Ei tietoa, mutta uskon olevan vakiojousi. Ja on siis tehtaan vakioasetusmitassa, ei löysytettynä. Madallusjousi olisi ilmeisesti vähän lyhyempi. Olen minäkin näitä säädellyt useammassakin pyörässä eikä näin suurta pudotusta ole tullut missään, varsinkaan ilman kuormaa. Joustaahan se tietysti kuormalla syvemmälle niinkuin tarkoituskin löysänä.
Mahtaisko swingi ja rengas osastolla olla mitään feelua?
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Sitäkin pitää ehkä kokeilla jos ei muutoin selviä. Nyt vielä toivon, että joku mittaisi vaikka tuon takajalkatapin korkeuden maasta, siitäkin selviäisi paljon.
Mites päin tuossa on taka-akseli? Senhän saa Kawan epäkesko säädöillä joko ylä- tai alapuolelle swingiin nähden, vaikutus varmaan 30 mm luokkaa.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Saako sen väännettyä sinne alas? Yritin sitä syksyllä, mutta tuntui pysähtyvän puoliväliin enkä uskaltanut vääntää väkisin. Nythän se on aivan yläasennossa, sillä varmaan saisikin just sen 3 cm nostettua. Tosin, ne pyörät mitä olen käynyt koeistumassa, ovat olleet ihan samalla säädöllä kuin mulla nyt.
Moro. Kiinnostaisi tietää tiosen nakupyörän omistajana, kuinka paljon tuuli ottaa kiinni kuljettajaan z:ssa.
Suzuki GSX-R1000 K6
ex -Aprilia Shiver 750
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
-10 Z:ssa on jälkikäteen asennettuna hieman korkempi pleksi. Eipä tuulet haittaa pahemmin Suomen nopeuksilla. Aika rivakkakkaan voi ajaa kunnes pyörre rupeaa kypärässä tuntumaan. Sivutuulikaan ei pahemmin häiritse. Selkeä ero on käyttääkö kangas tai nahkatakkia. Nahalla ajaminen mukavempaa silloin tuulet ei tunnu kropassa.
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Laillisia nopeuksia käyttäen ei ole tuntunut häiritsevän tuuli yhtään. Sitten kun mennään 130-140+ niin se alkaa olemaan jo vähän epämiellyttävää pidemmän päälle. Olen ajanut pitkääkin siivua eikä ole haitannut mikään muu kuin perseen puutuminen, johon varmaan saisi avun geelipenkillä.
-06 mallissa tuntui et satasta nyt ajelee mielikseen, +120 vauhdissa alkoi riepominen jos pitempää siivua olis meinannu..
Oikean kokoinen kypärä ja tiukka nahkatakki toki osaltaan vähensi repimistä, mut sitähän tässä ei kysytty..
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Löytyiskö mistään 2011 z1000 laturin speksejä ja latauskäyrää/taulukkoa kierroksiin verrattuna?
-14 mallin vastaavat speksit on akun navoilta mitattuna 14,2-14,8 V DC koneen käydessä.
Laturin käämien (3 vaihe) päistä keskenään mitattuna pitäisi löytyä 4000 rpm korvilla 51 V tai enemmän AC.
Laturin käämien keskinäinen vastus saisi olla 0,18 - 0,28 ohmia ja maita vasten mitattuna vastus pitäisi olla ääretön.
Huonolla akulla saattaa tulla toisenlaisia tuloksia, joskus sekin saattaa mennä tilaan että ottaa latausta vastaan, mutta ei anna virtaa ulos tarpeeksi.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Kiitos! Ajattelin kuitenkin tehollisesti. Oli tuossa juurikin tilanteita jolloin akku loppui mopo käynnissä ja epäilin että kuluttaako uudet valoni niin paljon ettei laturi jaksa antaa tarpeeksi. Mutta nyt tuo jätti tien päälle ja hain uuden akun kun sattui akkukauppa olemaan lähellä. Ainakin la/su meni ilman ongelmia että olisiko se ollut tosiaan se akku hajalla.
Joskus ihmettelin Zetaa missä kahvalämppäri sammui tyhjäkäynnillä. Se ei ainakaan jaksanut tyhjäkäynnillä juurikaan ladata vaan jännite laski niin alas että kahvalämppäri sammui. Hieman kun kierroksia antoi niin latasi kyllä yli 14V.
Moinen ominaisuushan ei haittaa jos akku on kunnossa (eikä ole automaattisesti pois kytkeytyvää kahvalämmitintä) mutta huonosta akusta loppuu tietenkin äkkiä virta.
2010 mallissa ongelmana jännitteensäädin, joka sijaitsee takarenkaan vieressä ja saa helposti vettä liittimeen. Tarkista se ensin, ennen akun vaihtoa. En tiedä onko parannettu 2014 mallissa.
Ducati Xdiavel
2014 mallissa säädin on vasemman ilmanottohormin alla muovin takana piilossa.
Joutokäynnillä laturin käämeiltä ei välttämättä tule kuin vajaa 20V DC:tä. Kierroksilla se nousee noihin 50 Voltin korville.
Huono akku ei enää tasaa jännitetasoa joutokäynnillä, laturin matalat watit joutokäynnillä ei riitä kompensoimaan jännitehäviötä.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Vaimentimet tuli ja vuoden ensimmäinen pikku lenkki käyty ajamassaHauskaa oli!
Hellou, ensimmäinen viesti tällä foorumilla. Reilu vuosi sitten hommasin -08 z1000. Oon koittanut etsiä koko ränniä (akran), mutta aika heikosti on enää tähän gen2 -malliin saatavilla. Ei kenelläkään sattuis olemaan myytävänä käytettyä?
Carpimotolla on sivuilla, mutta kova on epäilys, ettei sieltä sellaista enää saa, kun taitaa valmistus olla lopetettu. 4-2-1 versio löytyi siis sieltä, mutta hakusessa olis mielummin 4-2-2. http://www.carpimoto.com/en-FI/Bike_...1000-07-09.htm
-Kawasaki Z1000 -08
-Ex: Kawasaki ZXR750
-Ex: KTM SMC 660
Morjesta. Olen uusi foorumilla ja ensimmäistä pyörää hankkimassa. Kiikarissa olis z1000 vm-05 ja ajettu 47tkm. Onko kilometrit paljon kyseiselle pyörälle. Mitäs kaikkea tulisi ottaa huomioon kyseistä pyörää tutkiessa? Onko lähellä tulossa isoja huoltoja, taikka muuten vaan remontin korjuutaja tietysti kaikkea muutakin huomioitavaa pyörästä olisi hyvä tietää
![]()
Moroo,
Tuli hommattua tuossa viikonloppuna italian tuonti -08. Oisko kellään antaa vinkkiä mistä löytäs suomen tai englannin kielisen omistajan käsikirjan, mielellään ilmaiseksi.
Ja tuolta lontoonmurteella kirjotetuilta foorumeilta luin aiheesta airbox mod mutta onko kellään parempaa kokemusta aiheesta että onko kannattavaa, pyörässä nyt sliparit paikallaan ja varmaan parin viikon sisällä menossa penkkiin flässättäväksi.