Tangonpääpeilit mielessä. Onko joku asentanut moisia? Tuli tenkkapoo kun aloin asentamaan laatikossa lojuneita peilejä. Tangonpääpainot on halkaisijaltaan n. 30 mm, peilien klamppi 22-25 mm päälle tarkoitettu eli ei käy. Tämä ilmeisesti lähes kaikissa sama, mitä olen noita katsellut. Peilien mukana tuli pienemmät painot, mutta niitäkään ei saa asennettua, kun tangon sisällä on kierreosa M8 (tai M10, en katsonut tarkemmin) kierteellä. Peilien mukana tullut pää on M6-pultilla eikä kyllä istuisi siihen muutenkaan. Saakohan sen möntin pois tangon sisältä helposti ja mitään särkemättä?
Jos tuossa on sama rakenne kuin z1000sx:ssä niin olen siinä luulossa, että kierrettä ei tangosta helpolla pois saa, vaan että se olisi kiinteästi siellä. Lisäksi ainakin sx:ssä originaalipainon isolle koolle oli syynsä, tanko värisi todella pirullisesti pikkupainojen kanssa.
Tuolta löytyy aika hyvin:
http://www.geersgonewild.com/z1000/Manuals/
Tällä päässee aika pitkälle: https://ownersmanuals2.com/get/kawas...s-manual-68814
Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
Omaan laitoin mustan alumiinisen Renthal Fatbar 604-01-BK mallin tangon Motonetista kun piti saada tangonpäävilkut (integroitu päätypainoon)
Alkuperäisessä on hitsatut palat tangon päissä, niin siihen ei onnistunut moinen.
Renthal on hieman korkeampi ja 80 mm leveämpi kuin alkuperäinen, mutta kaikki letkut ja vaijerit ylettävät paikoilleen. Sähkökalikoihin ja kaasukalikan kohdalle joutuu poraamaan kolot, ei kannata porata läpi asti, vilkkuja varten porasin tangon keskiosaan reijät johdoille, siellä rasitus on pienempi. Kolot kannattaa porata vasta kun on varma nippeleiden oikeasta asennosta, testaa ensin mikä asento on paras käyttää, vilkku varsinkin.
Ajoasento levenee sopivasti ja peileistä näkee paremmin taakse.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Jep. Näin oli ajatus että perussäätö ekaks kohalleen. Eipä tuossa omistajan kässärissä äkkiseltää näkyny olevan ees perussäätöjä. Tottunu lukemaa tuota rc8:n käsikirjaa niin siinä on kerrottu pikkusen kattavammin noista säätö toimenpiteistä. Mut eipä tuossa kuinkaa käyny, täytyy alkaa penkomaa tuota serviceläpyskää läpi.
Jousen esijännitykset ensin mittanauhalla kohdalleen ja sitten vaimennukset paikallaan pumppaamalla sinne päin ja ajotuntuman perusteella haetaan vaimennuksiin sopiva kompromissi katuajelulle.
Googleta youtubesta Dave Mossin ohjeet alustan säätöön. Selittelee paljon ratajuttuloita, mutta perusteet pätevät myös peruskatuajeluun.
Ohjekirjaan ei ehkä siksi ole merkattu perussäätöjä, koska sellaisia ei olekaan. Eri kuskeille eri säädöt.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Miten saa Z1000 / 2010 ajovalot vaihdettua. Äsken tutkailessa näyttää siltä että "molemman puolen poskissa" on ruuvi ja painonasta. Onko vielä jotain muuta kiinnitystä jota en huomannut? Entä tuo painonasta, hajoaako irroitettaessa?
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Z1000sx -11/12 katteissa oli ainakin toisessa paikkaa muovinastoja, jotka irtosi kivasti ehjänä kun keskitappia painoi sisään vain sen verran (muutaman millin), että lukitus naksahti auki.
Ja itse tilasin busaan juuri 50kpl muovinastoja ebaystä parilla eurolla. Kawassa ilmeisesti samanlaisia ainakin toiminnasta päätellen. Linkkiä vielä http://www.ebay.com/itm/322232042378?redirect=mobile
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Noissa niiteissä on katteet kohdillaan marmoritiskillä, yleensä yksittäispakattuna n. 2 €/kpl.
Terve,
Ensimmäinen Kawasaki hankittu muutaman Hondan ja Suzukin jälkeen ja heti ongelmia.
Ei vaineskaan, mutta pieni kysymys tankin korkista. Tämänkin pyörän tankin korkki juttelee, eli viheltää ja inisee usein, joka lienee normaalia ainakin tämän keskustelun juttujen perusteella. Mutta onko normaalia, että tankin korkki myös pölläyttelee bensan katkuja aika ajoin? Selvä bensan katku tulee välillä seisovastakin pyörästä ja tankinkorkista se selvästi tulee. Aina ei haise. Tiiviste ok. Onko tuolla sitten vaan ylipaine tankissa ja välillä lykkää höyryjä ulos?
Toinen kysymys etujarrun kanssa. Kovassa vauhdissa jarruttaessa täristää ja hitaassa nopeudessa jumputtaa, eli pysähtyy nyppien ja nykien etujousitusta. Onko näihin paljon vaihdettu jarrulevyjä?
Satuloiden männät putsattu ja liikkuu ihan kevyesti sormivoimin. Jarrulevyjen niitit nitkuteltu ja cleanerilla puhdistettu. Silti tuntuu olevan erittäin tiukat niitit, kun vertaa moneen muuhun merkkiin. Käsin ei siis saa pahemmin levyä liikuteltua, mutta esim. ruuvarilla niitistä nitkuttelemalla liikkuu hyvin. Kuuluuko olla näin jäykät?
Pyörä on Z1000 2008
Kuulostaa, että jarrulevy olis kiero ! Ei se vaadi kun äkäisen jarrutuksen niin, että levy kuumenee kunnolla ja sen jälkeen vesilammikko niin levy saattaa olla entinen.
Bensankatkuun en ole törmänny omassa pyörässä.
Kawasaki Z1000 2011
Mitä muuten maksatte vakuutusmaksuja ? Mulla liikenne+täyskasko ja seisonta-ajallinen vakuutus on 7.5 Eur/päivä
Kawasaki Z1000 2011
2011 malli.
Ohjekirjassa seisoo että 42k km tulisi vasta eka venttiilien välysten tarkistus. (24k km jos jenkkimalli).
32 tonnia nyt mittarissa ja pitkää reissua pukkaa kesälle. Kuulostaa vain kovin pitkälle tuo eka checkaus 42 tonnin kohdalla vaikken venttiilihommista mitään tiedäkkään. Onko näissä ollut ongelmaa asian suhteen? Onko syytä ressata asiasta ennen kyseisiä kilometrejä jos ei nakutuksia kuulu?
Ja sitten vähän kiinnostuksesta lisätietoa, mitä siellä koneessa oikein tapahtuu noille venttiileille? Ilmeisesti siis ainakin voi jotenkin kiristyä liikaa tai jotain. Mitkä asiat edesauttaa venttiilisäädön vituiksi menemistä?
Isompikätinen ja vahvasorminen saa pyöriteltyä niittejä paljain käsin. Itselläni ei ole sormivoimat monessa toimivassakaan jarrussa riittäneet niittien pyörittelyyn.
Nitkuttelisin vielä niittejä reilusti akkuvääntimellä ja putsaisin kitkapinnat paloista ja levyistä. Sitten toteaisin heittokellolla levyjen kierouden![]()
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Tuon takia on vaihdettu maailmassa lukemattomia jarrulevyjä. Useimmiten syynä on jarrupalamateriaalin tarttuminen levyn pintaan, jolloin kitka ei ole tasainen joka kohdassa levyä.
Ennen kuin vaihdat 300-400€ levyt, kokeile hinkata levyt ensin hiomapaperilla. 90% tapauksista tämä auttaa.
Kelluvia levyjä on melko turha mitata millään heittokellolla.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Moro ! Meikäläisen vehkeellä on ajettu nyt 52000km ja ensinmäinen venttiilien synkkaus on tehty 45000km kohdalla. Kait ne venttiilien välykset menee ajansaatossa vituralleen ja vaikuttaa sitten moottorin käyntiin.
Itse en stressaisi noilla kilsoilla jos moottori käy normaalisti, kunhan on tuoreet öljyt koneessa ennen pitkää reissua.
Kawasaki Z1000 2011
Nyt kun kaikilla on pyörät jo kaivettu talvisäilöstä, palaan avunpyyntöni kera. Eli kun tuo mun pyörä tuntuu olevan vakiota matalampi enkä ole siihen oikein syytä löytänyt, voisko joku ottaa mulle muutaman mitan. Kyseessä siis viimeisin revisio, vm. 2014-》.
Takajalkatapin korkeus maasta
Takaiskarin pituus (pulttien keskeltä keskelle)
Linkun kolmion mitat (pulttien keskeltä keskelle)
Nuo jos saisin selville niin alkais ehkä mysteeri selvitä.