Avon MT Air Cushion gripit on parhaat, mitä mulla on koskaan missään laitteessa ollut. Mieluummin otan tuollaiset ilman lämpöä, kuin perinteisesti surkeat lämpökahvat. Pitää varmaan heittää ainakin tuosta Tulilinnusta nuo lämpökahvat mettään ja laittaa kunnolliset Avonin gripit tilalle. Pyörä, jolla ajan n. 500-1000km vuodessa, ei kaipaa lämpökahvoja.
Edit: Saahan näitäkin edukkaasti lämmitettyinä, heh. Kliks!
Viimeksi muokannut: harald73; 05.05.2023 klo 16:05.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Olen ostamassa liikkeestä käytetyn 2019 mt-09 spn johon on juuri tehty kausihuolto, pyörällä on ajettu 9000km kun nyt ajan siihen 10tkm lasiin, onko miten kriittistä teetättää siihen 10tkm huolto? vai kestääkö se odottaa talvea ja huollattaisi sen sitten, itse vähän kallistun siihen suuntaan että veisi sen kiltisti 10tkm huoltoon ihan varmuuden vuoksi, itsellä tulee ajettua todn. joku 3-tkm tämän kauden aikana.
Tuossahan eniten kiinnostaa, että millainen takuu ko. rätkällä on.
Jos on esim. 2v+3v takuu, niin silloinhan siinä ei ole vaihtoehtoja, jos haluaa takuun säilyttää, eli kun on huollon ajankohta, niin merkkiliikkeeseen mars.
Mutta jos on ollut vain 2v takuu, niin sitten ei juurikaan enää ole väliä. Huoltaa niin kuin itse parhaaksi näkee.
Kuten lario tuossa totesi, oleellisin asia on takuu.
Jos se on Tampereelta ostettu 2+3v takuullinen ja takuu on voimassa (siirto uudelle omistajalle ilmoitettu Treen Yamaha-Centerille joka itse kantaa vastuun noista lisävuosista), niin silloin 10tkm huollon joutunee ajallaan teettämään heillä ehtojen mukaisesti, mikäli haluaa takuun säilyttää. Muistaakseni 10tkm huollon hinta tuolla oli suuruusluokkaa 250€, joten ei siitä konkurssia tee.
Huolto-ohjelmaa pikaisesti vilkaisemalla kaikki 10tkm huoltoon kuuluvat kohteet on käyty läpi myös kausihuollossa, joten sen puolesta teknisesti huoltotarvetta ei sinänsä olisi ennen syksyä noilla ajoilla.
Tuli tuossa hommattua käytetyt perinnemallin nahkalaukut ja raudat kun sain sopivasti. Talven aikana rasvasin Tallipojan valjasrasvalla ja nyt kun ne tuolla sateessa uivat niin hyvin helmeilee vesi pinnalla. Ilmeisesti siis hoito sinänsä on onnistunut ?
Vaan vaan, jotain valkoista härmää tuntuu pukkaaan joistakin kohdista. Mitähän tuo mahtaa olla ?
Paras olisi tietty jos noi nostaisi kuivaan varastoon silloin kun ei ole tarvetta mutta tarpeen ennakointi on vähän vaikeaa. Ja kiinnitys neljällä solmitulla nahkahihnan pätkällä jotka menee takaseinän läpi laukkurautaan ei ole varsinaisesti pikamallia. Onkos tuohon mitään köyhän miehen pikakiinnityspatenttia ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Näkemättä vaikea sanoa mutta veikkaan valkoisen härmän olevan nahasta irtoavia suoloja tms. parkitsemiseen käytettyä ainetta. Se tulee nahan kastuessa veden mukana nahan pintaan ja veden haihtuessa jää siihen.Vaan vaan, jotain valkoista härmää tuntuu pukkaaan joistakin kohdista. Mitähän tuo mahtaa olla ?
-- Brake later and open the gas earlier --
Pistä siihen vähän rasvaa ja hinkkaa kohtaa rätillä niin värivirhe luultavasti häviää.
-- Brake later and open the gas earlier --
Lumilinkoa tallissa maalatessa tehokkaasta vetoseinästä huolimatta on nähtävästi jäänyt moottoripyörä suojaamatta riittävän huolella ja nyt ylöspäin osoittavia kateosia koristaa punertava "huntu" maalipölyä. Millähähn tuota lähtis poistamaan? Ihan vaan Farécla ja myllytyskone vai lähtisköhän jollain bräkleenillä tärpätillä tms vahingoittamatta alkuperäistä maalipintaa?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Hyvällä tuurilla lähtee ihan vaan vaharätillä pyyhkäsemällä.
Maali on ehtinyt kuivamana siinä leijaillessa, joten sen tarttuvuus, varsinkin, jos on yhtään vahaa jäänyt katteen pintaan, ei ole erityisen vahva.
Kokeilin vanhojen collarihousujen sisäpuolen nukkapinnalla niin kyllähän se silläkin lähtee tosin jää hiukan laikukkaaksi joten taidan tehdä silleen et kun toivottavasti saan ton Lauantaina ulos tallista annan sille ensin kunnon huuhtelun painepesurilla, hyllyssä on kympin leka Pineline Superwashia ja näköjään vielä yks iskemätön sieni niin teen ruiskuun kunnon tätinät tota liuotinpesua, annan sille perusteellisen vaahtokylvyn ja vasta jos jotain vielä jää jatketaan jynssäämistä niin vältettäneen enimmät naarmut.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Koitapa vaikka Korrekin kliineriä seuraavaksi.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602624...liineri-350-ml
tuolla lähti Mondeon lokasuojasta parkkihallissa tyhjästä tielle hypänneen tolpan maalin jämät.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Tuommoisella kliinerivahalla olen itse joskus menestyksekkäästi poistanut vastaavaa maalisumua.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Joo tuolle kliinerille kans ääni!
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Ei oo paikallisella Tokmannilla kliineriä enkä lähe vasiten sen takia Lahteen, kokeilen ensin noilla mitä löytyy kotoa, josei lähe tiiän mitä koittaa seuraavaksi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ennyt mitenkään halua olla pessimisti, mutta yleensä kilikali on lujassa kaikkialla muualla paitsi maalattavassa kohteessa...mites 2000-hiomapaperi? Ja sitten tahnaa (tai kliinervahaa)?
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ttu mä oon tahvo... Mullahan on clay bar kitti hyllyssä, ihan varmana lähtee sillä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jarruista:
Saako pääsylinterin vaihtamalla mitään etua jarrujen tehokkuuteen? Ois Z1000 kawassa tällä hetkellä orkkis, mutta pöydältä löytyis samanikäisen zx6r:n pääsylinteri. Onko mitään hyötyä?
Sit jatkokysymys. Zetassa sylinteriltä lähtee kaksi letkua satuloihin. ZX6R:ssä lähtee yksi letku ja toisesta jarrusatulasta lähtee väliletku lokarin yli. Jos käytän Zetan omia letkuja ja tuota ZX6R:n sylinteriä, niin voinko heittää tohon sylinteriin tommosen kahdelle letkulle olevan banjopultin ihan normaalisti?
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Riippuu minkä kokoiset männät niissä on(siis jos hyödyllä meinaat parempaa tuntumaa tms)
banjon sopivuus riippuu kierteistä/koosta/pituudesta
eli jos kierre, koko on sama ja pituus sellanen että pultin ollessa kunnolla paikallaan(mutta ei pohjaa)
molemat letkun päät kiristyy sinne vällin kunnolla
Aika helpot verratta kun on molemat pultit kädessä
vipusuhdekin vaikuttaa ja männän puristus suunta suhtessa sylinterin kiinitykseen tankoon
painaako tangon suuntaisestai vai kohti tankoa(kiinitys kohtaa) vaikka keskenään olisavat saman ikäisiä
molempia pyöriä on myös monen ikäisiä
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Tarkoitatko sen banjopultin kierteitä ? Sen saa selville vertaamalla uuden ja vanhan bajopultin kierteitä vastakkain. Sama nousu -> jengat menee limittäin. Jengojen pituus sama sekä myös halkaisija ( nuo näkee ilman mittaakin).
Tai sitten kierrekammalla katsoo sen nousun. Tai jollain muulla mittavälineellä.
Kahvan työsylinterin ja jarrusylinterien (sen "männän" pään) pinta-alojen suhde määrää sen voiman ja liikkeen.
Pieni työsylinteri voi tarkoittaa sitä että kahva painuu pohjaan eikä jarrut lukitu koskaan. Sormilta vaikuttavaan voimaan vaikuttaa sitten myös jarrukahva, sen muoto ja nivelpisteen paikka.
Tai sitten jarrusta tulee tosi raskas puristaa eikä silti pysähdy tai on muuten tunnoton.
Ne jarrumännät on tosi lähellä sitä levyä mutta jos on kaksi satulaa ja kummassakin 3 paria niin sitten on 12 järrumäntää liikuteltavana.
Ehkä helpoin on vaan laittaa paikalleen ja katsoa toimiiko halutulla tavalla eikä pohtia asiaa liikaa![]()
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Tuon tiedon hakeminen voi olla haastavaa, tuskin on varaosakirjassa. Jostain kun löytäisi osat joita pääsee mittamaan niin saisi oikean tiedon. Mutta jos on joksikin samantyyppisistä osista niin hyvällä onnella menee heittämällä ilman mittauksia. Noita kai aika harva vaihtaa ja vielä harvempi kai edes miettii eri vaikutuksia.
Noita kun ei oikein pääse mittaamaan kuin purettuna niin saattaapi olla haastavaa mittojen saaminen.
Pieni kysymys, aihe: Momenttiavaimet: Miksi musta tuntuu että momenttiavaimella on tullut rikottua enemmän paikkoja kuin sormimomentilla ?
Vastaus: no kun se avain ei toimi. 1/4" kara ruuvipenkkiin kiinni, momentiksi joku 10Nm ja kahvasta kääntö. Ensin alkaa luistaa ruustukin pyörivän jalustan lukitus, sitten leuat kääntyvät toisiinsa nähden oikealle ja vasemmalle, seuraavaksi olisi varmaan kuulunut NAKS kun kara katkeaa. Mutta avain ei naksahda.
No, onhan mulla nyt hyvä pitkävartinen 1/4 karan räikkäavainVai haluaako joku jäynätä kaveriansa ? No ei kai niin ilkeä saa olla
![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Hyvä muistutus. Itsellä on myös pelottelutarinoiden vuoksi tullut tavaksi naksauttaa avain ruuvipenkissä ennen käyttöä, niin näkee ettei ole ainakaan kokonaan jumissa. Joskus sitten naksautan vastakkain kaksi säätöalueeltaan limittäin menevää avaintani, niin siinä jo näkee, että jos naksahtavat samaan momenttiin säädettynä suurinpiirtein yhtä aikaa, niin on jo joku luotto momentin paikkansapitävyyteenkin. Pari kertaa olen nuo omat halpisavaimet myös naksutellut työpaikalla kalibroituja monenttiavaimia vasten ja toistaiseksi ei ole avaimissa säätö- tai uusimistarvetta ollut eikä työkohteissa rikkoutuneita kierteitä tai löystyneitä ruuveja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Perusasia momenttiavaimen käytössä on naksuttaa avainta vaikka ruuvipenkissä aina ennen käyttöä ja aina momentin säätämisen jälkeen. Koskee erityisesti näitä 3/8" karalla olevia 1-20Nm hienosäätöavaimia mutta myös noita väkevämpään käyttöön tarkoitettuja järeämpiä avaimia.Hyvä muistutus. Itsellä on myös pelottelutarinoiden vuoksi tullut tavaksi naksauttaa avain ruuvipenkissä ennen käyttöä, niin näkee ettei ole ainakaan kokonaan jumissa.
-- Brake later and open the gas earlier --
Löysään avaimen joka kerta käytön jälkeen. Eos onko merkitystä mutta eipä ainakaa jousi kuoleennu. Aloittaessa monesti asetan aluksi sen verran löysän momentin että naksahtaa helposti (kolmannes tai puolet lopullisesta).
Kalibrointi olis kyllä hyvä joskus tehdä, tai ainakin kokeilla kahdella avaimella vastakkain että ovatko samalla tontilla.
SF 1098S
MTS V4S Sport