OT: Seuraavalla kerralla sitten nypit kilvet itse irti, kun vaihtoehtona on, joko itse ja jos ei kiinnosta, niin sitten virkavalta auttaa..., eihän se sen kummempaa.
Edit, Sen verta vielä, että jokunen aika sitten istuttiin hiukan aikaa eläkkeellä jo olleen EVP poliisin kanssa, joka mm. virassaan toimi MP-poliisien kouluttajana ja monet kerrat veti kursseja mm. Räyskälässä.
Tuli puheeksi nänä ripeään ajamiset sanoessani meneväni Halliin koittamaan. Sanoi, että hänen enkkansa oli GPS:ssää 300 kmh ja hullun kyytiä kaikki, viritetyllä tuplaäxällä. Todettiin, että jokainen kymppi lisää over 200 kmh lisää suorituksen vaativuutta expotentiaalisesti, riippuen tietysti paikasta. Ja viimosen päälle poliisimies.
<p>.</p>
Terve vaan kaikille.
Itsellä ei oo ajokausi lähteny ihan putkeen tällä kertaa 2010 ZZR 1400:lla mikä nyt olis kolmatta kesää alla.
Ei pudota tyhjäkäyntikierroksia kylmästartin jälkeen normaliin (1100 +/- 50 rpm) vaan jää sinne 2000 rpm lukemaan
vaikka ikuisuuteen asti, näyttöön tulee kyllä lämpötilalukemat palkkeina...
Tyhjäkäynnin säätöruuvi on ruuvattu melkeen irti asti, ei vaikutusta. Kaasuläppiä väkisin sulkemalla saa kierroksia pudotettua
jonkin verran, tahtoo vaan nousta takaisin kun kaasuvaijerista päästää irti. Ennätys tähän mennessä kierrosten laskemisessa
on noin 1500 rpm jolloin se tyhjäkäynti tahtoo vielä olla hieman epätasaistakin. Liekö sitten synkatkin pielessä tms.
Primäärikaasuläppien akselia ja sitä kaasuvaijerin kelaa mikä kyt onkaan on yritetty rasvata päältä päin sen minkä voi, ei vaikutusta.
Ilmavuotojakin kateltiin ainakin itsestään selvien paikkojen osalta (synkkausliittimien korkit yms alipaineletkujen kiristimet),
eikä löytynyt vuotoa.
Nyt menossa ensi viikolla huoltoon kun on vielä se viikko takuut jäljellä (käyttöönotto oli keväällä 2011) . Tutkivat sitten siellä tarkemmin
ja selvittävät onko mahdollisesti kyseessä takuun piiriin kuuluva vika. Onko käyny muille tällaista ja mitä luulette pitäsikö mennä takuun
piikkiin? Tässä mukavasti menny jo pari viikkoo kunnon kevättä ilman pyörää (ei sillä ajamaan oikeen pysty...). Saa nähdö montako
viikkoo vielä menee...
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
Äkkiseltään sanoisin, että ilmanmuuta takuun piiriin korjattava jos ihan issekseen alkanut tuota tekeen ilman muita roplauksia, mitä virkaa sillä takuulla muuten olis ?
Mutta jos itse kiinnostaa vikaa hakee niin lähdetään tästä liikkeelle eli heitän näin alkuun tyhmän kyssärin jotta onko ollut remppoja tekeillä ja kaasuvaijerin reitti muuttunut sillai, että kiristää väkisin ja pitää läppiä auki ?
Jos kylmästartin jälkeen toisioläpät menee kiinni lämmetessään niin sekin automatiikka pelaa kuten pitää .. nehän ovat auki jonnin aikaa ja juuri silloinhan kierrokset ovat korkealla. Jos taas eivät sulkeudu niin joku mättää automatiikassa ..
Hyvä pointti. Tuota juuri ihmeteltiin kavereiden kanssa. Näyttäisi kuitenkin siltä että ainakin se läppien säätömekanismi toimisi. Tarkasteltiin sitä kylmästartin aikana
ja sen jälkeen. Jos oikein ymmärsin niin kylmästartin aikana toisioläpät kääntyy 100% auki ja se puolestaan aktivoi sellaisen vivuston joka avaa primääriläppiä myös auki
jonkun verran. Kuitenkin jonkun aikaa lämmettyään se mekanismi perääntyy läpiltä mutta silti kierrokset ei paljoa laske... Niin ja se kaasuvaijerin välys tarkistettiin kaverin
kans jolla on kans ZZR. Kaveri vielä sääti sen mielestään ihan prikulleen mut ei vaikutusta...
Ruuvasin sen tyhjäkäyntiruuvin melkeen kokonaan irti ja sitten kyllä kierroksia voi läppiä kääntämällä pakottaa pienemmäksi mutta kun päästää irti niin kirrrokset nousee taas. Ja tuntuu kans siltä että epätasaista olis tyhjäkäynti. Tänään illalla hain pyörän kotipihaan tallilta ja tallin pihassa kierroslukumittarin neula ihan heilui kokoajan 1500rpm ympärillä (sitä ennen tietty oli pitänyt jo rämpätä kaasukahvaa että kierrokset laskis edes siihen 1500 rpmään...). Mut siis se tyhjäkäyntiruuvi
ei kosketa läppiä tällä hetkellä ollenkaan.
Pyörä menee tosiaan huoltoon kun ei sitä kaasuläppärunkoa uskalla itse nyt takuuaikana ottaa irti etteivät mitätöi takuuta. Mutta silti vaikkei oikeen mitään
asialle itse voi tehdä niin tietty jos jollain on jotain näkemyksiä asiaan niin aina kiinnostaa kuulla...
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Oletko aivan varma? Voin tietty olla väärässäki mutta olin siinä ymmärryksessä että tässä pyörässä ei ole erillistä tyhjäkäynnin (aktiiviseen)
säätelyyn tarkoitettua solenoidiventtiiliä kuten 07-> gixxerissä ja 08-> hayabusassa jolla siis ilmaa päästetään kaasuläppien ohi tarvittava
määrä, siis juurikin takaisin kytketyllä säädöllä jossa ecu haistelee että paljonko pitää säätää että saavutetaan aina kussakin olosuhteessa
(ilman lämpötila, ilmanpaine, moottorin kuorma yms) haluttu preset arvo tyhjåkäyntikierroksille (+ kylmästartissa hieman enemmän...).
Tuon kaltaisessa systeemissähän ei ole mitään tyhjäkäynninsäätöruuvia jolla voisi säätää koska arvot on ecun muistissa (ISC target RPM, ISC
learned preset yms tai jotain tuommosta tais olla busassa...) eli jos busassa tyhjäkäyntihäiriö niin käsitin että silloin Suzuki Diagnostic System (ja olikohan
Ecueditorissakin jo tuo feature, en muista) kiinni pyörään ja komento reset idle speed control system learned values tms...Olis tyyliin ensimmäinen mitä kokeilla.
Eikös kun ZZRssä siis -11 malliin asti (-12 mallissa on ISC venttii) tuo kylmästartti nimenomaan ole toteutettu tuolla toisiokaasuläppien servolla ,
koska muuta ei ole saatavilla. Tuota kavereiden kans pällisteltiin ja tultiin siihen lopputulemaan että nimenomaan se toisiokaasuläppien akseli
kääntyessään 100% auki saa aikaan lisävivulla sen että myös ensiökaasuläpät aukeaa jolloin on korotettu tyhjäkäynti. Lämmityskäytön jälkeen systeemi
kääntää toisioläpät kiinni ja se puolestaan aiheuttaa sen säätövivun perääntymisen joka puolestan pudottaa ensiökaasuläpät tyhjäkäyntiruuvin asettaman stopparin varaan jolloin on siis normaali tyhjäkäynti (joka sekin vaihtelee säästä ja kuun vaiheista riippuen, koska aktiivista säätöä ei ole,
vaan yksi kiinteä asetus kaasuläppien minimitasolle).
Oonko ymmärtänyt jotain väärin?
Viimeksi muokannut: cafe_racer; 04.05.2013 klo 11:07.
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Joo totta viserrät... jotenkin silti mielummin tällä hetkellä olisin ilman kyseistä vikatilannetta ;) Kävin tänään viemässä pyörän liikkeeseen
ja selitin huoltopäällikölle sen minkä pystyin. Kuulema alkuviikosta tutkivat ja pitävät ajan tasalla. Takuun korvaavuutta ei uskaltanut luvata
mutta toisaalt kuulema "tonnin laskua ei tule kysymättä" eli lupasi pitää ajan tasalla. Tietysti äärimmäisen pettynyt tulen olemaan jos omaan
piikkiin menee ellei sitten ole joku tosi selvä arkisempi juttu. Uutta läppärunkoa tps-antureineen en mielellään alkais makseleen...
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
Nykyäänhän tuo menee niin että jos vika ei selviä laitteen oman diagnostiikan kautta, niin osia vaihdellaan randomisti uusiin kunnes laite toimii. Samoin toimii laskutus![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Just jotain tämmöstä oon pelännytkin. No saa nähdä mitä näin alkuun saavat aikaseks, mutta en tietenkään ala maksumieheks jos ei ala
vikaa löytyä ja takuun piikkiin. Jatkan sit diagnosointia itse mahdollisesti kaverien ja netin (kuten tään foorumin, kiitos vaan neuvoista jo
tähän mennessä!) avustuksella. Mitään tonnien laskuja ja viikkoja kestävää hakuammuntaa en hyväksy tietenkään. Tiukkaa linjaa pidän.
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
Jos jotakuta SamiN:n lisäksikin kiinnostaa, nii tällasen PCV+O2 optimizer -kartan BikeDoctor mulle viime kesänä rakensi:
https://www.dropbox.com/s/6qjjlnm5fr...v-20130503.pvm
Noin 6 kaakkia lisää vakioon nähden ja pirusti tasasemmat käyrät. Olisin toivonu tyhjäkäynniltä kaasulle siirtyessä tapahtuvaa nykäystä pois, mutta siihen ei vissiin pelkällä kartalla ole apuja mahdollista saada.
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Kiitos,täytyy paremmalla aikaa vilkaista kun ei PC:n softaa ole tälle koneelle asennettuna.
Tein joskus tuollaisen Excelin (toivottavasti toimii kun tallensin OpenOfficesta) jolla voi karttoja vertailla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ompareMaps.xls
Commanderin softasta siis voi tehdä copy-pasten tuohon taulukkoon.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.
148.51nm ja 173.22hp
Käppyrää en osaa liittää tähän..?
Olettekos kiinnittäneet huomiota tuollaiseen suht normaaliin asiaan kun mopedin "huohottelu" ihan siihen tarkoitukseen rakennetuilla letkuilla eli ne missä pienet säiliötkin siellä vaihdepetaalin nurkilla ?
Viime kautena ostin tuon mopon ja kesä-syksy aikana en huomannut mtn litkujen tulemista sieltä.
Nyt hokannut että bensan sekaista pikku lätäkköö tullu jokusen kerran sieltä letkuista ?
Mittarissa reilu 6000km koko mopedilla eli ilmanputsari on orggis, mutta en uskoisi sen tukkoinen vielä olevan .. en ole kyllä tsekannut onko se juur sen putsarikotelon huohotusletku mikä valuttaa, vai olikos siellä semmoinen huohotus-kytkös sinne venakoppaan mikä vois kerätä jtn valutettavaa .. ?
2 viime tankkausta tapahtunut väkisinkin ABC:lla 95E10 ettei menovesi lopu .. siihenkö jtn uutta shittiä lyöty lisää mikä sitten kertyy eikä haihdu kuten pitää .. no täytyy tähdätä toiselle asemalle jatkossa ja katella valutteleeko samaan tahtiin![]()
Viimeksi muokannut: KaWainen; 12.05.2013 klo 01:12.
Porukka ei näemmä kerkee turhia kyttään kun ajelun aika .. soon oikein ja tuo voi olla kyllä niin peewo laite , että huohottaa väkisinkin![]()
![]()
![]()
Pyörä on itellekin uusi tuttavuus (takana about 1000 km), joten tähän astisten kokemusten perusteella en ole vielä voimaa lisää kaivannut. Parasta pyörässä on kuitenkin mahtava voima ja vääntö yhdistettynä sulavaan käytökseen ja voimatuottoon.
Itse asiassa säädätin pyörän sen takia, että "otettiin" alakierrosten nykiminen pois (pc:n kartta oli aivan paska ennen säätöä), en niinkään lisävoiman toivossa. Tuossa vähän taustotusta: http://www.kawarb.fi/smf/index.php?topic=692.0
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Lueskelin taustoja .. jännä juttu jos oikein ymmärsin niin ei saatu toimimaan kumpaakaan systeemiä eli o2 eliminaattoria taikka o2 optimizeria ?
Itse laittelin kotvasen aikaa sitten -09 malliin PCV+optimizer+basic imastu kartta dynojetin sivuilta.
Bensaa ei vie ainakaan enempää kuin vakio muutaman tankin laskuilla ja oikeastaan väitän , että vie vähemmän koska sen verta testiajon oloista menoo ollu ettei voi normaaliajoon verrata.
Omasta mielestä mopo tuli paremmaksi ajaa kuten jo joskus kirjoitin ja olen edelleen samaa mieltä .. normaali ajokierroksilla voimakkaamman/herkemmän tuntuinen selvästi ja alakierrosten pikku nypytyksiä en ole saanut esiin vaikka kuinka etsii. Oletan siis tuon o2 optimizerin toimivan kuten pitää ja sen vaikutus tuntui korostuvan vasta jokusten ajelujen jälkeen eli varmaan kesti kotvan ennen kun sai seokset huijattua eculle. Tuon Ducati testin taisin myös linkittää jo aiemmin ja siinä saman oloista tekstiä että kesti hetken ennen kun alkoi vörkkiin ja muutenkin kehuttiin kovasti moista "puolivoimakomentajaa" http://canyonchasers.net/reviews/accessories/pcv.php
Juu, ei saatu kumpaakaan toimimaan. Oma pyöräni on oikeasti 2008 malli (2009 käyttöönotto), ja säätäjä mietiskelikin, että onkohan 2008 malli jonkin sortin "väliinputoaja" tai sitten yksilöni on vain muuten ranttu. Säätäjä (Teemu Tuppurainen) sanoi, että osassa ZZR:ssä on pärjännyt hyvin pelkällä eliminaattorilla, kun osa taas pelaa paremmin optimizerilla. Minun vehe ei taas tykännyt kummastakaan
Toisiaankin elimiinaattori tai optimizer kiinnitettynä seokset heittelivät (penkissä) ihan laidasta laitaa, mutta kun sitten laitettiin pyörä lukemaan suoraan omalta lambdalta niin johan alkoi seokset pysyä tasaisena. Hyvä näin. Nyt ei ole enää nykimistä ja vedotkin ovat paljon paremmat alakierroksilla. Mulla myös tippui kulutus, koska oma ecu säätää seoksia nyt itse lambdan kautta. Nyt kulutus matka-ajossa (pääasiassa 100 teitä) on ollut 5.2l.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
ZZR1400 R 55 -12 KARTZA.jpg
Tuossa mun Kawan käyrät...
Nice
Silti jossen nyt ihan väärin muista aikanaan vanhan mopon juttuloita seuranneena niin XX Honda antoi juuri saman väännön slipareilla 100Nm/3000rpm kuin tuossa käppyrässä .. oli kuitennii vaan 1100cc ja ekat tehty jo vuonna 1996! Siksi olen hieman kritisoinut tämän mopon alavääntöä vaikkakin siihen jtn tolkkua on jo saatukin .. Gen1 zetori se vasta melkoinen tekele oli alaväännöltään vakiona kuten kaikki asiaan vihkiytyneet tietty tietääkin.
Käytössä ihan sama onko 3000 rpmssä 100 vai 120 nm, ihan tarpeeks, tärkeempää tasanen käyrä, hyvä kaasunvaste, ja mulla se että Kimmo sääti pelin niin että se kirkuu vielä 2700 metrin korkeudessa ilman huomattavaa puutumista vielä yläkierroksillakin.., toki alempana röpöttää vähän rikkaalla....![]()
Äläs ny ihan noin sano tai ainakaan itse en tuota allekirjoita .. tuollainen 100-->120Nm harppaus vastaa taas jo XX-Busa välistä eroa
En ala soppaa enempää hämmentämään .. mut kuhan pyörä on kuskin mieleinen niin se on pääasia
Asiaa sivuten video Fast Bikes Mach3 .. aikanaan tuli useasti katseltua ja oli väkisinkin todettava, että XX:lle tuli noutaja. Siellä jossain 40min. jälkeen kippuratietä ja lähtöjä tiukoista mutkista .. kiinnostaisi tietää olisiko vakio Gen1 ja Gen2 zetoreilla mtn jakoo noissa mutkissa.
http://www.youtube.com/watch?v=jApCAEq3LTU
Edit : Lisätty video
Viimeksi muokannut: KaWainen; 13.05.2013 klo 21:17.