Yleensä kai se voitelu on viimeinen voitelu. Eli se aine kerää kaiken pölypaskan itseensä pikku hiljaa ja sitten alkaa jumittamaan. Ja samalla se hiekkapöly syö haittojen reikä isommaksi. Ihan sama kuin kaasuttajan kanssa, ei sen akseleita mennä öljyämään jottei ne ala kalvamaan reikää isommaksi ( ainakaan ennen niin ei tehty, voihan olla että huolto-ohjeet on muuttuneet mutta vanha viisaus kuitenkin).
Uskallan olla eri mieltä lukkojen, jotka ovat alttiina sään rasitukselle, voitelusta.
Voitelematon lukko toimii joitain vuosia, alkaa takerrella ja toimia kankeasti, kun taas oikealla aineella ( esim ase- tai automaattiöly, siis öljy joka ei pikeenny ) voideltuna toimii parhaassa tapauksessa koko ajoneuvon käyttöiän.
Tässä olisi lukkojen "voiteluun" käytettävä grafiittijauhe:
https://www.fruugo.fi/graphite-powde...SABEgKfn_D_BwE
-- Brake later and open the gas earlier --
Terveppä terve en tiiä pitäskö tehä uus topic vai laittaa tähän mutta, on tullut hankittua tällänen vähän erikoisempi lisävaruste eli MC Cruisen vakkari moottoripyörään https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...--McCruise.htm
Vuosi sitten kesänä homma jäi asennuksen jälkeen siihen että pitää opettaa kyseinen härpätin tavoille ajamalla tiettyjä tasaisia nopeuksia ja kiihdytyksia yms yms. periaatteessa nämä neuvotaan tekemään tiellä ajaen mutta on hieman vaikeaa ajaa täysin tasaista 70kmh jollain suoralla tiellä ilman että joku roikkuu perässä tai nopeus heijaa. Paras vaihtoehto olisi dynolla ajaa niin saisi rauhassa ajaa mutta ei ole lähellä mitään paikkaa ja nekin aina maksaa per tunti mansikkaa ja voipi joutua vielä hetken säätelemään niin aikaa voi mennä enemmänkin
Mitäs mieltä expertit on riittäisikö tällänen perus ketjun huolto rulla juttu https://www.amazon.com/gp/aw/d/B075N...R1OBVC46&psc=1 antamaan saman vastuksen kuin tiellä ajaminen opettamista varten vai pitääkö tullissa olla painoa jotta vastaa samaa?
Ei siis mitään 200kmh vauhtia ole tarkoitus siinä ajaa mutta 80kmh kyllä pitäisi saada opetus ohjeen mukaan ja pyörä tottakai seinää vasten ettei lähe mopo keuliin
Nyt olis taas Norjan reissu edessä jolloin tulee Ruotsin läpi ajoissa yli 700km päivämatkat niin aattelin että kun tälläinen vakkari on kerta tullu ostettua ja jopa asennettua niin pitäis varmaan ennen reissua saada vielä säädettyä ja toimintaan
Ducati 848
Oikeita aseöljyjä en lukkoihin laittaisi, "aseöljyjä" varauksella. Ai miksikö noita oikeita aseöljyjä ei kannata lukkoihin laittaa? No siksi että nuo on monet sen verran happamia että liuottavat kuparia ja messinkiä, ovat siis peseviä ja ovat suunniteltu poistamaan vaippa- ja palojäämiä piipusta. Tuo saattaa johtaa lukkojen kohdalla mekanismien väljistymiseen.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Pitäisi keksiä yhden Kawan etuakselin pulttiin 22mm kuusiokoloavain. Ensi hätään löysin 20mm kuusiolla olevan sytytystulppahylsyn johon sähköteipillä pari kierrosta ja toimi, mutta pitäisi keksiä fiksumpi ratkaisu.
Mistä tulisi fiksuiten? Ei haittaa jos olisi muitakin 20mm+ kokoja, mutta kustannustehokkuus on avainsana.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kustannustehokas
https://www.ikh.fi/fi/jatkomutteri-m...din6334-pmj14a
Onko mitään ehdotuksia mistä voisi löytää Rieju Rs Sport (2018) skootteriin kaasuvaijerin ? Osanumero pitäisi olla 550.3000
Kaikkialta on kysytty (Suomesta) mitä keksin ja olen googlettanut muttei vaan löydy mistään. Varmasti samaa vaijeria löytyy useammastakin vehkeestä mutta kun ei tiedä mikä sopii. Ei ole oma laite, mutta täytyy ehkä sitten ottaa vaijeri käteen ja lähteä metsästämään yleismalleista vastaavaa ellei mistään löydy.
Spraymaalauksesta kysymys. Onko joku onnistunut tekemään tarkkoja rajauksia kalikalimaalilla (Mastonin halvin, tiedän paskaa mut en ala ravaan Lahes joka kerta kun tarviin lisää) ja varsinkin milloin poistaa maskiteippaukset? Kun maali on vielä kunnolla märkää? 20min päästä kun se on jossain määrin kosketuskuivaa? 24h kun sen pitäisi sietää jo jonkin verran naarmuuntumista? Tuskin ainakaan täysin kuivana silloin lohkeaa ainakin. Maalarinteipin alle spray tuntuu aina pääsevän joten tarvii tilata oikeaa rajausteippiä tällä kertaa, suosituksia siitäkin otetaan vastaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mä just maalasin kilikoli-pullolla pakua, ja tarkotus oli ottaa ihan perus maalarinteipit pois mahd, pian.. mut vittu sammuin.
Meni siis n.12h. ,mutta jälki oli aivan helvetin kaunista. Pidempi aika olis voinu muuttaa tilannetta.
"Assumption is the mother of all fuck ups"
Ota teippi mahdollisimman nopeasti pois.Spraymaalauksesta kysymys. Onko joku onnistunut tekemään tarkkoja rajauksia kalikalimaalilla (Mastonin halvin, tiedän paskaa mut en ala ravaan Lahes joka kerta kun tarviin lisää) ja varsinkin milloin poistaa maskiteippaukset? Kun maali on vielä kunnolla märkää? 20min päästä kun se on jossain määrin kosketuskuivaa? 24h kun sen pitäisi sietää jo jonkin verran naarmuuntumista?
-- Brake later and open the gas earlier --
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Niillä rautakaupan keltaisilla/oransseilla rajausteipeilläkin saa tarkkaa rajaa, mutta aina tuollainen on parempaa ja varsinkin jos tarvitsee tehdä kaarretta.
Kysymys;
En löydä nyt mistään sitä renkaanpaikkaussettiä missä tulee madot ja hiilidioksidi pullot mukana ? Mistä näitä sai. Varmaan väärät hakutermit käytössä kun en tiedä virallista nimeä.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Biltemassa on ainakin. Mulla on noita vähän joka vehkeessä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...rja-2000022836
MV Agusta F3 RR | KTM 890 Duke R | KTM Freeride 350
Tietääkö joku mistä vois tilata joko custom-mittaiset kaasuvaijerit taikka mistä saa DIY kitin sellaisten valmistamiseen? Tarvis kohtuulyhyen push/pull parin eikä meinaa valmiina löytyä kun pitäis osata pyörän mallilla hakea...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Biltsu/Motonet myy fillari kykä- ja jarruvaijeria ja kuorta metritavarana. Niistä olen rakennellut yhtä ja toista.
Miten niihin tehdään ne "klunssit" päätyihin jotta sopii esim. kaasukahvaan ja kaasariin ? Kaverin skootteriin ei löydy mistään vaijeria joten tekeminen voi olla ainut vaihtoehto.
Muistaakseni olen täältäkin kysynyt mistä sellaisen vaijerin voisi löytää. Joka tapauksessa skootteri on Rieju RS Sport 2018. Vaijerin osanumero on 550.3000.
Varmasti samaa vaijeria on XXXX eri laitteessa, mutta kun ei löydy tietoa missä olisi sama.
Vanha vaijeri mukaan ja stormin/moposportin tiskille vertailemaan,tai sitten jostain toiseta missä sama kaasari ja sitä vertailee netin kautta sopiiko pituus ja miltä näytää kahvan pää,
metritavara vaijeireihin myydän irto"klunseja"mistä vaijerri menee läpi ja kiristetään kiini ruuvilla,
joskus kiireesä niitä on thty myös sokerin palan metallisisuksesta
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Katos hitto tuohan on näpsäkän olonen paketti. Tarvii vaan jostain vielä hommata kaksnarunen kaasukahva, wandalla ei näytä olevan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
MIKÄ tuumanen kuuskolokoko osuu 2.5 ja 3mm väliin?! Ei oo 1/8 se on 3.175, 3/32 on 2,38 joten menee ali... 1/10 osuis lähelle mut sellasta kokoa ei kai ole... 7/64? Ja mistähän helvetistä sellasen suomesta saa?! Taljajousessa tuumapultit koska `Murica, sain ton vetopituusmoduulin nyt vaihdettua viilaamalla kolmemillistä avainta mut en uskalla muljaa noita pultteja jos/kun niitä tarvii vielä säätää...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Oisko tuosta apuja:
https://handtoolessentials.com/blog/...nversions-key/
Siis Torx10?
No siinä mielessä että T15 ronksi näyttäis olevan täydellinen mätsi joka hieman hämmentää sitten että miksei 3mm kuuskolo mahdu niihin![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
no just siks hämmennyinkin et luulis 3mm avaimen menevän 3 ja hilut reikään, kait toi tänään ostettu kuuskolosarja on sit vaan paskaa duunii...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91