Sivu: 145 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4595135143144145
Tulokset 4321:stä 4345:een 4345:sta
  1. #4321
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Neliöön... Halkaisija samoin kuin pituus.
    Väite ei pidä paikkaansa.
  2. #4322
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Väite ei pidä paikkaansa.
    Haa, mennääks väitellen
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  3. #4323
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Nyt on jo kevyesti optimismia ilmassa, pultti pyörii nahkeasti aukipäin, ja kanta on jo pari milliä noussut, eli CRC:tä saa suihkastua suoraan kierteen alkuun. Annoin pikkuisia taputuksia vasaralla ja tuurnalla siihen aluksi. Nyt saa huomiseen imeytyä ja aamulla vielä tsekkaus, sit töiden jälkeen taas aukipäin...

    Varmaan raaempi runopoika olis vääntäny sen jo vaan auki, mutta ajattelin nyt kattoa ettei tarvi ainakaan hätäilystä sitten itteä syyttää.

    Sitten on vielä jäljellä 10 kpl M8 pultteja mitkä on käytännössä petilaakeripukkien pultit. Kummassakin reunassa on pulttipari mitkä on ns. ulkopuolella ja saattaa olla että ne on myös joko ok tais sitten ei. Servicemanuaali ainakin käskee kiertämään noi kiinni Molybdeenisulfidi-rasvalla jatketulla öljyllä kierteissä ja pultin kupariprikoissa. Tuolla motin sisällä oleviin luotan ettei ne olisi niinkään pahat. Motin sisäpuolelta öljypohjan alta on jo ekaksi irroitettu 2kpl M6 pitkähköä pulttia ja olivat ihan uuden näköisiä, tosin vaan 12 Nm momentista.


    Noin kun se pultti tekee kannatta ennen asennusta tarkistaa
    kierteen ja tasaisen kohdan rajalta kierteen pohjasta että on ehjä, eikä melkeen poikki,
    aika usein ovat olleet, jarruneste on hyvää tunkeutumaan, samoin löpö
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  4. #4324
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Aamulla kiertelin vähän tuota jumittavaa tapausta ja annoin tuoretta crc:tä ja sehän taisi autea vähän niinkuin vahingossa. Tänään sattuneista syistä jaksa mennä talliin tutkimaan tarkemmin, jatkuu huomenna.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #4325
    Alumiinin lämpötilakerroin on noin tuplat rautaan verrattuna. Mutta on hyvä ottaa huomioon myös tuulen suunta, ilman kosteus ja kuun vaihe.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #4326
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    IMG_2896.jpg

    Joo, nyt on kaikki lohkon pultit pois ja pahalta toi oikutteleva M7 näyttää, muut tais olla oikeastaan ihan aika uuden näköisiä, mutta tämä mikä alkoi kiristymään avattaessa oli sitten ruosteessa ja hapettunut kunnolla ja oli toisiaan ottanut osan lohkon alumiinikierteistä mukaansa. Voi viiddu.

    Ideoita, ajatuksia? Ehkä siellä on jengaa sen verran että sen sais kirrattua, momentti on 27 Nm... Lisäys: Luonnollisesti uusi pultti tulee.

    Petilaakerien M8 pultit 10 kpl lähti periaatteessa kauniisti naksahtaen, mutta kyllä se vähän teki pahaa vääntää. Varsinkin vihoviimeinen kiertyi jonkin verrankin ennen kun naksahti auki. Pultit oli rutikuivat ja ihan uuden näköiset.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #4327
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    IMG_2896.jpg

    Joo, nyt on kaikki lohkon pultit pois ja pahalta toi oikutteleva M7 näyttää, muut tais olla oikeastaan ihan aika uuden näköisiä, mutta tämä mikä alkoi kiristymään avattaessa oli sitten ruosteessa ja hapettunut kunnolla ja oli toisiaan ottanut osan lohkon alumiinikierteistä mukaansa. Voi viiddu.

    Ideoita, ajatuksia? Ehkä siellä on jengaa sen verran että sen sais kirrattua, momentti on 27 Nm...

    Petilaakerien M8 pultit 10 kpl lähti periaatteessa kauniisti naksahtaen, mutta kyllä se vähän teki pahaa vääntää. Varsinkin vihoviimeinen kiertyi jonkin verrankin ennen kun naksahti auki. Pultit oli rutikuivat ja ihan uuden näköiset.
    Avaisin jengan tapilla ja kokeilisin kasata, jos ei kestä ni sitten helicoilia kehiin. Lohkohan on irrallaan helppo kiikuttaa vaikka ammattilaiselle helicoilattavaksi jos haluaa skipata ton kokeiluvaiheen.

