Sivu: 15 / 26:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 779:sta
  1. #421
    Onko kukaan reissannut oikeasti painavissa pakaaseissa smt:llä kahden aikuisen kera pitkiä > 5000 kilometrin lenkkejä? Miten säilyy ajo-ominaisuudet (pysyykö matkat ~250-300*3 päivässä siirtymillä ilman välitaukoja, mites kyyytiläisen olot?) ja kantaako tuo kuormaa > 200 kiloa? Kuski 185cm ja kyytiläinen 175cm

    Verrokkina vaikkapa dl1000 jolla tuli itse kierreltyä. Ja joka ei pelännyt kuormaa.

    Saattaa pyörä vaihtua ja smt on yksi pontentiaalinen vaihtoehto. Toki iso osa ajeluista lyhempää pyörittelyä mutta siihen pystyy mikä vaan.
    Viimeksi muokannut: seppo02; 22.05.2014 klo 09:50.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  2. #422
    Itse olen ollut tosi tyytyväinen SMT:hen ja kaksi reissua olen sillä tehnyt Norjaan ja sitten Mustallemerelle. Kaksipäällä ei ole pitkiä matkoja tullut tehtyä, mutta noilla reissuilla pisin päivä ajo oli 16h, mutta kartalla ei paljon liikuttu. Geeli penkki oli hyvä ja pyörä muutenkin...
    Mulla vois olla myynnissä 2010 SMT ;)

    //Arpe
    KTM SMT990
  3. #423
    Jos jollakin tarvetta tuollaiselle 990 SMT:lle, niin nyt löytyisi kaverilta vain 300 km ajettu 3/13 rekkaroitu -11 mallinen Suomi-pyörä. Rahoitus järjestyy ja hinta sopiva! Hieno peli jos tykkää...
    Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
  4. #424
    Lainaa Dopfire kirjoitti Katso viesti
    Laitoin 16-42 ratas ja ketjupaketin tilaukseen. Nuo pitkät orkkis välitykset häiritsi sen verran. Toivon ettei tuo kahden piikin muutos ole liikaa.
    Uudet vältykset koestettu. Navin mukaan 120kmh vauhdissa kierroksia oli ~5000. Pyörän oma nopeusmittari näytti n. 124kmh. Ihan hyvä muutos mun mielestä, kaupungin hidasajokin tasoittui. Suurinta vaihdetta ei edelleenkään kaipaa perus mutkapätkillä.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  5. #425
    Lainaa Tympeysmies kirjoitti Katso viesti
    Kas Givi kaupittelee tuommoista

    Nyt on jo vuosia tästä postauksesta kulunut, minkä laisia kokemuksia korkeammasta pleksistä saatu? Itse olen alkanut pidemillä matkoilla kaipaamaan tuulisuojaa. Tuo orkkis pleksi ohjaa virtauksen suoraan visiiriin ja siitä ylöspäin. Pituutta 173cm.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  6. #426
    Lainaa Dopfire kirjoitti Katso viesti
    Nyt on jo vuosia tästä postauksesta kulunut, minkä laisia kokemuksia korkeammasta pleksistä saatu? Itse olen alkanut pidemillä matkoilla kaipaamaan tuulisuojaa. Tuo orkkis pleksi ohjaa virtauksen suoraan visiiriin ja siitä ylöspäin. Pituutta 173cm.
    Mulla on givi ja se on muuten ihan hyvä, mutta alkuperäisiin kiinnikkeisiin asennettuna kallistuu liikaa taakse. Me ollaan tehty mun kiinnikkeisiin lisäpalat jotka pitävät pleksin enemmän pystyasennossa ja silloin ilmavirtaa ei tule juuri ollenkaan kuskia päin. oon ite saman mittainen.

    KTM:n touring-pleksi on liian kapea, givi on siksi paljon parempi.
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  7. #427
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan reissannut oikeasti painavissa pakaaseissa smt:llä kahden aikuisen kera pitkiä > 5000 kilometrin lenkkejä? Miten säilyy ajo-ominaisuudet (pysyykö matkat ~250-300*3 päivässä siirtymillä ilman välitaukoja, mites kyyytiläisen olot?) ja kantaako tuo kuormaa > 200 kiloa? Kuski 185cm ja kyytiläinen 175cm
    Verrokkina vaikkapa dl1000 jolla tuli itse kierreltyä. Ja joka ei pelännyt kuormaa.
    Saattaa pyörä vaihtua ja smt on yksi pontentiaalinen vaihtoehto. Toki iso osa ajeluista lyhempää pyörittelyä mutta siihen pystyy mikä vaan.
    Ite en kyllä lähtis tollasella porukalla ja pakaaseilla ajelee mihinkään mutkateille tai muuallekkaan reissuille. Yksin menee oikein kivasti vaikka olisikin rompetta muutamalle kuukaudelle. Mutta kahden hengen kanssa se on kyllä jotenkin liian "pieni" - tämä tietty ihan oma mielipide ja erimieltäkin saa olla mutta ite en lähtis mieheni kanssa reissuun mun pyörällä ellei ois pakko, siis kakspäällä.
    Tilaahan siellä kyllä on kahdelle ja geelipenkillä (myös vakkarilla) on kiva istua pitempääkin matkaa, kaipa siinä on paljon kiinni siitäkin mihin on kukakin tottunut...
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  8. #428
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  9. #429
    Lainaa Muikku kirjoitti Katso viesti
    Ite en kyllä lähtis tollasella porukalla ja pakaaseilla ajelee mihinkään mutkateille tai muuallekkaan reissuille. Yksin menee oikein kivasti vaikka olisikin rompetta muutamalle kuukaudelle. Mutta kahden hengen kanssa se on kyllä jotenkin liian "pieni" - tämä tietty ihan oma mielipide ja erimieltäkin saa olla mutta ite en lähtis mieheni kanssa reissuun mun pyörällä ellei ois pakko, siis kakspäällä.
    Tilaahan siellä kyllä on kahdelle ja geelipenkillä (myös vakkarilla) on kiva istua pitempääkin matkaa, kaipa siinä on paljon kiinni siitäkin mihin on kukakin tottunut...
    Juu kokeiltua tuli smt, ei ollut tuollaiseen soppeli mutta muuten kyllä hauska peli.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #430
    Onko kukaan kokeillut ajaa tuolla soralla pitempään?
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  11. #431
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut ajaa tuolla soralla pitempään?
    Sama homma ku vaikkapa Multistradan kanssa... Ei mitään sen kummempaa asiaa soralle ilman asiallista rengastusta. Nappulaa vanteille ja varmaan oiva peli osaavissa käsissä...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #432
    Hyvin kulkee soralla. 17 tuuman etupää on hiukan levoton mutta jos siitä ei välitä niin hanaa vain..
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  13. #433
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Sama homma ku vaikkapa Multistradan kanssa... Ei mitään sen kummempaa asiaa soralle ilman asiallista rengastusta. Nappulaa vanteille ja varmaan oiva peli osaavissa käsissä...
    Juu, siis TKC 80:hän tuo kaipaisi alle. Kun ei nuo näytä nuilla adveillakaan kovin kummoisia pätkiä lähtevän ajelemaan, niin hyvin luulisi tuolla tulevan perässä. Advella kolistelua varmaan hidastaa se, että kyseessä 21k € laite kuitenkin.

    Eli varmaan tuolla selviäisi perus makkaran surauttelut
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  14. #434
    Lainaa kotterokuski kirjoitti Katso viesti
    Hyvin kulkee soralla. 17 tuuman etupää on hiukan levoton mutta jos siitä ei välitä niin hanaa vain..
    Näin arvelinkin
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  15. #435
    8000 km ajettu josta noin 1000km sorateitä.
    Alkuperäisellä rengastuksella etupää tuntui hakevan liikaa, vaihdettuani renkaiksi angel gt:t käytös rauhoittui taikka sitte vaan totuin siihen.
    2017 R1200GS Rallye
  16. #436
    Se contin tkc on yllättävän liukas sorateillä. Itse olen tykästynyt contin trail-attackeihin. Ne tuntuu pitävän ja norjan mutkat menee samoilla renkailla
  17. #437
    Ajoin omalla 990 sm:llä useamman tonnin sorateitä. Menee vallan mainiosti, siinä tosin on pidemmät joustot kun smt mutta ei liene niin dramaattinen ero. Ostin ensimmäisten joukossa ne TKC:t kun niitä rupesi tulemaan enkä kyllä katunut. Ne oli mainiot. Sitä ennen koitin trail attackeja jotka oli ihan mainiot muuten paitsi pysähtymisessä. Mutkan niillä pääsi ympäri mutta jos pitää nopeasti pysähtyä niin se ei onnistu. Myöskin tahtoo olla kaksipyörä luisua ne mutkat. Tosin jos se ei haittaa niin ei sitten. Pehmeälle kaipailisi sitten jo isompaa etusta joka sekin on hankittavissa.

    Niin ja jos ei ole ihan niin nuuka onko ruiskukune niin 950 sm, jossa on pidemmät joustot kun smt, saa alle 6000€ helposti. 30000 km ajettu 1000 kuutioinen kone on just sisäänajettu.
  18. #438
    Näillä näkymin SM-T tuli ostettua, jos pyörä on vielä luvatussa kunnossa. Alle renkaiksi todennäköisesti vaihtuu Anakee Wildit ja pohjapanssari menee hankintaan.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  19. #439
    Siihen kannattanee myös tuunata tuo SE:n splashguard. Eli se huggeri pois ja se SE:n lärpäke tilalle. Säästyy takaiskari hiekkapuhallukselta ja maksaa ehkä jopa 15€. Kurapyöräpuolella löytyy juttua tuosta.
  20. #440
    Lainaa Samppa2005 kirjoitti Katso viesti
    Siihen kannattanee myös tuunata tuo SE:n splashguard. Eli se huggeri pois ja se SE:n lärpäke tilalle. Säästyy takaiskari hiekkapuhallukselta ja maksaa ehkä jopa 15€. Kurapyöräpuolella löytyy juttua tuosta.
    Hyvä idea
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  21. #441
    Btw. Saako niitä pehmeitä laukkuja mitenkään kiinni fiksusti? siis itse laukkuja suljettua lukolla ja niitä siihen telineeseen jotenki kiinni vai onko pelkästään pika kiinnityksellä.. lähinnä siis reissukäytössä ajattelin että kohtuu "huono" vaihtoehto pitää laukkuja jotka saa nappia painamalla pyörästä irti
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  22. #442
    EDIT: laukut myyty
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  23. #443
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Näillä näkymin SM-T tuli ostettua, jos pyörä on vielä luvatussa kunnossa. Alle renkaiksi todennäköisesti vaihtuu Anakee Wildit ja pohjapanssari menee hankintaan.
    pari piikkiä tiheämmät välitykset lisää funfactoryä ja tekee keskusta-ajosta mielyttävämpää (ihan niinkuin oli SD:säsikin)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  24. #444
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Mulla voisi olla myynnissä kovat muoviset Hepco&Beckerin sivulaukut telineineen jos kiinnostaa. Laukuissa on kaksi lukkoa ja ne lukitaan telineisiin. Tulivat pyörän mukana mutta omaan käyttöön turhan isot. Hyvin niihin kyllä mahtui kamaa kun yhden yöreissun verran tuli kokeiltua.
    Jos ei matti nappaa niin mä voisin olla kiinnostunut noista
    KooTeeÄm
  25. #445
    EDIT: laukut myyty
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  26. #446
    Lainaa shwoomie kirjoitti Katso viesti
    Jos ei matti nappaa niin mä voisin olla kiinnostunut noista
    Nappaa vain
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  27. #447
    Dodi. Nyt SM-T:llä parit ensimmäiset tyypit tullut tehtyä

    - Tuuli ottaa ihan p*rkeleesti kypärään ja rintaan, ilman plexiä todennäköisesti olisi huomattavasti parempi
    - Keula on todella eloisa ja herkkä woplaamaan, tuli heti mieleen vanhempi SD mutta herkempänä
    - Luistokytkintä kaipaa kovasti
    - Kivan iso tankki
    - Moottorinohjaus siedettävä (ei tosin mitään hajua mikä kartta sisässä, Akran sliparit on kyllä), pieni monttu vain havaittavissa 3400-3700 rpm
    - Aivan liian löysä alusta 89 kg (aamupaino ilman vaatteita) kuskille
    - Lämpökahvat paksuntavat ihan liikaa tuppeja.. nyt ovat mallia "paksut"..

    Kyllä tuosta siedettävän saa, mutta pari kymystä vielä jäi:

    - Mitä ohjausiskaria porukka on tuohon tunkenut?
    - Mitä ihmiset ovat tehneet tuolla plexille? Ylempänä Givin plexiä ehdotettu, mutta onko muita PowerPartsin ja Givin lisäksi?

    Mutta ihan kiva laite tuo on
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  28. #448
    Kertaakaan ei ole vielä woblannut. Ei edes ilman käsiä ajaessa. Laukkuja ei kylläkään ole ollut kiinni, muuta kuin kappan putki mallinen 45l kassi.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  29. #449
    Lainaa Dopfire kirjoitti Katso viesti
    Kertaakaan ei ole vielä woblannut. Ei edes ilman käsiä ajaessa. Laukkuja ei kylläkään ole ollut kiinni, muuta kuin kappan putki mallinen 45l kassi.
    Ehkä tuo woblaus oli yli korostettu.. sanotaanko että elää liikaa omaan makuun nyt kun on tottunut tuohon ohjausiskariin ja sen tuomaan "junamaiseen" vakauteen. Itsellä oli se myös tuossa 990 SD:ssä (kuten luistkokytkinkin) ja kyllä se vain kivasti tekee menosta tasaisempaa ja vakaampaa.

    Saa nähdä.

    Tuulilasin osalta ilmeisesti parhaiten on auttanut sen leikkaaminen tai kokonaan poistaminen.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  30.  
  31. #450
    Ite ajatellut kanssa pleksin madaltamista, poistaminen kokonaan oudoksuttaa vielä toistaiseksi.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
Sivu: 15 / 26:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen