Sivu: 1 / 56:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 1669:sta
  1. #1
    Kun kerran muillakin malleilla on omansa, ni pistetään nyt isolle zetorillekin. Eiköhän meitäkin ala jo jokunen .ORGista löytymään. Pyörään liittyviä topicceja kun on jo useita kymmeniä, niin jos vähän koitettais koota yhden alle edes osa.

    Ja samantien voisin heittää kysymyksen että minkälaisia putkistoja (kokoränniä siis) porukka on laittanut isoon Zetoriin ja millaiseen hintaan (ei säätöjä, pelkät putket + asennus)?
  2. #2
    Hyvä idea. Otsikkoon kun sais sen foorumi-sanan mukaan.

    Muzzyn kokoputki. Muistaakseni vähän yli tonnin. Ite pistin kiinni. Kannattaa penkittää, muuten ei mitään iloa, päin vastoin.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  3. #3
    Tämä on hyvä idea, pyörä on sen verran ylihyvä , että ansaitsee oman topicin. Tuo pakoputkihomma kiinnostaa minuakin, mm. onko vm-08 -> pakoputkisto erilainen kuin 06-07 mallisissa, aika monesti (slip-oneissa) on tuo vuosimallirajaus.
    ZZR1400 -08
  4. #4
    Tuommonen on ollut haaveissa jonkun aikaa... Miten 1400 toimii kaupunkiajossa? Lähinnä välitykset ja ketteryys? Työmatkaa ja lyhyttä hurua tulee kuitenkin ajettua suurin osa ajoista.

    Tuskin ainakaan kankeampi on kuin 1100
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  5. #5
    kawamies1:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Kangasniemi, Kutemajärvi, Finland
    Terve! *Yoshimura TRC full (carbon) itse asennus.
    "Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa"
    *KAWASAKI ZX-14R
  6. #6
    Lainaa (2jorma2 @ Maalis. 03 2010,20:22) kirjoitti
    Hyvä idea. Otsikkoon kun sais sen foorumi-sanan mukaan.

    Muzzyn kokoputki. Muistaakseni vähän yli tonnin. Ite pistin kiinni. Kannattaa penkittää, muuten ei mitään iloa, päin vastoin.
    Joo, tarkoitus on kyllä penkittää jos vaihdan. En vaan halua niitä penkityskuluja mukaan hintoihin Mietin sitä "foorumi" sanaa mutta kyseessä kun kuitenkin on yksittäinen topic ja mitään yhtenevää ei muidenkaan mallien topiccien nimeämistavoista löytynyt päädyin pelkkään mallimerkintään...

    Onko muuten kuinka työläs vaihtaa putkisto? En oo ihan hirveästi omani kanssa tehnyt tuttavuutta ilman katteita toistaiseksi... Painoa taitaa lähteä aika reilusti tuolla operaatiolla ?

    SamiN: 1100 (ei kuitenkaan mitenkään tuhansia kilometrejä) ajaneena väittäisin huomattavasti ketterämmäksi, kone vääntää ihan kivasti alakierroksilta joten välityksetkin toimii. Eihän tuo kyllä silti mikään kaupunkipyörä ole, mutta voittaa kuitenkin esim. vanhan ZXR:ni mennen tullen Ens kesänä vaan koeajolle, sillähän se selviää. Eiköhän Heinolla Kawa-päivillä (7.-8.5.) taas ole tuokin ajettavana... ?
  7. #7
    Tämä topicci on jees

    Mitä ns kaupunkiajoon (Espoo-Vantaa) tulee, niin mielestäni tuo on hyvinkin paljon ketterämpi kuin esim tupla-äksä. Ajelen myös työmatkoja säiden salliessa ja silloin tulee pyörittyä ruuhkissa, liikennevaloissa, jonoissa ym..

    Omassani on kiinni vain Yoshin sliparit, joten ei niistä sen enempää.
    Suzuki GSX1300R
    exät: TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  8. #8
    Lainaa (SamiN @ Maalis. 03 2010,22:02) kirjoitti
    Tuommonen on ollut haaveissa jonkun aikaa... Miten 1400 toimii kaupunkiajossa? Lähinnä välitykset ja ketteryys? Työmatkaa ja lyhyttä hurua tulee kuitenkin ajettua suurin osa ajoista.

    Tuskin ainakaan kankeampi on kuin 1100 *
    Erittäin kannatettava tämmöinen, kannatetaan voimakkaasti!

    SamiN:lle: Iso zetori on oikein hyvä käsitellä liikenteen seassa. Isossa moottorissa riittää puhtia ryömintäänkin ja sitä ei tarvitse vinguttaa yhtään. Poikkeuksellisen hyvä jarrutuntuma ja -teho antaa käsiteltävyyteen lisää paljon plussaa. Onhan se isona pyöränä toki enemän sovelias isolle maantielle. Pikkuisena miinuksena antaisin liikenteen seassa ajamiseen moottorin käyntilämpötilan ja flektin pyörimisen. Se flekti kun tupaa pyörimään kesällä melkein koko ajan, kun ajaa alle 50.
    ZZR 1400-09

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
  9. #9
    Omaani (uusi/ajamaton vm.-08 hopia/nopia)tulossa kevväämmällä Yoshin TRC full+PC-V+Bikefoxiin penkitykseen että saadaan pelaamaan myös kunnolla...hintaa kohtuullisesti paketilla, ei paha. Eihän tää oo muutenkaan persaukisten harrastus...

    Ja toinen modi, tilasin Top Saddlerilta Ranskasta muotoillun Deluxe-penkin Zetoriin, väreinä harmaa+musta...

    Katteen pleksi on myös Kawan oma malli se hiukan korkeampi kuin vakio lasi... ..sekä rekkarin kiinnityshärdelli on muutettu vakiosta toisenlaiseen, aika paljon sirompaan versioon..



  10. #10
    Lainaa (Darkkis @ Maalis. 04 2010,01:09) kirjoitti
    Lainaa (2jorma2 @ Maalis. 03 2010,20:22) kirjoitti
    Hyvä idea. Otsikkoon kun sais sen foorumi-sanan mukaan.

    Muzzyn kokoputki. Muistaakseni vähän yli tonnin. Ite pistin kiinni. Kannattaa penkittää, muuten ei mitään iloa, päin vastoin.
    Joo, tarkoitus on kyllä penkittää jos vaihdan. En vaan halua niitä penkityskuluja mukaan hintoihin Mietin sitä "foorumi" sanaa mutta kyseessä kun kuitenkin on yksittäinen topic ja mitään yhtenevää ei muidenkaan mallien topiccien nimeämistavoista löytynyt päädyin pelkkään mallimerkintään...

    Onko muuten kuinka työläs vaihtaa putkisto? En oo ihan hirveästi omani kanssa tehnyt tuttavuutta ilman katteita toistaiseksi... Painoa taitaa lähteä aika reilusti tuolla operaatiolla ?

    SamiN: 1100 (ei kuitenkaan mitenkään tuhansia kilometrejä) ajaneena väittäisin huomattavasti ketterämmäksi, kone vääntää ihan kivasti alakierroksilta joten välityksetkin toimii. Eihän tuo kyllä silti mikään kaupunkipyörä ole, mutta voittaa kuitenkin esim. vanhan ZXR:ni mennen tullen Ens kesänä vaan koeajolle, sillähän se selviää. Eiköhän Heinolla Kawa-päivillä (7.-8.5.) taas ole tuokin ajettavana... ?
    Eipä sitä foorumi-sanaa tarvita, hyvä näin.

