Sivu: 26 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 1899:sta
  1. #751
    Moro kaikki,

    Olen tässä jo jonkin aikaa haaveillut 1400 zetorin ostosta, ja eilen sitten kävinkin yhtä yksilöä koeajamassa (vm. 09 ja vajaa 9000km ajettu). Kampe oli kaikin puolin loistava, mutta muutamiin kysymyksiin haluaisin vastauksen teiltä nykyisiltä 1400:n omistajilta:
    - Vaihdelaatikko rusahtaa aika voimakkaasti, kun 1 vaihteen kytkee vapaalta päälle. Käsittääkseni tämä on ainakin zzr 1400 ihan ominaista? Muut vaihteet menivät todella hienosti päälle sekä isommalle että pienemmälle vaihtaessa.

    - Joskus olen lukenut, että kawoissa venttiilikoneisto ei ole hiljaisimmasta päästä. Koeajo yksilössä huomasin jonkin sortin venttiilien ääntelyä (ei mitään kolinaa, vaan sellaista "mekaanista suhinaa") hiljaisessa vauhdissa (about 20km/h), kun konetta hieman vedätti isommalla vaihteella. Kierrättäessä, tasaista vauhtia yms. tilanteissa ääntä en erottanut.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  2. #752
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Moro kaikki,

    Olen tässä jo jonkin aikaa haaveillut 1400 zetorin ostosta, ja eilen sitten kävinkin yhtä yksilöä koeajamassa (vm. 09 ja vajaa 9000km ajettu). Kampe oli kaikin puolin loistava, mutta muutamiin kysymyksiin haluaisin vastauksen teiltä nykyisiltä 1400:n omistajilta:
    - Vaihdelaatikko rusahtaa aika voimakkaasti, kun 1 vaihteen kytkee vapaalta päälle. Käsittääkseni tämä on ainakin zzr 1400 ihan ominaista? Muut vaihteet menivät todella hienosti päälle sekä isommalle että pienemmälle vaihtaessa.

    - Joskus olen lukenut, että kawoissa venttiilikoneisto ei ole hiljaisimmasta päästä. Koeajo yksilössä huomasin jonkin sortin venttiilien ääntelyä (ei mitään kolinaa, vaan sellaista "mekaanista suhinaa") hiljaisessa vauhdissa (about 20km/h), kun konetta hieman vedätti isommalla vaihteella. Kierrättäessä, tasaista vauhtia yms. tilanteissa ääntä en erottanut.
    Ehjä, osta pois
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  3. #753
    Aivan samalla tavalla minulla myös kolahtaa ykkönen tupaan, kun vapaalta vaihtaa.
    Myös samalla tavalla "suhisee", miten kuvailit venojen ääntä, minun mopossa ja on ihan säädöissään.

    Osta poies. Soon soiva peli.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  4. #754
    Vaikuttaa normaalikuntoiselta ZZR:ltä...
    Itsekkin kun aamulla parkkikselta lähtiessä pudotan ykkösen sisään, niin aika monessa kämpässä ikkunaverhot heilahtaa ja jengi vahingoniloisena tsekkaa, että kenen kulkuneuvo siellä pihamaalle poiki...

    Kolmosella ajaessa omastani on aina (?) kuulunut sellanen ihme kahinasuhinavinkuna mutten ole keksinyt mistä johtuu...jo muutamana kesänä on ollu tarkotus käydä koeajamassa jotakin vastaavaa yksilöä, että kuulis millanen "äänimaailma" muissa on mutta ehkä jonakin päivänä....
  5. #755
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei paukahda jos odottaa kytkin vedettynä hetken ja polkee pykälän vasta sitten.
    1000
  6. #756
    Taitaa olla vielä tehtaalta tulematta se Kawa, jonka äänimaailma ei saisi muiden
    merkkien kuskeja säälin/kauhunsekaisiin tunteisiin .

    Ennemminkin pitäisi huolestua sellaisen yksilön kohdalla joka ei omaa merkille
    ominaista..... juurevaa ..... joidenkin mielestä jopa brutaalia rohinaa sun muuta pientä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #757
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Ei paukahda jos odottaa kytkin vedettynä hetken ja polkee pykälän vasta sitten.
    Pätee muuten muutamaan muuhunkin merkkiin, jos nyt ei ihan paukahda, niiin kolahtaminen on vaimeampaa, kuten erääseen alla mainittuun Honuun.
    Siis aina valoissa etc. kytkin ajoissa irti, niin sielua säästyy...
    <p>.</p>
  8. #758
    Kiitoksia tiedoista. Lieneekö öljymerkillä ja laadulla olevan merkitystä paukahtamiseen? Mitä öljyjä olette käyttäneet?
    Viimeksi muokannut: bug85; 14.08.2012 klo 14:06. Syy: lisäys
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  9. #759
    Täytyy muistaa myös valmistajan nimi:
    Kawasaki Heavy Industries
    Per aspera ad lunam!
  10. #760
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Moro kaikki,

    Olen tässä jo jonkin aikaa haaveillut 1400 zetorin ostosta, ja eilen sitten kävinkin yhtä yksilöä koeajamassa (vm. 09 ja vajaa 9000km ajettu). Kampe oli kaikin puolin loistava, mutta muutamiin kysymyksiin haluaisin vastauksen teiltä nykyisiltä 1400:n omistajilta:
    - Vaihdelaatikko rusahtaa aika voimakkaasti, kun 1 vaihteen kytkee vapaalta päälle. Käsittääkseni tämä on ainakin zzr 1400 ihan ominaista? Muut vaihteet menivät todella hienosti päälle sekä isommalle että pienemmälle vaihtaessa.

    - Joskus olen lukenut, että kawoissa venttiilikoneisto ei ole hiljaisimmasta päästä. Koeajo yksilössä huomasin jonkin sortin venttiilien ääntelyä (ei mitään kolinaa, vaan sellaista "mekaanista suhinaa") hiljaisessa vauhdissa (about 20km/h), kun konetta hieman vedätti isommalla vaihteella. Kierrättäessä, tasaista vauhtia yms. tilanteissa ääntä en erottanut.
    Ei sun ajamassasi yksilössä ole mitään poikkeavaa normaalista. TOIMII!

    Mitä tulee venttiilikoneiston ääniin, ne on melkein pyörässä kuin pyörässä samat. Hydraulinen kiristäjä on löysä aina startatessa ja kiristää ketjun ihan tuota pikaa. Ei siis mitään syytä huoleen.

    Itsellä ollut ja on -08 ja -09 -yksilöt ja ne toimii kuvaamallasi tavalla
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  11. #761
    Teboilin 4t 15/50:sillä ajettu n. tonnin verran, vaihdettu 24 huollossa ennen ajettu MOTOREX FORMULA 15W/50
    :sillä ölpät vaihdettu 6000 km välein. Jakoketjun kiristimen äännähdys on kylmä käynnistyksen yhteydessä vähentynyt (mielestäni), mutta muuten tuntuu samalle. Eturattaan seudun putsasin ja oli uskomattoman paljon paskaa, näytti aluksi että siellä olisi jokin "laahain" tehty mutta sitä itteensä siellä vain oli.
  12. #762
    Jahas, ZRX vaihtoon ja Zetka tilalle. Jos joltain löytyy orkkis pleksi tai vastaava niin ostaisin... ton tuplan saa vaihdossa...

    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  13. #763
    Löytyy orkkis pleksi sinulle täältä Vantaalta, jos on vielä tarvetta. Pistä YVtä, jos kiinnostaa.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  14. #764
    Lainaa hessu75 kirjoitti Katso viesti
    Löytyy orkkis pleksi sinulle täältä Vantaalta, jos on vielä tarvetta. Pistä YVtä, jos kiinnostaa.

    -Hessu-
    Jep tarve on.. yv lähtee
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  15. #765
    Hienosti toimii... Tuplakupla vaihtui orkkikseen päittäin. kiitokset Hessulle
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  16. #766
    Hyvä että kelpasi.

    MRA tuplakupla meni Puig: n valmistaman kuplan tilalle. MRA on minusta hienomman näköinen Zetorissa ja tuo savupleksi sopii paljon paremmin mustaan pyörään.

    Kiitos itsellesi myös.

    -Hessu-
    Viimeksi muokannut: hessu75; 25.10.2012 klo 08:57.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  17. #767
    Lainaa jimi2107 kirjoitti Katso viesti
    Teboilin 4t 15/50:sillä ajettu n. tonnin verran, vaihdettu 24 huollossa ennen ajettu MOTOREX FORMULA 15W/50
    :sillä ölpät vaihdettu 6000 km välein. Jakoketjun kiristimen äännähdys on kylmä käynnistyksen yhteydessä vähentynyt (mielestäni), mutta muuten tuntuu samalle. Eturattaan seudun putsasin ja oli uskomattoman paljon paskaa, näytti aluksi että siellä olisi jokin "laahain" tehty mutta sitä itteensä siellä vain oli.
    Mulla toimi samat tebskan öljyt loistavasti ex 1000 cbr: sä mutta nykyisessä 1,4 zzr noi öljyt oli parin tonnin jälkeen neekeriäkin mustemmat? Pari kertaa kokeilin mut sama tulos. Keväällä laittelin sit gastrolin punaset ja nyt 5 t ajettu ja edelleen kun uudet
    zzr 1400
  18. #768
    No niin, elinen ilta-ajelu takana. Vaihdevipu/vaihteisto on mielestäni erittäin huonosti toimiva orkkiksena. Aamusta käynnistinkin laikkakoneen ja sorvin. tuloksena uusi vaihdevivusto. Hayabusan miljuunalaatikosta osat, vaihdevipu/tangot/päät, 1kpl linkunpultti ja pari jarrulevyn kiinnityspulttia. Pieni annos miettimistä ja käännetty sujuvammin toimiva vivusto tuloksena. Samalla tekasin varauksen shifterille...

    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  19. #769
    Lainaa ksthb kirjoitti Katso viesti
    No niin, elinen ilta-ajelu takana. Vaihdevipu/vaihteisto on mielestäni erittäin huonosti toimiva orkkiksena. Aamusta käynnistinkin laikkakoneen ja sorvin. tuloksena uusi vaihdevivusto. Hayabusan miljuunalaatikosta osat, vaihdevipu/tangot/päät, 1kpl linkunpultti ja pari jarrulevyn kiinnityspulttia. Pieni annos miettimistä ja käännetty sujuvammin toimiva vivusto tuloksena. Samalla tekasin varauksen shifterille...

    Tuo modaus on ollut mielenpäällä jo pidemmän aikaa..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #770
    Mikä vivustossa sitten orkkiksena tökkii?

    Väljyyttä? Muuten vaan huono insinöörien taidon näyte?

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  21. #771
    Tähän tällainen välikysymys:

    Miten "kyykky" tämä 1400 Zetori oikein on?

    Jos vertaa vaikka -90 luvun 1100Zetoriin tai Blackkäriin?
    Renteille ei saisi olla hermokanava-ahtauman takia liian etupainotteinen ajoasento.
    Fazerin ajoasento on taas liian pysty ja joku FJR liian sohva.
  22. #772
    Lainaa hessu75 kirjoitti Katso viesti
    Mikä vivustossa sitten orkkiksena tökkii?

    Väljyyttä? Muuten vaan huono insinöörien taidon näyte?

    -Hessu-
    Ei siinä varsinaisesti mikään töki. Eihän siinä edes ole vivustoa, vaan pelkkä vipu kuten solifer speedissä ikään..
    Siten ei myöskään ole portaatonta asennonsäätöä jne..

    Tuo ksthb:n toteuttama käännettykaavio vaatii vivustoja myöskin, luonnollisesti..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  23. #773
    Lainaa ropelius kirjoitti Katso viesti
    Tähän tällainen välikysymys:

    Miten "kyykky" tämä 1400 Zetori oikein on?

    Jos vertaa vaikka -90 luvun 1100Zetoriin tai Blackkäriin?
    Kyllä se aika lähellä tätä joukkoa on fiilikseltään..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  24. #774
    Lainaa ropelius kirjoitti Katso viesti
    Tähän tällainen välikysymys:

    Miten "kyykky" tämä 1400 Zetori oikein on?

    Jos vertaa vaikka -90 luvun 1100Zetoriin tai Blackkäriin?
    Renteille ei saisi olla hermokanava-ahtauman takia liian etupainotteinen ajoasento.
    Fazerin ajoasento on taas liian pysty ja joku FJR liian sohva.
    1400 on pystympi kuin Blackbirdi.
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  25. #775
    Tilasin eepeestä lyhyet kahvat ja nyt kytkin alkaa luistamaan kun kahvan kääntää nurin, eli ns maksimi kiihdytyksessä.

    Nesteet vaihdoin jokin aika sitten ja putsailin ympäriinsä. Mutta voiko johtua luisto siitä että kahva ottaa ns liikaa,koska järjestelmässä ei ole ilmaa.

    Ainakin kun vielä kymppiärrän omistin niin kerran ruuvailin kytkimen vaijeria tiukemmalle niin siitä oli vain haittaa ja se alkoi luistamaan.
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  26. #776
    Lainaa soherrys kirjoitti Katso viesti
    Tilasin eepeestä lyhyet kahvat ja nyt kytkin alkaa luistamaan kun kahvan kääntää nurin, eli ns maksimi kiihdytyksessä.

    Nesteet vaihdoin jokin aika sitten ja putsailin ympäriinsä. Mutta voiko johtua luisto siitä että kahva ottaa ns liikaa,koska järjestelmässä ei ole ilmaa.
    Sama havainto kiinan pazzosta kytkinkahvana.

    Oli yhden iltapäivän paikallaan ja sen jälkeen hyllyyn... En tutkinut mikä siinä kanittaa, mutta silloin tällöin mäntä ei vapaudu täysin ja kytkin kantaa selkeästi.. En tosin kokeillut kantaako se jatkuvasti, voi olla niinkin?

    Olisikko se poraus pyöröholkissa männän tangolle liian matala/ahdas? En kuitenkaan jaksanut perehtyä tarkemmin..

    Jarrukahva pelaa hienosti, on tosin eri valmistajalta..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  27. #777
    Lainaa ropelius kirjoitti Katso viesti
    Tähän tällainen välikysymys:

    Miten "kyykky" tämä 1400 Zetori oikein on?

    Jos vertaa vaikka -90 luvun 1100Zetoriin tai Blackkäriin?
    Renteille ei saisi olla hermokanava-ahtauman takia liian etupainotteinen ajoasento.
    Fazerin ajoasento on taas liian pysty ja joku FJR liian sohva.
    yllätyin ite kanssa kuinka pysty ajoasento zetorissa on bläkkäriin verrattuna. En ajanut senttiäkään kyseisellä vehkeellä ennen kauppoja.
  28. #778
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Sama havainto kiinan pazzosta kytkinkahvana.

    Oli yhden iltapäivän paikallaan ja sen jälkeen hyllyyn... En tutkinut mikä siinä kanittaa, mutta silloin tällöin mäntä ei vapaudu täysin ja kytkin kantaa selkeästi.. En tosin kokeillut kantaako se jatkuvasti, voi olla niinkin?

    Olisikko se poraus pyöröholkissa männän tangolle liian matala/ahdas? En kuitenkaan jaksanut perehtyä tarkemmin..

    Jarrukahva pelaa hienosti, on tosin eri valmistajalta..
    Joo taidampa irrotella pois ja vakiot tilalle
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  29. #779
    Niin se vain vaihtuu bläkkäri toissapäivänä isoon zetoriin. On kyllä hienon tuntuinen peli, ja ainakaan vielä ei harmita.
    No asiaan, ajattelin vaihtaa keulalle vähän paremmat polttimot, mutta en äkkiseltään löytänyt ohjekirjasta tietoa, että mitkä hehkut sielllä kiiluu. Voisko joku kertoa, että onko keulalla 4xH7, vai jotku muut?
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  30.  
  31. #780
    Lähivalot 12v 55w H11 ja pitkät 12v 65w H9 Näyttää cornwallkawasakin parts viewer 06 malliin ainakin

    Ja parkit 12v 5w

    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...agram&id=22839
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
Sivu: 26 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen