Joko perinteinen pumppaa-ruuvi auki-ruuvi kiinni-päästä-toista tai itseni käyttämä variaatio, pidä letku sen verran koholleen kaarella ettei pääse hörppäämään ilmaa takasin vaikka pultti on koko ajan auki. Metodi kaksi on hommata ihan hiton iso lääkeruisku ja työntää nestettä systeemiin "takaperin" siitä ilmausnipasta.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ööö, tuota tuota...Mites onnistuu Tomtomin lataavan telineen kiinnitys 2009 Busaan ku tangos ei tiloja oo ns. glunssi-kiinnikkeelle? Onko jollain jotain patenttia?Navi on Tomtom rider 400.
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
http://www.twistedthrottle.com/sw-mo...gsx1300r-08-16
On vaan melko kallis ainakin uutena
FJR -17
Ram mountsilta löytyy tällänen mikä paisuu ohjausakselin sisään niinkun halvat tärinätapit kahvan päähän. Tosin jos ei ole ram osia ennestään niin tuo, varsi ja tellinki maksaa äkkiä melkeen saman kun tuo edellinen. Ramit on vaan siitä hyviä että niitä samoja kalikoita voi käyttäää sitten eri asioiden kuten kameroiden yms kiinnittämiseen kun hankkii pari lisäpalikkaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuon riderinki mukana alunperin tulee se perus ram-mount kiinnikesetti onko sulla ne kuitenki. Jos ei niillä saa sovellettua kiinni nii varmasti tosiaan rammountin valikoimasta löytyy busaanki sopiva kiinnitysjutska.
Ainakin tuon kuvan kaltainen kiinnitys onnistuu riderin mukana tulevilla kiinkikkeillä.
Viimeksi muokannut: woke; 05.07.2017 klo 12:52.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Kiitti vastauksista. Siis mulla on kyl toi rider 400sen lataava teline ja se välikappale, vastapallo viel romun tangos kiinni enkä oo ihan varma onko pyörä viel ees Suomes, ei oo soittoo ainakaan Espoosta tullut vielä. Mut luulen ettei toi viimisen kuvan ratkaisu vaan toimi Busan tangos ku on aika täynnä, ei oo tilaa tolle ratkasulleRekkamasan foto kyl kiinnostais, täytyy tutkii paremmin tuota. Ekakaan ei huono, pitää sit vaan kaiketi irrottaa se pallo itse telineestä ja toivoo et saa ruuvattua tuohon alustaa, että reiät sopii. Kiitti kaikille vaivannäöstä
Edit:Näytti olevan tuo SW-Motechin ratkaisu heidän omilla sivuilla vajaa 60e ja kun kuitenkin meinasin sellasia heidän pikalukitustelineitä/laukkuja tilailla ni laitampa tuon samaan pakettiin![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Yammu-setien palstalla on hiljaista, joten kopioin kysymykseni tänne. Pyörä siis tämän vuotinen MT-09.
Mitenkäs on, jos Akran putkiston tilaan ja vaihdan MT-09:in, onko tarvetta tehdä muita säätöjä jne, vai meneekö pelkästään tolla, että ottaa originaalin pois ja uuden tilalle? Tai siis menee, mutta onko järkevää
Italiasta saisi noin tonnin pintaan, esim. täältä: http://www.ammotor.it/shop/product.p...1699&id_lang=5
Ja toinen kysymys. Katalysaattorin kanssa täyttää EU-normit, mutta onko sen lisäämisellä tai vastaavasti pois jättämisellä jotain muuta vaikutusta? Päästöjä ei meikäläisen ajoilla ihan hirveitä määriä synny, joten pelkästään niiden vuoksi ei viitsisi rahaa siihen sijoittaa... Möykkään eli ääniin ei katin pois jättämisellä liene vaikutusta, mutta onko muita vaikutuksia?
Pelkän sliparin vaihdolla ei varmaan kovasti mitään, mutta jos kokoränni ilman kattia tulee niin kyllä sen säädättäisin. Ilman kattia ei tosiaan mene katsastuksesta läpi, mutta katsastusta suomessa ei ole. Jollain ulkomaan reissulla voi olla vaikeempaa jos tulee virkavaltasanomista.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kiitos. Pelkkää sliparia tohon ei saa, tai saa, mutta menee rälläkkähommiks.
Jos ton koko putkiston vaihtaa ja tuuppaa myös katin väliin, onko säätöhommat silloinkin tarpeen? Sori tyhmät kysymykset
Mitäs luokkaa noi säätöhommat mahtaa kustantaa ja mikä ois hyvä paikka pk-seudulla?
Ehkä tässä kumminkin tulee järkiinsä ja nauttii tosta ihan vakiona, mutta voihan sitä vähän suunnitella....
Jokos joku on kerinnyt testaamaan niitä Mastonin uusia 2K kilikali maaleja?
Onko jotain hyvässä tai pahassa mikä pitää ottaa huomioon ku maalaa katteet?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Taidat saada varmimmin vastauksen Yamaha-Centeristä, kun tuo akran putki + irtokatti ovat ihan viralliset lisävarusteet ysille. Jotenkin olettaisin ettei säätö ole välttämätön, tai sitten vaihtoehtoisesti niillä on suoraan valmis ruiskukartta tuolle lisävarusteyhdistelmälle... Toisaalta ainakin tuo mun 2014 on kovasti taipuvainen rykimään ja kakistelemaan tasakaasullakin 3-4k välillä, joten alkuperäinen kartta on valmiiksi laihalla. Saa nähdä mihin se muuttuu, kun vien sen päivitettäväksi sillä kaasun äkkinäisyyteen tehtaalta tulleella korjauspäivityksellä. Itselle riittää kyllä tuo vakionkin pörinä äänen puolesta.
Joo ehkä kysyn suoraan Nymanilta, josta moponkin hommasin. Tässä -17 mallissa tuo kaasun äkkinäisyys ei tunnu vaivaavan, eli uskoisin, että päivitys on pätevä.
Ja tosiaan taidan tyytyä vakiopönttöön, ulkonäkö on tietty makuasia, mutta ihan ok näköinenhän toi on näinkin. Ja itseasiassa toi putkiston alkupää on omaan makuun jopa paremman näkoinen vakiona kuin Akran vastaavaa, eli pytyiltä lähtiessään mukailee paremmin koneen muotoja, kun Akran putket menee suoraan alas ja tekee 90 asteen mutkan...
Meikäläisen ajokokemuksella myös vakiotehot on vähintään riittävät. Onhan tuo ääni vähän singerin kuiskintaa, mutta pelkästään sen takia en taida viitsiä maksaa itteeni kipeeks. Toistaiseksi siis tulin järkiini![]()
Paljon varaisit aikaa 1 gen busan venttiilien säätöön jos reippaasti tekee? Työnä tuttu, pyöränä ei. Tuolla kuitenkin ymmärtääkseni on ruuvisäädöt eiksvaan?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
^
En usko ruuvisäätöön. Palasäätö.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Perse. Taitaa olla paloilla. Hämäännyin kun lontoonkielisessä ohjeessa puhutttiin tappeteista mutta itse säädön kohdalla taas näköjään shimmeistä...
Tarvii ne silti kattoa kun pyörä jonkin verran nakuttaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
ohjausiskari1.jpg
Kuvanmukainen ohjausiskari asennettu ninjaan edellisen omistajan toimesta. Täristää melko äänekkäästi siinä noin. 4000 kierroksen paikkeilla, onko ideoita millä saisi sen loppumaan? En siis muuta haittaa ole havainnut kun se ääni.
Olis tämmöinen ongelma, että tämän mun zetorin ajovalo ei meinaa millään kestää. Pyörässä on tuollainen perinteinen pyöreä ajovalo etuputkissa kiinni motonetin kiinnikkeilä ja kiinnikkeiden ja lampun välissä on kuumminpalat joista pultti menee läpi. Mutta jostain syystä etenkin lyhyet valot ei tahdo kestää ollenkaan. Jokaisesta lampusta on tähän mennessä mennyt lanka poikki alle 40km ajon aikana, edes phlipsin tärinänkestävä lamppu ei kestänyt. Pitkät valot sen sijaan tuntuvat kestävän normaalisti. Jännitteensäätimestä ei ole kiinni,
koska se on juuri vaihdettu uuteen ja latausjännite on normaali. Jäljelle jää tärinä, mutten käsitä miten se voisi olla niin suurta ettei lamppu kestä?
ZZR 600
VFR 750
RG 250
CBR 900RR
En nyt hahmota, ottaako se ohjausiskari kiinni siihen yläkolmion mutteriin ja sen takia aiheuttaa ääntä. Jos näin on (mikä on todennäköisintä), niin voit laittaa pari prikkaa siihen tankin puoleiseen päätyyn, jotta nousee hieman ylöspäin. Katso vaan, että prikat on oikean kokoiset, jotta ei estä ohjausiskarin liikettä.
Braaaaap
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ohjausiskariin liittyen...
Itsellä on Bitubon iskari, ja siinä oli runkokiinnitykseen kumiset o-renkaat molemmin puolin. Yritä löytää iskarisi asennusohjeet, jotta näkisit olisiko siinäkin o-renkaita ja sitten aukomaan paikkoja ja toteamaan onko renkaat paikoillaan.
Vaihdoin customin hieman vilkkaampaan pyörään. Kawasaki Z750 -09, commander, leovince putki, lambda poistettu, o2 eliminator kiinni. Ongelmana tuo FI valo joka syttyy pidemmän ajon aikana kierrosten ylittäessä 6-7k. Virhekoodi: 33; Oxygen sensor. FI valo häviää kun ottaa virrat pois.
Juttua on ollut tälläkin forumilla, mutta en ratkaisua ole löytänyt. Onko tälle mitään tehtävissä vai pitääkö vain tyytyä kohtaloon?
Onko orggilaisilla kokemuksia tästä http://www.storm-motor.fi/tyokalut/m...aisutyokalu-2/ ketjutyökalusta? Tänään uudet rattaat ja ketjut motonetista ja työkalukin pitäisi olla asennus operaatioon.
E:ostin motonetista d.i.d:n ketjuille tarkoitetun halvemman alle 50€ maksavan katkaisu/niittaus työkalun, netissä moni kehui tuota niin päädyin siihen.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
... Mutta jostain syystä etenkin lyhyet valot ei tahdo kestää ollenkaan. Jokaisesta lampusta on tähän mennessä mennyt lanka poikki alle 40km ajon aikana, edes phlipsin tärinänkestävä lamppu ei kestänyt. Pitkät valot sen sijaan tuntuvat kestävän normaalisti. Jännitteensäätimestä ei ole kiinni,
koska se on juuri vaihdettu uuteen ja latausjännite on normaali. Jäljelle jää tärinä, mutten käsitä miten se voisi olla niin suurta ettei lamppu kestä?
Jotain vikaahan tuossa on oltava enkä tiedä onko siinä tapauksessa paras lähestymistapa laittaa entistä kalliimpaa palaa kiinni ilman että selvittää vian syytä.
Ehkä syy ei ole tärinässä vaan valon läpi menee enempi virtaa kuin pitäisi? Valoille ei ole omaa sulaketta?
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Tarvitsen venttiilin simmejä halkaisijalla 9,5mm. En löydä sopivaa paksuutta tuon kokoisena mutta stormilla olisi proxin paloja koossa 9,48mm. Voinen käyttää noita? Sehän käytännössä vaan makaa siinä jousilautasen kupissa sen mukin alla joten en uskoisi halkaisijan olevan satasen tarkka?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kiva että maistuai hitto tarviikin palauttaa se sun kaapeli, mä en vaan saa niitä ajureita asennettua mun tietokoneeseen en millään...
Tarvii käydä iltapäivällä sit b&t:ssä, mul on nyt 210 ja 200 tarviin 205 ja 185. Periaatteessa pärjäis yhellä 185:lla jos uudelleenkäyttäis ton kaksatasen tuonne toiseen mut mielummin laittas 205 niin ei oo yks maksimissa ja kaikki muut minimissä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Eipä ollu bike et tuuninkilla paloja...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91