Sivu: 133 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3383123131132133134135143 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3961:stä 3990:een 4345:sta
  1. #3961
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mitä kaikkea tarkalleen ottaen olet mitannut päätyäksesi ajatukseen viallisesta staattorista? Ohessa linkki viestiketjuun, jonka aloitusviesti käsittelee aihetta kattavasti.

    Sellainen huomio lisäksi, että jos olet vaihtanut osia yksitellen uuteen, voi olla että uusikin osa on hajonnut. Esim. pelkän lataussäätimen uusimalla saattaa käydä niin, että viallinen staattori käräyttää uudenkin säätimen. Ja sitten kun uusi säädin onkin huonolla tuurilla ensin rikottu, pelkän staattorin vaihtamalla saattaakin käydä niin, että viallinen säädin polttaa sen uudenkin staattorin. Kannattaa siis tehdä mahdollisimman huolellinen diagnoosi mittauksineen ennen kuin vaihtaa mitään lisää.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
    https://tuumaustauko.blogspot.com/20...lataa.html?m=1

    Seurasin näitä ohjeita, mutta kiitos linkistä, käyn lukaisemassa. Voin laittaa kuvia mittaistuloksista, jos haluat.
    Viimeksi muokannut: cleeeino; 19.05.2024 klo 19:48.
  2. #3962
    Lainaa cleeeino kirjoitti Katso viesti
    https://tuumaustauko.blogspot.com/20...lataa.html?m=1

    Seurasin näitä ohjeita, mutta kiitos linkistä, käyn lukaisemassa. Voin laittaa kuvia mittaistuloksista, jos haluat.
    Pitkälti samoja asioita tuossa näytään käsittelevän, tosin akun kuntoa käsittelevä kappale vetää asioita aika suoraksi. Akkujännite kun voi vuorokauden seisonnassa pudota alas myös sen takia että joku laite kuluttaa sähköä tai lataussäädin purkaa akkua myös virrat katkaistuna, eikä pelkästään siksi että akku olisi viallinen.

    En nyt tiedä mitä hyötyä valokuvista olisi, helpompi numeroita on pyöritellä tekstinä. Jos staattoria epäilee, niin käämien resistanssit ja maayhteys ekana tarkistukseen, toissijaisesti sitten AC-jännite jos muut mittaustulokset olivat ok.
  3. #3963
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Pitkälti samoja asioita tuossa näytään käsittelevän, tosin akun kuntoa käsittelevä kappale vetää asioita aika suoraksi. Akkujännite kun voi vuorokauden seisonnassa pudota alas myös sen takia että joku laite kuluttaa sähköä tai lataussäädin purkaa akkua myös virrat katkaistuna, eikä pelkästään siksi että akku olisi viallinen.

    En nyt tiedä mitä hyötyä valokuvista olisi, helpompi numeroita on pyöritellä tekstinä. Jos staattoria epäilee, niin käämien resistanssit ja maayhteys ekana tarkistukseen, toissijaisesti sitten AC-jännite jos muut mittaustulokset olivat ok.
    Jos nyt osasin mitata oikein:
    .258 MΩ
    .335 MΩ
    .232 MΩ

    AC
    .413 V
    .016 V
    .405 V

    (Kyselen täältä siis neuvoa, koska täällä ei ole lähimaillakaan MP korjaamoa.)
  4. #3964
    Lainaa cleeeino kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt osasin mitata oikein:
    .258 MΩ
    .335 MΩ
    .232 MΩ

    AC
    .413 V
    .016 V
    .405 V

    (Kyselen täältä siis neuvoa, koska täällä ei ole lähimaillakaan MP korjaamoa.)
    Nyt on kyllä vähän outoja mittaustuloksia. Mittasitko nuo staattorin ohmit suoraan johdoista / liittimestä kone sammuksissa niin että piuhat ei olleet kytketty jännitteensäätimeen? Ja jos oletetaan, että staattorilta tulee kolme piuhaa a,b ja c, niin mittasit siis ohmit a ja b, b ja c sekä a ja c välistä? Pystytkö pakottamaan mittarisi niin että se ei mittaa Mega-tai Kilo-ohmeja vaan ihan pelkkää ohmia? Lisäksi pitäisi mitata myös jokaisesta kolmesta johdosta pyörän runkoon johonkin sopivaan maadoituspisteeseen.

    Toki jos mittaustulos on oikea ja kaikki käämit ovat käytännössä poikki, se selittää latauksen puutteen. Normaali ehjän käämin vastus kun tosiaan pitäisi olla maksimissaan muutama ohmi, ja nyt tuloksesi ovat Megaohmeja eli miljoona kertaa suurempia.
  5. #3965
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kyllä vähän outoja mittaustuloksia. Mittasitko nuo staattorin ohmit suoraan johdoista / liittimestä kone sammuksissa niin että piuhat ei olleet kytketty jännitteensäätimeen? Ja jos oletetaan, että staattorilta tulee kolme piuhaa a,b ja c, niin mittasit siis ohmit a ja b, b ja c sekä a ja c välistä? Pystytkö pakottamaan mittarisi niin että se ei mittaa Mega-tai Kilo-ohmeja vaan ihan pelkkää ohmia? Lisäksi pitäisi mitata myös jokaisesta kolmesta johdosta pyörän runkoon johonkin sopivaan maadoituspisteeseen.

    Toki jos mittaustulos on oikea ja kaikki käämit ovat käytännössä poikki, se selittää latauksen puutteen. Normaali ehjän käämin vastus kun tosiaan pitäisi olla maksimissaan muutama ohmi, ja nyt tuloksesi ovat Megaohmeja eli miljoona kertaa suurempia.
    Selvä, yritän mitata uudestaan ja ilmoitan sitten tulokset. Kiitän avusta jo tässä vaiheessa.
  6. #3966
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kyllä vähän outoja mittaustuloksia. Mittasitko nuo staattorin ohmit suoraan johdoista / liittimestä kone sammuksissa niin että piuhat ei olleet kytketty jännitteensäätimeen? Ja jos oletetaan, että staattorilta tulee kolme piuhaa a,b ja c, niin mittasit siis ohmit a ja b, b ja c sekä a ja c välistä? Pystytkö pakottamaan mittarisi niin että se ei mittaa Mega-tai Kilo-ohmeja vaan ihan pelkkää ohmia? Lisäksi pitäisi mitata myös jokaisesta kolmesta johdosta pyörän runkoon johonkin sopivaan maadoituspisteeseen.

    Toki jos mittaustulos on oikea ja kaikki käämit ovat käytännössä poikki, se selittää latauksen puutteen. Normaali ehjän käämin vastus kun tosiaan pitäisi olla maksimissaan muutama ohmi, ja nyt tuloksesi ovat Megaohmeja eli miljoona kertaa suurempia.
    "Mittasitko nuo staattorin ohmit suoraan johdoista / liittimestä kone sammuksissa niin että piuhat ei olleet kytketty jännitteensäätimeen?"
    Nämä näytti kaikki nolla ohmia.

    "Lisäksi pitäisi mitata myös jokaisesta kolmesta johdosta pyörän runkoon johonkin sopivaan maadoituspisteeseen."
    Aluksi yhdestä pihasta näytti 6 ohmia, mutta mittasin pari kertaa uudestaan niin, kaikista tuli jotain 1 ohmia. Mittasin siis akun miinus navasta.
  7. #3967
    Painepesuri pasko. Uutta kattelemassa, suosituksia/kokemuksia Stanley Fatmax, Clen tms pesureista? Mielellään ei uutta Kärcheriä. En kaipaa sähkösäätöjä en vilkkuvaloja enkä miljoonaa eri suutinta, pääkriteerit reilun mittainen paineletku, raakasti tehoa (+150bar) ja mielellään kohtuukompakti koko. Kränzleen ei riitä pinkka, budjetti max ~400.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #3968
    150 bar Clen on kestänyt kahden auton ja yhden pärrän pesua 15 vuotta, ei moitittavaa.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  9. #3969
    Lainaa cleeeino kirjoitti Katso viesti
    "Mittasitko nuo staattorin ohmit suoraan johdoista / liittimestä kone sammuksissa niin että piuhat ei olleet kytketty jännitteensäätimeen?"
    Nämä näytti kaikki nolla ohmia.

    "Lisäksi pitäisi mitata myös jokaisesta kolmesta johdosta pyörän runkoon johonkin sopivaan maadoituspisteeseen."
    Aluksi yhdestä pihasta näytti 6 ohmia, mutta mittasin pari kertaa uudestaan niin, kaikista tuli jotain 1 ohmia. Mittasin siis akun miinus navasta.
    Ei mistään akun navasta vaan kuten sami1024 kirjoittaa. Teet pilkulleen kuten siinä sanotaan.
  10. #3970
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    150 bar Clen on kestänyt kahden auton ja yhden pärrän pesua 15 vuotta, ei moitittavaa.
    Vanha kaveri rekka ajoilta näki mun FB viestin pienkonekorjausryhmässä. Tulee 196bar bensapesuri pihaan perjantaina lähtee perkele risut ja männynkävyt.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  11. #3971
    Lainaa cleeeino kirjoitti Katso viesti
    "Mittasitko nuo staattorin ohmit suoraan johdoista / liittimestä kone sammuksissa niin että piuhat ei olleet kytketty jännitteensäätimeen?"
    Nämä näytti kaikki nolla ohmia.
    Ja mittausalueeksi oli pakotettu pelkät ohmit eikä kilot tai megat? Yleensä mittarit näyttävät suoraan mittajohdot toisiinsa kytkienkin 0,1-0,2 ohmia vastusta johdoista itsestään. Sikäli tämän mittauksen luotettava tulos on kriittinen tieto, että ehjän staattorin resistanssikin on pienimmillään alle 1ohm ja maksimissaan muutama.

    "Lisäksi pitäisi mitata myös jokaisesta kolmesta johdosta pyörän runkoon johonkin sopivaan maadoituspisteeseen."
    Aluksi yhdestä pihasta näytti 6 ohmia, mutta mittasin pari kertaa uudestaan niin, kaikista tuli jotain 1 ohmia. Mittasin siis akun miinus navasta.
    Jos staattorin käämeistä on yhteys runkoon (tai akun miinukseen) silloin kun yksikään piuhoista ei ole kytkettynä säätimeen, niin joko staattori on todellakin rikki tai piuhanippu jostain puhki ja kosketuksissa runkoon. Eli purkuhommia tai korjaamoa melkeinpä edessä.
  12. #3972
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ja mittausalueeksi oli pakotettu pelkät ohmit eikä kilot tai megat? Yleensä mittarit näyttävät suoraan mittajohdot toisiinsa kytkienkin 0,1-0,2 ohmia vastusta johdoista itsestään. Sikäli tämän mittauksen luotettava tulos on kriittinen tieto, että ehjän staattorin resistanssikin on pienimmillään alle 1ohm ja maksimissaan muutama.
    Joo, oli ohmeissa eikä kilo/mega. Hetken aikaa liikku 0,1 ja 0 välillä, sitten tasaantuu nollaan. En tiedä sitten onko mun mittari tarpeeksi tarkka.


    Jos staattorin käämeistä on yhteys runkoon (tai akun miinukseen) silloin kun yksikään piuhoista ei ole kytkettynä säätimeen, niin joko staattori on todellakin rikki tai piuhanippu jostain puhki ja kosketuksissa runkoon. Eli purkuhommia tai korjaamoa melkeinpä edessä.
    Yksikään ei ollut kiinni säätimessä. Käyn noi piuhat läpi ja katon onko mikään kosketuksessa runkoon. Huoh. Kiitän avusta.
  13. #3973
    Lainaa cleeeino kirjoitti Katso viesti
    Yksikään ei ollut kiinni säätimessä. Käyn noi piuhat läpi ja katon onko mikään kosketuksessa runkoon. Huoh. Kiitän avusta.
    Ollos hyvä. Mielellään toki kuulemme lopputulosta ja löytynyttä syytä kun remppa etenee.
  14. #3974
    Tosiaan, kun tuon i/ö banditin lippasin oikealle kyljelle eilen illalla ja en juuri sillä hetkellä ehtinyt enempää asiaa tutkimaan, mutta pienen lammikon se siihen asfaltille öljyä valutteli ja en yht´äkkiä mietittynä tajua mistä se öljy valui? Tuohon kuvaan merkkaamaani kohtaan paloi pieni reikä, mutta ei se öljy sieltä ole voinut valua. Voiko se kyljellään valuttaa öljyä (käynnissä) ilman, että jotain menee sen kummemmin rikki?

    Screenshot 2024-05-23 07.01.07.jpg
    Jaa...
  15. #3975
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan, kun tuon i/ö banditin lippasin oikealle kyljelle eilen illalla ja en juuri sillä hetkellä ehtinyt enempää asiaa tutkimaan, mutta pienen lammikon se siihen asfaltille öljyä valutteli ja en yht´äkkiä mietittynä tajua mistä se öljy valui? Tuohon kuvaan merkkaamaani kohtaan paloi pieni reikä, mutta ei se öljy sieltä ole voinut valua. Voiko se kyljellään valuttaa öljyä (käynnissä) ilman, että jotain menee sen kummemmin rikki?

    Screenshot 2024-05-23 07.01.07.jpg
    Kyllähän se kytkinkopasta öljyä ulos uittaa jos se sillä kyljellä on. Tuuristansa kiinni mitä hajoaa mutta aika usein voi käydä hyväkin tuuri.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  16. #3976
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se kytkinkopasta öljyä ulos uittaa jos se sillä kyljellä on. Tuuristansa kiinni mitä hajoaa mutta aika usein voi käydä hyväkin tuuri
    Mutta eihän tuo ole kytkinkoppa, tuostahan katsotaan se ajoitus. Virtaako se öljy sinnekin?
    Jaa...
  17. #3977
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vai onko tuo sytytyspyörän kansi. Kyllä siellä takana on kampiakseli kavereineen niin siellä öljy hölsyy. ebaysdta tms. uusi ja uusi tiiviste, ruuvit oikeaan momenttiin.

    Tosta syystä noita koneenposkisuojia kannattaa laittaa jos aikoo polvimaassa kallistella.....
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #3978
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vai onko tuo sytytyspyörän kansi. Kyllä siellä takana on kampiakseli kavereineen niin siellä öljy hölsyy. ebaysdta tms. uusi ja uusi tiiviste, ruuvit oikeaan momenttiin
    Niin just. Jotenkin muistelin, että siellä öljy virtaa, mutta en ollut varrma, kiitos. Eli se luultavasti tuli sieltä. Välttämättä ei mikään iso vika ja normaalisti se kävi siinä kyljellään vielä.

    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    VTosta syystä noita koneenposkisuojia kannattaa laittaa jos aikoo polvimaassa kallistella.....
    Aina ei kaikkea tajua / muista etukäteen Pitää jotku tapit siihen hommata.
    Jaa...
  19. #3979
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kopassa saattaa olla pieni halkeama, josta tihuttaa. Osuu monesti kiinnityspultin kohdalle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #3980
    Vieä toinenkin kysymys aiheesta, kuin aiheesta (ei liity eiliseen) :

    Jos ajaa radalla ja takarenkaan paine on 2.6, niin se paine toki nousee, kun rengas lämpenee, mutta jäähtyessäänhän se sitten laskee kai takaisin siihen 2.6:n mikä sinne on alunperin pistetty? Tämä ei siis liity eiliseen vaan aivan toiseen asiaan. Eli eikö olekin niin, että jos taakse on pistetty painetta 2.6 ja käy radalla ja siitä viikko, niin paine ei voi mitenkään olla 2.9 tai 3 ?
    Jaa...
  21. #3981
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Vieä toinenkin kysymys aiheesta, kuin aiheesta (ei liity eiliseen) :

    Jos ajaa radalla ja takarenkaan paine on 2.6, niin se paine toki nousee, kun rengas lämpenee, mutta jäähtyessäänhän se sitten laskee kai takaisin siihen 2.6:n mikä sinne on alunperin pistetty? Tämä ei siis liity eiliseen vaan aivan toiseen asiaan. Eli eikö olekin niin, että jos taakse on pistetty painetta 2.6 ja käy radalla ja siitä viikko, niin paine ei voi mitenkään olla 2.9 tai 3 ?
    On hyvinkin mahdollista jos sinne on aamulla kylmässä laitettu 2.6 ja viikon päästä mitattu auringossa 3.
    MV Agusta F3 RR | KTM 890 Duke R | KTM Freeride 350
  22. #3982
    Lainaa TheJ0rma kirjoitti Katso viesti
    On hyvinkin mahdollista jos sinne on aamulla kylmässä laitettu 2.6 ja viikon päästä mitattu auringossa 3.
    Ok. Sitten kaikki kunnossa.
    Jaa...
  23. #3983
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vai onko tuo sytytyspyörän kansi. Kyllä siellä takana on kampiakseli kavereineen niin siellä öljy hölsyy. ebaysdta tms. uusi ja uusi tiiviste, ruuvit oikeaan momenttiin.

    Tosta syystä noita koneenposkisuojia kannattaa laittaa jos aikoo polvimaassa kallistella.....
    Ainakaan mp pitstopilla ei ollut. Voiskohan väliaikaisesti korjata kemiallisella metallilla? Ei välttämättä tarvitse uutta tiivistettäkään, jos lähtee nätisti auki.
    Jaa...
  24. #3984
    Kokeiles Hollannista sellanen putka kun Baboon (entinen Boonstra Parts) sieltä on löytyny purkuosaa vähän eksoottisempiinkin räpättimiin, helpot sivut, palvelu pelaa ja hinnat varsin kilpailukykyisiä paikallisten purkamoiden kanssa ihan rahtien jälkeenkin.
    https://www.baboon.eu/en
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #3985
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #3986
    Kysyn tästä kemiallisesta metallista vielä, että voisiko ajatella siksi aikaa, kun odottaa uutta osaa? Se ei ole mikään iso aukko mikä siinä on ja yriin tähän ladata kuvaa, mutta ei onnistunut. Sellainen enemmänkin "viilto", kuin reikä, kun asfaltti hioi sen puhki. Onhan se kemiallinen metallikin kuitenkin aika kovaa ainetta. Mutta voiko siitä liueta jotain öljyjen sekaan?
    Jaa...
  27. #3987
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Kysyn tästä kemiallisesta metallista vielä, että voisiko ajatella siksi aikaa, kun odottaa uutta osaa? Se ei ole mikään iso aukko mikä siinä on ja yriin tähän ladata kuvaa, mutta ei onnistunut. Sellainen enemmänkin "viilto", kuin reikä, kun asfaltti hioi sen puhki. Onhan se kemiallinen metallikin kuitenkin aika kovaa ainetta. Mutta voiko siitä liueta jotain öljyjen sekaan?
    Kemiallisella metallilla noita on korjattu jo sukupolvia. Itse mahdollisesti avaisin järkevän muotoiseksi dremelillä tms halkeaman että saisi kunnon tarttuman, muodosta riippuen.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  28. #3988
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Kemiallisella metallilla noita on korjattu jo sukupolvia. Itse mahdollisesti avaisin järkevän muotoiseksi dremelillä tms halkeaman että saisi kunnon tarttuman, muodosta riippuen
    No nyt sain nuo kuvat. Piti ottaa kuvakaappaukset, niin suostui lataamaan ne tänne. Motonetin metallia.

    Screenshot 2024-05-25 13.14.05.jpg

    Screenshot 2024-05-25 13.12.28.jpg
    Jaa...
  29. #3989
    Kuinkas hienojakoista tuo motonetin metalli on ?

    Nimim. naarmu etuteleskoopissa - noitakin on näköjään täytetty eri konsteilla.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  30.  
  31. #3990
    Sain vanhan tiivisteen ehjänä pois ja mietin nyt, että pitäisikö siihen laittaa jokin tiivisteliima tjms. kun laittaa paikoileen tai joku silikoni tms?
    Jaa...
Sivu: 133 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3383123131132133134135143 ... ViimeinenViimeinen