpeli rakenteilla 樂
    Paljolti mahdollista. Katotaan nyt, toistaiseksi ajatuksen tasolla.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #2875
    "Italialainen omavalmiste moottoripyörä paloi Asikkalassa ja oli tuhota 2 omakotitaloa"


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  26. #2876
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Osaisikohan täällä kukaan nimetä sellaisia 80-90 luvun +/- 1000cc pyöriä joissa on:

    -teräsrunko (alumiinikin käy jos muut ehdot täyttyy)
    -alakehtoputket
    -pulttikiinnitteinen takahäkki
    Bokseribemarit miltei kaikki.
  27. #2877
    Vittu sä jaksat on se nyt helvetti pyhä lehmä näköjään joillekin... Ja niin bensahan ei tunnetusti pala...

    Sen verran taustaa että elektroniikka-ja tietoliikennetekniikka- asentajan paperit löytyy että uskoisin osaavani tasavirtalaitteen kytkeä ja asianmukaisesti suojata.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #2878
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Bokseribemarit miltei kaikki.
    Taitaa vaan olla vanhatkin hinnoissaan. Tonninen GTS olis aika pähee aihio siinä kun ei runkoa ole kun juuri nimeksi joten muodot pääsis suunnittelemaan vapaasti. Voi kai se "stressed member" runkokin olla voihan siihen akkukotelon ympärille/läpi vetää jäykisteet...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  29. #2879
    Kadraaniveto ja kiinteä takahäkki, mutta muuten oikein tilava ja muunneltava vaihtoehto, eli Moto Guzzi.

    Ylärunko on kiinni vaihdelaatikossa ja erikseen irroitettavasissa alarungoissa, jotka ovat kiinni vaihdelaatikossa ja moottorissa.

    Image00003.jpg
    SAM_0584eee.jpg
  30.  
  31. #2880
    Mnjaa ei mahtais olla ameriikantemppu liittää motti siihen kartaanin nokkaan sopivalla kalikalla...

    Ostaks moottorin katteet ja sähköt pois mulle riittää pelkkä paperillinen rullaava runko

    Edit: aihitto mut takahaarukka on kiinni askissa ei rungossa, se aiheuttaa omat haasteensa...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 96 / 148:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46869495969798106146 ... ViimeinenViimeinen