Sivu: 135 / 148:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3585125133134135136137145 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4021:stä 4050:een 4411:sta
  1. #4021
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän se ollut ihan oikea ratkaisu kun avain kääntyi ja matka jatkui. Lähinnä pohdin sitä, että kannattaako lukkoja voidella vai ei jos ei ole ongelmia. Eli onko jumi lopputulos voitelusta vai siitä ettei ole voideltu
    Yleensä kai se voitelu on viimeinen voitelu. Eli se aine kerää kaiken pölypaskan itseensä pikku hiljaa ja sitten alkaa jumittamaan. Ja samalla se hiekkapöly syö haittojen reikä isommaksi. Ihan sama kuin kaasuttajan kanssa, ei sen akseleita mennä öljyämään jottei ne ala kalvamaan reikää isommaksi ( ainakaan ennen niin ei tehty, voihan olla että huolto-ohjeet on muuttuneet mutta vanha viisaus kuitenkin).
  2. #4022
    Uskallan olla eri mieltä lukkojen, jotka ovat alttiina sään rasitukselle, voitelusta.
    Voitelematon lukko toimii joitain vuosia, alkaa takerrella ja toimia kankeasti, kun taas oikealla aineella ( esim ase- tai automaattiöly, siis öljy joka ei pikeenny ) voideltuna toimii parhaassa tapauksessa koko ajoneuvon käyttöiän.
  3. #4023
    Tässä olisi lukkojen "voiteluun" käytettävä grafiittijauhe:

    https://www.fruugo.fi/graphite-powde...SABEgKfn_D_BwE
    -- Brake later and open the gas earlier --
  4. #4024
    Terveppä terve en tiiä pitäskö tehä uus topic vai laittaa tähän mutta, on tullut hankittua tällänen vähän erikoisempi lisävaruste eli MC Cruisen vakkari moottoripyörään https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...--McCruise.htm

    Vuosi sitten kesänä homma jäi asennuksen jälkeen siihen että pitää opettaa kyseinen härpätin tavoille ajamalla tiettyjä tasaisia nopeuksia ja kiihdytyksia yms yms. periaatteessa nämä neuvotaan tekemään tiellä ajaen mutta on hieman vaikeaa ajaa täysin tasaista 70kmh jollain suoralla tiellä ilman että joku roikkuu perässä tai nopeus heijaa. Paras vaihtoehto olisi dynolla ajaa niin saisi rauhassa ajaa mutta ei ole lähellä mitään paikkaa ja nekin aina maksaa per tunti mansikkaa ja voipi joutua vielä hetken säätelemään niin aikaa voi mennä enemmänkin

    Mitäs mieltä expertit on riittäisikö tällänen perus ketjun huolto rulla juttu https://www.amazon.com/gp/aw/d/B075N...R1OBVC46&psc=1 antamaan saman vastuksen kuin tiellä ajaminen opettamista varten vai pitääkö tullissa olla painoa jotta vastaa samaa?
    Ei siis mitään 200kmh vauhtia ole tarkoitus siinä ajaa mutta 80kmh kyllä pitäisi saada opetus ohjeen mukaan ja pyörä tottakai seinää vasten ettei lähe mopo keuliin

    Nyt olis taas Norjan reissu edessä jolloin tulee Ruotsin läpi ajoissa yli 700km päivämatkat niin aattelin että kun tälläinen vakkari on kerta tullu ostettua ja jopa asennettua niin pitäis varmaan ennen reissua saada vielä säädettyä ja toimintaan
    Ducati 848
  5. #4025
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Uskallan olla eri mieltä lukkojen, jotka ovat alttiina sään rasitukselle, voitelusta.
    Voitelematon lukko toimii joitain vuosia, alkaa takerrella ja toimia kankeasti, kun taas oikealla aineella ( esim ase- tai automaattiöly, siis öljy joka ei pikeenny ) voideltuna toimii parhaassa tapauksessa koko ajoneuvon käyttöiän.
    Oikeita aseöljyjä en lukkoihin laittaisi, "aseöljyjä" varauksella. Ai miksikö noita oikeita aseöljyjä ei kannata lukkoihin laittaa? No siksi että nuo on monet sen verran happamia että liuottavat kuparia ja messinkiä, ovat siis peseviä ja ovat suunniteltu poistamaan vaippa- ja palojäämiä piipusta. Tuo saattaa johtaa lukkojen kohdalla mekanismien väljistymiseen.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  6. #4026
    Pitäisi keksiä yhden Kawan etuakselin pulttiin 22mm kuusiokoloavain. Ensi hätään löysin 20mm kuusiolla olevan sytytystulppahylsyn johon sähköteipillä pari kierrosta ja toimi, mutta pitäisi keksiä fiksumpi ratkaisu.

    Mistä tulisi fiksuiten? Ei haittaa jos olisi muitakin 20mm+ kokoja, mutta kustannustehokkuus on avainsana.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  7. #4027
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi keksiä yhden Kawan etuakselin pulttiin 22mm kuusiokoloavain. Ensi hätään löysin 20mm kuusiolla olevan sytytystulppahylsyn johon sähköteipillä pari kierrosta ja toimi, mutta pitäisi keksiä fiksumpi ratkaisu.

    Mistä tulisi fiksuiten? Ei haittaa jos olisi muitakin 20mm+ kokoja, mutta kustannustehokkuus on avainsana.
    https://www.motonet.fi/tuote/mp-akse...roduct=80-8826
  8. #4028
  9. #4029
    tai M14 pultti
    BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
    BMW F800GS Adv 2014.
  10. #4030
    Onko mitään ehdotuksia mistä voisi löytää Rieju Rs Sport (2018) skootteriin kaasuvaijerin ? Osanumero pitäisi olla 550.3000
    Kaikkialta on kysytty (Suomesta) mitä keksin ja olen googlettanut muttei vaan löydy mistään. Varmasti samaa vaijeria löytyy useammastakin vehkeestä mutta kun ei tiedä mikä sopii. Ei ole oma laite, mutta täytyy ehkä sitten ottaa vaijeri käteen ja lähteä metsästämään yleismalleista vastaavaa ellei mistään löydy.
  11. #4031
    Spraymaalauksesta kysymys. Onko joku onnistunut tekemään tarkkoja rajauksia kalikalimaalilla (Mastonin halvin, tiedän paskaa mut en ala ravaan Lahes joka kerta kun tarviin lisää) ja varsinkin milloin poistaa maskiteippaukset? Kun maali on vielä kunnolla märkää? 20min päästä kun se on jossain määrin kosketuskuivaa? 24h kun sen pitäisi sietää jo jonkin verran naarmuuntumista? Tuskin ainakaan täysin kuivana silloin lohkeaa ainakin. Maalarinteipin alle spray tuntuu aina pääsevän joten tarvii tilata oikeaa rajausteippiä tällä kertaa, suosituksia siitäkin otetaan vastaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #4032
    Mä just maalasin kilikoli-pullolla pakua, ja tarkotus oli ottaa ihan perus maalarinteipit pois mahd, pian.. mut vittu sammuin.
    Meni siis n.12h. ,mutta jälki oli aivan helvetin kaunista. Pidempi aika olis voinu muuttaa tilannetta.
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  13. #4033
    Spraymaalauksesta kysymys. Onko joku onnistunut tekemään tarkkoja rajauksia kalikalimaalilla (Mastonin halvin, tiedän paskaa mut en ala ravaan Lahes joka kerta kun tarviin lisää) ja varsinkin milloin poistaa maskiteippaukset? Kun maali on vielä kunnolla märkää? 20min päästä kun se on jossain määrin kosketuskuivaa? 24h kun sen pitäisi sietää jo jonkin verran naarmuuntumista?
    Ota teippi mahdollisimman nopeasti pois.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  14. #4034
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ota teippi mahdollisimman nopeasti pois.
    Näin vähän arvelinkin. Just sain vahvistuksen että 2kpl 6mm pinstripe rajausteippirullaa on lähetetty, sillä pitäis saada tarkka reuna aikaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  15. #4035
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Näin vähän arvelinkin. Just sain vahvistuksen että 2kpl 6mm pinstripe rajausteippirullaa on lähetetty, sillä pitäis saada tarkka reuna aikaan.
    Niillä rautakaupan keltaisilla/oransseilla rajausteipeilläkin saa tarkkaa rajaa, mutta aina tuollainen on parempaa ja varsinkin jos tarvitsee tehdä kaarretta.

    Kysymys;
    En löydä nyt mistään sitä renkaanpaikkaussettiä missä tulee madot ja hiilidioksidi pullot mukana ? Mistä näitä sai. Varmaan väärät hakutermit käytössä kun en tiedä virallista nimeä.
  16. #4036
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Niillä rautakaupan keltaisilla/oransseilla rajausteipeilläkin saa tarkkaa rajaa, mutta aina tuollainen on parempaa ja varsinkin jos tarvitsee tehdä kaarretta.

    Kysymys;
    En löydä nyt mistään sitä renkaanpaikkaussettiä missä tulee madot ja hiilidioksidi pullot mukana ? Mistä näitä sai. Varmaan väärät hakutermit käytössä kun en tiedä virallista nimeä.
    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...rja-2000022836
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  17. #4037
    Biltemassa on ainakin. Mulla on noita vähän joka vehkeessä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...rja-2000022836
    MV Agusta F3 RR | KTM 890 Duke R | KTM Freeride 350
  18. #4038
    Lainaa TheJ0rma kirjoitti Katso viesti
    Biltemassa on ainakin. Mulla on noita vähän joka vehkeessä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...rja-2000022836
    Sehän se oli. Kiitoksia molemmille.

    Autossa olen pitänyt perus-settiä mukana + Xiaomin mini "kompressoria" pidemmillä matkoilla. MP:ssä tuo Xiaomi vie vähän turhan paljon tilaa.
  19. #4039
    Tietääkö joku mistä vois tilata joko custom-mittaiset kaasuvaijerit taikka mistä saa DIY kitin sellaisten valmistamiseen? Tarvis kohtuulyhyen push/pull parin eikä meinaa valmiina löytyä kun pitäis osata pyörän mallilla hakea...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  20. #4040
    Biltsu/Motonet myy fillari kykä- ja jarruvaijeria ja kuorta metritavarana. Niistä olen rakennellut yhtä ja toista.
  21. #4041
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Biltsu/Motonet myy fillari kykä- ja jarruvaijeria ja kuorta metritavarana. Niistä olen rakennellut yhtä ja toista.
    Miten niihin tehdään ne "klunssit" päätyihin jotta sopii esim. kaasukahvaan ja kaasariin ? Kaverin skootteriin ei löydy mistään vaijeria joten tekeminen voi olla ainut vaihtoehto.

    Muistaakseni olen täältäkin kysynyt mistä sellaisen vaijerin voisi löytää. Joka tapauksessa skootteri on Rieju RS Sport 2018. Vaijerin osanumero on 550.3000.
    Varmasti samaa vaijeria on XXXX eri laitteessa, mutta kun ei löydy tietoa missä olisi sama.
  22. #4042
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Miten niihin tehdään ne "klunssit" päätyihin jotta sopii esim. kaasukahvaan ja kaasariin ? Kaverin skootteriin ei löydy mistään vaijeria joten tekeminen voi olla ainut vaihtoehto.

    Muistaakseni olen täältäkin kysynyt mistä sellaisen vaijerin voisi löytää. Joka tapauksessa skootteri on Rieju RS Sport 2018. Vaijerin osanumero on 550.3000.
    Varmasti samaa vaijeria on XXXX eri laitteessa, mutta kun ei löydy tietoa missä olisi sama.
    Vanha vaijeri mukaan ja stormin/moposportin tiskille vertailemaan,tai sitten jostain toiseta missä sama kaasari ja sitä vertailee netin kautta sopiiko pituus ja miltä näytää kahvan pää,

    metritavara vaijeireihin myydän irto"klunseja"mistä vaijerri menee läpi ja kiristetään kiini ruuvilla,
    joskus kiireesä niitä on thty myös sokerin palan metallisisuksesta
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  23. #4043
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Miten niihin tehdään ne "klunssit" päätyihin jotta sopii esim. kaasukahvaan ja kaasariin ? Kaverin skootteriin ei löydy mistään vaijeria joten tekeminen voi olla ainut vaihtoehto.

    Muistaakseni olen täältäkin kysynyt mistä sellaisen vaijerin voisi löytää. Joka tapauksessa skootteri on Rieju RS Sport 2018. Vaijerin osanumero on 550.3000.
    Varmasti samaa vaijeria on XXXX eri laitteessa, mutta kun ei löydy tietoa missä olisi sama.
    Ainakin Motonet ja Moposport myy useaan Rieju-mopoon sopivaa kaasuvaijeria, edellytyksenä että se on varustettu Pricolin öljypumpulla. Kannattaa varmaan tsekata olisko sopiva.
  24. #4044
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö joku mistä vois tilata joko custom-mittaiset kaasuvaijerit taikka mistä saa DIY kitin sellaisten valmistamiseen? Tarvis kohtuulyhyen push/pull parin eikä meinaa valmiina löytyä kun pitäis osata pyörän mallilla hakea...
    https://www.wandamotor.com/kaasuvaij...html?consent=1
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  25. #4045
    Katos hitto tuohan on näpsäkän olonen paketti. Tarvii vaan jostain vielä hommata kaksnarunen kaasukahva, wandalla ei näytä olevan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26. #4046
    MIKÄ tuumanen kuuskolokoko osuu 2.5 ja 3mm väliin?! Ei oo 1/8 se on 3.175, 3/32 on 2,38 joten menee ali... 1/10 osuis lähelle mut sellasta kokoa ei kai ole... 7/64? Ja mistähän helvetistä sellasen suomesta saa?! Taljajousessa tuumapultit koska `Murica, sain ton vetopituusmoduulin nyt vaihdettua viilaamalla kolmemillistä avainta mut en uskalla muljaa noita pultteja jos/kun niitä tarvii vielä säätää...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  27. #4047
  28. #4048
    No siinä mielessä että T15 ronksi näyttäis olevan täydellinen mätsi joka hieman hämmentää sitten että miksei 3mm kuuskolo mahdu niihin
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  29. #4049
    Eikös tuon taplitsan mukaan T15 vastaa 3,18mm?
  30.  
  31. #4050
    no just siks hämmennyinkin et luulis 3mm avaimen menevän 3 ja hilut reikään, kait toi tänään ostettu kuuskolosarja on sit vaan paskaa duunii...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 135 / 148:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3585125133134135136137145 ... ViimeinenViimeinen