    Putki on helppo vaihtaa. Vähän katteita pois ja syylari alhaalta irti niin saa mukavasti tilaa. Ite tosin vaihdoin syylaria irrottamatta. Katteet kannattaa irrottaa ala- ja keskiosa yhtenä kappaleena.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  11. #11
    Lainaa (Masa @ Maalis. 04 2010,08:45) kirjoitti
    SamiN:lle: Iso zetori on oikein hyvä käsitellä liikenteen seassa. Isossa moottorissa riittää puhtia ryömintäänkin ja sitä ei tarvitse vinguttaa yhtään. Poikkeuksellisen hyvä jarrutuntuma ja -teho antaa käsiteltävyyteen lisää paljon plussaa. Onhan se isona pyöränä toki enemän sovelias isolle maantielle. Pikkuisena miinuksena antaisin liikenteen seassa ajamiseen moottorin käyntilämpötilan ja flektin pyörimisen. Se flekti kun tupaa pyörimään kesällä melkein koko ajan, kun ajaa alle 50.
    No munat vaahdossa tällä nyksälläkin saa ruuhkassa ajella

    Mitä muutosta -08 malliin tuli? Avarampi käyrästö, ruiskun karttaa muutettu ja toiset suuttimet? Oliko runkoon tehty jotain muutoksia ja miten ne vaikuttavat? Vanhempia malleja kun olisi jo kohtuu rahaan tarjolla. ABSillinen pitää olla kuitenkin.

    Mistään lastentaudeista tai tyyppivioista en muista lukeneeni mistään...
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  12. #12
    tuosta käsiteltävyydestä kaupunkiajossa..

    yllättävän keveähän tuo on mutta empä nyt käyttäisi ketterä sanaa.
    pahimpina puutteena kaupunkiajoon turhan pitkä ykkönen.mikä nyt tosin on liki kaikissa vaivana.

    mutta kokonaisuutena erittäin onnistunut pyörä.

    ps..peskää sitä syyläriä niin pysyy lämmöt paremmin kuris.samaten jatke etulokasuojaan



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  13. #13
    Tuossa linkki esisarjalla tehtyyn koeajoon tosi kuumissa oloissa. Kaippa tuolle koneen jäähdytysongelmalle on jo näissä tuotantopyörissä jotain tehty, olosuhteet olivat tietty tuossa ajossa varsin kovat.

    http://www.bikeland.org/articles/zx14_long_term.pdf

    Omassani edellisen omistajan mukaan flekti ei pyörinyt aluksi ollenkaan... vasta boksin ohjelmiston päivityksen(?) jälkeen alkoi flekti pyöriä, nyt asetettu käynnistymään 83 asteessa. Pitänee seurata lämpöjä... ja flektin käynnistymistä.
    ZZR1400 -08
  14. #14
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 04 2010,20:03) kirjoitti
    pahimpina puutteena kaupunkiajoon turhan pitkä ykkönen.mikä nyt tosin on liki kaikissa vaivana.
    Tota mäkin mietin. Tässä vanhassa kun se on sopivan lyhyt. Ei tarvii luistatella ruuhkissa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  15. #15
    Lainaa (SamiN @ Maalis. 04 2010,20:57) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 04 2010,20:03) kirjoitti
    pahimpina puutteena kaupunkiajoon turhan pitkä ykkönen.mikä nyt tosin on liki kaikissa vaivana.
    Tota mäkin mietin. Tässä vanhassa kun se on sopivan lyhyt. Ei tarvii luistatella ruuhkissa.
    vaiva helpottunee jonkinverran kun pienentäis yhdel hampaal eturatasta.
    muutenkin kuullut pelkkää hyvää ko toimipiteestä..oikeita kokemuksia asiasta jollakin?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  16. #16
    Hondakuskit puuhaavat kokoontumista XX:lle.
    Miten olis ZZR 1400:lle sama homma ?
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  17. #17
    Lainaa (mathev @ Maalis. 05 2010,16:12) kirjoitti
    Hondakuskit puuhaavat kokoontumista XX:lle.
    Miten olis ZZR 1400:lle sama homma ?
    Kunhan olen kokoontumisajankohtana paikan kanssa samojen valtiorajojen sisällä; mukana
  18. #18
    Käviskö jonkun lentokenttäajojen yhteydessä? Samalla vois laillisesti kokeilla kuis kiihtyy ja kulkee.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  19. #19
    Lainaa (2jorma2 @ Maalis. 05 2010,16:50) kirjoitti
    Käviskö jonkun lentokenttäajojen yhteydessä? Samalla vois laillisesti kokeilla kuis kiihtyy ja kulkee. *
    Ei yhtään pöhkömpi idea, oli viime kesänä tarkoitus kävästäkin jossain kentällä. Tuo kokeilu tuli kyllä sittemmin suoritettua saksassa mutta kenttäajot jäi
  20. #20
    Lainaa (SamiN @ Maalis. 04 2010,18:43) kirjoitti
    Lainaa (Masa @ Maalis. 04 2010,08:45) kirjoitti
    SamiN:lle: Iso zetori on oikein hyvä käsitellä liikenteen seassa. Isossa moottorissa riittää puhtia ryömintäänkin ja sitä ei tarvitse vinguttaa yhtään. Poikkeuksellisen hyvä jarrutuntuma ja -teho antaa käsiteltävyyteen lisää paljon plussaa. Onhan se isona pyöränä toki enemän sovelias isolle maantielle. Pikkuisena miinuksena antaisin liikenteen seassa ajamiseen moottorin käyntilämpötilan ja flektin pyörimisen. Se flekti kun tupaa pyörimään kesällä melkein koko ajan, kun ajaa alle 50.
    No munat vaahdossa tällä nyksälläkin saa ruuhkassa ajella *

    Mitä muutosta *-08 malliin tuli? Avarampi käyrästö, ruiskun karttaa muutettu ja toiset suuttimet? Oliko runkoon tehty jotain muutoksia ja miten ne vaikuttavat? Vanhempia malleja kun olisi jo kohtuu rahaan tarjolla. ABSillinen pitää olla kuitenkin.

    Mistään lastentaudeista tai tyyppivioista en muista lukeneeni mistään...
    -08 vuosimallia ei enää ilman ABS saanukaan. Ainakin jotain pientä tais olla rakenteissakin (muutenkin kun koneen osalta) ainakin täältä muistelisin lukeneeni että ilmanottoon oli joku palikka vaihdettu muovisesta metalliseen ettei ime ns. "ohi putsarin" (vai käsitinköhän väärin) isoissa nopeuksissa (muovinen kun antoi periks)...
    En tiedä voiko sitä nyt varsinaisesti tyyppiviaksi kutsua mutta täällä useasti esille tuotu asia on ihan faktaa että syyläri on aika suojaamaton ja etulokari vähän turhan lyhyt.
    Ja joo, tosiaan lämpiää aika hätäseen, mut flekti kyl pelaa hyvin, ts. ei ne lämmöt sit enää siitä tietystä lämmöstä nouse vaikka mitä tekis. Nimimerkillä +30 lämmöissä saksan autobahnin ruuhkissa tunnin viettänyt... Toki kyl siinä vaihees ku se pysähty täysin sammutin ja lykin eteenpäin jos sattu sen autonmitan kerran viiteen minuuttiin liikahtaan Eipähän tullu kuskillekaan kylmä...
  21. #21
    Lainaa (mathev @ Maalis. 05 2010,16:12) kirjoitti
    Hondakuskit puuhaavat kokoontumista XX:lle.
    Miten olis ZZR 1400:lle sama homma ?
    Sopisko paikaksi Stelvio pass ja ajankohta 24.6. , taidan olla siellä silloin. * Luulenpa, että näistä 'luotijunista' muutama muukin voisi olla niillä tienoilla suurin piirtein noihin aikoihin...
    ZZR1400 -08
  22. #22
    Lainaa (SamiN @ Maalis. 04 2010,20:57) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 04 2010,20:03) kirjoitti
    pahimpina puutteena kaupunkiajoon turhan pitkä ykkönen.mikä nyt tosin on liki kaikissa vaivana.
    Tota mäkin mietin. Tässä vanhassa kun se on sopivan lyhyt. Ei tarvii luistatella ruuhkissa.
    Jos menee luistatteluksi, mä tuuppan aina jonon ohi. Ei sielu anna periksi luistatella...
    ZZR 1400-09

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
  23. #23
    Stelvio sopii, mutta 11.7. kylläkin.... ..mieluummin siihen lähistölle Livignoon, siellä on riittävästi anniskelupaikkoja edullisin tax free- hinnoin.. ..eli lauantai-illaksi 10.7. ja Miky´s Pub Livignossa.
  24. #24
    Mitäs mieltä kawa naiset ja miehet ovat sellasesta että laajennettas tuota jo olemassa olevaa kawagtr foorumia myös ZZR 1400 alueella?

    Huomannut että aika marginaaliryhmä on pelkästään GTR kuskit ja varmasti tulis erimalliin säpinää foorumille kun iso zetorikin olis mukana.

    Toki osotteenkin voi hakea vaikkapa muotoon www. kawa.fi jos haluaa.

    Tuli vaan mieleen tässä lumien sulamista odotellessa ja kohta tulee tietty kiukkusia kommentteja GTR kuskeilta.

    Eikähän se toki mahdotonta ole vaikka olis mukana muitakin malleja, käsittääkseni ei ole Suomessa muita kuin Classic Kawasaki foorumi?
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  25. #25
    Lainaa (SamiN @ Maalis. 04 2010,18:43) kirjoitti
    Mistään lastentaudeista tai tyyppivioista en muista lukeneeni mistään...
    Tuollahan sitä joskus vuosi sitten asiasta vähän kirjoteltiin.
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  26. #26
    Lainaa (stein @ Maalis. 08 2010,08:47) kirjoitti
    Lainaa (mathev @ Maalis. 05 2010,16:12) kirjoitti
    Hondakuskit puuhaavat kokoontumista XX:lle.
    Miten olis ZZR 1400:lle sama homma ?
    Sopisko paikaksi Stelvio pass ja ajankohta 24.6. , taidan olla siellä silloin. * Luulenpa, että näistä 'luotijunista' muutama muukin voisi olla niillä tienoilla suurin piirtein noihin aikoihin...
    Silloin ollaan Monacon seudulla *
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  27. #27
    Omistajilta pyytäisin pientä tietoa.

    Elikkäs, miten kyseinen pyörää sopii hiukan isommalle kuskille? Varsinkin pituus puoli kiinnostaa(194cm)?

    Tällä hetkellä pyöränä on 1200ZZR ja sen tilat on itselle hyvät.

    Kävin koeistumassa 1400:n ja olihan se taas virhe, heräsi ihan helvetilliset vaihtohalut. Tosin tällä kertaa muutan ostostrategiaa sen verran, että nyt ajattelin jo käydä koeajamassa pyörän ennen päätöstä.

    Mutta haluaisin kuitenkin käyttäjiltä tietoa.
    Nyt Ducati Hypermotard 939
    ex Kawasaki ZZR1400, 2010
    ex Kawasaki ZZR1400, 2006
    ex BMW Megamoto
    ex Yamaha FJR
    ex Kawasaki ZZR1200
    ex Suzuki SV650N
  28. #28
    Etkös sen jo istumalla todennut, oliko ahdas?
  29. #29
    Lainaa (Gari @ Maalis. 11 2010,09:24) kirjoitti
    Etkös sen jo istumalla todennut, oliko ahdas?
    Kahdeksan sekunnin istuminen on hiukan eri kuin matkan ajaminen.

    Mutta, kiva kun otit osaa keskusteluun.
    Nyt Ducati Hypermotard 939
    ex Kawasaki ZZR1400, 2010
    ex Kawasaki ZZR1400, 2006
    ex BMW Megamoto
    ex Yamaha FJR
    ex Kawasaki ZZR1200
    ex Suzuki SV650N
  30.  
  31. #30
    Ei nyt itse ihan nuin pitkä ole, mutta kyllähän varmaan tällaisista pyöristä tilavin ajoasento on kyllä Kawassa.
    KTM SMT 990 LE 2010
Sivu: 1 / 56:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen