Hehe viimeks ollu pyöräreissussa SMASH:issä olikse 2019 sitä ennen jõgevatreff en ees muista millon... Ja muutenkin luonne semmosta stressaavaa sorttia. Pointti lähinnä kerta tossa on täys laukkusarja jotka ei millään täyty majoitusvälineistä niin sama lataa kaikki mahdolliset huoltokamat mukaan. Lainatakseni ameriikkalaisia ase-entusiasteja, mielummin on mitä ei tarvii kun tarvii mitä ei ole, ei ne sielä sivulaukussa matkaa muuta kunnes niitä tartteekin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tämä otettu itseasiassa huomioon koska sinne tulee kevyt makuupussi ja lompsa yms mitä tarvii päivällä ja kypärä yöksi. Oikea eli ojanpuolen boksi on huoltoloota, vasen majoitustarvikkeille. Ja kyllä tykkään miettiä nää asiat etukäteen että itse suoritusta tehdessä voi niinsanotusti keskittyä hetkeen. Työautoissakin on kanisteri, työkalusarja, ensiapulaukku, saha, hinaustarvikkeet, hätävalokiekot, vinssi ja lapio, ihan vaan oman mielenrauhan takia koska mulla ei ole aikaa venttaa kolmea tuntia hinuria päästäkseni pinteestä josta olisi päässyt oikeilla välineillä vartissa. Ensiapulaukkua lukuunottamatta kaikkia on tähän asti käytetty vähintään kerran.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Niin joo, Yamahalla ei mitään ongelmaa, eikä millään muullakaan omistamallani bensaa polttavalla härvelillä, ei se alkylaatti mitään ihmeainetta ole, nestekaasuista polymeroitua aromaatti- ja alkoholivapaata bensiiniä jonka haihtuvuus on vähäisempää kuin tavallisen ysikasin. Pienkoneet vaativat hieman seossäätöä toimiakseen kunnolla, mutta moni käyttää tuota autoissa ja moottoripyörissä talvisäilytyksessä paremman säilyvyyden takia. Joskus ajoin syksyn ratapäivänkin alkylaatti/98E seoksella kokeeksi ilman ongelmia.
lario ja Rekkamasa ovat kokeneita motoristeja, tämä onkin tarkoitettu lankaa mahdollisesti lukeville
kokemattomammille motoristeille.
Kuten lario sanoi, mahdollisimman vähän kuormaa taakse ja ylös, eli takalaukkuun. Jätä pois jos mahdollista.
Sivulaukkujen pitäisi olla mahdollisimman samanpainoisia.
Mikäli se ei ole mahdollista tai joku satunnainen ohkulkija on laittanut sivulaukkuun esimerkiksi laatikollisen
palautusjuomaa jota et raaski heittää pois, painavampi laukku aina vasemmalle puolelle.
Ja se oikeanpuoleinen laukku otetaan aina ensimmäisenä irti.
Täh?
Mikäli oikeanpuoleinen laukku painaa selvästi enemmän ja pyörä pysäköidään sivutuen varassa hieman kaltevalle
pinnalle normaalia pystympään, saattaa se kaatua jopa reippaammassa tuulenpuuskassa.
Oikeanpuoleisen laukun ensin irrottamisen syy on samankaltainen.
Mikäli aloitat vasemmasta laukusta,olet varmaankin pyörän vasemmalla, eli sivutuen puolella, ja siten lähtökohtaisesti
väärällä puolella pyörää ottaaksesi koppia. Yhdessä kädessä laukun kahva ja toisessa irrottamiseen tarvittava avain,
tai jotain.
Nurinhan se menee.
Olen nähnyt kuvia ja jopa kuullut katkeria asianomistajakommentteja molemmista versioista.
Kuorman painopisteellä, sijainnilla ja asennolla on todellakin merkitystä.
Kaunis kesäpäivä aikoja sitten.
Kokenut motoristijonotti Hämeenlinnassa jollakin huoltsikalla tankkausvuoroa. Oli kuuma, hiki ja pikkuhiljaa vähän tukala olo, joten ajatus ei ollut terävimmillään.
Ducatissa oli tankkilaukku, joka oli pakattu aika tiivisti, koska se oli ainoa tavaratila.
Käänsin tankkilaukkua siinä odotellessa, että pääsen sitten rivakasti tankkaamaan.
Kun vuoro tuli, niin potkuvauhdilla Tuksu mittarin oikealle puolelle ja kokenut motoristi pois satulasta.
Laitoin Tuksun sivutuelle ja kun päästin käden irti vasemmasta cliparista, niin Tuksu päätti käydä lepäämään oikealle kyljelle...
No, Tuksu pystyyn, sekunnin harmittelu, tankkaus ja Tuksun tuuppaaminen pois mittarikentältä.
Tankkauksen jälkeen, kun mieli oli tasottunut ja nahkapuvun takki saatu pois päältä, niin kävin tarkastamassa vahinkopaikan.
Kyllä, siellä oli se sama miinä, mikä löytyy monelta huoltoasemalta.
Siinä mittarin vieressä oli viemärikaivo, jolle oli sitten sopivan lasku tehty.
Koska alusta oli vino, niin pyörä oli sivujallalla lähes suorassa, jolloin hieman oikealla reunalla ollut tankkilaukun paino riitti kaatamaan rätkän.
No, siitä selvittiin henkisellä harmituksella ja muutamalla satasella...
Ei suoraan liity aiheeseen mutta... aikoinaan tuli metsästettyä paljon ja oltiin kaveriporukalla lapissa linnustamassa. Joka vuosi, ja joka kerta sain kuunnella kettuilua kun joka aamu pakkasin päiväreissua varten parin päivän kuivamuonat ja kevyet yöpymisvälineet sekä muuta pientarviketta kuten EA välineet. Parin kilon lisäpaino repussa ei tunnu missään. Tämä on perua toisesta harrastuksesta missä lähdetään aina liikkeelle varustettuna ja varaudutaan odottamattomaan.
Hämärän laskiessa suunnattiin takaisin mökille kunnes pieni teeriparvi alkoi juoksuttamaan meitä, aikansa kun sen perässä pyörittiin niin hämärä alkoi muuttua pimeäksi ja jokaisella suuntavaisto täysin sekaisin eikä saatu mistään kiintopistettä että olisi sijainti selvinnyt, siihen aikaan GPS oli ylellisyyttä ja operoitiin kartalla ja kompassilla. Lopulta vaihtoehdoksi jäi leiriytyminen, kevyt laavu pystyyn, leiritulet ja iltapalan tekoon. Yö oli pitkä ja kylmä koska kukaan ei ollut varautunut yöpymiseen mutta ihan ok.
Aamun sarastaessa liikkeelle ja selvittämään sijaintia, arpomalla lähdettiin johonkin suuntaan sillä oletuksella että saadaan retkelle joku kiintopiste. Puolen tunnin kuluttua tuli vastaan tie joka näytti kovin tutulta, se oli tie joka meni mökille. Oltiin leiriydytty alle kilometrin päähän mökistä...
Seuraavilla reissuilla kavereillakin oli peruspakkaus mukana.
Kylätason kurapyöräilijä.
Sain minä intissäkin kuulla vittuilua kun sirpan taskussa oli aina mm rautalankaa laastareita ja mausteita. Kummasti ne vaan kelpas muillekin tarpeen sattuessa, pakkimuona huomattavasti miellyttävämpää einehtiä kun siihen on heittää vähän makua päälle. Ei se tietääkseni ole muilta pois jos en halua siitä parin päivän reissusta viettää yhtä tienposkessa esim rengasrikon sattuessa, pyörä ne kamat kantaa ja aiemmin mainittu välineistö ei taida PA-kannua lukuunottamatta painaa yhteensäkään kahta kiloa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Piti ihan piruuttaan punnita, painaa nuo sentään oikeen 3.8kg. Ei tee kovassa sivulaukussa tuon taivaallista eroa ja vaikkei itte tarttis niin tulee mukavan pörröinen olo jos voi pelastaa jonkun pinteeseen joutuneen kanssamotoristin päivän.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Onhan niitä kaikenmaailman tiepalveluita ja muita jotka pelastaa kun sormi menee suuhun mutta vierastan sormen makua niin paljon että en mielelläni niiden varassa ole. Pyörässä on kunnon työkalusetti millä on omia ja muiden mopoja virvottu lukemattomia kertoja milloin missäkin kuntoon ja enskakamoissakin kulkee ensiapukamat mukana. Paljon rennompaa kun tietää ettei tarvitse apua soitella joka pikku murheeseen.
