Sivu: 132 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132133134142 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3931:stä 3960:een 4345:sta
  1. #3931
    Koko mopo, auto, puutarhakoneet jne säilyvät parhaiten viileässä ja pimeässä.

    Rivariaikoina minulla oli lämmin vuokratalli ja keväällä välillä erilaisia starttivaikeuksia. Omakotitalossa kyljä talli ja pihavaja ja vehkeet lähtevät keväällä kuin palmun alta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #3932
    Moro, löytyykö keltään pirkanmaalta yamahaan obd2 adapteria. Kyseessä 6 pinninen -> yamaha mt09 -22. Lainaan tai myydä?
    Superduke 990
  3. #3933
    Lainaa Jökke55 kirjoitti Katso viesti
    Moro, löytyykö keltään pirkanmaalta yamahaan obd2 adapteria. Kyseessä 6 pinninen -> yamaha mt09 -22. Lainaan tai myydä?
    Punainen euro5 liitin? Juuri tuli itselle postissa sellainen, ei ole vielä testattu toimiiko.
    MV Agusta F3 RR | KTM 890 Duke R | KTM Freeride 350
  4. #3934
    Aliexpressiltä saa hintaluokassa 5-6€. Meillä Vespassa se punainen liitin ja alilta tilasin adapterin. Kaikkia muitakin malleja saa samaan hintaan ja toimivia ovat. Kotariin minulla myös adapteri. Trumpassa taasen ihan standardi obd2.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #3935
    Lainaa TheJ0rma kirjoitti Katso viesti
    Punainen euro5 liitin? Juuri tuli itselle postissa sellainen, ei ole vielä testattu toimiiko.
    Juurikin sama, onnistuuko lainata? Lähetän yv viestin
    Superduke 990
  6. #3936
    Katselin tuossa uutta akkua. Niiden keski-ikä on ollut sellaista 2-3 kautta. Yleensä Yuasa ja kerran on tainnut olla Fullbat. Stormilla olisi Yuasa 90e, samalla hinnalla irtoaisi motonetista 2kpl mtx akkuja eli ne on n. 45e/kpl. Sitten yli satasen hintaan löytyisi Litiuma akkuja. Mitä jengi on mieltä noista mtx:n akuista?
    Jaa...
  7. #3937
    Kyllä ne toimii siinä missä muutkin. MTX14-BS 12Ah 200CCA verrattuna esim Puuilosta löytyvään YTX14-BS 14Ah 200CCA 49,90€. 2Ah enemmän kapasiteettia Puuilon hyväksi samaan hintaan. Ehkä ei ole harhaanjohtavaa markkinointia vaan kapasiteettia oikeasti löytyy enemmän? Biltemasta sais nyt 24,90€ 14Ah SMF akkua, jossa kuitenkin maininta max 45 asteen kallistuskulmasta.

    Itsellä lähti testiin tuo Puuilon akku kuukausi sitten. Oli varmaan 70-80% lataus hyllystä kun startti pyörähti iloisesti heti alussa. Ei ottanu paljon enempää virtaa vastaan. Lepojännite normaali 12,8V. Esim Motobattissa oli jopa 13,2V
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  8. #3938
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne toimii siinä missä muutkin. MTX14-BS 12Ah 200CCA verrattuna esim Puuilosta löytyvään YTX14-BS 14Ah 200CCA 49,90€. 2Ah enemmän kapasiteettia Puuilon hyväksi samaan hintaan
    Puuilosta löytyisi myös tällainen + 17e ja +4Ah ehdottamaasi.

    Numax pienkoneakku 18Ah YTX20L-BS SLA
    Jaa...
  9. #3939
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Puuilosta löytyisi myös tällainen + 17e ja +4Ah ehdottamaasi.

    Numax pienkoneakku 18Ah YTX20L-BS SLA
    Käyhän se YTX20L, jos mahtuu tuon YTX14:n paikalle. Monesti vaan on aika rajattu tila akulle moottoripyörissä.
    Akkukaapeliden ois myös parempi olla pitkät, kun navat on eri päin.

    YTX14-BS P150 x L86 x K145 Navat: +/-
    YTX20L-BS P175 x L87 x K155 Navat: -/+
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  10. #3940
    Street triplessä ei toiminut torvi kun ostin pyörän. Torvi ei toiminut myöskään suoralla virralla eli varmaan jumissa/kaput. Uusi torvi tilalle. Kas, eipä toiminut. Sulake ok, saman sulakkeen takana ovat myös vilkut. Mittasin, että piuhojen päähän tulee virtaa. Avasin johtonipunkin kun torven painikkeen kontaktijohdolla on liitos kytkinkahvan tunnistimen kanssa johtonipussa...sekin ok. Mikä vika tuollaisessa torven painikkeessa ylipäätänsä voi olla? sehän vain sulkee piirin ja torvi soi?

    En jaksanut paria tuntia enempää säätää, niin vedin sitten suoraan uudet piuhat sulakkeen kera ja laitoin tankoon oman uuden kytkimen torvelle
    Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  11. #3941
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Street triplessä ei toiminut torvi kun ostin pyörän. Torvi ei toiminut myöskään suoralla virralla eli varmaan jumissa/kaput. Uusi torvi tilalle. Kas, eipä toiminut. Sulake ok, saman sulakkeen takana ovat myös vilkut. Mittasin, että piuhojen päähän tulee virtaa. Avasin johtonipunkin kun torven painikkeen kontaktijohdolla on liitos kytkinkahvan tunnistimen kanssa johtonipussa...sekin ok. Mikä vika tuollaisessa torven painikkeessa ylipäätänsä voi olla? sehän vain sulkee piirin ja torvi soi?

    En jaksanut paria tuntia enempää säätää, niin vedin sitten suoraan uudet piuhat sulakkeen kera ja laitoin tankoon oman uuden kytkimen torvelle
    Joskus jossain pyörissä äänitorven painike toimii maadoittamalla eli sulakkeen kautta tulee aina jännite äänitorven plus-liittimeen ja ääntä saadaan maadoittamalla toinen johto painikkeella. En tietenkään tiedä on tässä samasta asiasta kysymys.
    FJR -17
  12. #3942
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Mittasin, että piuhojen päähän tulee virtaa.
    Piuhat kiinni torvessa vai irrallaan? Irrallaan vain toiseen pitäisi tulla virta (torvessa kiinni, niin torven kelan läpi tulee tietty molempiin). Ja sen toisen pitäisi yhtyä maihin sen torven painikkeen kautta (näin ei ilmeisesti nyt tapahdu).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #3943
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Piuhat kiinni torvessa vai irrallaan? Irrallaan vain toiseen pitäisi tulla virta (torvessa kiinni, niin torven kelan läpi tulee tietty molempiin). Ja sen toisen pitäisi yhtyä maihin sen torven painikkeen kautta (näin ei ilmeisesti nyt tapahdu).
    Näinpä..hioin myös painikkeen kontaktipinnat ja juotin painikkeen johdot uudelleen. Varmaan sula mahdottomuus, että ongelma olisi painikkeen kontaktipinnan alla. Myönnän suoraan, että talouspuolella ei ole sähköhommat hallussa
    Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  14. #3944
    Mistäpä löytyisi hyvät renkaiden kulmaventtiilit ja olisiko joku tietty merkki mitä kannattaa suosia? Niin ja mitä kaikkea pitää tietää, kun niitä menee ostamaan. Varmaan ainakin se vanteen venttiilireiän koko ja nykyisen venttiilin ulkohalkaisija?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #3945
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Mistäpä löytyisi hyvät renkaiden kulmaventtiilit ja olisiko joku tietty merkki mitä kannattaa suosia? Niin ja mitä kaikkea pitää tietää, kun niitä menee ostamaan. Varmaan ainakin se vanteen venttiilireiän koko ja nykyisen venttiilin ulkohalkaisija?
    Itte hankin viime vuonna stormilta ja keskireiän halkaisijankin he tiesivät puolestani. ORG! antoi tähän kimmokkeen ja oli kyllä hyvä veto... Ei ole kaduttanut. En tiedä merkkiä, mutta hyvät ovat
    Jaa...
  16. #3946
    "Kulmaventtiili" hakuun Motonetin tai Stormin sivuille. Voi olla 8,3 tai 11,3 millien.

    Edit: esim. tämän näköinen https://www.motonet.fi/tuote/dz-hard...oduct=38-30830

    Eli ei skootterin venttiilejä.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  17. #3947
    Stormin listauksessa "turvaventtiilin" nimellä. Tuollaiset mustat/vanteen väriset mulla on ollu molemmissa CBR:n vanteissa, hyvin on rokannut ja ilmat on pysyneet sisäpuolella. Kawassa olikin jo tehtaan asentamana. Reijän ø tarvitsee kun menee ostoksille

    https://www.storm-motor.fi/mp-ja-atv...nttiilinhatut/
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  18. #3948
    Motonetin venttiilit vaativat liki poikkeuksetta sielun vaihdon, että alkavat pitämään ilmaa. Välillä on sielun o-rengas ollut rutussa, välillä puuttunut kokonaan. Eli suosittelen muita kuin Motonetin venttiileitä, vaikka kyllä niidenkin kanssa pärjää.
    1835
  19. #3949
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    mprengas.fi
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #3950
    Suojashortsit vai erillinen lonkkasuoja? Ihan, kuin olisin ollut havaitsevinani, että nahkapuvussani ei ole lonkkasuojia. Eikö lonkat ole jossain korvien alapuolella?
    Jaa...
  21. #3951
    Suojashortsien osalta kannattaa muistaa, että ne ottavat aika lailla tilaa - siis päällyshousut eivät ehken enää mahdu päälle.

    Toki on sellaisia shortseja, joista voi ottaa haluamansa fyllingit pois; esim Triple8.
  22. #3952
    Kuka ylläpitää .ORG!:in kauppaa? Olis kysyttävää
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  23. #3953
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Kuka ylläpitää .ORG!:in kauppaa? Olis kysyttävää
    https://motorg.omaverkkokauppa.fi/ep...gories/Imprint
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  24. #3954
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Kuka ylläpitää .ORG!:in kauppaa? Olis kysyttävää
    Ja jos kauppa-alustaa tarkoitat niin Vilkas Group Oy.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #3955
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Peruslähtökotana on ottaa ottaa selvää oman pyörän jousituksen perustoiminnasta ja pohtimisen kautta lähteä hakemaan muutoksia yksi asia kerrallaan. " Naksaus " kerrallaan ja ajamaan sekä havainnoimaan miltä tuntuu.

    Tyydyttävä jousitus muuttuu parhaimmillaan hyväksi ilman suuria taloudellisia satsauksia.
    Oli se nyt menneenä Keskiviikkona parempi, kun olin laittanut takaiskariin yhden naksun lisää paluuvaimennukseen 2:sta - 3:n ja nostanut esijännityksen 4:sta - 5:n, ei ehkä enää ihan niin paljon jalkatapit raapinut asfalttiin. Tosin pidin myös pyörää pystymmässä ja yritin itse kallistua ja olla pyörän ulkopuolella enemmän. Yllättävän paljon ilmeisesti joutuu menemään pyörän ulkopuolelle, jos haluaa edes pienen raapaisun saada polveen. Mulla tietty ehkä vielä enemmän, kun pysty ajoasento ja suora stonga. Keulan esijännitystä olin säätänyt 3:sta - 2:n. Se saa olla nyt niin. Päivän jälkeen laitoin takaiskarin paluuvaimennukseen yhden naksun lisää eli 3:sta - 4:n ja se on nyt maximi ja lisäksi muutin esijännityksen 5:sta - 6:n, joten jäljelle jäi vielä yksi pykälä eli 7. Ehkä nää riittää minulle toistaiseksi.
    Jaa...
  26. #3956
    Eka pyöräni FZR 600 -91, elikkä tilannut kahdesta eri paikasta staattorin ja kumpikaan ei ole toiminut, onko siis mulla vaan niin huono tuuri vai onko vika jossain muualla, kuin staattorissa? Olen siis uusinut akun ja jännitteen säätimen, staattorin lisäksi, koska akku ei lataannu ajossa. Juuri mittailin akkua ja staattoria, akku näyttäisi olevan kunnossa, mutta staattori taas ei. Kiitos avusta jo etukäteen.
  27. #3957
    Lainaa cleeeino kirjoitti Katso viesti
    Eka pyöräni FZR 600 -91, elikkä tilannut kahdesta eri paikasta staattorin ja kumpikaan ei ole toiminut, onko siis mulla vaan niin huono tuuri vai onko vika jossain muualla, kuin staattorissa? Olen siis uusinut akun ja jännitteen säätimen, staattorin lisäksi, koska akku ei lataannu ajossa. Juuri mittailin akkua ja staattoria, akku näyttäisi olevan kunnossa, mutta staattori taas ei. Kiitos avusta jo etukäteen.
    Mitä kaikkea tarkalleen ottaen olet mitannut päätyäksesi ajatukseen viallisesta staattorista? Ohessa linkki viestiketjuun, jonka aloitusviesti käsittelee aihetta kattavasti.

    Sellainen huomio lisäksi, että jos olet vaihtanut osia yksitellen uuteen, voi olla että uusikin osa on hajonnut. Esim. pelkän lataussäätimen uusimalla saattaa käydä niin, että viallinen staattori käräyttää uudenkin säätimen. Ja sitten kun uusi säädin onkin huonolla tuurilla ensin rikottu, pelkän staattorin vaihtamalla saattaakin käydä niin, että viallinen säädin polttaa sen uudenkin staattorin. Kannattaa siis tehdä mahdollisimman huolellinen diagnoosi mittauksineen ennen kuin vaihtaa mitään lisää.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
  28. #3958
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Sellainen huomio lisäksi, että jos olet vaihtanut osia yksitellen uuteen, voi olla että uusikin osa on hajonnut. Esim. pelkän lataussäätimen uusimalla saattaa käydä niin, että viallinen staattori käräyttää uudenkin säätimen. Ja sitten kun uusi säädin onkin huonolla tuurilla ensin rikottu, pelkän staattorin vaihtamalla saattaakin käydä niin, että viallinen säädin polttaa sen uudenkin staattorin
    Voiko se niinkin päin mennä, että staattori polttaisi jännitteensäätimen?
    Jaa...
  29. #3959
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Voiko se niinkin päin mennä, että staattori polttaisi jännitteensäätimen?
    Kyllä voi, varsinkin jos staattorin käämi on oikosulussa maihin, niin silloin säätimelle tuleekin vaihtovirtaa odottamattomasta suunnasta eli tasasähköpuolen miinuksesta.
  30.  
  31. #3960
    Lämpökahvat pashana. Kumpikin kahva näyttää kahdeksaa ohmia, kontrollerin kautta käytettynä palaa 15A sulake.

    No, kokemuksen mukaan riittää että olisi elementit sarjassa. Kontrolleri hiiteen, tavallinen kytkin tilalle. Nyt puuttuu enää nätti tankoon tuleva kytkin, vinkkejä ? Motonetissä käydessäni kollasin kyllä hyllyt muttei sattunut silmiin.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Sivu: 132 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132133134142 ... ViimeinenViimeinen