Taloudellisen tilanteen jatkuvasti heiketessä julkinen raha katoaa tämäntapaisista hankkeista eikä mielipideilmastokaan paikkakunnalla ja yleisestikään ole hanketta suosiva. Yksityinen rahakaan tuskin lähtee yksinään hanketta toteuttamaan, tuotto-odotukset ovat uskoakseni onnettoman ja mitättömän välimailla. Tästä maasta ei yksinkertaisesti löydy niin paljon maksavia käyttäjiä että niiden varassa hanke olisi kannattava vaikka PV ja liikenneopetus laskettaisiin mukaan ja rikkaiden venäläisten varaan ei paljon kannata laskea. Ja vaikka saataisiin muutama kisakin vuodessa ei sekään paljon auta, noin kokonaisuuden kannalta. Todennäköisesti tontilla ei tällä vuosikymmenellä tapahdu juuri mitään. Jos valmista tulee, mitä epäilen, 2025 mennessä niin hyvä on. Luultavasti käy niin että hanke kaikessa hiljaisuudessa lopetetaan.
http://www.kouvolansanomat.fi/Mielip...13216591910/69
Perustason ekonomialla aatellen tämä on huono pisnes. Tuotot ei riitä perustamiskustannusten takaisin maksamiseen kohtuullisella aikataululla. Minäkin kyllä tulisin kisoja katsomaan, käyn Tykkimäessäkin.
Senverran piti nyt vielä tähän tarttua, että noilla "siviiliampumaradoilla" harjoitellaan paljon reserviläisammuntoja (reserviläisyhdistykset/kerhot/jne) sekä metsästyskerhot. Toisinsanoen niillä ylläpidetään reservin ampumataitoja sekä metsästyksen ampumataitoja. Minusta on vain hieno asia, että jotkut tätä asiaa haluavat ylläpitää. Yhtä tärkeää se siis on, ja kuuluu maanpuolustuksen toteuttamiseen (ainakin nuo reserviläisammunnat). "Siviiliampumaradat" myös käyvät läpi kaikenmaailman ympäristöluvat sunmuut lippulaput, joten ne eivät yleensä kovin lähellä asutusta voi ollakkaan. Ovat myös ympäröitynä yleensä metsällä sekä hiekkavallilla tai valleilla.
Hieno homma kuitenkin, jos tämä KymiRing saadan, suomessa kun näitä moottoriratoja ei nyt ihan hirveästi ole tarjolla. Äänihaittakaan ei mielestäni moottoriradoilla ole oikeasti edes kummoinen itse rata-alueen ulkopuolella. Ottaen myös huomioon, että ajaminen tapahtuu aina päiväsaikaan, ja loppuu viimeistään ns. pikku-kakkosen aikaan. Onnea ja menestystä KymiRingille!
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Nyt alkaa näyttämään,että jos rata joskus valmistuu,niin minä ainakin joudun osallistumaan
potkupyörä ryhmään.
Pärnun radalla viimekesänä oli illalla aika paljonkin osallistujia tuossa ryhmässä, sitten kun moottorit olivat vaienneet. Joku isompi ryhmä liikunnanharrastajia.
Luin jostain paikallisesta lehdestä että ensimmäiset kilpailut ajettaisiin jo 2015. Samassa artikkelissa mainittiin tyusta meluasiasta myös, ja huomautettiin että tuon harjun päällä kulkee VT12:ta noin 10 000 autoa joka päivä kellon ympäri.
Moottorirata taas on öisin suljettu.
Rahoitushan tuolle on jo kasassa kyseisen lehden mukaan. Toivottavasti tuolla ajetaan pian![]()
ZX10R -08
S1000RR -11
Tuskimpa pääsee sillä rata-alueella Iitissä, Lahden ja Kouvolan välissä, aloitettiin lokakuussa ympäristövaikutusten arviointi (YYA), joka kestää ensi vuoden heinäkuulle. Vasta sen jälkeen alueelle voidaan hakea ympäristölupaa, minkä myöntämisen jälkeen on mahdollista aloittaa rakennustyöt. Asemakaavaluonnoksen on määrä valmistua tammikuussa 2014.
Jos ja kun ympäristölupaa voidaan hakea aikaisintaan syyskesällä 2014 ja kävipä luvan myöntämisen kanssa miten tahansa on edessä varmasti valituskierre korkeinta hallinto-oikeutta myöten. Näin ollen prosessi tulee kestämään vähintään 2-3 vuotta, ehkä kauemminkin, ennen kuin rakennustöihin päästään. Jos päästään.
Viimeksi muokannut: Patukka; 07.12.2013 klo 18:08.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kouvolan Sanomat kirjoittaa aiheesta 13.5 näin:
Moottoriradan melu jää jaksottaiseksi
13.5.2014 19:38
Iitin Tillolaan rakennettavan KymiRingin ympäristövaikutusten arviointiselostus on valmis. Se on kuntalaisten nähtävillä ja kommentoitavana heinäkuun 8. päivään saakka.
Nyt selvitettiin muiden muassa KymiRingin lähialueilla asuvien huolta moottoriradan aiheuttamasta melusta sekä mahdollisia luontohaittoja. Selonteon mukaan meluhaitat jäävät pelättyä pienemmiksi.
— Kilpailujen aikaan melua toki tulee, mutta se jää jaksottaiseksi eikä nouse lähialueilla normaalia kaupunkilähiön taustamelua korkeammaksi, sanoo asiaa erilaisin mittauksin ja mallinnuksin tutkinut asiantuntija Juha Korhonen Sito Oy:stä.
Luontoväkeä on huolettanut myös moottorikeskuksen sijainti pohjavesialueella. KymiRingin 180 hehtaarin alue ei kuitenkaan ole luokitellulla pohjavesialueella.
Ympäristövaikutusten arviointiselostus on nähtävillä Iitin kunnanvirastossa, Kouvolan kaupungintalolla, Iitin kunnankirjastossa, Kouvolan pääkirjastossa sekä Kaakkois-Suomen ELY-keskuksessa.
http://www.kouvolansanomat.fi/Online...ksi/20141763/4
Katsoin viikonloppuna tv:stä Superbiken MM-osakilpailua Italian Imolasta. Aivan radan vieressä on ryhmä kerrostaloja, silti rata on aivan aktiivikäytössä edelleenkin. Kertoo jotain italialaisten suvaitsevaisuudesta/innostuksesta moottoriurheilua kohtaan. Toivottavasti Kymen kukkahatut pysyvät aisoissa ettei tätäkin projektia jarruteta kaikin voimin ja valituksin. Radan rakentamisen työllistävät vaikutukset alueelle ja ajan myötä maakuntaan jäävät matkailueurot rataturistien muodossa olisivat varmaan tarpeen Kymen seudullekin .
Ei mitään hätää. Hyvin selvitetty ja suunniteltuhan on puoliksi tehty - sitten kun töihin pääsevät. Nimittäin Iitti kuntana hamuaa Lahteen, joten nämä merkittävät - toivottavasti - veroeurot kilahtavat sitten Lahden verokirstuun.Kitoos.
Muoks, Myönnettävä on, että liki kuola valuu suupielestä ajatuksenkin viivähtäessä kansainvälisestä RR-kisaviikonlopusta Härmässä.
<p>.</p>
Aikoinaan jo vuosikaudet Imatran (oikeissa) Ajoissa käyneenä ja myös Kouvolan Superbike MM-kisoissa olleena ajatus vastaavan tason kilpailusta Suomessa on kyllä erittäin innostava. Mutta taidan asustella silloin kun rata on valmiina, jo tuolla aika paljon etelämpänä vastapäätä Afrikan rannikkoa, mutta jos MM-sarjan kisat toteutuisi pitäisi silloin kyllä tulla Kekkoslovakiaan kilpailuja seuraamaan.![]()
Kyllä se vaan tämä homma näyttää etenevän.
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...neSmallPicture
<p>.</p>
Sun kannattaa olla tohon Mikko Pesälään yhteydessä, jos noin haluat:
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...iitin-lahteen1
Voipi kyllä olla, että tulee vastarintaa...
<p>.</p>
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/kymi...utosta-haetaan
"Ratayhtiön projektipäällikkö Timo Pohjola"
Joku moottoripyöräilyä tarkemmin tunteva saattaa tietää kuka Timo Pohjola on miehiään, muut voi googlettaa.
Minulla on ainakin vahva luotto siihen että tämä ratahanke tulee onnistumaan, tosta kun vielä katsoo läpi ketkä ovat hankkeen takana niin...
"KymiRing Oy perustettiin viime helmikuussa ja sen osakkaina ovat rata-alueen maanomistaja A. Ahlström Osakeyhtiö, Iitin kunta, AKK Sports Oy ja Suomen Moottoriliitto SML ry.
.....
Kahden merkittävimmän ratamoottoripyöräilysarjan oikeuksien omistaja Dorna Sports S.L. on hyvin kiinnostunut tästä Pohjois-Euroopan merkittävimmästä ratahankkeesta."
Päivitys 9:42
http://yle.fi/uutiset/ministerio_kym...llinen/7321307
----
Viimeksi muokannut: JuliusK; 26.06.2014 klo 10:42.
-- Julius K -- R1200R & XL700v --
Dornaa arvatenkin kiinnostaa tarjota SBK-kisoja, koska sarjan suosio hiipuu ja kalenterissa on joka vuosi elämistä kun ei ole hyvää businessta kaikille ratayhtiöille. Euroopan kisoissa ollut vain joitain kymmeniä tuhansia katsojia, jos niitäkään.
Eikö vaan ole metkaa. Samaan aikaan kansan vastustuksesta huolimatta kiskotaan Stadiin väkisin guggenheim museota jonka pelkkä arkkitehtikilpailu maksaa noin 1,7 M€....
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
No ainakin joku edes yrittää jotain http://www.mpmaailma.fi/uutinen/kans...ilukeskuksesta
Mutta Suomessa kaikki mikä liittyy moottoreihin on aina lähtökohtaisesti huono asia, oli kyse urheilusta, ylinopeussanktioista tai mistä hyvänsä. Se on paree kun hiki lentää pipon alta... Motoparkki on hyvä esimerkki, sen vaikutukset ulottuu aina Lappiin saakka. Paikallisia se ei taida häiritä eikä lähintä mökkiläistäkään...
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Huomenna julkaistaa rataprofiili:
http://www.kouvolansanomat.fi/Online...014217689903/4
![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Ymmärsinkö tosta linkistä oikein, ettei vielä itse rataprofiilia julkisteta, vaan ne muut oheisradat mitä tuonne tulee.
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Ei näy rataprofiileja. Tuossa kuitenkin tarkoituksia radalle: http://kymiring.fi/?page_id=50
Etusivulla on virtuaaliesittely radasta. Supermotoille tässä vaiheessa.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Siinähän se rataprofiilikin sitten vissiin on:
![]()
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34