Sivu: 110 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110111112120 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3271:stä 3300:een 4027:sta
  1. #3271
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Jospa Suomeen perustettaisiin Kansallismoottorirata, jonne palkattaisiin ulkomaita myöten lahjakkaita mp-artisteja ajamaan näytöskilpailuja... Sitä voisi valtio sitten avokätisesti tukea.


    No joo - ymmärtäähän sen tuskan kun kanaa on yritetty vuosikausia lennättää eikä se ole lentänyt, ja osa porukkaa on yrittänyt saada toisia ymmärtämään, ettei kanat lennä.
    Aika pitkälle se kanakin lentää, kun riittävän kovaa viskaa. Se tärkein, eli uusi rata Suomeen kuitenkin saatiin aikaiseksi. Se onko toiminta millään tapaa kaupallisesti kannattavaa ennen ekaa tai tokaa konkkaa on radan käyttäjien kannalta aika pitkälti yksi hailee. Isoin harmi tässä on mun mielestä se, että ei raha riittäny GP-kisaan asti. Olis ollu kiva nähä se muutamien aktiivisten tietäjien valitus kaljan hinnasta.

    Mut tän konkan jälkeen joku rakentaa puuttuvan infran loppuun , tekee konkan ja sen jälkeen rata lienee kolmannelle toimijalle aika samalla taloudellisella pohjalla kuin muutkin radat Suomessa. Eli ei kultakaivos, mutta pysyy pystyssä omin avuin.
    Superbike #7
  2. #3272
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mut tän konkan jälkeen joku rakentaa puuttuvan infran loppuun , tekee konkan ja sen jälkeen rata lienee kolmannelle toimijalle aika samalla taloudellisella pohjalla kuin muutkin radat Suomessa. Eli ei kultakaivos, mutta pysyy pystyssä omin avuin.
    Sillä poikkeuksella että Alastaron kanssa tää rata tulee olemaan toinen kahdesta jolla on valmiudet MM-luokan kahinoihin. Ja luulenpa että toi rata vetää enemmän isojen kansainvälisten sarjojen huomiota kuin laajennettu Alastaro.

    Toivon että olen väärässä koska Alastaro on parempi rata kisaamiseen kuin Kymiring.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #3273
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mut tän konkan jälkeen joku rakentaa puuttuvan infran loppuun , tekee konkan ja sen jälkeen rata lienee kolmannelle toimijalle aika samalla taloudellisella pohjalla kuin muutkin radat Suomessa. Eli ei kultakaivos, mutta pysyy pystyssä omin avuin.
    Moraalitontahan tuossa touhussa on se, että radan ovat maksaneet rahoittajat ja urakoitsijat, jotka jäävät melko pitkälti nuolemaan näppejään. Tuosta radasta saa myydessä max muutaman miljoonan ja se loppu 25 miljoonaa jää tappioksi. Sijoittajiahan tuossa ei taida olla ollenkaan, ainoastaan rahan lainaajia, jos kerran velkaa on sama määrä kuin kertyneet kustannukset. Toki poislukien yhteiskunnan antamat avustukset.

    Jos rata on satojen tuhansien laskuja pystyssä useille raksaliikkeille jne, se alkaa jonkin pienen paikallisen urakoitsijan kassassa tuntua. Ei nyt konkkaa tee, mutta sen vuoden ja parin seuraavankin tulos on siinä. Tarvikkeet ostettu ja palkat maksettu joka tapauksessa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  4. #3274
    Komppaan vahvasti B12 ajatusta siitä, että moraalitonta on.

    Vääryydellä, viekkaudella ja katteettomilla lupauksilla käyntiin laitettu projekti, jonka ainoa päämäärä vissiin oli saada ydinporukalle hyvät tienistit hetkeksi ja jotain työn tynkää muille niin kauan kun rahaa riitti.

    Harmittavinta ja samalla melko pelottavaa on se, että siihen löytyi hyväuskoisia ja laskutaidottomia lainottajia.
    Hyvää taas se, että sijoittajia ei lähtenyt yhtäkään mukaan, eli sen verran on vielä joillan järkeä ja laskutaitoa, että ei omia rahoja tuhlata ihan mihin tahansa Sunny Car vol 2.0:aan...
  5. #3275
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vääryydellä, viekkaudella ja katteettomilla lupauksilla käyntiin laitettu projekti, jonka ainoa päämäärä vissiin oli saada ydinporukalle hyvät tienistit hetkeksi ja jotain työn tynkää muille niin kauan kun rahaa riitti.
    En oikein usko, että olisi ollut mikään suunniteltu puhallus. Onhan kautta aikojen ollut suuria haaveita ja suunnitelmia.

    Jos radasta saa keskeneräisenä max 3-5 miljoonaa, ja loppuun tekeminen maksaisi Kymiringin arvion mukaan vielä 10 miljoonaa, siinä on 15 miljoonan rata jollekin. Millä helvetin tuloilla edes sen summan joku aikoo maksaa pois? Se vaatisi parin miljoonan tulot/vuosi viivan alle. Siis ei liikevaihtoa, vaan viivan alle.

    Nitrouksen esittämän välikonkurssin jälkeen joku ostaa valmiin radan viidellä miljoonalla ja sitten ehkä olisi jo jotakin edellytyksiä pysyä pinnalla.
    Viimeksi muokannut: B12; 07.07.2022 klo 09:48.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #3276
    Jotain vilunkia täytyy olla, koska numerot tukee sitä hyvin vahvasti.

    Jos lainarahalla huidellaan, eikä mitään realistista näyttöä sille, että edes lainan korkoja, saati lyhennystä pystyttäisiin maksamaan, niin ei silloin seilata rehdisti ja avoimesti.
  7. #3277
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Jos radasta saa keskeneräisenä max 3-5 miljoonaa, ja loppuun tekeminen maksaisi Kymiringin arvion mukaan vielä 10 miljoonaa, siinä on 15 miljoonan rata jollekin. Millä helvetin tuloilla edes sen summan joku aikoo maksaa pois? Se vaatisi parin miljoonan tulot/vuosi viivan alle. Siis ei liikevaihtoa, vaan viivan alle.
    Helppo homma.
    Ratapäivän hinta 100 000€.
    Niitä kun myy 30 vuodessa, niin eiköhän viivan alle jää pari miljoonaa...
  8. #3278
    Helppo homma.
    Ratapäivän hinta 100 000€.
    Niitä kun myy 30 vuodessa, niin eiköhän viivan alle jää pari miljoonaa...
    No jos pääsylippu motorsport tapahtumaan 100€ ja tuhat katsojaa tulee paikalle niin siinähän se satatonnia on. Tähän päälle vielä oheismyynti sekä tallien maksamat ratamaksut, mainostulot yms. niin eihän toi satatonnia ole päivästä ole mitenkään paljon. Kiinnostavia tapahtumia toki pitää olla ja niitä pitää osata markkinoida.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  9. #3279
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    No jos pääsylippu motorsport tapahtumaan 100€ ja tuhat katsojaa tulee paikalle niin siinähän se satatonnia on. Tähän päälle vielä oheismyynti sekä tallien maksamat ratamaksut, mainostulot yms. niin eihän toi satatonnia ole päivästä ole mitenkään paljon. Kiinnostavia tapahtumia toki pitää olla ja niitä pitää osata markkinoida.
    Haisee vahvasti sarkasmi tässä?
    Superbike #7
  10. #3280
    Niin ja se rata on nyt olemassa. Ei ihan heti muutu Keimolaksi. Kyllä sen potin vielä joku korjaa talteen.
    FJR -17
  11. #3281
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Niin ja se rata on nyt olemassa. Ei ihan heti muutu Keimolaksi. Kyllä sen potin vielä joku korjaa talteen.
    Ongelma vaan on se, että rata on kallis kun sen tekee valmiiksi. Jonkun se pitää omistaa ja jostakin ne rahat siihen omistamiseen on saatava. Jos sen jättää hiekkakuopaksi ja myy ratapäiviä ja jotain kansallisia pikkukisoja, niin sitten pääsee halvemmalla, mutta liikevaihtokin on sitten pientä. 15M€ velkaa pitää lyhentää miljoonalla /vuosi ja maksaa korkoja toinen mokoma. Sitten pitää keksiä liiketoimintaa, mistä tuommoiset summat jäävät joka vuosi yli kulujen jälkeen.

    Valitettavasti kyllä päässälaskutaito loppuu nyt kesken, miten tuosta saisi omillaan toimeen tulevan bisneksen. Vielä vähemmän sen kanssa, kun KR Oy:llä on velkaa 40M€ kun/jos rata on joskus valmis.

    Onhan tuossa ollut huonoa karmaakin koronan ja Venäjän ym kanssa, mutta silti kyllä erittäin kunnianhimoinen hanke.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #3282
    KR:n osakepääoma taisi olla 50.000 € - loput on sitten erilaista lainaa. Julkisista lähteistä ei asia käy ilmi, mutta ehkäpä osa Ahlströmin satsauksesta on hoidettu laittamalla tyhjäksi ammennetulle - ja maisemoinnin tarvitsevalle - sorakuopalle muutaman miljoonan 'arvo'.

    Nyt kun sinne on rakennusinfraa valmistunut, niin kuinkahan paljon siellä on talvisaikaista lämmittämistä vaativaa tilavuutta? Meinaan sellaisen rakennuskannan ylläpito syö väistämättä ja väkisin rahaa. Onko alueella muuten porakaivo vai kraanavedelläkö sorakattilaan tehtävät ruohikkoalueet olisi meininki pitää kesäisin elossa?

    Soppa on nyt siis lakimiehen käsissä ja hän yrittää saada aikaiseksi saneerausehdotuksen, jonka pitäisi

    - antaa askelmerkit taloudellisesti kestävään liiketoimintaan
    - antaa velkojien kannalta paremman lopputuloksen kuin konkurssi


    Jos sääliä tuntisin, niin fiilikset olisivat pk-yrittäjien puolella - heille kyseessä on paha paikka. Saatavat ovat jumissa vaikka omat kulut on jouduttu maksamaan pois. Ahlströmiltä olisi luullut löytyvän taloudellista harkintaa olla itse tekemättä KR:stä itselleen ikiomaa Afganistania; sen kohtalon kuitenkin itselleen valitsivat.

    Nordea on suojannut saatavansa johonkin mittaan saakka vakuuksilla, mutta vakuuksien antajat ja laatu eivät ole tiedossa. Jos vakuudet liittyvät KR:n omaisuuteen, niin konkurssin yhteydessä ei muille velkojille taida jäädä kuin omien kynsien imeskely.
  13. #3283
    Mitä mahtaa olla kiinteistövero vuodessa?
    15000-20000€

    Tuommoisen kioskin sähköliittymä ei taida olla "vain 49,99€/kk"

    Joten kulut juoksee koko ajan.
  14. #3284
    Eiköhän vihuri sijoittajien kanssa tämän osta pois kun halvalla saa. Parilla miljoonalla ostavat, laittavat 10m€ valmiiksi saattamiseen velkarahalla, kerran motogp:t ja myyvät jollekin isommalle taholle😄
  15. #3285
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Jospa Suomeen perustettaisiin Kansallismoottorirata, jonne palkattaisiin ulkomaita myöten lahjakkaita mp-artisteja ajamaan näytöskilpailuja... Sitä voisi valtio sitten avokätisesti tukea.

    .

    Kyllä tähän 200M€/vuosi kannattaisi laittaa.
    Muutama ruuvi löysällä
  16. #3286
    No rata on valmis ja osa muistakin puitteista. Loppuviikosta taas pitäisi sinne päästä ajamaan! Toivottavasti myös saneerausohjelman aikana päästään edullisesti ajamaan.

    Harmittaa kaikkien osapuolten puolesta, ettei kv-tason tapahtumia ole saatu suunnitellusti järjestettyä. Ilman niitä ratayhtiön toiminta on melkoista nappikauppaa, vaikka tulosta silläkin voi tehdä. Mutta se on sen verran pientä businessta, ettei kauheasti ilman kv-tapahtumien kassavirtaa kiinnosta sijoittajia. Vrt. esim. Alastaro Circuit:



    Toivottavasti rahoituskuviot saataisiin kuntoon ja sitä myötä hienoja tapahtumia alueelle.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  17. #3287
    Kauppalehti uutisoi:

    Kisoja peruuntuu, mutta MotoGP-haaveita ei ole kokonaan haudattu – Lahti Events on epävarma Kymiring-yhteistyön jatkumisesta


    Vauhtia ja vaaroja. Moottoriratayhtiön matkalle mahtuu monta mutkaa.

    Lahti Events päätti siirtää motocrossin MM-osakilpailut Hyvinkäälle. Kymiringin toimitusjohtaja Riku Rönnholmin mukaan Kymiringillä on yhä kysyntää, negatiivisesta julkisuudesta huolimatta.

    MotoGP-pyörien piti pärähtää käyntiin huomenna perjantaiaamuna Iitin Kymiringillä. Kuninkuuskisojen kuminkatku jäi kuitenkin haaveeksi. Kymiringin talous ajautui kolariin ja yhtiö yrityssaneeraukseen.

    Kymiringin toimitusjohtaja Riku Rönnholm pitää MotoGP:n peruuntumista pääsyyllisenä yrityksen talousahdingolle.

    ”Osakilpailun peruuntuminen oli ratkaiseva käänne, joka pysäytti työt ja aiheutti kassan kannalta hankalan tilanteen. Jos peruuntumista ei olisi tullut, oltaisiin aika erilaisessa tilanteessa”, Rönnholm sanoo.

    Yrityssaneeraushakemuksessa todetaan, että yhtiö on joutunut keskittymään koko kevään pääasiassa MotoGP-tapahtuman vaatimuksiin, mikä on heikentänyt muihin liiketoimintasegmentteihin käytettävissä olevia resursseja.

    Lahti Events punnitsee yhteistyön jatkamista

    Tälle viikonlopulle suunniteltu Suomen osakilpailu ei kuitenkaan ollut ensimmäinen eikä viimeinen iso tapahtuma, joka Kymiringiltä on peruuntunut. Alkuviikosta Lahti Events päätti siirtää elokuun puoliväliin kaavaillun Motocrossin MM-kisojen osakilpailun Hyvinkään Vauhtipuistoon.

    "Teimme kokonaisarvion Kymiringin tilanteesta, niin taloustilanteesta kuin koko infran keskeneräisyydestä. Lahti Eventsin tulee Kymiringin vallitsevassa tilanteessa varmistaa omien tapahtumiensa toteutus”, tapahtumayhtiön toimitusjohtaja Emilia Mäki perustelee.

    Kymiringin motocross-rata oli Mäen mukaan jo viime keväänä lähes täysin valmis. Peruuntumiseen johtivat muut puutteet sekä Kymiringin vallitseva taloustilanne.

    Mäen mukaan Kymiring oli sitä mieltä, että motocross-kisat olisi voitu järjestää. Lahti Events päätyi kuitenkin lopulta arvioimaan, että on liian iso riski luottaa siihen, että Kymiring saisi puitteet ajoissa valmiiksi.

    Rönnholm katsoo, että motocross-radan osalta Kymiring on täyttänyt sille kuuluvat velvoitteet jo viime vuonna, ja viimeistely olisi ollut tapahtumanjärjestäjän vastuulla.

    ”Muiden fasiliteettien osalta on joitain puutteita, mutta niiden ratkaisemiseen olisi ollut vielä aikaa. Yhtenä todennäköisenä syynä tapahtuman siirtämiseen on, että Lahti Eventsin puolella on herätty siihen, että se ei kykene suoriutumaan tapahtuman rakentamisesta sille siihen varatussa ajassa”, Rönnholm sanoo.

    Jatkuuko Lahti Eventsin yhteistyö Kymiringin kanssa tulevaisuudessa?

    ”Ensimmäiseksi käydään MotoGP:n peruutukseen liittyvät keskustelut loppuun ja katsotaan yrityssaneerauksen tilanne. Sen jälkeen voidaan arvioida jatkoa ja sitä, onko yhteistyölle edellytyksiä. Päätökset tehdään näiden keskustelujen jälkeen, yhteistyössä omistajamme Lahden kaupungin kanssa”, Mäki kertoo.

    Elokuulle kaavailtujen Nitro Rallycross -osakilpailujen kohtalo on Mäen mukaan vielä auki. Lahti Events pohtii paraikaa oikeudet omistavan Thrill One -yrityksen kanssa, järjestetäänkö kilpailut vai ei.

    Liiketoiminta jatkuu, tapahtumia järjestetään

    Toiminta Kymiringillä jatkuu talousahdingosta huolimatta. Rönnholmin mukaan radalla järjestetään edelleen arkisempaa toimintaa, kuten kansallisia kisoja ja ratapäiviä. Negatiivinen julkisuus on vaikuttanut Kymiringin liiketoimintaan, mutta kysyntä ei ole lakannut.

    ”Samantien kun MotoGP peruttiin, tälle viikonlopulle tuli kysyntää ja varauksia. Kansainvälisiin tapahtumiin on kuitenkin jouduttu ottamaan kalenterista pitkiä pätkiä, niin niiden täyttäminen ei ihan päivässä tapahdu”, Rönnholm sanoo.

    ”Edelleen nähdään, että se perusbisnes on ihan elinkelpoinen ja sen takia haimme tuota yrityssaneerausta”, Rönnholm jatkaa.

    Ensi vuoden MotoGP-haaveita ei kuitenkaan ole haudattu. Rönnholmin mukaan sopimus tapahtumaoikeudet omistavan Dornan kanssa on voimassa, ja Dorna on yhä halukas jatkamaan yhteistyötä.
  18. #3288
    Tässä maikkarin uutinen, jossa on uutta tietoa KR:n ja LE:n rahakiistasta:

    Yrityssaneeraukseen maanantaina hyväksytyn KymiRing Oy:n velkataakka on paisunut ainakin noin 24,7 miljoonaan euroon. Lahti Eventsin toimitusjohtaja Emilia Mäki kertoo MTV Urheilulle, että KymiRingin arvioima kahden miljoonan velka Lahden kaupungin omistamalle yritykselle on todellisuudessa merkittävästi suurempi.

    KymiRingin velka Lahti Eventsille ei myöskään koostu pelkästään ennakkomaksuista, toisin kuin yritysselvityksessä kerrotaan.

    – On huomioitava, että tämä kaksi miljoonaa on KymiRing Oy:n ilmoittama oma arvio. Summa on todellisuudessa merkittävästi suurempi, ja se koostuu neljästä eri osasta, Mäki selventää.

    Lahti Eventsin saatavat koostuvat yrityksen toimitusjohtajan mukaan perutun MotoGP-osakilpailun peruutuskustannuksista, MotoGP-sopimussakosta, Hyvinkäälle siirretyn motocrossin MXGP:n sopimussakosta sekä kattosopimuksen mukaisista tapahtuma-alueiden ennakkovuokrista.

    Tarkkoja summia Mäki ei tässä vaiheessa liikesalaisuuteen vedoten avaa. Neuvottelut yritysten välillä ovat edelleen kesken, ja ne käydään Mäen mukaan rauhassa loppuun. Jatkotoimet eivät ole Lahti Eventsin näkökulmasta poissuljettu vaihtoehto.

    – Nyt me saatamme neuvottelut ensin päätökseen. Olemme kuitenkin varautuneet myös tarvittaessa ryhtymään oikeustoimiin.

    Yhteistyön jatko arvioidaan myöhemmin

    KymiRingin uhkaavasta maksukyvyttömyydestä huolimatta Lahti Events ei vedä tässä vaiheessa johtopäätöksiä yhteistyön jatkon tiimoilta.

    – Keskeneräiset asiat on ihan ensiksi selvitettävä. Sen jälkeen arvioidaan, onko yhteistyölle edellytyksiä tulevina vuosina. En lähde tässä vaiheessa spekuloimaan KymiRingin uskottavuutta, Mäki selventää.

    Lahti Events on Lahden kaupungin omistama yritys. Toimitusjohtaja Mäki ei kerro yrityksen saaneen suoranaista painetta kaupunginhallitukselta viime päivinä.

    – Olemme totta kai kuunnelleet myös omistajaa, ja pitäneet heidät tietoisena missä neuvotteluiden kanssa mennään.

    Alkuviikosta motocrossin MXGP siirtyi KymiRingiltä Hyvinkäälle. KymiRingin kalenterissa on edelleen Lahti Eventsin tuottama rallycrossin osakilpailu elokuun lopulla. Tapahtuman kohtalosta tiedotetaan lähiaikoina.
  19. #3289
    Ne joilla on Kauppalehden tilaus, niin tuolla tänä päivänä julkaistu juttu: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/k...f-af1abbfc8630

    Kirjoituksessa ei ole paljoakaan uutta, joten jätän kopioimatta. Toukokuun lopussa KR:n kassassa oli rahaa rapiat 1.200 eur.
  20. #3290
    Sinne meni sitten rallicrossin kisat.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...7578#gs.61urlp
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #3291
    ^tuokin Lahti Eventsin järjestämä tilaisuus. Rajusti tulee KR:stä turskaa lahtelaisille kun kaikki pitkään tekeillä olleet hankkeet jäävät toteutumatta ja järjestelyjen kustannukset on kuitenkin sylissä.
  22. #3292
    Tuli nyt käytyä itsekin tuolla ja onpahan meillä hieno rata!

    Kansainvälisellä eläinasteikolla annan viisi tiikeriä kaikille projektia jollain tavalla edistäneille riippumatta siitä, onko osallistuttu miljoonilla vai talkooavulla. Valittajille yksi majava mieheen.

    Ahlströmien tapauksessa tuskin on kyse köyhän viimeisestä miljoonasta ja ovat lie tietäneet mihin ryhtyvät, lahtelaisten veronmaksajien vahingot olkoon hyvitystä 2001 tapahtumista (joista tietysti ovat kollektiivisesti vastuussa) ja valtionavustuksia nyt käytetään paljon pöljempäänkin. Vilpittömästi toivon, että urakoitsijoista ei yksikään joudu täysin kuseen saamisten jäädessä ehkä vähän laihoiksi.

    Nyt vähän paperitöitä juristien ohjaamana, puuttuvat listat varikkorakennukseen, joku perkola pihaan yritystapahtumia varten, leveämpi grilli suurtapahtumille ja pari tuijaa pihalle viihtyisyyttä tuomaan niin homma bueno!

    Pari kierrosta paperitöitä niin vuokrahinnatkin varmaan löytävät vähän maltillisemman tason - ehkä.
  23. #3293
    Kerrankin asiallista puhetta ketjuun

    Nyt vain (varsinkin motoristitien) valitukset pe**uun ....
    Rahoitus kasaan ja radan toiminta päälle.

    Suurtapahtumat MotoGP yms ovat tullakseen, jos tulevat. Tärkeintä saada rata käyttöön. Se ei valittamalla parane.
  24. #3294
    Tuli nyt käytyä itsekin tuolla ja onpahan meillä hieno rata!
    Viisi tiikeriä tästä

    Rata on jo lähes kalkkiviivoilla, kyllä se pääsee maaliin. Kaikkein kalleimat investoinnit on jo tehty. Itse rata on valmis, tie asvaltoitu jo melkein perille, varikkorakennus on ja se järkyn kallis TV/IT-infra siellä yläkerrassa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #3295
    Lainaa JPOL kirjoitti Katso viesti
    Rahoitus kasaan ja radan toiminta päälle.
    Tuo rahoituksen hommaamimen olisikin hyvä idea.
    Kumma, kun eivät ole aiemmin kokeilleet sitä...
  26. #3296
    Titanicin orkesteri soittaa kunnes paatti on pohjassa.
  27. #3297
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Titanicin orkesteri soittaa kunnes paatti on pohjassa.
    Ja upeasti soittaakin! Oma baijerilaiseni puhalsi akran torveen n. 13 000 varvin edestä takasuoralla ja kutosella. Jos siitä ilmat tulee ulos niin Wehnä puhaltaa sinne vaihtoilmaa.

    Jos taas rataan viittaat niin tokkopa sitä sieltä käy pois hakemassa.
  28. #3298
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Titanicin orkesteri soittaa kunnes paatti on pohjassa.
    Meinaatko, että joku käy repimässä sen radan auki, jos/kun konkurssi tulee? Ois suhteellisen tyhmää hommaa tuhota pesän ainut rahanarvoinen omaisuus. Äkkiseltään vois luulla, että olis jopa laitonta puuhaa tommonen.
    Superbike #7
  29. #3299
    Tässä olisi pieni selvitystyön paikka. Kenellä on vakuudellista lainaa ja kuinka paljon. Jos konkurssi iskee, niin he ovat etunenässä saamassa omiaan takaisin, eli vaikka ratayhtiö menisi konkkaan, niin infra säilyy samojen tahojen omistuksessa. Sattumoisin ratayhtiön suurimmat omistajat taitavat pankin lisäksi olla vakuuksissa kiinni. Urakoitsijat ovat selkeästi jäämässä nollille ja hieman ihmetyttääkin, että miksi laittoivat konkurssin tulille.

    Kauppalehden uutisesta:
    "Ratayhtiöllä on yhteensä velkaa noin 24,7 miljoonaa euroa. Lähes puolet velasta, eli noin 12 miljoonaa euroa, on yhtiön pääomistajalle A. Ahlström Kiinteistöille."
    "WS Finance ja Nordea Bank, joille Kymiring on velkaa yhteensä 7,9 miljoonaa euroa. Nordean osuus on noin 6,8 miljoonaa euroa, WS Financen 1,1 miljoonaa euroa."

    Radan arvo itsessään tuskin ylittää tuota summaa, joten ylijäämävaroista tuskin tarvitsee kenenkään murehtia.

    Mtv kirjoitti
    "Suurimpia velkojia ovat muun muassa Suomen Kuntaperintä Oy (510 517 euroa), konkurssiin KymiRingiä hakenut Macra Oy (370 046 euroa), Sähköneliö Oy (348 153 euroa) ja Lasse Kokko (222 036 euroa). "
    "velkaa moottoriradan tapahtumatuotannosta vastaavalle, Lahden kaupungin omistamalle Lahti Events Oy:lle kaksi miljoonaa euroa"

    Siinä taitaa velat ollakkin melkein selvillä. 1.7M€ on jossain. Moottoriliitolla, AKK:lla ja Iittillä ei siis ole velkoja, vaan pelkkä omistus ratayhtiöstä? Jääkö näille mitään omistusta? Lahti ei päässyt mukaan, mutta mikä on Lahti eventsin tilanne? Mikä oli valtion rahoituksen ehdot?
    ...
  30.  
  31. #3300
    Konkurssissa omistajat menettävät omistuksensa, ja omaisuuden myynnin jälkeen rahat jaetaan velkojille tiettyjen periaatteiden mukaisesti.
Sivu: 110 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110111112120 ... ViimeinenViimeinen