DR 650 + XF 650
^ Nojuu noita ettiskelin kunnes löysin vanhasta osakiposta nätit kupukantakuusiokolopultit ja vetäsin niihin kuumakestomustan joka osu kohtalailla sävy sävyyn nappiin noitten ajovalokuuppien kanssa niin peitin sitten ylimääräiset kiinnikereiät niillä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Täs vähän muuta mietittävää, niin auttakaahan laiskaa...
Mistäs löytäisin tuota katteen sisäpinnalle teipattavaa lämpöeristettä? Mielellään Suomesta, ja jos Turusta, niin vielä parempi.
Ei tietty mahoton tilailla, mutta tollasissa postituskulut on yleensä härskit.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
24mx:ssä oli. Tilasin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mistä saisi kohtuuhintaan Hondan orig. osia, tarvetta olisi jarrusatuloiden tiivisteille?
Yritin käyttää hakua, mutta täällä ollaan.
Jenkeissä on sellainen firma kuin Partzilla.com ja he myyvät aitoja tehtaan osia edullisesti vrt. Suomen tai esim. UK hintoihin. Tässä vaan tulee se mahdollinen ongelma nimeltä tullit ja verot. Tullia ei kyllä pitäisi tulla kun hinta jää alle 150e, mutta verot tulee varmasti.
Honda CBR600F 2003
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Varmaan olet jo katsonut?
http://www.wemoto.com
-00 Yamaha FZS 600
-93 Honda VT600 Shadow
http://nutjob.ie/
Yhden pikkutilauksen kokemuksella havaittu toimivaksi. Osat tulee nopeasti ja kohtuuhinnalla!![]()
Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
Ainakin Kawasakiin myy https://www.motorcyclespareparts.eu/ osat edullisemmin kuin kotimaasta löytyy. Luulisin että sopuhinnat ovat löytäneet Hondankin osille
1835
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onko porukalla kokemuksia ebayn halvoista jännitteensäätimistä? Hondan kusiaiseen pitäis laittaa uusi ja ebayssa kiinapojan malleja aikas halvalla.
Honda CB600F Hornet 1998
Olen muutoskatsastanut pyöräni geneeriselle aftermarket vaimentimelle josta on merkintä rekisteriotteessa (merkki, malli, pakoaukon koko). Olen nyt kuitenkin vaihtanut pyörään takaisin alkuperäisen vaimentimen jossa selkeästi näkyvissä leimat ja systeemit. Täytyykö minun käydä muutoskatsastamassa pyörä uudelleen tuolle sen alkuperäiselle pöntölle?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei mun mielestä, kun se on ollut aikaisemminkin laillinen ja kyseisessä pyörässä/-mallissa kiinni.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 18.04.2018 klo 07:53.
Braaaaap
En osaa sanoa miten tuo nyt "ihan oikeesti" menee, mutta hämmästelykynnys ei kyllä ylittyisi, jos ratsiassa alettais vänkäämään, ettei laite ole "otteen mukainen"..... jos ei tiedoissa ole tuo slipari ole merkitty "vaihtoehtoisena".
Vastaavanlaisella logiikalla... tai sen puutteella tuolla tavataan turhan usein mennä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kerro lisää. Mitä maksoi, miten meni? Itse kävin tuota parista konttorista paikan päällä tiedustelemassa, niin sanottiin ettei voi mitata kun on liikaa lentomelua. Vastauksen sain osallistuttuani katsastuskonttorin kahviautomaatin korjaukseen ensin vartin verran.
Mä mietin miten saisin Cebarin ajovalon sammutettua halutessani. Siinä on kytkentä että se on aina päällä, ja ruuhkissa seisoessa alkaa loppua virta kun flekti huutaa ja laturi ei kai tuota virtaa alle kolmen tonnin. Jonkinlainen bebek-kytkin siihen kai täytyy yrittää viritellä.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Ajovalon virta on jotain 4 Ampeeria niin ehkä kannattaa laittaa lampun johdon väliin rele jossa aukeava kosketin ja ohjata sitä tarvittaessa "hituvirta" kytkimellä. Jos ostaa vaihtokoskettimella toimivan releen niin voi sitten ottaa siitä toisesta koskettimessa kytkimeen merkkivalon että näkee että nyt ei valo pala.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4825...x19mm-punainen
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4819...A-5napa-vaihto
Ton kytkimen joutuu upottamaan johonkin. Venepuolelta voisi löytyä paremmin vettä kestäviä.
FJR -17
Vaikka homma ei menisikään kaikkien taiteen sääntöjen ja oppikirjojen mukaisesti......
Onko oikeasti tarpeen laittaa yksinkertaista, suojattua vipukytkintä kummoisempaa keksintöä
ko. tarpeen hoitamiseksi.
Ei loputtomiin ja joka paikassa/asiassa ole paras ratkaisu mennä "yksinkertainen on kaunista,
toimivaa ja vähemmän vikaherkkää/vähemmän vikapaikkoja" periaatteella.
Mutta.... onko oikeasti tarpeen viritellä releitä ohjauksineen ja merkkivaloineen ko. tarpeen takia????
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Vaikka virta ei ole kun 4 A niin jos se kytkin on vähänkin kauempana niin tulee ylimääräistä jännitehäviötä ja valot sen kun himmenee. Lisäksi on aika moinen riski unohtaa se valo sitten pois päältä. Mutta ihan kuinka vaan.
FJR -17
Olen ihan samaa mieltä.... että kuinka vaan, mutta palataan silti siihen, "mitä jäbä duunaa"... ja miksi???
Miten kauas ja mihin ajattelit, että tuo ylimääräinen "valokytkin" vedetään?.
Kun ollaan päästy "hoodeille".... mihin se kytkin nyt sitten todellisuudessa tulee sijoittumaan....
paljonko meillä välttämättä tulee "lisää letkua", mihin ja miksi.... ja vielä.... millaista käytetään ?????
Tällaiset jutut on ihan pikkasen merkitseviä, aiemmin mainitsemieni lisäksi.
Se, että mennään aina suoraan ja ajattelematta yhtään tarkemmin, mitä ollaan tekemässä ja miksi,
"oppikirjan ainoan oikean tavan mukaan".... ei todellakaan ole poikkeuksetta paras ja toimivin ratkaisu.
Totean nyt vielä uudestaan tuon alussa mainitun..... yksinkertaisin "detalji" ei liioin väistämättä
poikkeuksetta palvele "kokonaisuutta"..... Mutta suurempi ongelma tahtoo olla
"terveisien huikkaaminen naapuriin rekkakyydillä"..... ja tästä kiusallisen yleisesti aiheutuvat.... turhat murheet.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuo Motonetin peruskytkin siihen tulee varmaan laitettua ilman hifistelyjä.
Kunhan ensin jaksan etsiä jostain maalia, joka vastaa Hondan R109 Passion Red-sävyä. Maalaan yläkatteen sitten siinä samalla kun otan sen pois johtohommia varten. Ohjauslukkokin vaatii elvytystä, ei liiku. Menee siinä samalla. Ensi viikolle lupailee kalsaa, silloin varmaan.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Vetäisi joku muutaman watin led-polttimo lampuksi. Jos siis et tarvitse ajovaloa pimeällä ajoa varten, vaan tullaksesi nähdyksi. Joskus käytin "off-road only" H4-lediä endurossa kun meinasi sähkö olla kortilla ja hyvin toimi. Edes tienvarsikatsastajat eivät puuttuneet asiaan, koska umpiossa itsessään oli viralliset leimat.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Silloin voi vaihtoehto olla myös 25W led. Se on jo huomattavasti kirkkaampi kuin tavallinen H4, joskin jo selkeästi laiton. Joku tuon tapainen:
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvov...2342LED-BLIST/
Pelkällä akullakin pitäisi pystyä käyttämään valoja melko pitkään, joten jossain liikennevaloissa valojen ei pitäisi himmetä, vaikkei latausta olisi lainkaan. Nuo ongelmat voivat viitata maadoitusvikaan, akkuun, tms joten eivät välttämättä polttimonvaihdolla ratkea.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä valojen kuuluu pysyä himmenemättä ruuhkassakin. Vikaa kannattaa ruveta staattori-jännitteensäädin-akku akselilta tutkiin ennen laastaroivia lisäratkaisuja.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
En tiedä, himmenevätkö valot ruuhkassa, en ole tutkinut. Idea oli saada ne pois päältä flektin pauhatessa että aamun starttiin jäisi enemmän virtaa. Ruuhkassahan valoilla ei tee yhtään mitään, joten ne joutavat pois, mutta kiitos vastauksista. Ajoin kortin ennen valopakkoja, joten koko ajan päällä oleva ajovalo on minusta epänormaali silloin kun sitä ei tarvita. Ongelma on itse asiassa ratkaistu, tein havaintovirheen. Tuohon on joku laittanut helvatan kirkkaan ledin parkkilampuksi, luulin sitä lyhyiksi valoiksi. Ei siinä ole kuin parkit koko ajan päällä. Sinne lyhtyyn ei näe ihan helposti, täytyy vähän tiirailla.
Homma kunnossa. Tämä on tätä pyörään tutustumista.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.