Mä en oo ylöspäin kakkoselta vaihtaessa käyttäny kytkintä reiluun 30 vuoteen....
Ok jos joku tykkää, mulla noi menee ehkä enemmän jo hifistelyn puolelle kuin selkeän hyödyn vrt.esim.luistokytkin, ym.![]()
Mites toi shifteri toimii? Katkaseen sytytyksen ja syötön hetkellisesti? Saako asennettua myös 1100 zzr:rään vaikka kaasareilla?
Shiftereitä löytyy sytytystä katkovia ja ruiskutusta katkovia, eli kaasarilaitteessa toimii sytytystä katkova. Vaihteensiirtäjään anturi joka tunnistaa polkimelle annetun paineen, ja sitten boxi joka katkaisee noin 60ms ajaksi sytytyksen. Vaihde vaihtuu eikä veto havaittavasti katkea.
Ei ole ollenkaan sama vaihtaa ylöspäin ilman kytkintä, mutta kaasua löysäten. Shifterin idea on kiihdyttää täysi veto päällä koko ajan. Se on koukuttavaa. Voit vaihtaa sujuvasti vaikka keula ilmassa, eikä pyörän vakaus kärsi mutkassa tms.
Luistokytkimen olemassaoloa ei valtaosan ajasta huomaa mitenkään, eli se on enempi hifiä katupyörässä, joskin kiva sekin.
Viimeksi muokannut: hidas57; 22.08.2017 klo 19:00.
Tuossa jo muutama näkökulma tulikin, mutta yhtä ei tainnut kukaan mainita, eli ajon vaivattomuutta. Jotenkin se on vaan hemmetin kätevää, että kytkimeen ei tarvitse koskea (ja kaasun asennosta välittää) kuin liikkeellelähdössä ja pysähtyessä, sekä joskus hidasajossa. Toki tuo lausumani toteutuu kunnolla vain kaksisuuntaisella tehdasasenteisella ratkaisulla niin että ajomukavuus on viimeisen päälle, mutta itse ainakin rakastuin keksintöön jo 20min koeajolenkillä.
Ajattelin laittaa lämpökahvat moottoripyörään, mutta mikä sopii tuohon 2010 mallin zzr1400?
Pituus ja tangon leveys? Onko tietoa esim noista Stormin kamoista, mikä sopii vai sopiiko mikään? https://www.storm-motor.fi/yleisosat...a/lampokahvat/
ZZR1400
Nouda Mätänetistä irtoelemettisarja ( http://www.motonet.fi/fi/tuote/40027...toelementeilla ) ja asentele alkuperäisten tuppien alle.
Kuvasarja selostettuna (Mertarannan äänellä & intensiteetillä):
1)Tupit pois ja huolellinen puhdistus
2) Eristysnauhaa tangon päälle siten, että n.3kertaa teippi menee itsensä päälle. Kaasukahvassa tätä eristystä ei tarvitse tehdä
3) Liimaa elemetti paikoilleen
4) Suihkauta tuppiin hiuslakkaa ja sujauta paikoilleen. Toimii liukkarina asennettaessa, kuivuessaan kahvaliimana.
HotGrips.jpg
Pirkanmaa
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kysymys muille Zetoristeille!
Omassa 55tkm rullanneessa '09 ZZR1400:ssa kuuluu voimakas ujellus vaihteistosta kolmen tonnin paikkeilla. Etenkin kakkosella ujellusta kuuluu aika hitosti.
Onko muilla samanlaista, onko normaalia, pitäisikö tutkia (intuitio sanoo ettei pitäisi huolia mutta parempi kysyä kuin katua).
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ei ujella mut on alkanut sellasta kone on alkanut sellaiseta säpätystä pitämään tänä kesänä.
ZZR1400
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Bräkleen tms jarrukleaneri/puhdistusaine toimii kans pikku suihkauksin (ettei tuu silmille) sinne väliin kumia puristellen/väännellen et saa pikkusen auki-> nesteen väliin. rauhallinen veto ja plop.
muovit ja maalit kannattaa suojata rätillä - ei pilaa mut jää helposti jälkiä vahaan jne .
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Paineilma on kyllä kova sana, kun tuppeja poistelee. Tuo hiuslakka taasen aika ihme tökötti, liukasta pirulaista ja tuppi sujahtaa kivutta ja tuntuu pysyvän paikoillaan.
Tuota paljaan tangon eristystä kannattaa tehdä vielä kuvassani ollutta paremmin - hyvin huomaan miten kaasukahva lämpiää nopeammin ja on aavistuksen kuumempi. Yhtä hyvää eristystä siihen ei toki saa, mitä tuo kaasukahva - siinä kun on muovinen tuubi jo valmiiksi tankoon eristämässä. Seuraavaan laitan samaa teippiä, mitä saunaremontista jäi, eli perhanan tanakasti liimautuvaa alumiinin väristä, jolla saunan lämpöheijastelevyt liitetään toisiinsa https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/a...50565-50mmx25m.
Pirkanmaa
Kuumaa/lämmintä vettä kans ku kaataa kahvakumin päälle niin irtoaa aika paljo helpommin kuin kylmänä. Eikä jää jälkiä.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Onko kuulunu uudesta asti? Ei oo Zetoria, mutta toinen Busa menossa. Eka vihelti kutosella eikä laatikossa ollut mitään näkyvää tai mitattavaa vikaa, kun se aikanaan avattiin. Ainoastaan siirtäjän haarukka oli kiillottunut hieman mikä viissiin on normaali ilmiö. Toisessa ja nykyisessa taas viheltää samalla tavalla 5. vaihde. Kummatkin laitoin uutena ja äänsivät kyllä heti.
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
En ole vielä tehnyt tuota, ostin osat jo. Ehkä huomenna.. jos jaksaa. Paineilmaa saan töistä ja pääsee sisälle ropaamaan. Ajattelin kuitenkin laittaa eristeeksi kutistesukkaa, mulla on sellaista mikä tohon saattaisi sopia hyvin.
Otan vaiks kuvia ja laitan tänne mun projektista kun vaan pääsen laittamaan/ilma on sellainen et viittii mennä.
Lukitteita kans löytyy töistä erilaisia, et jos laittais vaiks Mega Lock HD niin uskoisin et kahva pysyy just siinä mihin sen laitankin.
ZZR1400
Spray kontaktiliimalla lämpökahvat on pysynyt hyvin kiinni. Toimii myös asennettaessa liukasteena..
Ei kiinnosta pätkääkään
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Johan tuli apuja. Ujellus kuuluu voimakkaiden resonoiden kakkosella 2700rpm, pieneen ylämäkeen vedättäen kaikista eniten. Muillakin vaihteilla kuuluu samassa vauhdissa jotakin, ja moottorijarrullakin jotakin, lisäksi jotakin ujellusta kuuluu (jahka vetää kytkimen kiinni että kuulee) vähän missä vauhdissa tahansa.
Olin aiemmin jo perstuntumalla paikallistanut ääntä vaihteiston ulostuloakselille, eli juurikin eturattaalle päin. Lisätäänpä vielä se, että sopivissa töyssyissä takapään joustaessa ja ketjun kiristyessä/löystyessä ääni muuttuu tai häipyy hetkeksi.
Ääni on mielestäni muuten normaalin rajoissa, mutta kakkosella kuullostaa tuolla tietyllä alueella melkein samalta kuin suoraan leikatuilla vaihteilla varustettu racing-Mini. Kaipa tämänkin voi normaaliksi laskea!
Eturatas voi hyvinkin olla tarvike. Piikkejä en ole laskenut mutta alkuperäisen omistajan jäljiltä välitykset ovat hieman lyhyemmät kun ei Kawa ilmeisesti kiihtynyt tarpeeksi herran makuun, sopisi muutokseen jos edessä olisi -1.
Kiitos auttajille.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88