    Ootko ihan varma tosta momentista? Alumiini ja M7 niin kuulostaa aika rajulta.
    Lajin halpuus viehättää.
  8. #4328
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Avaisin jengan tapilla ja kokeilisin kasata, jos ei kestä ni sitten helicoilia kehiin. Lohkohan on irrallaan helppo kiikuttaa vaikka ammattilaiselle helicoilattavaksi jos haluaa skipata ton kokeiluvaiheen.

    Ootko ihan varma tosta momentista? Alumiini ja M7 niin kuulostaa aika rajulta.
    kawi1.jpgkawi2.jpg

    Noi neloset kyseessä siis.
    Toi on Kawan servicemanuaalista. No, tässä tapauksessa siis kansi, kampiakseli ja sylinterit/männät on paikallaan että ihan pelkästä lohkosta ei ole kyse mutta paras se olisi varman päälle pelata, itse en rupea tohon kyllä helicoilia harjoittelemaan. Pitää putsata tuota reikää ja ottaa pultista mikä jenka tossa on ja kurkata kierretappisarjan valikoimaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #4329
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    kawi1.jpgkawi2.jpg

    Noi neloset kyseessä siis.
    Toi on Kawan servicemanuaalista. No, tässä tapauksessa siis kansi, kampiakseli ja sylinterit/männät on paikallaan että ihan pelkästä lohkosta ei ole kyse mutta paras se olisi varman päälle pelata, itse en rupea tohon kyllä helicoilia harjoittelemaan. Pitää putsata tuota reikää ja ottaa pultista mikä jenka tossa on ja kurkata kierretappisarjan valikoimaan.
    Luulen että tossa sun service manualissa on päässyt livahtamaan M8 momentit väärään paikkaan ja onhan siinä alla pitemmälle M7:lle järkevämpi mainittu. ZX-10R:n service manualista ote tuossa liiteenä. Toki parempi huomata jo tässä vaiheessa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Lajin halpuus viehättää.
  10. #4330
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onpa tämä taas työmaa

    Googlaamalla löytyi B-sarjan 6R 2003-2004 jossa petilaakerien kiristys 24 Nm ja vastaavat lohkon etureunan pultit myös 27 Nm.

    Sitten seuraavaksi 2009 manuskassa on taas 31 Nm petilaakereille ja noi lohkon etureiunan pultit 12 Nm.

    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #4331
    Komppaan Kötöstelijää, M7 ja 27Nm on aika kova, tuo on normimomentti M8:lle. Muut momentit linjassa muiden oppaiden ym. kanssa mitä nähnyt 40 v. aikana mutta miksi 2009 oppaassa M7 (?) on 12Nm ?
  12. #4332
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    IMG_2896.jpg

    Joo, nyt on kaikki lohkon pultit pois ja pahalta toi oikutteleva M7 näyttää, muut tais olla oikeastaan ihan aika uuden näköisiä, mutta tämä mikä alkoi kiristymään avattaessa oli sitten ruosteessa ja hapettunut kunnolla ja oli toisiaan ottanut osan lohkon alumiinikierteistä mukaansa. Voi viiddu.

    Ideoita, ajatuksia? Ehkä siellä on jengaa sen verran että sen sais kirrattua, momentti on 27 Nm... Lisäys: Luonnollisesti uusi pultti tulee.

    Petilaakerien M8 pultit 10 kpl lähti periaatteessa kauniisti naksahtaen, mutta kyllä se vähän teki pahaa vääntää. Varsinkin vihoviimeinen kiertyi jonkin verrankin ennen kun naksahti auki. Pultit oli rutikuivat ja ihan uuden näköiset.
    Jos siellä pohjalla on vielä kierettä niin pinna pultti limalla on usein ollut toimiva ratkisu,

    27nm tuon kokoiseen pulttin ja kohtaan missä on kullostta kylä tuholta
    aiemin tuolla oli mainut eri momenteja eriikäisille,
    niin onko niiten eri ikäisten vastavaissa kohdissa joku rakentelinen ero/muu peruste miksi olisi eri
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  13. #4333
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    IMG_2899.jpg

    Joo, nyt on motti halki. Selvisi miksi se yksi pultti on ihan paskana, siinä yhdessä on pultinreikä läpi asti, eli kaikkki kosteus on päässyt yläkautta jengalle Älytöntä. Olisi toinkin tajunnut niin olisi koittanut laittaa irroitusöljyä sieltä kautta, olisi saattanut lähteä ehjänä.

    Nokkaketju vihdoin irti, vaihteensiirtäjähaarukoiden korvat on aika tarkkaan 6,0 mm standardin ollessa 5.9∼ 6.0 mm ja service limit 5.8 mm. En olisi uskonut mutta neljään kertaan mittasin. Vaihteissakaan ei näkynyt mitään kulumaa kytkentähampaissa kytkinakselin puolella, vetoakselin puolella vähän huonosti näkee paikallaan, mutta sielläkin näytti minusta todella hyvälle, pitää koittaa katsoa vielä toisesta suunasta. Petilaakereissa on kuluman jälkeä, varmaan kannattaisi vaihtaa mutta en ajatellut, eikös sitten tarvis vaihtaa yläpuolellekin ja mulla on noi männät ja kanget kaikkinensa kiinni kampiakselissa niin en todellakaan haluais purkaa enempää.

    Tolla mun 2005 Kawa 6R:llä on tosiaan ajettu 95 000 km josta noin 10 000 km rataa ilman ilman kytkintä isommalle vaihtaen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #4334
    Kampuran yläliuskat varmaan saa vaihdettua kampura paikallaan. Ne saattaa pyörähtää akselin ympäri paikaltaan kun painaa toisesta päästä, uusi paikalleen samalla lailla.
    Mutta sitten toisaalta, jos kampuran laakerit, jotka on öljykierrossa lähempänä öljypumppua kuin kiertarin laakerit, on kuluneet, tekisi ainakin minun mieli kurkata niitä kiertarin liuskoja.
  15. #4335
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tulikin vähän varjoa projektiin, juurikin noita pultteja ei Kawasakilta enää löydy eikä vaikuta nettikaupoissakaan olevan enää, eli menee väkisin soveltamiseksi.

    Muistelen että joku linkkasi joskus jonkun pulttifirman tms. missä oli kaikenlailsta pulttia. Olikohan mulla linkki tallella. No, jokatapauksessa... mietin että jos tekisi jengaa vähän syvemmälle/läpi asti ja laittaisi pidemmän pultin joko Kawan kataloogista tai jostain IKH:sta.

    En kyllä mittaillut, voi olla että se alkuperäinenkin pultin/jengan pituus on jo läpi asti jolloin pitää tosiaan helicoilata tod-näk.. Pitää kattella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #4336
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti

    Muistelen että joku linkkasi joskus jonkun pulttifirman tms. missä oli kaikenlailsta pulttia. Olikohan mulla linkki tallella.
    En kyllä mittaillut, voi olla että se alkuperäinenkin pultin/jengan pituus on jo läpi asti jolloin pitää tosiaan helicoilata tod-näk.. Pitää kattella.
    Tällänen löytyy Masalasta:

    http://www.espoonpultti.fi/index.html

    Sielt saannu harvinaisempaa pulttia...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #4337
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hätävaraksi ei ihan samanlainen?

    https://verkkokauppa.raumanakku.fi/k...-931-8-8800260

    Mut eiköhän vastaavakin löydy, vaikka tuolta Pupun mainitsemasta puljusta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #4338
    Kahta erilaista kampuran laakeria ?
  19. #4339
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tulikin vähän varjoa projektiin, juurikin noita pultteja ei Kawasakilta enää löydy eikä vaikuta nettikaupoissakaan olevan enää, eli menee väkisin soveltamiseksi.

    Muistelen että joku linkkasi joskus jonkun pulttifirman tms. missä oli kaikenlailsta pulttia. Olikohan mulla linkki tallella. No, jokatapauksessa... mietin että jos tekisi jengaa vähän syvemmälle/läpi asti ja laittaisi pidemmän pultin joko Kawan kataloogista tai jostain IKH:sta.

    En kyllä mittaillut, voi olla että se alkuperäinenkin pultin/jengan pituus on jo läpi asti jolloin pitää tosiaan helicoilata tod-näk.. Pitää kattella.
    http://www.balticbolt.fi/

    Pulttiliike Nummelassa, saavat hankittua kaikenmoisia pultteja. Maanrakennus- ja työkoneisiin tulee töiden puolesta usein haettua.
  20. #4340
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Kahta erilaista kampuran laakeria ?
    Jep, ainakin Servicemanuaalin havainnekuvassa. Näytti olevan samalla tapaa.

    Löytykin sopiva kierretappi M7x1.0 niin putsasin kierteen, ja kun mittailujen ja testien ja putsailujen jälkeen vaikutti siltä että kierre loppuu ennen reikää, niin väänsin kierteet sitten koko matkalle niin että kierretappi tuli lastuineen viitisen millliä ulos toisesta päästä.

    Ajattelin että jos nyt koittais mennä vähän pidemmällä äpäräpultilla ja harkitulla momentilla ekaks. Se alkupään vioittunutkin kierre kyllä tuntuu ottavan pulttiin kiinni ok tuntuisesti. Olen kyllä varma että toi rakenne on suunnittelijan virhe, ei ole mitään järkeä että toi yksi pultti tulee valusta läpi kun muut ei tule.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #4341
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tai olishan tossa sen pinnapultin mahdollisuuskin vielä. MIllä sen sinne liimaa, punaisella loctitellä vai olisko joku liquid metalli -epoksi tms. siihen alkuosaan parempi/tarpeen..

    Tai sitten vaan pora käteen, terä suoraan ja Helicoili perään. Kerran se kirpaiseen. Eikös se nyt aika suoraan poraa valmiiseen reikään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #4342
    Manuaalinen bensahana. Ilmeisesti romulaatikkospecial, orkkis on sähköllä toimiva. Muuta tietoa ei ole...

    On-asennossa valuttaa tankista sellaiset 13 litraa tavaraa. Res-asennossa tulee litra lisää. Litralla pääsee sein 20 kilsaa, ei paljon lämmitä.

    Hanan imuputki on kyllä jopa oletettua korkeampi, silmämääräisesti pitäisi jossain 8-9 litran kohdalla mennä varatankille - mikä sekään ei olisi kovin ideaalista.

    Voiko tuossa olla muuta mahdollisuutta kuin että imuputki vuotaa juurestaan ? Mitään ilmeistä tapaa purkaa tuota ei näyttänyt olevan eli uutta tarvinnee. Tai sitten pitää ajaa tripillä.

    Yhteen kierre on M16x1. Kiinanpojilta saisi kyllä x1.5:ttä. Löytyneekö kotimaasta vai tilaanko ensimmäisestä googlen löytämästä nettikaupasta ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  23. #4343
    CV-kaasarit, lämpimänä paikallaan kun nostaa kierroksia ja päästää kaasun tuleepi mustaa savua putkesta. Tyhjäkäyntipiiri rikkaalla? Ryyppy toimii, eli se ei jumita.

    Sen verran pukkaa nokea että parin kilometrin testilenkillä ei ihan suoraan putken edessä oleva vilkku veti jo melko mustaksi.
    Lajin halpuus viehättää.
  24. #4344
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin että jos nyt koittais mennä vähän pidemmällä äpäräpultilla ja harkitulla momentilla ekaks. Se alkupään vioittunutkin kierre kyllä tuntuu ottavan pulttiin kiinni ok tuntuisesti.
    Uskoisin että tää riittää kyllä, oliko se nyt niin että kolme ekaa kierrettä ottaa 90 % voimasta tjsp. Ja riittävä mitta pultille on 1,5 x halkaisijan verran pitävää kierrettä.
    Lajin halpuus viehättää.
  25.  
  26. #4345
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Uskoisin että tää riittää kyllä, oliko se nyt niin että kolme ekaa kierrettä ottaa 90 % voimasta tjsp. Ja riittävä mitta pultille on 1,5 x halkaisijan verran pitävää kierrettä.
    Teräsruuvi teräksessä suunnilleen noin, mutta alumiinissa paljon enemmän. Teräksessä käy niin, että ruuvi alkaa venyä ja korkaa kierteitä suulta alkaen, eli loputtoman pitkä kierre ei lisää lujuutta. Ruuvi tosi katkeaa jossain vaiheessa, mutta teoriaa pitää olla.

    Ruuvi ruuvataan kierteeseen ja pulttiin laitetaan mutteri, jos aletaan hifistelemään koneenrakennuksen hienouksilla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 145 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4595135143144145