Muuttui mopo aivan erilaiseksi kun vaihtoi 55sen... On nyt iloa ajaa![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Tuli vaihdettua jarrupalat eteen ja taakse (kerrankin joku onnistui). Mikähän on jarrusatuloiden pulttien kiristysmomentti ? Aika löysällä minusta olivat kun otin ne irti....Takaisin kun ne laitoin niin kiristin n.30nm momenttiin
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Tämmöinen Bagster-tankinsuoja ois joutilaana, väri on '06 sininen. Tohon saa kiinni myös muiden valmistajien laukkuja etukiinnikkeisiin jos laukussa on etukulmissa lenkit.
bagster.jpg
1000
Tervehdys hengenheimolaiset... Uuden zzr 1400 pyörän omistaja ilmoittautuu kehiin. Tallissa odottaa nyt eka Kawa. Osaako joku neuvoa, mistä löytää fiksun ja laillisen rekisterikilven kiinnikkeen johon saa myös rekisterikilven valon kiinni? Tuo alkuperäinen kapistus kun on helvetin ruma. En ole löytänyt kun yhden, ja sekään ei sovi suoraan ja pienestä pellinpalasta pyydetään 160e.
Se on se äkkipysäys ku tappaa, ei vauhti...
Lyhtyä tohon ei suoraan saa kiinni, mutta kestävä pitäis olla. Ja halpa.
http://www.tommyrace.fi/kilpiteline-...00-p-1045.html
´06 ZZR 1400
´98 HD Road King
´05 HD Dyna
Itse pistin tämän -13 malliin http://www.demon-tweeks.co.uk/motorc...cing-tail-tidy
Tuossa tulee mukana ledi kilvelle ja muut tarvittavat hilppeet. Pienet tuunaukset vaati kun ei Suomi-kilpi mene tohon suoraan joten vähän pitää porailla + johdot kannattaa suojata vähän paremmin kuralta ja kosteudelta.
Eihän toikaan halpa ollut mutta vielä siedettävä.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Itse tein pahvista sapluunan ja sen kanssa johonikin peltikattofirmaan. Rosterista pokkasivat ja tuli hyvä. Maksoi muistaakseni 15 euroa.
Hessu
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Mulla myös itse väännetty pellistä.
Valo-ongelman ratkaisin sitten näillä: https://www.storm-motor.fi/mp-tarvik...valolla-kromi/
Hyvin ovat pelanneet ja kilpikin on hyvin valaistu.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
En jaksa selata koko topikkia läpi... onko jotain paikkoja mistä kannattaisi hankkia katteiden osia?
Mulla on muutamassa katteessa pientä naarmua ja tarttis hankkia pari palaa lisää. Onko jotain paikkaa mistä saisi yksittäisiä katteen paloja??
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Mulla on hyllyssä joutavina 2 kpl ZZR 1400:n (vm.2012) katteen pleksejä. Orggis ja "tuplakupla" eli racing-malli. Jos on tarvetta tuollaisille, ota yhteys YV:llä.![]()
Osaako joku sanoa käykö vm12 zetorin flekti 09:n? Omasta flekti rikki.![]()
exxtatic
Onko rikki vai sulake menny? Omasta vm.-12:sta nousi lämmöt viime kesän reissulla ja epäilin onko flekti rikki. Mutta eihän Kawa mene rikki.....oli menny pikku kivi sopivasti flektin väliin joka esti pyörinnän ja sulake oli menny.
![]()
Pyörittää huonosti ja kun nyt kelit lämpeni niin alko sylkee nesteet ulos alas rampilla firman tallissa paikallaa ollessaa. 2Jorma2:llta menossa hakemaan varaosaa. Pistetään samalla uudet ölpät ja tulpat suodattimen kera.
exxtatic
Nyt on päästy ottamaan ensimmäiset maistiaiset pränikällä pärrällä (zzr1400). Alkoi mietityttämään, että onko normaalia tälle pelille että vaihdelaatikko on ihan helvetin jäykkä ja karkea?! En ole muilla pyörillä onnistunut löytämään välivapaita väliltä 3-4 ja 5-6, mutta tällä löytyy jatkuvasti. Vaihteet täytyy oikein repiä päälle ja äänimaailma tapahtumasta on kunnon KKRRANKK. Lisäksi kytkin on outo, se kun nappaa kiinni heti kun millin päästää kahvaa irti tangosta. Eli, pirun helppo on lelu sammuttaa risteyksissä. Kuuluuko olla näin? -omasta mielestä ei. Olen kyllä kuullut että Kawan loota on vähän karkeatoiminen, mutta tämä nyt on jo vaikeakäyttöinen.
Se on se äkkipysäys ku tappaa, ei vauhti...
Itse itseäni lainaten... Osaako joku sanoa, voisiko ongelma olla että kytkinpuolella olis ilmaa? Ei millään pää kestä tuota rusauttelua. Koitin olla huoltoon yhteydessä, josko sieltä sais jotain vinkkiä kun ei ehdi sinnekään lähteä kun pelkkiin matkoihin menee 4 tuntia, mutta pitihän se arvata että ei sieltä neuvota kun ei voi laskuttaa. Eli, tekisikö ilma kiusaa vai onko tuossa kytkimessä joku säätökeino? Onko muiden kytkin sellainen että millin kun päästää kytkintä kahvasta niin pyörä sammuu jo?
Se on se äkkipysäys ku tappaa, ei vauhti...
Ainakin omassa zetorissani vaihteet menee kun vähän jalalla hipaisee eikä välivapaita tule.
Kytkimessä todellakin vikaa ei kuulu irrottaa noin äkkiä.
Zzr1400
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tuosta huoltofirman asiakaspalvelusta.
Jos ei edes sitä vertaa firma auta ja tee tällä oikeaa asiakastyytyväisyyteen tähtävää esi-kauppaa, niin äänestä jaloillasi.
On aika paska yritys ja aspa.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Omassa oli huollossa huolimattomasti ilmattu kytkin, oireet oli pitkä tyhjä liike kahvassa ja kytkin otti pienellä liikkeellä kiinni. Säätö meni pikku hiljaa huonommaksi ja lopulta oli vaikea saada edes vaihde vapaalle. Ilmasin uudestaan alakautta eli painoin nestettä sylinteriltä kahvaan, letkulla varustettu injektioruisku kiinni ilmausnippaan ja sen jälkeen on pelittänyt.
Siis hetkinen, ymmärsinkö jotain väärin kun puhuit pränikästä pyörästä? Onhan uudessa pyörässä takuu, ja vanhassakin myyjällä jonkinlainen vastuu jos tuo on vain sinulle "uusi". Luulisi olevan hyvinkin huollon intresseissä auttaa. Jos tehdastakuu on voimassa, niin kai lähempääkin merkkikorjaamo löytyy?
Oire sinänsä täsmää ilmaan kytkimessä, mutta onko siinä edes hydraulikytkin vai vaijeri? Kun ainakin mun z1000sx on vaijerilla...
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Siis pyörä on ihan uus. Nyt on 100km mittarissa, enempää en ole raaskinut ajaa ettei riko paikkoja, on se niin rajua repiä pykäliä väkisin päälle. Ja kytkin on siis hydraulinen. Kävin tänään liikkeessä -autolla- kyselemässä mitä lelulle tehdään ja tuomio oli että ajaa vain ja jos ei ekaan huoltoon mennessä tilanne helpota, niin sitten mietitään jatkoa. Niin ja kytkimelle ei ole kuulemma mitään tehtävissä. Ainut on jos sen purkaa ja jotain jousia tai jotain muuttaa. Täytyy koittaa auttaako kahvan etäisyydensäätö yhtään asiaan -jos viikonloppuna nyt tulee sen verran keliä että pääsee kokeilemaan. Kuulemma Kawan laatikon rattaat ovat erityisen ronskia koneistusta ja siksi saattavat joissain yksilöissä olla todella ongelmallisia. Kuvittelis tana että kun laatikot ovat perusperiaatteeltaan pysyneet samoina vuosikymmeniä, että niitä olis opittu tekemään ongelmattomiksi, mutta ei.
Se on se äkkipysäys ku tappaa, ei vauhti...
No, ei se noin käyttäydy, vaikka Kawa- kolaus tuleekin ykkösen kytkettäessä.
Nyt takuuhuoltoon!
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ei muuta,kuin HETI työn alle,Kawan laatikko ainakin omassa ZZR:ssä pelaa kevyesti (-13 ZZR 1400).
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.