IKH:lta ainakin,
https://www.ikh.fi/fi/tuotemerkit/nord_lock
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Olen käyttänyt noita ja on niitä nytkin hyllyssä. Ihan kätevä lukitussysteemi mutterille/pultille. Miksipä ei kävisi akkukenkään, jos se vaan johtaa sähköä hyvin (joku pinnoite noissa on) eikä kiristysmomentti ole liikaa akun navalle tai sille kiinnitysmutterille. Miksei myös tavallinen jousiprikka kelpaisi.Tuntuu olevan melko yleinen ongelma, että tärinä aukaisee pultit ja "akunkenkä" pääsee irtoamaan->matka katkeaa. Itse olen toistaiseksi välttynyt (kop kop...). Eikö tuo ongelma olisi poistettavissa Nord-lock prikoilla ?
Itse en ole koskaan tuollaisia käyttänyt missään, mutta käsittääkseni pitäisi juurikin olla idioottivarma ratkaisu. Vai onko nuo jotenkin äärimmäisen tarkkoja kiristysmomentista ja akut usein hankalassa paikassa ettei momenttiavaimella mitään asiaa ?
-- Brake later and open the gas earlier --
Noi akkuruuvien vastamutterit on kyllä yksi pirun keksintö. Tippuvat erityisen herkästi johonkin pyörän katteiden syöveriin ja uusia ei löydy oikein mistään normikaupoista. Tavallinen mutterikin on sopimaton kun vaan pyörii kiristettäessä siellä akunavan alla. Ei olisi hullumpi idea ottaa reissuun muutama ylimääräinen kaiken varalle. Vanhoista akuista kannattaa nuo ottaa talteen,Akkuruuvien vastamutterit (ne neliskulmaiset) katosi reissussa niin matka kyllä saatiin jatkumaan ihan vetämällä kengät kiinni nippusiteillä.
-- Brake later and open the gas earlier --
Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
Sama systeemi käytössä. Muistikampojen ym. paketeissa tuli aikanaan Fujitsulta sopivan paksuista mustaa vähän jämerämpää solumuovia, se on tuohon just passelia. Laittaessa pulttia paikalleen se neliömutteri on valmiiksi kolon yläosassa, auttaa tosiaan paljon. Etenkin jos on useampi liitin tulossa akulle.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Vanhaan Dnepriin jouduin laittamaan tuollaisia, kun ei pultit muuten pysyneet paikoillaan. Materiaalit on niin pehmoisia, ettei mitään järkeviä momentteja voinut käyttää. Mutta noilla pysyi pultit kyydissä.
Tuntuu aika hurjalta, että akku tärisisi niin paljon, että pultti avautuisi? Eiköhän se akku jo hajoa moisessa kyydissä aiemmin?
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Nordlockin vaihtoehtona kans olikohan tuo schnorr tjms, lautasmainen prikka jossa rypyliää.
Nappasin ny tallin hyllyltä pikaseen pari kuvaan. Nordlockihan on kaksosanen niin "aukasin" yhen tuohon.
En niistä mp akkujen mutterieta tiedä, mutta ainakin tuollasia neliskanttisia löytyy Wurthilta, kuten noita nordlockeja vastaavaa ja kai nuo mun mainitteman snorritkin on sieltä peräisin.
Bonuksena kierteentuhooja mutteri jonka toinen pää muistaakseni krympattu, että puree jenkaan kiinni, periaatteessa tehden pultista ja mutterista kertakäyttöisen.
Duty hookilta voi tilailla omaan postilaatikkoonsa kaikenlaista mutteria ja pulttia. Nettisivulla on kuvat ja mitat.
Tuleekin nopeasti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suzuki Dr350 kiksikäynnisteinen. Tein kansirempan tuoho ja nyt lähtee 1-2polkasulla kylmänä käymään. Ajossa jos sammuttaa bensahanat ja ajaa kaasarin tyhjäks,nii saa taas 1-3polkasulla käymään. Jos stumppaat pyörän mettään nii usein usko loppuu ennen ku käyntiin saa. Kertaalleen tais tuurilla 4polkasulla lähteä. Kaasari putsailtu yms ja seosruuvia pyöritelly ilman mainittavaa muutosta. Epäilin että tyhjäkäyntisuutin ois liian iso kun seosruuvin säätö ei kovin vaikuta käyntiin,vaan pelas kiinni ollessakin.
Onko jollain haisua mikuni t36-31c sielunelämästä,et pitäskö jostain kumminki pienempi kuin #17.5 suutin kokeilla? Pääsuuttimena 132.5. Ajossa pelaa kuin ajatus ja tyhjää käy nätisti. Vastaa aina herkästi kaasuun.
Muutoksina vähän avarampi putkisto,ilmaboksia avarrettu sekä kannen kanavia pirrailtu. + Tuo mikunin kaasari.
R1 07
Heitetään semmonen teoria, että sulta puuttuu seosruuvin alta se pieni o-rengas, horii ilmaa siitä ja sen takia pyörittely ei vaikuta käyntiin.
Toinen skenaario se, josko tuossa olisi samaa ongelmaa kun dr600:n kanssa, eli sytkän käämit palaa tms. Meillä lähti nätisti kylmänä käyntiin, kuumana ei millään. Oliskohan muistaakseni Saksassa käynyt käämien korjauksessa ja nyt pelaa.
Niin tiedätkö onko nuo nordlockit tarkkoja momentista ?
Tämä onkin hyvä varmistus vinkki.
Ei ole kokemusta akkujen tärinän kestosta, mutta aika paljon noita avunpyyntöjä nimenomaan irronneesta akkukengästä on varsinkin tänä kesänä ollut.
Veditkö Dnepriin siis ihan rannemomenttiin ja hyvin toimi ? Noista "hifi-muttereista" kun ei ikinä tiedä, perustuuko se toiminta nimenomaan tarpeeksi kovaan momenttiin.
Veikkaus kuuman liian rikkaalla, bensan pinta liian ylhäällä, neulaventiili vuotta,
ryyppy jumissa, seosruuvin reikä kiristetty rikki, ruuvin kärki riiki
(jos sen mainittu tiiviste vuotisi ilmaa
niin oireete ennemin toisin päin
jos käämi olisi rikki niin siihen ei bensan hanan kiinni laitto auta,
jäähtymien voi auttaa mutta vikahan voi olla mikä vain kunnes löytyy)
ota tulppa avain lenkille mukaan ja seravan temppuilun kohdalla katso miltä tulppa näytää,
onko märkä, tuleeko kunnon kipinä,
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Kiristysohje löytyy täältä. En osaa sanoa pitääkö nordlock, jos jää vajaaseen momenttiin.Niin tiedätkö onko nuo nordlockit tarkkoja momentista ?
https://www.nord-lock.com/fi-fi/nord...iristysohjeet/
-- Brake later and open the gas earlier --
Tässä tuli ihan hyviä seikkoja. Neulaventtiili pitää,puhaltamalla testattu. Ryyppy ei oo jumissa,jos kokeilee lämpimänä käydessä nii meinaa sammua heti. Bensan pintaa ei tullu mitattua. Pitää jostain kaivella tähän sopiva speksi. Seosruuvin tiiviste ja kärki ehjät. Seosruuvin reikää ei tullu tsekattua, pitää käyttää vielä auki samalla kun bensanpinnan tsekkaan. Kipinä/tulpan kunto pitää kans tarkistaa seuraavalla lenkillä. Sama ongelma ollu jo edellisen omistajan ~10tkm ajan ja mulla pari tonnia. Ois ihan kiva saada kuntoon nii ois helpompi ajella haastavissa paikoissa.
R1 07
Auton takakontin pohjasta pitäis saada ruosteet pois ennen massaa, mikä paras metodi jis hiekkapuhallus ei ole optio? Vinku ja harjalaikka? Roloc paineilmahiomakone ja "somppulaikka"? Millanen harja kestää +20k kierrosta, yleensä noissa tokmannitason laikoissa lukee max 13.000. lähteekö pelkällä fosforihapolla kuinka paljon, pitääkö ensin mekaanisesti ottaa enimmät ja sit hapottaa ne paskamaiset nurkat yms? Rälläkkä käy sangen painavaksi kannatella suorilla käsillä pitkiä aikoja...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Isommat neulahakkurilla https://www.puuilo.fi/mr-tuote-neula...FKRkw4GrxqDS3P
ja loput sitruunahapolla/fosforihapolla ? Sitruunahappoja sai ainakin ennen k-Maatalous liikkeistä 3kg purkeissa halvalla.
Neulahakkuri ei käy koripellille, hakkaa sen ryttyyn. Ostin tollasen roloc hiomakoneen tänään, en tiedä mistä kiikastaa kun kompuran syöttö pitäis enemmän kun riittää mut on niin munaton masiina ettei sillä tee mitään. Poralla ja harjalaikoilla otin mitä sain, siel on nyt fosforihapot yön yli, huomenna painepesu kuivaus ja massaus.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kawasakin takajarrusylinteri vuotaa, männän tiivisteet on vähän kovan oloiset. 14 mm Tokico. Saako noita tiivisteitä jostain irtotavarana vai pitääkö ostaa koko korjaussarja?
Uus sylinteri näyttää olevan Stormilla halvempi kuin maailmalta tilattu korjaussarja, jos ei muuta voi niin kai se pitää putsailla ja kiillottaa sylinterin sisäpinta ja kasailla vanhoilla reilun jarrurasvan kera, nopeestihan ton sitten vaihtaa.
Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 10.10.2024 klo 20:12.
Lajin halpuus viehättää.
Huoltopukki hakusessa poitsun mopoon, kyseessä enduro/smoto tyyppinen keksintö (Derbi Senda). Eli sellainen pukki pitäisi löytää, jonka avulla saa renkaat irroitettua. Nostokykyä ei tarvita 100kg enempi ja mielellään edullinen mutta toimiva laite. Mikä olisi hyvä?
Toisena vaihtoehtona olisi oman ratapyörän huoltopukki tai siis ne etu- ja takapään pukit. Ongelmana näiden kanssa se, ettei mopossa ole takana lankarullia tai paikkaa niille. Tuohon voisi tietty tehdä jotkin L-muotoiset sovitteet, joilla nostetaan suoraan swingistä. Ideoita, kuinka modata tätä?
Viimeksi muokannut: itl; 18.10.2024 klo 11:16.
-- Brake later and open the gas earlier --
???
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joku tuon tyyppinen olisi hyvä. Onko linkkiä missä näitä myydään? Tuossa ilmeisesti jokin nostomekanismi, kun joku vipu näkyy kuvassa. En vaan oikein hahmota miten se pelaa?
-- Brake later and open the gas earlier --
Motonetissä on kaikenlaisia vaihtoehtoja tarjolla. Toimii sillä tavalla, että laitetaan pyörän alle, ja se nostaa runkoputkista tai pohjapanssarista molemmat päät ilmaan.
On olemassa myös kiinteä versio. Vaatii oman kiepautustekniikkansa, että saa pyörän sen päälle. Paljon käytössä krossi- ja enskavarikoilla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo:
https://www.24mx.fi/product/huoltopu...pid-PM-0097143
on ihan jees pikkukäytössâ, mutta ei mikään heavyduty, kuten on nimetty.
Kätevämpi malli tallikäytössä on melkein sama, mutta pyörillä. Maksaa hiukan enemmän.
https://www.24mx.fi/product/huoltopu...S-WHEELS-BLACK