Tälläsen värkkäsin josku zetorin nosteluu.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Miten tuo toimii?
Laitetaan taka-akselin sisään noi tangot ja sitten vaan pyörää taaksepäin työntää ja tuo menee alle ja persus nousee?
Omaani tein eilen keväthuollon.
Öljyt, suodatin ja ne viiitun perssiistä vaihdettavat sytytystulpat.
Oikeasti puoli pyörää purkaa, että pääsee ihanan tiukassa oleva tikku sytytyspuolia repimään.
Sentäs se tulppa-avain orkkis työkaluissa on hyödyllinen nivelletyn varren ansiosta.
Noh,
Onpahan nyt vaihdettu uudet tulpat.
Wanhat oli jo tovin aikaa koneessa sytkäillyt.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Nyt pääsin liittymään joukkoonne. Tuli hommattua 2009 ZZR 1400. Aivan loistavalta tuntuu Suzukin (GSX750F) jälkeen. Mittarissa 29tkm. Muutaman sadan kilsan jälkeen tuntuu erittäin hyvältä, menee uskomattoman tasaisesti ja painoon nähden ketterä. Nyt pitäisi vielä tilata kahvanlämmittimet (oxfordeja ajattelin) ja USB lataus paikka ja kännykälle teline. Ehkä joskus myös GPS. Myös takapukki tarvii ostaa, lankarullat jo kävin motonetistä hakemassa. Ei muutakuin kovaa ajoa ja totuttelua tehoihin, niitä kun on hiukan enemmän mitä edellisessä pyörässä.![]()
Honda Transalp
Ex Kawasaki ZZR1400
Ex Suzuki GSX 750F
[QUOTE=hessu75;6374450]Miten tuo toimii?
Laitetaan taka-akselin sisään noi tangot ja sitten vaan pyörää taaksepäin työntää ja tuo menee alle ja persus nousee?
Ei vaan tämä laitetaan takahaarukankiinnitys pulttien reikiin eli nostaa siis keskeltä Jolloin pyörä lähes tasapainossa. Ihan kevyellä voimalla etupyörä nousee ilmaan ja saa molemmat renkaat irti samaan aikaan.
Laite kahtia ja toinen puolisko ensin paikalleen ja sitten toinen toiselle puolelle ja alhaalla olevan ruuvin kiristys ja sitten "kuningas" pulttia hieman kiinni jotta ei pääse ote lipsahtamaan. Sen jälkeen vaan tuosta kahvasta kiinni (on teleskooppi) ja pyörä pystyyn sivujalalta ja reipas vääntö
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
No niin renkaat vaihtu originaaleista ja tilalle tuli:
Pirelli Angel GT 190/55 (A-spec vaikka ei ehkä tarpeen mutta hinta samoissa kun normi-versiossa)
Pirelli Angel GT 120/70
Omasta mielestä tuo 55-profiili kyllä tekee huomattavan paljon mukavampaa kurvailustatuntuu taittuvan kevyemmin mutkaan.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Myynnissä Yoshimura TRC putkisto: http://www.moottoripyora.org/keskust...i-ZZR1400-2007
Tulkaa hakemaan pois![]()
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota tämän pyörän ajotietokoneen ilmoittamiin kulutuslukemiin? Itellä peli on vielä sisäänajossa ja ihmetyttää kulutuslukemat. Hetkellinen kulutus on kokoajan noin 24l/100km, vaikka ajais kutosella tasakaasulla 100km/h. Keskikulutus on ollu kokoajan 17.2 eikä muutu siitä miksikään. Ajoin tänään lenkin 100km, jolle lähdin tankki täynnä, ja takaisin tullessa taas tankille. Tankki imi 6.2 litraa ja tietokone ilmoitti keskikulutukseksi aina vain tuon 17.2l ja hetkellinen oli aina yli 24l.![]()
Se on se äkkipysäys ku tappaa, ei vauhti...
Ettei vaan näyttäis kilometriä litralla ;) Omassa Suzukissa saa valita joko litraa sadalla kilometrillä tai kilometriä litralla.
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Minkälaista suojapeitettä käytätte omassa pyörässänne? Nykyinen peite alkaa olla vaihtokunnossa ja nyt pitäisi löytyä uusi napakasti istuva peite ZZR:ään. Kiinnostaa myös, mistä olette peitteen ostaneet.
Itselläni on tällainen käytössä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/9131...te-Tayskatetut
Suojapeite on nyt 3 vuotta vanha ja se oli aluksi Busan peitteenä ja nyt tosiaan se peittää ZZR1400:aa!
Peitteen väri on auringossa haalistunut, mutta muuta vikaa siinä ei ole...![]()
opeta sille elämän kovuutta ja anna olla ilman peitetta oppii olemaan
zzr1400
Eihän kellään ole ylimääräistä ylä kolmioo?
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Kävin koeajamassa -08 rekistöityä ZZRrää (tais olla kuitenkin -07 -mallia) vkoloppuna. Pyörässä oli Akran pöntöt. Alakierroksilta kun avasi reilummin kaasua niin tuntui, että ensin tulee lievä hyytyminen ja sen jälkeen kierrokset alkaa nousta tosi ripeään -> hankala ajaa. Kaasunvaste oli siis aika huono jopa Bemarin jälkeen. En tiedä kuinka pyörää on säädetty pönttöjen vaihdon jälkeen ja onko poistettu toisioläppiä tms. Oletan, että läpät oli poistettu, koska voimaa sinänsä tuntui olevan alakierroksillakin reilusti, mutta nopeaa kaasuavausta ei oikein kestänyt pikkukierroksilta tehdä.
Onko raadin arvio, että tuommonen käytös kuuluu ominaisuuksiin vai saako tuosta säätämällä hyvän?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Taitaa olla vaan säätämätön. Oma 07 oli juuri tommonen, 09 taas erimaata.
exxtatic
Jääkö noihin -07hin ja -06:siin säädön jälkeen eroa uudempiiin 08-10 -malleihin perstuntumalla moottorin käytöksessä? Ja jos jää onko iso ero?
Noita vanhempia ois edukkaammin tarjolla. Toki uudemmissa ois ne ABSit kans.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ei se suuren suuri ero ole mutta uudempi ainakin sitten vei vähemmän. ABS:it on kyllä hyvät en itse pyörää enää ilman osta. Uudemmissa 07< ei taida olla sitä rungon luhistumisvaaraakaan enää. Näin syksyllä kyllä pitäis jo saada edukkaasti 09:jä...
exxtatic
Kieltämättä, kun on ABSeihin Buimurissa tottunu, voi olla hankala tottua absittomaan. Pitää seurailla tilannetta.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Onko kellään etu virsu irti ja spacerit kourassa? Tarvisin sellaset spacerit ja kalliita ovat jopa ebayssä niin valmistan kyseiset kikkareet itte jos sais joltain mitat ja vaikka jonkun valokuvan?
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Mitäs raati sanoo tästä käppyrästä, pyörä vm 2008 ja Samin autopajalla tänään säädettävänä. Ainoa mikä ajossa hiukan häiritsi säädön jälkeen oli vääntö/tehokuoppa siinä 3000 kierroksen nurkilla, häiritsevämpi kuin ennen säätöä. Muuten pyörä vetää todella tasaisesti. Ainoa juttu minkä unohdin kysyä että onko tuo nyt takapyörätehoa, Sami sanoi ainakin että vakiovehkeeksi puskee älyttömän hyvät tehot ulos. Pyörällä ajettu noin 28 000.
WP_20150925_18_51_56_Pro.jpg
http://www.bikeland.org/story.php?storyID=80460
2016 malliin pieniä parannuksia. Brembot, jarrupunokset terästä ja uusi mittaristo.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Vaihdoin akun 2007 Zetoriin ja pitäis saada kello säädettyä kohdalleen. On kyllä lontoo kielinen ohjekirja, mutta ei oikeen aukene. Onko muita namiskoita kuin pari nappia mittareiden välissä...?
Nou preiks, moor gääs...
Niillä "Mode"- ja "Reset"-painikkeilla saat kellon säädettyä, kunhan ensin olet Mode-painikkeella kellon kohdalle mennyt. Reset-painiketta painamalla tunnit alkavat vilkkua ja Mode-painikkeella vaihdat niitä tunteja. Reset-painikkeella sitten vahvistat tunnit ja siirryt minuuttien vaihtamiseen - Mode-painikkeella taas vaihdat niitä minuutteja ja lopuksi Reset ja vielä lopuksi Mode, niin poistut kellovalikosta... suunnilleen noin...
2018 Kawasaki Z 900
ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)