Päivää!
Pihassa seisoo uusin hankinta 07vm musta zetori! Kaikinpuolin erittäin tyytyväinen olen pyörään ollut. Alavääntöä tarvitsisi hieman lisää kylläkin vaikka pyörässä tehoa ihan tarpeeksi mutta käyrä olisi saatava tasaisemmaksi. Kertoisiko kokeneemmat miten 07vm saa helposti alaväännön esiin?
Pyörään olisi myös vakio putkien tilalle hankittava sliparit tuomaan luonnetta ja ääntä mikä tähän monsteriin tulisi kuulua. Kellään tietoa mistä kannattaisi tilata ja mitkä sliparit 07vm pyörään. Aika huonosti tuntuu suomen verkkokauppa sivuilta löytyvän esim yoshin ja akran putkia. Rajottaa niin kummasti valitsemista tuo ehyväksynnän vaatimus..
Kiitos infoista ja vinkeistä jo!
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
Onneksi olkoon hankinnan johdosta!
Kannattaa plärätä koko zzr keskustelu läpi, löytyy monta asiaa,mielipidettä ja neuvoa alavääntöihin ja käyriin.
Oma on, hanki pyörään pc ja käytä penkissä ja kerro penkittäjälle toiveesi tasaisesta käyrästä sekä alaväännön tarpeesta jos niitä kaipaat.
Mulla kolmas kesä menossa yoshimuran trc slipareilla,killerit paikalla äänet mielestäni hyvät ei kovat.E merkintöjä niissä ei ole enkä ole kaivannutkaan![]()
Rsv1000r factory
Kovasti on näistä toistoläppien poistoista ollut puhetta. Olen muutamalle pajalle ollut yhteydessä ja eivät ole koskaan moisista kuullutkaan.
Olen myös trc slipareita metsästellyt ja tuo ehyväksyntä vain kysyttää. Pitääkö kovasti metakkaa ja onko miten hanakasti poliisit kimpussa :/
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
Nyt olis parin ehtoon ajelut takana Mivvin slipareilla + daxterin kartta , molemmilla keikoilla kyytiläinen ollut mukana jolloin noita alavääntöjä vielä helpompi tuomaroida.
Tuntuisi , että laite herkistyi taasen himpun verran myös alhaalla. Erityisesti 3.vaihde vaikutti saaneen oikein kivan piristysruiskeen ja selkeesti juuri alas.
Sitten selvin havainto 6. pykälällä 3500rpm alkaen eli läpät kylläkin jo auki ja ennenkin tietty herännyt noilla nurkilla aivan eri pyöräksi . Tuolloinhan on n.110km/h mittarinopeutta ja nyt juuri siittä kiskoo aivan eri tahtiin
Pöntöistä senverran, että omaan makuun tod.mukavat matalat murinat killerit kiinni ja paikalleen istuivat täydellisesti laukkujen kera. Myös e-leima/homolaatio todistus tuli mukana, luottokortin kokoinen muoviläpyskä ja mopon tiedot siinä.![]()
Varmasti joku gyy voi ryhtyä syynäämään E- merkintöjä, jos ei parempaa tehtävää ole.
Kaikki riippuu ihan kohtalon merkeistä. Kuun asennosta ja ajotyylistäsi.
Jos olet joku MadKuusaa hullu pampperipoika, joka menee munasillaan ajelemaan jossain liikenteen seassa keula kytkettynä ilmaan, niin aivan varmasti mopoasi syynätään tarkemmin, kuten jampan korttiakin.
Itse nykyään suosin lain mukaisia mopoja ja on miellyttävää ajella, kun tietää kaiken olevan kunnossa ja lain mukaan laitettu.
Olenko tullut wanhaksi?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Moi.
Onnea hankinnasta. Varmana edessä hyviä ja nautinnollisia ajokilometrejä...
Laitoin yv:ttä sulle tosta putkesta ja löytyy se tuolta myyntiosioltakin.
Tänään pitäisi saada omaan pyörään sw-motech Quick-Lock Contour sivutelineet.
Oli pakko saada lisää kuljetus kapasiteettia kun toi pelkkä perä- ja tankkilaukku ei riitä monen päivän reissuun kahdelle. Tämän vuoksi oli eilen pakko ottaa toi Ti-Forcen putkisto pois ja laittaa vakio takas.
T:V
Moi.
Menihän siinä jokunen hetki, että sai laukkutelineet asennettua.
No nyt on kuljetus tilaa tavaroille.
T:V
Ollako tämän firman ECU flash laitteesta kenelläkään vielä mitään tietoa/kokemuksia ?
Vaikuttaa asialliselta tuotteelta suht simppeliä softaa myöten .. jos vaan toimii.
Pitäisi pystyä säätämään esim. toisioläppien aukeamiset ja blokkaaman o2 anturin ym. ym.
http://www.woolichracing.com/Product...&#productTable
nähtävästi saan sittenkin tuon omani ajoon vielä tänä kesänä
http://www.youtube.com/watch?v=ZfNLg...ature=youtu.be
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Nyt läks 2009 mallista toisioläpät veks, kokemuksia muutamalta sadalta kilsalta .. ja varsin hyviä eli poisto ei ollut turhaa. Kartta on 1-3 vaihteilla alle 3500rpm hatusta vedetty, laitoin maltillisesti plussan puolelle, koska oletettavasti lisää soppaa kaipaa poiston jälkeen, muuten tuo daxterin biketohtorin kartta joka on reilusti miinus merkkinen tuolla kohtaa.
Väännön tuomarointi erittäin helppoa, ei tarvi kutitella ja kuvitella, että vaikuttiko mitään vaan päivänselvä ero, voimaa tuli lisää mukavasti tuollakin kartalla.
Olin epäluuloinen jotta toimiiko optimizer kunnolla 4-6 vaihteilla, että pystyykö rikastamaan tarpeeksi tuon alueen uuden tilanteen. Hyvin tuntuisi pelaavan, sellaista kohtaa kaasusta en ole löytänyt missä joku tökkisi esim. moottorijarrulta kaasun avaukset kokeiltu ym. ym. ja hyvin vörkkii.
Otin myös käyttöön sen PCV:n kahden kartan kytkimen(löytötavaratalosta n.3€ kumilla roiskevesi suojattu vipstaaki) , voi lennosta vaihtaa toisen testikartan jos jaksaa tesmiä, vaikka eiköhän dyno säätökeikka olisi oikea ratkaisu, mutta katsellaan ..![]()
Ja tilanne päivittyy pikkuhiljaa , sain britti zetorifoorumilta mapin ilman läppiä nollaysiin
Tuolla Sami N:n comparemapsilla selkiintyi eräs asia mikä on arveluttanut, ne värit taulukossa oli kova sana vertailussa
Eli puhetta ollut , että Gen2 malleissa läpät olisivat täysin auki n.3500rpm , sitten persdyno soti sitä vastaan koska poisto antoi ruutia lisää 3500-6000 välillekin. Joten olen melko varma , että läpät aukeavat vain osittain lisää 3500 ja tämä tekee eron Gen1 malleihin, mutta ovat täysin auki vasta samassa 6000 . Rikastus/laihennus alueet täsmäävät hyvin tuohon kun vertaa tohtorin karttaa britti versioon.
Olisi voinut tietty vilkuilla läppien käyttäytymistä kun olivat näkösällä muttei käyny mieles.
Jussit pitää vietellä välissä niin harjoitukset jatkuu brittimapilla![]()
Moro kaikki,
Tosiaan ´08 vm ja ajettu nyt 16tkm.
Pieni tikitys alkanut kuulua tasakaasulla. Kun vetoa, niin ei kuulu.
Onko se nyt nokkaketjun kiristin vähän löysä?
Saanko tehtyä manuaalikiristyksen itse?
Edellinen vinkulelu ZX6RR: ssa pystyin tekemään asian niin, että avasi millin tai kaksi kiristimen pidike pultit ja kuunteli pientä naksahdus ääntä. Sitten vaan pidikepultit kiinni ja tikitys poissa.
Onnistuuko samalla tavalla isossa Zetorissa?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ei vielä noilla kilsoilla tarvi tehdä mitään. Sehän on vasta sisäänajettu. Itsellä vm 06 ajettu lähes 70 tuhatta
Eikä senkään nokkaketjuun ole koskettu. Pieni tikitys kuuluu asiaan. Eipä kyllä ole tehty muutakaan remonttia
Kuin normi huollot. Ai niin toinen ketjurataspaketti menossa.![]()
Zzr1400
Samanlaista tikitystä mullakin -06 välillä pitänyt lähinnä startatessa,mutta tasakaasulla myös välillä vedossa häviää - nokkaketjun kiristinhän se siellä rallattaa.
Bläkkäriin vaihdoin automaatti kiristimen, zetorin kiristimestä ei tietoa mulla..
Vähän miettinyt tuota manuaali kiristintä, että pitääkö sitä sitten joka välissä olla kuuntelemassa ja kiristelemässä?
No ens talvena sille pitää jotain kumminkin itsekkin tehdä..
Vinkkejä muuten tuon gipro vaihdenäytön vaihteiden näyttämiseen.. vaihtelee esim.2-3 vaihteen välillä kierrosten mukaan ja välillä isoin vaihde 5...välillä 6
Mulla 44tkm ajettu eikä kyllä nokkaan koskettu, tai venttiileitäkään tsekattu mullakaan.
Rsv1000r factory
Kiitos nopeista vastauksista kundit. Hyvää Jussin jatkoa ja ajakaa varovasti.
On se Zetori vaan niin hauska peli. Z3 M Bemu ei mitään jakoa valoista lähdössäTuli vähän sarvet päähän taas, kun kahvaa käänsi. On se vaan helppo lähettää, vaikka kuinka kahvaa kääntää...
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kyllä. ei taida jakopäätä kiinnostaa, mikä on kampiakselin kuormitustilanne. Toki nousevat ja laskevat kierrokset vaikuttaa siihenkin.
Jos pyörään asentaa jonkin höyhenen kepeällä ainevahvuudella varustetun pakoputkiston, voi äänimaailmassa löytyä aivan uusia ulottuvuuksia.
Omassa lyhensin taannoin killeriä 30mm ja pienille kierroksille tuli aivan uusi sivuääni, joka on riippuvainen kuormituksesta jne..
Myös pieni vuoto esim. putken ja kannen välissä voi kuullostaa todella vakavalta mekanielta ääneltä?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
OK,
Siis öljyn vaihto nyt.
Olen jo noilla öljyillä ajanut kevään ja alkukesän ja kilsoja tullut jo varmaan 3tkm. Ei mitään älytöntä, mutta kuitenkin.
Eikös se mopoissa ja turbo peleissä ole hyvä maksimoida moottorin elinikää tiuhalla öljynvaihdolla. Halpa vakuutus moottorille.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Vielä 2 viikkoa ja sitten pääsee "Mean Green " taas syömään Porscheja ym. Saksan motarille.....![]()
Jeps, aika tarkkaan vuoden ollut tuo zetori ja nyt hän on mieleinen alavääntöä ja pörinöitä myöten eli voipi keskittyä vain ajelemiseen. Vajaa 1000 egee kustansi pcv hilut ja putket , mut halpaahan tämä laji ja on muuten peto laite nyt .. ainakin itselle piisaa ko. matkapyörän voimat .
Tarkemmin jos laskee niin PCV+optimizer 315€ ja Mivv kannut 515€ = 830€
Orkkis etunen kaipaa vaihtoa , reilu 9000km menty sillä .. uutta alle kenties ens viikolla ja![]()
Rupeaakos jengiltä jo löytymään zetoreita isommilla kilometrilukemilla?
Nettimotossa noita 06/07'ia ei juuri näytä olevan kuin max 60tkm, mutta mitenkäs se elo siellä 100tkm paikkeilla.
Onko ilmennyt mitään suuremman remontin tarvetta, vai riittääkö ahkera öljyn ja suodattimien vaihto vielä tuosta ylikin?
Pienen koeajon jälkeen on jokin mystinen tarve tullut kyseiseen laitteeseen.![]()
FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
Onko kellään mitään tietoa / kokemusta GEN1 ecun uudelleen fläshäyksestä vakiokannujen kanssa? Olisiko mokomasta mitään hyötyä vai onko putkiston muutos välttämätön? Ja onko toisioläppien fyysinen poisto pakollinen vai riittäisikö se jos niiden aukeamsen voi säätää?
Kiinnostaisi kaikenlaisten rajoitteiden poistaminen, erityisesti tuossa 07 mallissa vaivaava keskialueen 3000-5000rpm väännöttömyyden parannus.
Tässä mallissa toisioläpät on vissiin melkolailla tukossa tuossa keskialueella. Ainoastaan koneen ollessa vajaalämpöinen (yksi tai kaksi palkkia mittarissa) tuntuu että vääntöä on tarjolla runsaasti pikkukierroksilla. En tiedä johtuuko se lisärikastuksesta vai läppien asennosta vaiko molemmista??
Jokatapauksessa kone on tukittu ja tuntuu enemmän sellaiselta "pottu pakoputkessa" laitteelta ennen 7000rpm. Käsittääkseni ecun hakkeroinnilla näistä päästäisiin eroon.
TRE 1130K
Jes!
Löysin viimein Ebayn ihmeellisestä maailmasta matkustajan paikalle sen seat cowl: n omaan Zetkuun.
Yleensä toistasataa olleet hinnat, nyt summa rahteineen 64 euroa. Valmiiksi oikean värinenkin.
Onhan tuokin kauppasumma muovinpalasta kova hinta, mutta pitkään tuota muovikäikälettä halunneena piti ottaa pois kuleksimasta.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Tuollaiselta se mopotin nyt näyttää uuden penkkikopan kanssa:
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Moro!
Euroopan matkan aikana tuli zetoriin ihmeellinen vika,laivaan ajaessa ylämäkeen näytöllä alkoi polttoainepinnan segmentit hakemaan oikeaa pintaa, jatkaen" välkkymistä" koko ajan.Jäljellä olevaa km määrää näyttö kuitenkin näyttää?
Onko muilla ilmennyt vastaavaa vikaa ?
Viimeksi muokannut: mathev; 19.07.2013 klo 21:30.
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF