Paikanpäällä en ole käynyt, mutta työn kautta huomannut, että aika kriittistä rakennelmaa on vielä hankkimatta.
Varikkorakennus jää kyllä näillä näkymin kesken, koska osa rakenteista on vasta tarjouskierroksella, eivätkä todellakaan enää tälle kesälle ehdi. Kukaan ei ehdi enää 1,5 kuukaudessa valmistamaan/asentamaan niitä.
KTM 990 Adventure
Puuttuuko kymiltä mitään fataalia JOS Dornalla on todellista halua tänä kesänä motogp Suomeen tuoda?
Jos halua on niin luulisi vaikka nyt sitten 100k€ setelillä saavan viikoksi akkuvarmennettua sähköä niin että riittää, toisella vastaavalla setelillä vesihuollon niin, ettei katsojia lukuun ottamatta tarvitse bajamajassa kökkiä. Lääkintäfasiliteetit saa siirrettävänä. Rata lienee kuitenkin valmis. Varikkoa asfaltoi kuukaudessa ihan kunnolla jne.
Tietty tilapäisvirityksillä hommat voi toimia yhteen vähän miten toimii mutta kyllähän maailmalla laadukkaita tapahtumia on jos jonkin sorttisilla pelloilla..
Se sitten on eri tarina onko Dornalla mitään halua tulla ennen kuin kaikki on tiptop mutta JOS on niin puuttuuko mitään mitä ei saisi tilapäisvirityksillä hoidettua?
Viimeksi muokannut: Banned; 13.05.2022 klo 16:29.
KTM 990 Adventure
Viime viikolla ratayhtiö ei ollut tehnyt edes hakemusta tilatakseen vesiliittymää. Sekin kun maksaa, liittymäsopimus ja vesimittari.
Halvempaa olisi kyllä ostaa ja käyttää se vesi vesijohdon kautta kuin ajattaa säiliöautolla ostovettä jos aikovat edes bokseihin tai varikolle vettä järjestää.
Eiköhän ne hanskat ole tippuneet ja hukkuneet jo aikaa sitten. Henkiinjäämiskamppailua oireista päätellen.
Dorna sitten joku päivä antaa sen armonlaukauksen.
Olisin tällä kertaa mielelläni väärässä.
Näyttää kyllä todella huolestuttavalta vaikka miten optimistisesti yrittää tilannetta katsoa. Ku viime vuonna jo sanoivat että keskittyvät kesällä sen paddockin rakentamiseen et ei häiritse radan käyttöä... Ja nyt kerrotaan että se on vieläkin kesken.
Pienenä referenssinä se indonesian gp:n paddock joka tuhoutui tulipalossa täysin ja ne rakensi sen uudelleen vuodessa![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Arvon keskustelijat.
Kannattaa muistaa, että kriittinen lähestyminen aihetta ei aina automaattisesti tarkoita vastustusta.
Ei se aina mene niin, että jos et ole puolesta, olet vastaan.
Uudelleen rakentaminen tai yleensäkin paikkojen rakentaminen nopeesti onnistuu, kun on valtio takana tukemassa sporttia.
Suomessa on asia hieman toisin. Valtio katsoo esim. polttoaineiden jakeluvelvotteiden täsmällisen noudattamisen paaaljon tärkeämmäksi kansantaloudelle, kuin sirkushuvit![]()
Jos tämä pitää paikkansa niin ei hyvältä näytä. Jos kisat järjestetään ja päiväkävijöiden määrä on edes puolet tavoitellusta 60 000 kävijästä niin on melkoinen haaste hoitaa vesi- ja saniteettihuolto säiliöautoilla ja bajamajoilla. Taitaa olla lähestulkoon mahdoton tehtävä. Ainakin sanomista tulee, paljon.
Ja varikko sekä vip-katsomo, jos täällä kerrottu rakennustöiden keskeneräisyydestä pitää paikkansa voi käyttöluvan saanti rakennusvalvonnalta olla varsin vaikea rasti.
Tästä tulee mielenkiintoista...
Tässä nyt suurin ongelma on rahan puute eikä sitä tässä globaalissa maailmantilanteessa kovin helposti eikä nopeasti ratkaista. No, meillä on kuitenkin rata jossa "oma porukka" pääsee ajamaan, tuodaan omat vedet mukana ja käydään bajamajassa asioilla.
Näyttäisi puuttuvan pääkulkureitti mm. tuonne katon vippiin. Ei mikään ihan pieni rakennelma tuolle väkimäärälle. Sitä ei millään rakennustelineellä korvatakaan. Rahalla tietysti saa mitä vaan, jos löytää tekijän. Jotenkin vaan huokuu, että sitä ei ole. Voi ne tekijätkin olla aika tiukassa tällä aikataululla, kun tilauskirjat on monella kesän osalta jo täynnä.
KTM 990 Adventure
Silti ollaan aika paljon pidemmällä kuin foorumin tietäjät tässä topicissa ennusti. Hattua pitää nostaa jokaiselle tuota hanketta eteenpäin vieneelle. Lienee ollu melkonen matka paskamyrskyssä ilman sontikkaa. Toivotaan, että saavat hommat vielä siihen kuosiin, että kuninkuusluokka tuolla täräyttää ainakin kertaalleen...
Superbike #7
Suomi on hieno maa. Valtio tukee taidetta melko avokätisesti, mutta urheiluun ei budjetista riitä. Esim. Kiasman rakennus 38m€ ja remontti äskettäin 28m€ eikä tunnu missään.
Ymmärrän taidetta jossa on järkeä, mutta ns. pelletaide ei mahdu järkeen.
.. ja oikeaa urheilua. Valtiohan on tukenut radan rakentamista useilla miljoonilla.
Paskamyrsky saattaisi olla hieman pienempi ellei puhuttais ihan höpöjä myös meille radalta ajopäivä ostaneille..
Kyllä kaikki varmaan meistä sen taloudellisen puolen ymmärtää ettei Suomessa vaan ole sijoittajia, rahaa eikä markkinoita radoille kun meillä on niin pitkä tuo ajokausikin.
Eikä tilannetta paranna yhtään toimitusjohtaja joka antaa viisaita lausuntoja medialle. Me saadaan tässä maassa onneksi ajatella myös omilla aivoilla, ei ole pakko uskoa sitä mitä mediassa lukee..
Aikas harvassa on porukat jotka lyö arkiviikolla vaikka 10ke / päivä tai 15ke/ vkl päivä tiskiin ja varaa radan. Vie sähköt ja vedet mennessään, putsaa itse radan prätkille, hommaa lippumiehet jotta päästään ajaa ja käy paskalla bajamajassa.
Kirsikka kakun päälle sit vielä kaatuneille ”lasku raatoautosta” eräästä Pajerosta yllärinä jälkikäteen..
MIESTEN rata!
Eikä tää ollu vinoilua sinulle henkilönä, tiedät kuka olen..![]()
Moottoriurheilu - fossiilisilla polttoaineilla - ei taida nykyisessä asenneilmastossa olla suuresti valtiovallan suosiossa. Että Kymi-ringiin - varsinkin valtaitie 12 parannukseen - on saatu edes jotain on jo huomattava kädenojennus.
Mitä tulee valtionapujen jakaantumiseen kulttuurille on Kiasmalla kohtuullisen hyvä perustelu saamilleen avustuksille. Vuonna 2016 Kiasma oli toiseksi suosituin museo Suomessa, ja siellä vieraili noin 320 000 kävijää.
By 2024, fuel in all MotoGP™ classes will be of minimum 40% non-fossil origin
By 2027, fuel in all MotoGP™ classes will be of 100% non-fossil origin
Siis itse kilpakalusto siirtyy ei fossiiliseen. Muu kalusto sitten toinen juttu.
On Kymiring sentäs länsimetroa edellä aikataulusta vielä...
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Taitais vastauksia alkaa tippua viimeistään ku ratapäivät koittais 10-11.06 ja kisapäivät 17-19.06 kuinka sielä hommat pelaa ku väki käy sielä.Itte sen verta kaukana ettei kurkkimaan kerkiä.Onkohan sielä kai tapahtumia ennen nuota,en oo ainakaan törmänny ilmotuksiin jonsei sitte jotaki merkki-tai privaattijuttuja oo.
Pääsponsoria vois olla kans pikku hiljaa olla aika kysellä jos sellaasen vielä jostaki sais.Neljällätoista radalla sellaanen on,ja pari koittaa muuten ittiään mainostaa, Red Bull rinkinä ja Rimineillä siinä Misanon vieres.Viis rataa Kymiring mukaan lukien ei paljo sponsoreista huutele,Losaililla,Aragonilla,Thaimaalla ja Australialla lienee raha-asiat paremmalla mallilla.
Tosin Kouvolahan tais heittää 70000 kehiin ittiänsä mainostaakseen,alku sekin.Varmaan muillekki kylteille olis tilaa ja painos jo jossaki jos sellaasia sopimuksia on jostaki saatu.
Franco Uncini sitä olis kohta tulos kurkkaamahan,ainaki turvallisuuren puolesta.Rengasvallit,sepelit ym. mitä se nyt tarvii että turvallisuus täyttyis,ne sillä taitais olla täs vaihees kiikaris.
Mä rahasta mitää tierä,lukenu oon ja 40 miljoonan ratahanke(junanrata) olis Kouvolalla menos.Olympiastadion olis maksanuu vajaan 200 miljoonaa mutta heitti sen verran että tais olla jonku verran yli 300 miljoonaa lopuuksi.Ittellä rahaa vähä,neki löin heti kiinni aikoinaan ku Kymiringin lippuja kauppailtiin.Ny oon ajatellu luovuttaa ja pelata varman päälle ja mennä taas Sachsenringiin kisoja kattomahan.Piretään peukkuja jotta asiat olis Kymiringillä mallillaan muttei tarvetta huurella niistä vielä.
Akan vanhalla pyörällä
Kouvolassa tosiaan on menossa kymmenien miljoonien rautatieterminaalihanke kilometrin pituisia Kiinan junia varten. Yhtäkään tosin ei ole yli vuoteen lähtenyt, toisin kuin Kotkasta ja Helsingin Vuosaaresta… Kun Kiina ei tärpännyt, niin kekesittiin hätävaraksi Venäjän liikenne. Ei taida ihan äkkiä sekään lähteä liitoon. Mutta onpahan nyt pirusti tyhjää kenttää.
Uunituoretta kommenttia Rönnholmilta: https://yle.fi/uutiset/3-12446662
Hieman oudoksuttaa kun Rönnholm aina uudestaan puhuu Dornan tarkastajista vaikka myös FIM:n antama hyväksyntä on edellytyksenä.