Sivu: 34 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334353644 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 1899:sta
  1. #991
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    WTF, VFRllä ripeään....???
    Muuaahahaha!

    Hyvä Karza

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  2. #992
    Lainaa hessu75 kirjoitti Katso viesti
    Vähän väritin kertomaa, mutta omalle kohdalle on sattunut tällainen asvalttisoturi gyy, joka onnistui raapimaan auton puskuriin jäljet, kun kilpeä irroitti. Eipä mennyt heidän piikkiin kuulemma, kun oli niin ruosteessa ruuvit niiden muovinappien alla.
    Kun soitin laitokselle, niin naureskelivat vaan. Aika hienoa käytöstä Suomen virkavallan asiakaspalvelulla. Asiakaspalveluhan se Poliisin virka on.

    -Hessu-
    OT: Seuraavalla kerralla sitten nypit kilvet itse irti, kun vaihtoehtona on, joko itse ja jos ei kiinnosta, niin sitten virkavalta auttaa..., eihän se sen kummempaa.
    Edit, Sen verta vielä, että jokunen aika sitten istuttiin hiukan aikaa eläkkeellä jo olleen EVP poliisin kanssa, joka mm. virassaan toimi MP-poliisien kouluttajana ja monet kerrat veti kursseja mm. Räyskälässä.
    Tuli puheeksi nänä ripeään ajamiset sanoessani meneväni Halliin koittamaan. Sanoi, että hänen enkkansa oli GPS:ssää 300 kmh ja hullun kyytiä kaikki, viritetyllä tuplaäxällä. Todettiin, että jokainen kymppi lisää over 200 kmh lisää suorituksen vaativuutta expotentiaalisesti, riippuen tietysti paikasta. Ja viimosen päälle poliisimies.
    <p>.</p>
  3. #993
    Terve vaan kaikille.

    Itsellä ei oo ajokausi lähteny ihan putkeen tällä kertaa 2010 ZZR 1400:lla mikä nyt olis kolmatta kesää alla.
    Ei pudota tyhjäkäyntikierroksia kylmästartin jälkeen normaliin (1100 +/- 50 rpm) vaan jää sinne 2000 rpm lukemaan
    vaikka ikuisuuteen asti, näyttöön tulee kyllä lämpötilalukemat palkkeina...

    Tyhjäkäynnin säätöruuvi on ruuvattu melkeen irti asti, ei vaikutusta. Kaasuläppiä väkisin sulkemalla saa kierroksia pudotettua
    jonkin verran, tahtoo vaan nousta takaisin kun kaasuvaijerista päästää irti. Ennätys tähän mennessä kierrosten laskemisessa
    on noin 1500 rpm jolloin se tyhjäkäynti tahtoo vielä olla hieman epätasaistakin. Liekö sitten synkatkin pielessä tms.

    Primäärikaasuläppien akselia ja sitä kaasuvaijerin kelaa mikä kyt onkaan on yritetty rasvata päältä päin sen minkä voi, ei vaikutusta.
    Ilmavuotojakin kateltiin ainakin itsestään selvien paikkojen osalta (synkkausliittimien korkit yms alipaineletkujen kiristimet),
    eikä löytynyt vuotoa.

    Nyt menossa ensi viikolla huoltoon kun on vielä se viikko takuut jäljellä (käyttöönotto oli keväällä 2011) . Tutkivat sitten siellä tarkemmin
    ja selvittävät onko mahdollisesti kyseessä takuun piiriin kuuluva vika. Onko käyny muille tällaista ja mitä luulette pitäsikö mennä takuun
    piikkiin? Tässä mukavasti menny jo pari viikkoo kunnon kevättä ilman pyörää (ei sillä ajamaan oikeen pysty...). Saa nähdö montako
    viikkoo vielä menee...
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
  4. #994
    Lainaa cafe_racer kirjoitti Katso viesti
    Terve vaan kaikille.

    Itsellä ei oo ajokausi lähteny ihan putkeen tällä kertaa 2010 ZZR 1400:lla mikä nyt olis kolmatta kesää alla.
    Ei pudota tyhjäkäyntikierroksia kylmästartin jälkeen normaliin (1100 +/- 50 rpm) vaan jää sinne 2000 rpm lukemaan
    vaikka ikuisuuteen asti, näyttöön tulee kyllä lämpötilalukemat palkkeina...

    Tyhjäkäynnin säätöruuvi on ruuvattu melkeen irti asti, ei vaikutusta. Kaasuläppiä väkisin sulkemalla saa kierroksia pudotettua
    jonkin verran, tahtoo vaan nousta takaisin kun kaasuvaijerista päästää irti. Ennätys tähän mennessä kierrosten laskemisessa
    on noin 1500 rpm jolloin se tyhjäkäynti tahtoo vielä olla hieman epätasaistakin. Liekö sitten synkatkin pielessä tms.

    Primäärikaasuläppien akselia ja sitä kaasuvaijerin kelaa mikä kyt onkaan on yritetty rasvata päältä päin sen minkä voi, ei vaikutusta.
    Ilmavuotojakin kateltiin ainakin itsestään selvien paikkojen osalta (synkkausliittimien korkit yms alipaineletkujen kiristimet),
    eikä löytynyt vuotoa.

    Nyt menossa ensi viikolla huoltoon kun on vielä se viikko takuut jäljellä (käyttöönotto oli keväällä 2011) . Tutkivat sitten siellä tarkemmin
    ja selvittävät onko mahdollisesti kyseessä takuun piiriin kuuluva vika. Onko käyny muille tällaista ja mitä luulette pitäsikö mennä takuun
    piikkiin? Tässä mukavasti menny jo pari viikkoo kunnon kevättä ilman pyörää (ei sillä ajamaan oikeen pysty...). Saa nähdö montako
    viikkoo vielä menee...

    Äkkiseltään sanoisin, että ilmanmuuta takuun piiriin korjattava jos ihan issekseen alkanut tuota tekeen ilman muita roplauksia, mitä virkaa sillä takuulla muuten olis ?

    Mutta jos itse kiinnostaa vikaa hakee niin lähdetään tästä liikkeelle eli heitän näin alkuun tyhmän kyssärin jotta onko ollut remppoja tekeillä ja kaasuvaijerin reitti muuttunut sillai, että kiristää väkisin ja pitää läppiä auki ?

    Jos kylmästartin jälkeen toisioläpät menee kiinni lämmetessään niin sekin automatiikka pelaa kuten pitää .. nehän ovat auki jonnin aikaa ja juuri silloinhan kierrokset ovat korkealla. Jos taas eivät sulkeudu niin joku mättää automatiikassa ..
  5. #995
    Lainaa KaWainen kirjoitti Katso viesti
    Äkkiseltään sanoisin, että ilmanmuuta takuun piiriin korjattava jos ihan issekseen alkanut tuota tekeen ilman muita roplauksia, mitä virkaa sillä takuulla muuten olis ?

    Mutta jos itse kiinnostaa vikaa hakee niin lähdetään tästä liikkeelle eli heitän näin alkuun tyhmän kyssärin jotta onko ollut remppoja tekeillä ja kaasuvaijerin reitti muuttunut sillai, että kiristää väkisin ja pitää läppiä auki ?

    Jos kylmästartin jälkeen toisioläpät menee kiinni lämmetessään niin sekin automatiikka pelaa kuten pitää .. nehän ovat auki jonnin aikaa ja juuri silloinhan kierrokset ovat korkealla. Jos taas eivät sulkeudu niin joku mättää automatiikassa ..
    Hyvä pointti. Tuota juuri ihmeteltiin kavereiden kanssa. Näyttäisi kuitenkin siltä että ainakin se läppien säätömekanismi toimisi. Tarkasteltiin sitä kylmästartin aikana
    ja sen jälkeen. Jos oikein ymmärsin niin kylmästartin aikana toisioläpät kääntyy 100% auki ja se puolestaan aktivoi sellaisen vivuston joka avaa primääriläppiä myös auki
    jonkun verran. Kuitenkin jonkun aikaa lämmettyään se mekanismi perääntyy läpiltä mutta silti kierrokset ei paljoa laske... Niin ja se kaasuvaijerin välys tarkistettiin kaverin
    kans jolla on kans ZZR. Kaveri vielä sääti sen mielestään ihan prikulleen mut ei vaikutusta...

    Ruuvasin sen tyhjäkäyntiruuvin melkeen kokonaan irti ja sitten kyllä kierroksia voi läppiä kääntämällä pakottaa pienemmäksi mutta kun päästää irti niin kirrrokset nousee taas. Ja tuntuu kans siltä että epätasaista olis tyhjäkäynti. Tänään illalla hain pyörän kotipihaan tallilta ja tallin pihassa kierroslukumittarin neula ihan heilui kokoajan 1500rpm ympärillä (sitä ennen tietty oli pitänyt jo rämpätä kaasukahvaa että kierrokset laskis edes siihen 1500 rpmään...). Mut siis se tyhjäkäyntiruuvi
    ei kosketa läppiä tällä hetkellä ollenkaan.

    Pyörä menee tosiaan huoltoon kun ei sitä kaasuläppärunkoa uskalla itse nyt takuuaikana ottaa irti etteivät mitätöi takuuta. Mutta silti vaikkei oikeen mitään
    asialle itse voi tehdä niin tietty jos jollain on jotain näkemyksiä asiaan niin aina kiinnostaa kuulla...
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
  6. #996
    Lainaa cafe_racer kirjoitti Katso viesti
    Hyvä pointti. Tuota juuri ihmeteltiin kavereiden kanssa.
    toisioläpillä ei kyllä pitäisi olla yhtään mitään tekemistä tuon kanssa.
    jos toisioläpät ei toimisi kuten ECU käskee(servo takaisinkytkennällä) niin siitä tulee error code.

    kylmäkäynnistyksen kannalta toisioläpillä ei ole mitään merkitystä!
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #997
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    toisioläpillä ei kyllä pitäisi olla yhtään mitään tekemistä tuon kanssa.
    jos toisioläpät ei toimisi kuten ECU käskee(servo takaisinkytkennällä) niin siitä tulee error code.

    kylmäkäynnistyksen kannalta toisioläpillä ei ole mitään merkitystä!
    Oletko aivan varma? Voin tietty olla väärässäki mutta olin siinä ymmärryksessä että tässä pyörässä ei ole erillistä tyhjäkäynnin (aktiiviseen)
    säätelyyn tarkoitettua solenoidiventtiiliä kuten 07-> gixxerissä ja 08-> hayabusassa jolla siis ilmaa päästetään kaasuläppien ohi tarvittava
    määrä, siis juurikin takaisin kytketyllä säädöllä jossa ecu haistelee että paljonko pitää säätää että saavutetaan aina kussakin olosuhteessa
    (ilman lämpötila, ilmanpaine, moottorin kuorma yms) haluttu preset arvo tyhjåkäyntikierroksille (+ kylmästartissa hieman enemmän...).
    Tuon kaltaisessa systeemissähän ei ole mitään tyhjäkäynninsäätöruuvia jolla voisi säätää koska arvot on ecun muistissa (ISC target RPM, ISC
    learned preset yms tai jotain tuommosta tais olla busassa...) eli jos busassa tyhjäkäyntihäiriö niin käsitin että silloin Suzuki Diagnostic System (ja olikohan
    Ecueditorissakin jo tuo feature, en muista) kiinni pyörään ja komento reset idle speed control system learned values tms...Olis tyyliin ensimmäinen mitä kokeilla.

    Eikös kun ZZRssä siis -11 malliin asti (-12 mallissa on ISC venttii) tuo kylmästartti nimenomaan ole toteutettu tuolla toisiokaasuläppien servolla ,
    koska muuta ei ole saatavilla. Tuota kavereiden kans pällisteltiin ja tultiin siihen lopputulemaan että nimenomaan se toisiokaasuläppien akseli
    kääntyessään 100% auki saa aikaan lisävivulla sen että myös ensiökaasuläpät aukeaa jolloin on korotettu tyhjäkäynti. Lämmityskäytön jälkeen systeemi
    kääntää toisioläpät kiinni ja se puolestaan aiheuttaa sen säätövivun perääntymisen joka puolestan pudottaa ensiökaasuläpät tyhjäkäyntiruuvin asettaman stopparin varaan jolloin on siis normaali tyhjäkäynti (joka sekin vaihtelee säästä ja kuun vaiheista riippuen, koska aktiivista säätöä ei ole,
    vaan yksi kiinteä asetus kaasuläppien minimitasolle).

    Oonko ymmärtänyt jotain väärin?
    Viimeksi muokannut: cafe_racer; 04.05.2013 klo 11:07.
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
  8. #998
    Lainaa cafe_racer kirjoitti Katso viesti
    Oletko aivan varma? Voin tietty olla väärässäki mutta olin siinä ymmärryksessä että tässä pyörässä ei ole erillistä tyhjäkäynnin (aktiiviseen)
    säätelyyn tarkoitettua solenoidiventtiiliä kuten 07-> gixxerissä ja 08-> hayabusassa jolla siis ilmaa päästetään kaasuläppien ohi tarvittava
    määrä, siis juurikin takaisin kytketyllä säädöllä jossa ecu haistelee että paljonko pitää säätää että saavutetaan aina kussakin olosuhteessa
    (ilman lämpötila, ilmanpaine, moottorin kuorma yms) haluttu preset arvo tyhjåkäyntikierroksille (+ kylmästartissa hieman enemmän...).
    Tuon kaltaisessa systeemissähän ei ole mitään tyhjäkäynninsäätöruuvia jolla voisi säätää koska arvot on ecun muistissa (ISC target RPM, ISC
    learned preset yms tai jotain tuommosta tais olla busassa...) eli jos busassa tyhjäkäyntihäiriö niin käsitin että silloin Suzuki Diagnostic System (ja olikohan
    Ecueditorissakin jo tuo feature, en muista) kiinni pyörään ja komento reset idle speed control system learned values tms...Olis tyyliin ensimmäinen mitä kokeilla.

    Eikös kun ZZRssä siis -11 malliin asti (-12 mallissa on ISC venttii) tuo kylmästartti nimenomaan ole toteutettu tuolla toisiokaasuläppien servolla ,
    koska muuta ei ole saatavilla. Tuota kavereiden kans pällisteltiin ja tultiin siihen lopputulemaan että nimenomaan se toisiokaasuläppien akseli
    kääntyessään 100% auki saa aikaan lisävivulla sen että myös ensiökaasuläpät aukeaa jolloin on korotettu tyhjäkäynti. Lämmityskäytön jälkeen systeemi
    kääntää toisioläpät kiinni ja se puolestaan aiheuttaa sen säätövivun perääntymisen joka puolestan pudottaa ensiökaasuläpät tyhjäkäyntiruuvin asettaman stopparin varaan jolloin on siis normaali tyhjäkäynti (joka sekin vaihtelee säästä ja kuun vaiheista riippuen, koska aktiivista säätöä ei ole,
    vaan yksi kiinteä asetus kaasuläppien minimitasolle).

    Oonko ymmärtänyt jotain väärin?
    Et ole ymmärtänyt väärin, noinhan se toimii myös minun ymmärrykseni mukaan. Läpillä itsessään vain ei ole mitään merkitystä mutta linkustolla on. Sitähän pystyy myös säätämään.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  9. #999
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Et ole ymmärtänyt väärin, noinhan se toimii myös minun ymmärrykseni mukaan. Läpillä itsessään vain ei ole mitään merkitystä mutta linkustolla on. Sitähän pystyy myös säätämään.
    Täällähän puhuttiin kyllä jo alkuun koko automatiikan mahdollisesta toimivuudesta/toimimattomuudesta kylmästartin ja sen jälkeisen lämpiämisen aikana, että saa jtn käsitystä viasta jotta voi rajata vikaa johonkin mikä toimii/mikä ei .. vianhaun alkuvaiheen perusjuttuja.
  10. #1000
    Lainaa KaWainen kirjoitti Katso viesti
    Täällähän puhuttiin kyllä jo alkuun koko automatiikan mahdollisesta toimivuudesta/toimimattomuudesta kylmästartin ja sen jälkeisen lämpiämisen aikana, että saa jtn käsitystä viasta jotta voi rajata vikaa johonkin mikä toimii/mikä ei .. vianhaun alkuvaiheen perusjuttuja.
    juu, sori. laiskasti taisin lueskella.

    nyt kun automatiikasta ja vianhausta puhutaan, niin 20v olen tehnyt sitä työkseni
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #1001
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    juu, sori. laiskasti taisin lueskella.

    nyt kun automatiikasta ja vianhausta puhutaan, niin 20v olen tehnyt sitä työkseni
    Jo vain .. teollisuuden prosessien kunnossapito/vianhakua löytyy myös omasta työhistoriikista.

    Tavallaan "hyvä" asia tämän jutun kannalta on, että vika on päällä. Ne vasta kettumaisia korjattavia on kun temppuilee silloin tällöin .. et saa mtn käsitystä ennenkun on vika päällä.
  12. #1002
    Lainaa KaWainen kirjoitti Katso viesti
    Jo vain .. teollisuuden prosessien kunnossapito/vianhakua löytyy myös omasta työhistoriikista.

    Tavallaan "hyvä" asia tämän jutun kannalta on, että vika on päällä. Ne vasta kettumaisia korjattavia on kun temppuilee silloin tällöin .. et saa mtn käsitystä ennenkun on vika päällä.
    Joo totta viserrät... jotenkin silti mielummin tällä hetkellä olisin ilman kyseistä vikatilannetta ;) Kävin tänään viemässä pyörän liikkeeseen
    ja selitin huoltopäällikölle sen minkä pystyin. Kuulema alkuviikosta tutkivat ja pitävät ajan tasalla. Takuun korvaavuutta ei uskaltanut luvata
    mutta toisaalt kuulema "tonnin laskua ei tule kysymättä" eli lupasi pitää ajan tasalla. Tietysti äärimmäisen pettynyt tulen olemaan jos omaan
    piikkiin menee ellei sitten ole joku tosi selvä arkisempi juttu. Uutta läppärunkoa tps-antureineen en mielellään alkais makseleen...
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
  13. #1003
    Nykyäänhän tuo menee niin että jos vika ei selviä laitteen oman diagnostiikan kautta, niin osia vaihdellaan randomisti uusiin kunnes laite toimii. Samoin toimii laskutus
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  14. #1004
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Nykyäänhän tuo menee niin että jos vika ei selviä laitteen oman diagnostiikan kautta, niin osia vaihdellaan randomisti uusiin kunnes laite toimii. Samoin toimii laskutus
    Just jotain tämmöstä oon pelännytkin. No saa nähdä mitä näin alkuun saavat aikaseks, mutta en tietenkään ala maksumieheks jos ei ala
    vikaa löytyä ja takuun piikkiin. Jatkan sit diagnosointia itse mahdollisesti kaverien ja netin (kuten tään foorumin, kiitos vaan neuvoista jo
    tähän mennessä!) avustuksella. Mitään tonnien laskuja ja viikkoja kestävää hakuammuntaa en hyväksy tietenkään. Tiukkaa linjaa pidän.
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
  15. #1005
    Jos jotakuta SamiN:n lisäksikin kiinnostaa, nii tällasen PCV+O2 optimizer -kartan BikeDoctor mulle viime kesänä rakensi:

    https://www.dropbox.com/s/6qjjlnm5fr...v-20130503.pvm

    Noin 6 kaakkia lisää vakioon nähden ja pirusti tasasemmat käyrät. Olisin toivonu tyhjäkäynniltä kaasulle siirtyessä tapahtuvaa nykäystä pois, mutta siihen ei vissiin pelkällä kartalla ole apuja mahdollista saada.
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  16. #1006
    Lainaa daxter kirjoitti Katso viesti
    Jos jotakuta SamiN:n lisäksikin kiinnostaa, nii tällasen PCV+O2 optimizer -kartan BikeDoctor mulle viime kesänä rakensi:

    https://www.dropbox.com/s/6qjjlnm5fr...v-20130503.pvm

    Noin 6 kaakkia lisää vakioon nähden ja pirusti tasasemmat käyrät. Olisin toivonu tyhjäkäynniltä kaasulle siirtyessä tapahtuvaa nykäystä pois, mutta siihen ei vissiin pelkällä kartalla ole apuja mahdollista saada.
    Suuret kiitokset

    On jopa vaihdekohtainen kartta! Nuo PC:n sivuilta saatavat mitä sieltä imasin oli basic karttoja.
  17. #1007
    Lainaa daxter kirjoitti Katso viesti
    Jos jotakuta SamiN:n lisäksikin kiinnostaa, nii tällasen PCV+O2 optimizer -kartan BikeDoctor mulle viime kesänä rakensi:

    https://www.dropbox.com/s/6qjjlnm5fr...v-20130503.pvm

    Noin 6 kaakkia lisää vakioon nähden ja pirusti tasasemmat käyrät. Olisin toivonu tyhjäkäynniltä kaasulle siirtyessä tapahtuvaa nykäystä pois, mutta siihen ei vissiin pelkällä kartalla ole apuja mahdollista saada.
    Kiitos, täytyy paremmalla aikaa vilkaista kun ei PC:n softaa ole tälle koneelle asennettuna.

    Tein joskus tuollaisen Excelin (toivottavasti toimii kun tallensin OpenOfficesta) jolla voi karttoja vertailla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ompareMaps.xls

    Commanderin softasta siis voi tehdä copy-pasten tuohon taulukkoon.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  18. #1008
    Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
    Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
    Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.

    148.51nm ja 173.22hp
    Käppyrää en osaa liittää tähän..?
  19. #1009
    Lainaa Hos kirjoitti Katso viesti
    Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
    Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
    Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.

    148.51nm ja 173.22hp
    Käppyrää en osaa liittää tähän..?
    laita kuva vaikka naamakirjaan julkiseen kansioon kopioit kuvan url osoteen. sitten kirjotat tänne viestin paina ylhäältä lisää kuva nappia liitä kuvan url siihen ja paina ok. pitäis näkyä sitten viestissä
    zzr1400
  20. #1010
    Olettekos kiinnittäneet huomiota tuollaiseen suht normaaliin asiaan kun mopedin "huohottelu" ihan siihen tarkoitukseen rakennetuilla letkuilla eli ne missä pienet säiliötkin siellä vaihdepetaalin nurkilla ?

    Viime kautena ostin tuon mopon ja kesä-syksy aikana en huomannut mtn litkujen tulemista sieltä.
    Nyt hokannut että bensan sekaista pikku lätäkköö tullu jokusen kerran sieltä letkuista ?

    Mittarissa reilu 6000km koko mopedilla eli ilmanputsari on orggis, mutta en uskoisi sen tukkoinen vielä olevan .. en ole kyllä tsekannut onko se juur sen putsarikotelon huohotusletku mikä valuttaa, vai olikos siellä semmoinen huohotus-kytkös sinne venakoppaan mikä vois kerätä jtn valutettavaa .. ?

    2 viime tankkausta tapahtunut väkisinkin ABC:lla 95E10 ettei menovesi lopu .. siihenkö jtn uutta shittiä lyöty lisää mikä sitten kertyy eikä haihdu kuten pitää .. no täytyy tähdätä toiselle asemalle jatkossa ja katella valutteleeko samaan tahtiin
    Viimeksi muokannut: KaWainen; 12.05.2013 klo 01:12.
  21. #1011
    Porukka ei näemmä kerkee turhia kyttään kun ajelun aika .. soon oikein ja tuo voi olla kyllä niin peewo laite , että huohottaa väkisinkin
  22. #1012
    Lainaa Hos kirjoitti Katso viesti
    Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
    Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
    Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.

    148.51nm ja 173.22hp
    Käppyrää en osaa liittää tähän..?
    Käytin syksyllä omaa Zetoria samassa paikassa säädätettävänä (Yoshin kokoputki, PC3 + K&N). Takapyörältä tuli tehot 181,43hp sekä 154,13Nm. Pyörän käytös nykyisin tosi hyvä joka kierrosalueella.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  23. #1013
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Käytin syksyllä omaa Zetoria samassa paikassa säädätettävänä (Yoshin kokoputki, PC3 + K&N). Takapyörältä tuli tehot 181,43hp sekä 154,13Nm. Pyörän käytös nykyisin tosi hyvä joka kierrosalueella.
    Mukavat lukemat .. löylyä piisaa sitten varmasti
  24. #1014
    Lainaa KaWainen kirjoitti Katso viesti
    Mukavat lukemat .. löylyä piisaa sitten varmasti
    Pyörä on itellekin uusi tuttavuus (takana about 1000 km), joten tähän astisten kokemusten perusteella en ole vielä voimaa lisää kaivannut. Parasta pyörässä on kuitenkin mahtava voima ja vääntö yhdistettynä sulavaan käytökseen ja voimatuottoon.
    Itse asiassa säädätin pyörän sen takia, että "otettiin" alakierrosten nykiminen pois (pc:n kartta oli aivan paska ennen säätöä), en niinkään lisävoiman toivossa. Tuossa vähän taustotusta: http://www.kawarb.fi/smf/index.php?topic=692.0
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  25. #1015
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Pyörä on itellekin uusi tuttavuus (takana about 1000 km), joten tähän astisten kokemusten perusteella en ole vielä voimaa lisää kaivannut. Parasta pyörässä on kuitenkin mahtava voima ja vääntö yhdistettynä sulavaan käytökseen ja voimatuottoon.
    Itse asiassa säädätin pyörän sen takia, että "otettiin" alakierrosten nykiminen pois (pc:n kartta oli aivan paska ennen säätöä), en niinkään lisävoiman toivossa. Tuossa vähän taustotusta: http://www.kawarb.fi/smf/index.php?topic=692.0
    Lueskelin taustoja .. jännä juttu jos oikein ymmärsin niin ei saatu toimimaan kumpaakaan systeemiä eli o2 eliminaattoria taikka o2 optimizeria ?

    Itse laittelin kotvasen aikaa sitten -09 malliin PCV+optimizer+basic imastu kartta dynojetin sivuilta.

    Bensaa ei vie ainakaan enempää kuin vakio muutaman tankin laskuilla ja oikeastaan väitän , että vie vähemmän koska sen verta testiajon oloista menoo ollu ettei voi normaaliajoon verrata.

    Omasta mielestä mopo tuli paremmaksi ajaa kuten jo joskus kirjoitin ja olen edelleen samaa mieltä .. normaali ajokierroksilla voimakkaamman/herkemmän tuntuinen selvästi ja alakierrosten pikku nypytyksiä en ole saanut esiin vaikka kuinka etsii. Oletan siis tuon o2 optimizerin toimivan kuten pitää ja sen vaikutus tuntui korostuvan vasta jokusten ajelujen jälkeen eli varmaan kesti kotvan ennen kun sai seokset huijattua eculle. Tuon Ducati testin taisin myös linkittää jo aiemmin ja siinä saman oloista tekstiä että kesti hetken ennen kun alkoi vörkkiin ja muutenkin kehuttiin kovasti moista "puolivoimakomentajaa" http://canyonchasers.net/reviews/accessories/pcv.php
  26. #1016
    Lainaa KaWainen kirjoitti Katso viesti
    Lueskelin taustoja .. jännä juttu jos oikein ymmärsin niin ei saatu toimimaan kumpaakaan systeemiä eli o2 eliminaattoria taikka o2 optimizeria ?

    Itse laittelin kotvasen aikaa sitten -09 malliin PCV+optimizer+basic imastu kartta dynojetin sivuilta.

    Bensaa ei vie ainakaan enempää kuin vakio muutaman tankin laskuilla ja oikeastaan väitän , että vie vähemmän koska sen verta testiajon oloista menoo ollu ettei voi normaaliajoon verrata.

    Omasta mielestä mopo tuli paremmaksi ajaa kuten jo joskus kirjoitin ja olen edelleen samaa mieltä .. normaali ajokierroksilla voimakkaamman/herkemmän tuntuinen selvästi ja alakierrosten pikku nypytyksiä en ole saanut esiin vaikka kuinka etsii. Oletan siis tuon o2 optimizerin toimivan kuten pitää ja sen vaikutus tuntui korostuvan vasta jokusten ajelujen jälkeen eli varmaan kesti kotvan ennen kun sai seokset huijattua eculle. Tuon Ducati testin taisin myös linkittää jo aiemmin ja siinä saman oloista tekstiä että kesti hetken ennen kun alkoi vörkkiin ja muutenkin kehuttiin kovasti moista "puolivoimakomentajaa" http://canyonchasers.net/reviews/accessories/pcv.php
    Juu, ei saatu kumpaakaan toimimaan. Oma pyöräni on oikeasti 2008 malli (2009 käyttöönotto), ja säätäjä mietiskelikin, että onkohan 2008 malli jonkin sortin "väliinputoaja" tai sitten yksilöni on vain muuten ranttu. Säätäjä (Teemu Tuppurainen) sanoi, että osassa ZZR:ssä on pärjännyt hyvin pelkällä eliminaattorilla, kun osa taas pelaa paremmin optimizerilla. Minun vehe ei taas tykännyt kummastakaan
    Toisiaankin elimiinaattori tai optimizer kiinnitettynä seokset heittelivät (penkissä) ihan laidasta laitaa, mutta kun sitten laitettiin pyörä lukemaan suoraan omalta lambdalta niin johan alkoi seokset pysyä tasaisena. Hyvä näin. Nyt ei ole enää nykimistä ja vedotkin ovat paljon paremmat alakierroksilla. Mulla myös tippui kulutus, koska oma ecu säätää seoksia nyt itse lambdan kautta. Nyt kulutus matka-ajossa (pääasiassa 100 teitä) on ollut 5.2l.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  27. #1017
  28. #1018
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    ZZR1400 R 55 -12 KARTZA.jpg

    Tuossa mun Kawan käyrät...
    Nice

    Silti jossen nyt ihan väärin muista aikanaan vanhan mopon juttuloita seuranneena niin XX Honda antoi juuri saman väännön slipareilla 100Nm/3000rpm kuin tuossa käppyrässä .. oli kuitennii vaan 1100cc ja ekat tehty jo vuonna 1996! Siksi olen hieman kritisoinut tämän mopon alavääntöä vaikkakin siihen jtn tolkkua on jo saatukin .. Gen1 zetori se vasta melkoinen tekele oli alaväännöltään vakiona kuten kaikki asiaan vihkiytyneet tietty tietääkin.
  29. #1019
    Käytössä ihan sama onko 3000 rpmssä 100 vai 120 nm, ihan tarpeeks, tärkeempää tasanen käyrä, hyvä kaasunvaste, ja mulla se että Kimmo sääti pelin niin että se kirkuu vielä 2700 metrin korkeudessa ilman huomattavaa puutumista vielä yläkierroksillakin.., toki alempana röpöttää vähän rikkaalla....
  30.  
  31. #1020
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Käytössä ihan sama onko 3000 rpmssä 100 vai 120 nm, ihan tarpeeks, tärkeempää tasanen käyrä, hyvä kaasunvaste, ja mulla se että Kimmo sääti pelin niin että se kirkuu vielä 2700 metrin korkeudessa ilman huomattavaa puutumista vielä yläkierroksillakin.., toki alempana röpöttää vähän rikkaalla....

    Äläs ny ihan noin sano tai ainakaan itse en tuota allekirjoita .. tuollainen 100-->120Nm harppaus vastaa taas jo XX-Busa välistä eroa

    En ala soppaa enempää hämmentämään .. mut kuhan pyörä on kuskin mieleinen niin se on pääasia


    Asiaa sivuten video Fast Bikes Mach3 .. aikanaan tuli useasti katseltua ja oli väkisinkin todettava, että XX:lle tuli noutaja. Siellä jossain 40min. jälkeen kippuratietä ja lähtöjä tiukoista mutkista .. kiinnostaisi tietää olisiko vakio Gen1 ja Gen2 zetoreilla mtn jakoo noissa mutkissa.

    http://www.youtube.com/watch?v=jApCAEq3LTU


    Edit : Lisätty video
    Viimeksi muokannut: KaWainen; 13.05.2013 klo 21:17.
Sivu: 34 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334353644 ... ViimeinenViimeinen