Autoliiton aapluskortti on omassakin lompsassa mut lähinnä jos tarttee työautoa hinata, pikkumurheet on aina ollu tapana hoitaa itte. Pääsee huomattavasti nopeammin jatkamaan matkaa eikä maksa kun sen vaivan kerta kaikki vehkeet oli omasta takaa valmiiks jo muutenkin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tosta bensasta vielä kun kerran GTS on kaasaripeli ja tehty siihen aikaan kun viinaa ei bensassa ollut niin pienkonebensa ei taatusti ongelma. Itse ajellut joskus kaasariautolla pelkällä kaasutispriillä kun tankki tyhjä ja piti päästä motarilta pois. Vähän paukkui mutta kyllä kävi. Eri asia nämä nykyajan tietokoneistetut vehkeet.
FJR -17
On muutes ruisku.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Njaa. 60-70 -luvun itäautoista löytyi jakajan kyljestä pikasäätö oktaanitarpeelle, länsiautoissa tällaista ei ollut. Ennen kuin tuli nämä tietokoneistetut nykyautot, jotka nakutusantureineen pystyy samaan. Ja lambadan kanssa säätämään myös tarvittavaa seosta (jota pienkonebensa kaipaa enempi, oktaaniluku kun on väittämän mukaan tuo 98).
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Näinhän se on. Lambdallinen ruisku osaa itse vähän korjata pikku eroja ruiskutusmäärissä että saa seoksen kohdalleen. Kaasari toimii jollain lailla jos toimii. Jos on paksulle säädetty, saattaa toimia paremmin.
Oho. Tavallaan aikaansa edellä tuossa kohtaa, ainakin Yamahalla.
Samassa nyt niistä matkavaraosista että niillä CO2 pulloilla saa jo kahdella pullollisessa renkaaseen sen verran ilmaa että pääsee eteenpäin. Jos kompura vie tilaa liikaa. Pari rengasrikkoa ollut reissussa niin tullut kokeiltua.
FJR -17
Eikös toi ollu käsittääkseni ensimmäisiä sarjatuotantopyöriä jossa oli ruisku. Se on vielä aika kulmikas liikkeissään, siinä ei oo semmosta pintakaasumahdollisuuttaa oikeen ollenkaan, se joko vetää tai sitten ei.
Datsian mukana tuli sopivasti tommonen pikkunen salkkukompura, täytyskin muuten varmaan ihan piruuttaan kokeilla toimiiko se kun oli pakkauksen perusteella ainakin kerran avattu![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tarkennetaan lausuntoa sen verran että ensimmäisiä jossa oli happianturilla varustettu elektroninen ruisku, sekä katalysaattori
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
BSA Rocketissa oli Lucasin valmistama
ruisku optiona 70-luvun puolessa välissä.
Kaverilla oli tällainen pyörä ja hän saikin
hankittua kyseiset laitteet. Oli kuulemma
"hiukan" on/off tyylinen ja ensimmäisen
maastoon päätyneen koeajon jälkeen BSA
palautui Amalilla ruokittavaksi.
-eeko
Aiheeseen viitaten.
Mobilisti 5/2021 Ja juttu perienglantilaisesta autosta, eli Vauxhall Viva 1968
Sieppaa.jpg
https://mobilisti.etapahtuma.fi/Tila...id/512#page=51
Loistava idea. Ohivuototiiviste.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niiettä tiivisteen täytyy vuotaa ollakseen tiivis, juupajuu ja varmaan laivan täytyy sit kans vuotaa että se kelluu...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Löytyykö tällaista o-rengasta suomesta jostain liikkeen hyllystä?
Osanumero 0928012012
Ei viitsis maksaa 15e postikuluja euroopasta 4e tiivisteen takia.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson