Sivu: 1 / 21:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 623:sta
  1. #1
    Iittiin Kouvolan kupeeseen on suunniteltu kansainväliset mitat täyttävää moottorirataa!
    Kouvolan Sanomat

    Tuo artikkeli oli eiliseltä, mutta ei silti liene aprillipila. Muissa lehdissä oli tänään. Jos kaikki menee hyvin päästään ajamaan jo 2010-2011. Etelä-Suomeen kyllä on jo kaivattukin rataa...
    KTM SD -06
  2. #2
    Olisipa hienoa jos tuon luokan rata saataisiin suomeen.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  3. #3
    Tillolan suorillahan on perinteisesti muutenkin ajettu aina kovaa...
    Stelvio NTX ´12
    California Titanium
    Quota 1100
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
  4. #4
    Äärettömän hienoahan toi toki olis. Ei ois liian kaukanakaan ja motaria pääsis melkeen koko matkan helsingistä.

    Mutta näinköhän olis kenelläkään rahkeita järjestää tonne ratapäiviä? Veikkaan, että ton kaliiberin radat ei oo ihan sieltä halvimmasta päästä
    premier

    emeritus
  5. #5
    Telttapaikkaa vuokralla... Halavalla tietty
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  6. #6
    En oikein ymmärrä sitä, että aina kaikki pitää tehdä sinne "ruuhka"suomeen? "Noin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä" Nykyiseen Ylikiiminkiin(2009 Ouluun) ollaan jo rakentamassa moottorirataa(kelkka, pyörä, auto, kartting, yms rataa en nyt jaksa muistaa kaikkia, niin ja lentokenttä myös) jos tähänkin hankkeeseen saataisiin samalla lailla valtion rahoitus kuin etelään, odotetaan ja joka varmaan myös sinne saadaan, niin helposti sitä voitaisiin laajentaa siten että sinne myös kansainväliset mitat täyttävä formularatakin saataisiin mahtumaan, katos kun täällä on tuota lääniä huomattavasti enemmän kuin siellä etelässä. Niin ja tuo tunnin ajomatkakaan ei ole ongelma, kun ajetaan sinivalkoisinsiivin. Jos siellä joskus sitten esim. F1:t kisaisivat, niin ne jotka haluaisivat mennä niitä katsomaan kyllä aivan varmasti myös menisivät, ja taas valtionkin kassaan kilahtaisi euro poikineen(verotuloina)
    Yamaha FZR 1000 EXUP

    ...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
  7. #7
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Erittäin hieno ja upea, kannatettava aate. Mutta juuri siitä syystä, että idea on järkevä, se tuskin suomessa toteutuu. Pahoin pelkään, että kohta siellä alueella hipsii lauma viherpipertäjäjörhöjä liito-oravan lantasäkit selässä höystettynä valkoselkätikan höyhenillä, kylvämässä omaa näkemystään asiasta..Valitettavasti.
    GHOSTWRITER
  8. #8
    Lainaa (Kawa LTD @ Huhti. 03 2008,00:32) kirjoitti
    Telttapaikkaa vuokralla... Halavalla tietty
    Pykäät ajoissa sellaisen "eläinsuojan", josta orkkilaiset voi vuokrata yösijan itselleen ja pyörälleen..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  9. #9
    Lainaa (helanmi @ Huhti. 03 2008,05:55) kirjoitti
    En oikein ymmärrä sitä, että aina kaikki pitää tehdä sinne "ruuhka"suomeen?
    Väestö:
    Etelä-Suomen lääni 2 173 509
    Länsi-Suomen lääni 1 874 764
    Itä-Suomen lääni 573 478
    Oulun lääni 467 190
    Lapin lääni 184 390

    Joko ymmärrät?
  10. #10
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    joo pitihän helsinki-vantaan lentokentän taaksekin tulla rata joskus - vaan eipä taida tulla.

    iitti on jo tarpeeksi kaukana Helsingistä ettei tule porua "menetetystä asuntorakentamismaastosta"

    kaikella kunnioituksella pohjoisemman suomen asukkeja kohtaan, mutta napa on helsingissä. kaiken pitää olla tunnin päässä kehäkolmoselta - että olisi markkinataloudellista potentiaalia. ei formulatähtiäkää majoiteta pelkällä eksotiikalla. johan se jyskälän järjestelyistä nähdään että väkisin pitäisi sekin saada helsingin seudulle.

    toivon vain itse ettei tarttis "napa-alueelle" muuttaa. iiiti olisi mun puolesta loistava paikka radalle :-)
    2016 > Triumph 675 team member
    2013 > S1000RR (.. mit DKW-RT175VS im holz schublade)
    2004 > YZF600R (pitkä huolto menossa..)
    R1-2004 (2006 - 2012)
    harrastuksena moottoripyörät, moottoripyöräily, (rata)moottoripyöräily.. kurapyöräilykin kiinnostaa
  11. #11
    Lainaa (pekko5 @ Huhti. 03 2008,08:39) kirjoitti
    ..toivon vain itse ettei tarttis "napa-alueelle" muuttaa. iiiti olisi mun puolesta loistava paikka radalle :-)
    Pahasti offtopic mutta itse olisin onnellinen jos voisin muuttaa pois etelästä. Harmi homma vaan kun kaikki työt ovat täällä.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  12. #12
    Lainaa kirjoitti
    joo pitihän helsinki-vantaan lentokentän taaksekin tulla rata joskus - vaan *eipä taida tulla.
    Mutta, mutta.. Jos Lavangon crossiradalle joudutaan laittamaan lappu luukulle lentoliikennettä haittaavan pölyn takia niin siinähän olisi radan paikka.. Spekulointia vaan..

    Tuskin sitä ainakaan tonttimaaksi myydään. Rupeavat asukkaat vielä vaatimaan että HKI-Vantaa suljetaan häiritsevän melun takia.

    -e
  13. #13
    Juu tätä on mielenkiinnolla seurattu. Toivottavasti toteutuu.
    Lisää telttapaikkoja tarjolla, pienen matkan päästä tosin.

    Empä kyllä tiedä voidaanko Iittiä oikeen mitenkään laskea enään ruuhkasuomeen. Tai no saatiin Kausalan uudella liikenneympyrällä hetkeksi ruuhka aikaiseksi
    Suzuki RF 900R
  14. #14
    Lainaa (Kenguru @ Huhti. 03 2008,10:12) kirjoitti
    Juu tätä on mielenkiinnolla seurattu. Toivottavasti toteutuu.
    Lisää telttapaikkoja tarjolla, pienen matkan päästä tosin.

    Empä kyllä tiedä voidaanko Iittiä oikeen mitenkään laskea enään ruuhkasuomeen. Tai no saatiin Kausalan uudella liikenneympyrällä hetkeksi ruuhka aikaiseksi *
    Vieläkös siinä iitti-kausala -akselilla on se 60 kmh rajoitus...?
    On sitten tuskaa ajella sitä pätkää.
    Kiilusilmän strategiset mitat 998 180 98 179
    Sporttipelin strategiset mitat 1352 190 104 269
    Matkalehmän strategiset mitat 1352 153 136 364
    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  15. #15
    Lainaa (Heksa @ Huhti. 03 2008,12:10) kirjoitti
    Lainaa (Kenguru @ Huhti. 03 2008,10:12) kirjoitti
    Juu tätä on mielenkiinnolla seurattu. Toivottavasti toteutuu.
    Lisää telttapaikkoja tarjolla, pienen matkan päästä tosin.

    Empä kyllä tiedä voidaanko Iittiä oikeen mitenkään laskea enään ruuhkasuomeen. Tai no saatiin Kausalan uudella liikenneympyrällä hetkeksi ruuhka aikaiseksi *
    Vieläkös siinä iitti-kausala -akselilla on se 60 kmh rajoitus...?
    On sitten tuskaa ajella sitä pätkää.
    On on.. Eli koko Kausalan matkan on 60 rajoitus. Kokoajanhan sitä uutta tietä Kausalan kiertämiseksi suunnitellaan..
    Suzuki RF 900R
  16. #16
    Lainaa (pekko5 @ Huhti. 03 2008,08:39) kirjoitti
    kaikella kunnioituksella pohjoisemman suomen asukkeja kohtaan, mutta napa on helsingissä. kaiken pitää olla tunnin päässä kehäkolmoselta - että olisi markkinataloudellista potentiaalia. ei formulatähtiäkää majoiteta pelkällä eksotiikalla. johan se jyskälän järjestelyistä nähdään että väkisin pitäisi sekin saada helsingin seudulle.
    Jotenkin vaan tulee joku muu ruumiinosa kuin napa mieleen...

    Jyskälän järjestelyissä suurin ongelma lienee liikenneruuhkat ja osittain riittämätön majoituskapasiteetti.

    Ilmeisesti vain toinen ongelma ratkeaisi siirtämällä se ralli sinne etelään.

    Mulla on 2 moottorirataa 200 kilometrin säteellä kotoa ja se on minusta lyhyt matka.

    Käsittääkseni nykyisellä ympäristölupamenettelyllä on aika epätodennäköistä, että sinne "ruuhka-Suomeen" saadaan moottorirata tehtyä.

    Jos kerran joku Motopark siellä keskellä autiutta aiheuttaa jo ongelmia tässä suhteessa, niin mitenkähän siellä tiheämmin asutulla alueella, kun suurin osa niistä "Vihreistä" tuntuu myös pesiytyneen sinne kaupunkimaisempiin ympyröihin.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  17. #17
    Olisko mitään järkeä/hyötyä jos tästä radasta kouvolan suuntaan väsättäisiin nettiadressi tai joku muu keino millä saataisiin näytettyä päättäjille että tilausta radalle on olemassa?
    yritettäisiin auttaa jollain tavalla tätä hanketta?

    keskustelua kiitos!!
  18. #18
    Moro

    Hienolta vaikuttaa, mutta pelkään samaa kohtaloa kalkkiviivoilla kun oli Somerharjun radalla muutama vuosi sitten. Ensin kaikki reilassa, nyt jo ratayhtiökin poistettu yhtiörekisteristä (googlettaa voi "somerharjun moottorirata"). Somerharjuun olis jaksanut vaikka kävellä (n. 7 km), mutta olisihan Iittikin tosi kivan matkan päässä. Muutama äänekäs hyvilanomistaja saa ihmeitä aikaa....varsinkin, jos yksi äänekäs on kansanedustaja *

    Kotirataa ei siis tullut, iso peukutus Iitille, aderssilla tai ilman.

    t. H



    possujono pilaa elämän
  19. #19
    Enpäs tuosta Somerharjun hankkeesta edes tiennyt. Pohjavesialueelle näköjään oli tulossa, joten ehkä se sitten kaatui siihen. Tai ainakin siitä saatiin viherpipertäjien toimesta sopiva syy hankkeen kaatamiseen. Iitin radan suunnittelussa tuo pointti on ilmeisesti otettu huomioon, kun se oikein lehdistötiedotteessa mainitaan.

    Ei ole meiltäkään Iittiin pitkä matka, joten telttoja mahtuu pihalle...

    Pääkaupinkiseudun porukoille vielä, ettei tuosta 60 alueesta tarvitse murehtia. Paras reitti Helsingistä kulkee seuraavasti: Porvoo - Myrskylä - Artjärvi - Kausala. Parempaa mutkapätkää saa hakea...
    KTM SD -06
  20. #20
    Lainaa (madagi @ Huhti. 05 2008,21:15) kirjoitti
    Pääkaupinkiseudun porukoille vielä, ettei tuosta 60 alueesta tarvitse murehtia. Paras reitti Helsingistä kulkee seuraavasti: Porvoo - Myrskylä - Artjärvi - Kausala. Parempaa mutkapätkää saa hakea...
    Sinne Porvoo-Myrskylä välin kuusikkoon tuli yksi VFR menetettyä ja vain koska radalla oli sisäkurvissa soraa * . Pitkä miinus tuosta radan hoidosta *. Muuten pätkä on kyllä hyvä * .
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  21. #21
    onhan näitä suunnitelmia,mut parempi että antaa tällasten suunnitelmien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..eipähän tule pettymyksiä.mutta tottakai toivon että tuo etenee jo muullekkin kuin vain puheen asteelle.loppujen lopuksi kuitenkin käyp niin että aktivistit hirttäytyvät alueen puihin ja homma on siinä(pessimisti ei pety)
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  22. #22
    Ei tänne Suomi-tuppulaan, mitään F-1 kisoja saada, eikä RR MM-osakilpailua. Ja nehän näkee muuteskin paremmin telkkarista. Eläintarhan ja Imatran ajot oli ja meni jo. Onneksi Jyskälä on jäänyt.

    Vaikka jäljelle jäävät ratapäivien viettäjät eivät mitään elvistely kv-mittapuu juttuja tarvitsekaan, niin olishan se viihtyisämpää nauttia hyvin hoidetusta alueesta, josta löytyy tarvittavat palvelut. Suomessa on paljon hyviä hiihtokeskuksia ja vapaa-ajan (golf) systeemejä. Eikun osakkeet myyntiin ja green cardin sijasta track cardit jakoon.
  23. #23
    jovvain voisi sanoa kuin eräs huurteinen tappaa. olisihan se hienoa kun saataisiin moottoriratoja edes muutama suomeen lisää. etelään ns. keimolan korvaava rata, tuo iitin rata ja sitten pohjoiseen johonkin rovaniemen korkeudelle kans olisi syytä saada kunnon moottorirata. tai vaikka kemijärvelle, kun sitä paikkakuntaa on tölövitty ihan tarpeeksi muutenkin jo. tietysti isomman asutustaajaman liepeille olisi kättäjien kannalta parempi semmoinen saada. espoossa ja vantaallakin olisi perämettiä, mutta taitaa olla piipertäjiäkin joka puussa ja liitu-oravia.

    liitu- siksi koska niitä ei ole monikaan nähnyt, mutta tuherrellaan liitutauluille kuvia, että näiksää mikä sielä rasahti, ainakin sata liitu-orkkua ellei tuhat ja kaikki uhanalaisia, tiäks. ainaki semmonen kakkapökäle oli sammalikossa.

    niitä homo-svedu-golfratoja nousee joka hemmetin näreikköön. se niissä on tietenkin etuna kun golf ei pidä niin kovaa ääntä. sitimaastureilla vain ajavat isokenkäsemmät boksereissaan kentän laidalle ja sitten golfkärryillä ympäri nurmikoita.

    track-gard olisi mieluummin äijempi juttu kuin tuollainen golfhomoilu.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  24. #24
    Tässä ilmeisesti kyse samasta radasta iltalehti
    Sole mikhään!
  25. #25
    Olisihan se hieno, tuommoinen kunnon rata.

    Mutta ympäristölupamenettelyt ovat kyllä raskaat. Kahlasin pintapuolisesti Alastaron radan ympäristölupapäätöksen läpi ympäristökeskuksen sivuilta. Kyllä siinä on vastustajille paljon keinoja kampittaa touhua. Ja kieltämättä radalta kuuluu kirkkaana kesäpäivänä ja etenkin iltana äänet kauas. Saattaapa se mökkiläisiä pannuun alata ottamaan. Ja eihän Iitin kulmallakaan taida kunnon korpea olla.

    Sen sijaan Botniaringin kehittämistä sietäisi harkita; mitenkään kotiinpäin vetämättä *. Aivan vain sillä, että näillä kulmilla ei kukaan ole kyllä metelistä valittanut. Isommallakin hankkeella saattaisi olla jopa mahdollisuus toteutuakin. Ja Vaasan kylkeenhän ainakin jossain vaiheessa on suunniteltu moottoriurheilukeskusta, johon ei tulisi kuitenkaan mopotoimintoja. Ja ei aivan niin kaukana kuin Kemijärvi. Ja pohjalaiset ovat aina ymmärtäneet metelin, pörinän, kuminkäryn ja hevosvoimien päälle * Tässäkin vaan taitaa viherpiipertäjät vetää pidemmän korren, Botniaringkin taitaa olla osin tai ainkin lähellä pohjavesialueita.



    *Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned & Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  26. #26
    Olishan tuo hieno homma, jos kisat saataisiin joskus tänne pohjolaan. Täytyy pitää .

    F1 tai MotoGP kisojen kannalta radan sijainnilla ei kauheata merkitystä ole. Kyllä sinne kisapaikalle kaikki kisoista kiinnostuneet löytää. Kuljetaanhan sitä festareillakin ympäri Suomea, jotakin tiettyä bändiä katsomassa.

    Sitte voidaankin miettiä sitä sijoitusta tarkemmin, kun aletaan pohtimaan radan käyttöä muihinkin tarkoituksiin, kun isoihin kisoihin. Kyllä se vain karu tosiasia on, että etelässä suurin osa moottoriurheilun harrastajista on niin kuin Scuuba aikaisemmin asukasmäärä taulukollaan osoitti.
    Sole mikhään!
  27. #27
    Hieno homma jos vaan toteutuu, sopevan lähellä...

    On se vaan kummaa kun täältä Suomesta tulee maailman parhaita F1/ralli/motogp/karting kuskeja yms. ja nää ratahankkeet kaatuu johonkin ötökkään yms.



    07 ZZR 1400
  28. #28
    Minkähän takia noille moottoriradoille ei sitte rakenneta kunnon meluvalleja? Joojoo, maksaa tietysti mut onhan siihen toinenki vaihtoehto. Ajetaan radan ympärille "jätemaata" elikäs olisiko hienompi nimi täyttömaata! Kriittisimmät paikat täyttyis varmaan nopeestikin ja pikkuhiljaa koko radan ympärys täyttyis ja samalla saadaan hienot luonnonkatsomot alueelle. Sais kesämökkiläiset huutaa rauhassa kännissä mökkinsä pihalla!
    Z 750
  29. #29
    Lainaa (frozen man @ Huhti. 11 2008,22:04) kirjoitti
    Minkähän takia noille moottoriradoille ei sitte rakenneta kunnon meluvalleja? Joojoo, maksaa tietysti mut onhan siihen toinenki vaihtoehto. Ajetaan radan ympärille "jätemaata" elikäs olisiko hienompi nimi täyttömaata! Kriittisimmät paikat täyttyis varmaan nopeestikin ja pikkuhiljaa koko radan ympärys täyttyis ja samalla saadaan hienot luonnonkatsomot alueelle. Sais kesämökkiläiset huutaa rauhassa kännissä mökkinsä pihalla!
    Meluvallin saa helposti tehtyä jätteistä. Esimerkiksi käytetyistä autonrenkaista pinoamalla ja täyttämällä ne maalla, mikäli pitää jyrkkä rinne tehdä, tai sitten ihan siitä "täyttömaasta" jota on tyrkylle asti joka paikassa. Esimerkiksi Himoksen laskettelukeskuksen korotukset on tehty isoksi osaksi paperitehtaan jätteistä. Tosin moottoriradalle riittäisi oleellisesti matalampi rinne.. Vielä kun huipulle istuttaa 5-kertaisen kuusiaidan, tarvivat mökkiläiset suuntamikrofonin häiriintyäkseen.
    Mökkiläisten ahdistusta vähentää sekin, jos näkyvästi tiedotetaan, milloin melua tulee ja kuinka kauan se kestää.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (HabaXX @ Huhti. 11 2008,20:01) kirjoitti
    On se vaan kummaa kun täältä Suomesta tulee maailman parhaita F1/ralli/motogp/karting *kuskeja yms. ja nää ratahankkeet kaatuu johonkin ötökkään yms. *
    Tämä on kyllä ihan osuva kommentti.

    Uskoisin että mahdollisen tulevan radan tulisi tosiaan olla riittävä isompienkin tapahtumien järjestämiseen jotta homma kantaisi pidemmällä tähtäimellä.

    Hanskin kanssa joskus sadepäivää pidellessä kehiteltiin ajatusta sisäradasta. Yhtenä kantavana ajatuksena oli voimakas panostus muuhunkin infraan eli kyllähän hieno rata tuo mukanaan tarvetta majoitukselle, muulle oheistoiminnalle (perhe mukaan reissuun ja heillekin puuhaa) ja kyllähän sinne parit moottorialan yrittäjätkin sopisi joukkoon. Rohkeasti vaan miettimään ja löytämään kaikki muutkin mahdollisuudet jotta paikan kapasiteetti saadaan maksimoitua.

    Fyrkkaahan tuo vaatii mutta samaan aikaan joka pitäjään nousee valtavia automarketteja/ostoparatiiseja satojen miljoonien budjeteilla joten rahaa tästä maasta löytyy.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Sivu: 1 / 21:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen