Moro kaikki,
Olen tässä jo jonkin aikaa haaveillut 1400 zetorin ostosta, ja eilen sitten kävinkin yhtä yksilöä koeajamassa (vm. 09 ja vajaa 9000km ajettu). Kampe oli kaikin puolin loistava, mutta muutamiin kysymyksiin haluaisin vastauksen teiltä nykyisiltä 1400:n omistajilta:
- Vaihdelaatikko rusahtaa aika voimakkaasti, kun 1 vaihteen kytkee vapaalta päälle. Käsittääkseni tämä on ainakin zzr 1400 ihan ominaista? Muut vaihteet menivät todella hienosti päälle sekä isommalle että pienemmälle vaihtaessa.
- Joskus olen lukenut, että kawoissa venttiilikoneisto ei ole hiljaisimmasta päästä. Koeajo yksilössä huomasin jonkin sortin venttiilien ääntelyä (ei mitään kolinaa, vaan sellaista "mekaanista suhinaa") hiljaisessa vauhdissa (about 20km/h), kun konetta hieman vedätti isommalla vaihteella. Kierrättäessä, tasaista vauhtia yms. tilanteissa ääntä en erottanut.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Aivan samalla tavalla minulla myös kolahtaa ykkönen tupaan, kun vapaalta vaihtaa.
Myös samalla tavalla "suhisee", miten kuvailit venojen ääntä, minun mopossa ja on ihan säädöissään.
Osta poies. Soon soiva peli.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Vaikuttaa normaalikuntoiselta ZZR:ltä...
Itsekkin kun aamulla parkkikselta lähtiessä pudotan ykkösen sisään, niin aika monessa kämpässä ikkunaverhot heilahtaa ja jengi vahingoniloisena tsekkaa, että kenen kulkuneuvo siellä pihamaalle poiki...
Kolmosella ajaessa omastani on aina (?) kuulunut sellanen ihme kahinasuhinavinkuna mutten ole keksinyt mistä johtuu...jo muutamana kesänä on ollu tarkotus käydä koeajamassa jotakin vastaavaa yksilöä, että kuulis millanen "äänimaailma" muissa on mutta ehkä jonakin päivänä....
Ei paukahda jos odottaa kytkin vedettynä hetken ja polkee pykälän vasta sitten.
1000
Taitaa olla vielä tehtaalta tulematta se Kawa, jonka äänimaailma ei saisi muiden
merkkien kuskeja säälin/kauhunsekaisiin tunteisiin.
Ennemminkin pitäisi huolestua sellaisen yksilön kohdalla joka ei omaa merkille
ominaista..... juurevaa..... joidenkin mielestä jopa brutaalia rohinaa sun muuta pientä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kiitoksia tiedoista. Lieneekö öljymerkillä ja laadulla olevan merkitystä paukahtamiseen? Mitä öljyjä olette käyttäneet?
Viimeksi muokannut: bug85; 14.08.2012 klo 14:06. Syy: lisäys
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Täytyy muistaa myös valmistajan nimi:
Kawasaki Heavy Industries![]()
Per aspera ad lunam!
Ei sun ajamassasi yksilössä ole mitään poikkeavaa normaalista. TOIMII!
Mitä tulee venttiilikoneiston ääniin, ne on melkein pyörässä kuin pyörässä samat. Hydraulinen kiristäjä on löysä aina startatessa ja kiristää ketjun ihan tuota pikaa. Ei siis mitään syytä huoleen.
Itsellä ollut ja on -08 ja -09 -yksilöt ja ne toimii kuvaamallasi tavalla![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Teboilin 4t 15/50:sillä ajettu n. tonnin verran, vaihdettu 24 huollossa ennen ajettu MOTOREX FORMULA 15W/50
:sillä ölpät vaihdettu 6000 km välein. Jakoketjun kiristimen äännähdys on kylmä käynnistyksen yhteydessä vähentynyt (mielestäni), mutta muuten tuntuu samalle. Eturattaan seudun putsasin ja oli uskomattoman paljon paskaa, näytti aluksi että siellä olisi jokin "laahain" tehty mutta sitä itteensä siellä vain oli.
Jahas, ZRX vaihtoon ja Zetka tilalle. Jos joltain löytyy orkkis pleksi tai vastaava niin ostaisin... ton tuplan saa vaihdossa...
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Löytyy orkkis pleksi sinulle täältä Vantaalta, jos on vielä tarvetta. Pistä YVtä, jos kiinnostaa.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Hienosti toimii... Tuplakupla vaihtui orkkikseen päittäin. kiitokset Hessulle
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Hyvä että kelpasi.
MRA tuplakupla meni Puig: n valmistaman kuplan tilalle. MRA on minusta hienomman näköinen Zetorissa ja tuo savupleksi sopii paljon paremmin mustaan pyörään.
Kiitos itsellesi myös.
-Hessu-
Viimeksi muokannut: hessu75; 25.10.2012 klo 08:57.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
No niin, elinen ilta-ajelu takana. Vaihdevipu/vaihteisto on mielestäni erittäin huonosti toimiva orkkiksena. Aamusta käynnistinkin laikkakoneen ja sorvin. tuloksena uusi vaihdevivusto. Hayabusan miljuunalaatikosta osat, vaihdevipu/tangot/päät, 1kpl linkunpultti ja pari jarrulevyn kiinnityspulttia. Pieni annos miettimistä ja käännetty sujuvammin toimiva vivusto tuloksena. Samalla tekasin varauksen shifterille...
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Mikä vivustossa sitten orkkiksena tökkii?
Väljyyttä? Muuten vaan huono insinöörien taidon näyte?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Tähän tällainen välikysymys:
Miten "kyykky" tämä 1400 Zetori oikein on?
Jos vertaa vaikka -90 luvun 1100Zetoriin tai Blackkäriin?
Renteille ei saisi olla hermokanava-ahtauman takia liian etupainotteinen ajoasento.
Fazerin ajoasento on taas liian pysty ja joku FJR liian sohva.
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Tilasin eepeestä lyhyet kahvat ja nyt kytkin alkaa luistamaan kun kahvan kääntää nurin, eli ns maksimi kiihdytyksessä.
Nesteet vaihdoin jokin aika sitten ja putsailin ympäriinsä. Mutta voiko johtua luisto siitä että kahva ottaa ns liikaa,koska järjestelmässä ei ole ilmaa.
Ainakin kun vielä kymppiärrän omistin niin kerran ruuvailin kytkimen vaijeria tiukemmalle niin siitä oli vain haittaa ja se alkoi luistamaan.
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Sama havainto kiinan pazzosta kytkinkahvana.
Oli yhden iltapäivän paikallaan ja sen jälkeen hyllyyn... En tutkinut mikä siinä kanittaa, mutta silloin tällöin mäntä ei vapaudu täysin ja kytkin kantaa selkeästi.. En tosin kokeillut kantaako se jatkuvasti, voi olla niinkin?
Olisikko se poraus pyöröholkissa männän tangolle liian matala/ahdas? En kuitenkaan jaksanut perehtyä tarkemmin..
Jarrukahva pelaa hienosti, on tosin eri valmistajalta..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Niin se vain vaihtuu bläkkäri toissapäivänä isoon zetoriin. On kyllä hienon tuntuinen peli, ja ainakaan vielä ei harmita.
No asiaan, ajattelin vaihtaa keulalle vähän paremmat polttimot, mutta en äkkiseltään löytänyt ohjekirjasta tietoa, että mitkä hehkut sielllä kiiluu. Voisko joku kertoa, että onko keulalla 4xH7, vai jotku muut?
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Lähivalot 12v 55w H11 ja pitkät 12v 65w H9 Näyttää cornwallkawasakin parts viewer 06 malliin ainakin
Ja parkit 12v 5w
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...agram&id=22839
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05