Onko kukaan reissannut oikeasti painavissa pakaaseissa smt:llä kahden aikuisen kera pitkiä > 5000 kilometrin lenkkejä? Miten säilyy ajo-ominaisuudet (pysyykö matkat ~250-300*3 päivässä siirtymillä ilman välitaukoja, mites kyyytiläisen olot?) ja kantaako tuo kuormaa > 200 kiloa? Kuski 185cm ja kyytiläinen 175cm
Verrokkina vaikkapa dl1000 jolla tuli itse kierreltyä. Ja joka ei pelännyt kuormaa.
Saattaa pyörä vaihtua ja smt on yksi pontentiaalinen vaihtoehto. Toki iso osa ajeluista lyhempää pyörittelyä mutta siihen pystyy mikä vaan.
Viimeksi muokannut: seppo02; 22.05.2014 klo 09:50.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Itse olen ollut tosi tyytyväinen SMT:hen ja kaksi reissua olen sillä tehnyt Norjaan ja sitten Mustallemerelle. Kaksipäällä ei ole pitkiä matkoja tullut tehtyä, mutta noilla reissuilla pisin päivä ajo oli 16h, mutta kartalla ei paljon liikuttu. Geeli penkki oli hyvä ja pyörä muutenkin...
Mulla vois olla myynnissä 2010 SMT ;)
//Arpe
KTM SMT990
Jos jollakin tarvetta tuollaiselle 990 SMT:lle, niin nyt löytyisi kaverilta vain 300 km ajettu 3/13 rekkaroitu -11 mallinen Suomi-pyörä. Rahoitus järjestyy ja hinta sopiva! Hieno peli jos tykkää...
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Mulla on givi ja se on muuten ihan hyvä, mutta alkuperäisiin kiinnikkeisiin asennettuna kallistuu liikaa taakse. Me ollaan tehty mun kiinnikkeisiin lisäpalat jotka pitävät pleksin enemmän pystyasennossa ja silloin ilmavirtaa ei tule juuri ollenkaan kuskia päin. oon ite saman mittainen.
KTM:n touring-pleksi on liian kapea, givi on siksi paljon parempi.
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Ite en kyllä lähtis tollasella porukalla ja pakaaseilla ajelee mihinkään mutkateille tai muuallekkaan reissuille. Yksin menee oikein kivasti vaikka olisikin rompetta muutamalle kuukaudelle. Mutta kahden hengen kanssa se on kyllä jotenkin liian "pieni" - tämä tietty ihan oma mielipide ja erimieltäkin saa olla mutta ite en lähtis mieheni kanssa reissuun mun pyörällä ellei ois pakko, siis kakspäällä.
Tilaahan siellä kyllä on kahdelle ja geelipenkillä (myös vakkarilla) on kiva istua pitempääkin matkaa, kaipa siinä on paljon kiinni siitäkin mihin on kukakin tottunut...
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
OSTAKAA:
Parhaat äänet ikinä:
http://www.moottoripyora.org/keskust...-putki-modattu
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Onko kukaan kokeillut ajaa tuolla soralla pitempään?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Hyvin kulkee soralla. 17 tuuman etupää on hiukan levoton mutta jos siitä ei välitä niin hanaa vain..![]()
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Juu, siis TKC 80:hän tuo kaipaisi alle. Kun ei nuo näytä nuilla adveillakaan kovin kummoisia pätkiä lähtevän ajelemaan, niin hyvin luulisi tuolla tulevan perässä. Advella kolistelua varmaan hidastaa se, että kyseessä 21k € laite kuitenkin.
Eli varmaan tuolla selviäisi perus makkaran surauttelut![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
8000 km ajettu josta noin 1000km sorateitä.
Alkuperäisellä rengastuksella etupää tuntui hakevan liikaa, vaihdettuani renkaiksi angel gt:t käytös rauhoittui taikka sitte vaan totuin siihen.
2017 R1200GS Rallye
Se contin tkc on yllättävän liukas sorateillä. Itse olen tykästynyt contin trail-attackeihin. Ne tuntuu pitävän ja norjan mutkat menee samoilla renkailla![]()
Ajoin omalla 990 sm:llä useamman tonnin sorateitä. Menee vallan mainiosti, siinä tosin on pidemmät joustot kun smt mutta ei liene niin dramaattinen ero. Ostin ensimmäisten joukossa ne TKC:t kun niitä rupesi tulemaan enkä kyllä katunut. Ne oli mainiot. Sitä ennen koitin trail attackeja jotka oli ihan mainiot muuten paitsi pysähtymisessä. Mutkan niillä pääsi ympäri mutta jos pitää nopeasti pysähtyä niin se ei onnistu. Myöskin tahtoo olla kaksipyörä luisua ne mutkat. Tosin jos se ei haittaa niin ei sitten. Pehmeälle kaipailisi sitten jo isompaa etusta joka sekin on hankittavissa.
Niin ja jos ei ole ihan niin nuuka onko ruiskukune niin 950 sm, jossa on pidemmät joustot kun smt, saa alle 6000€ helposti. 30000 km ajettu 1000 kuutioinen kone on just sisäänajettu.
Näillä näkymin SM-T tuli ostettua, jos pyörä on vielä luvatussa kunnossa. Alle renkaiksi todennäköisesti vaihtuu Anakee Wildit ja pohjapanssari menee hankintaan.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Siihen kannattanee myös tuunata tuo SE:n splashguard. Eli se huggeri pois ja se SE:n lärpäke tilalle. Säästyy takaiskari hiekkapuhallukselta ja maksaa ehkä jopa 15€. Kurapyöräpuolella löytyy juttua tuosta.
Btw. Saako niitä pehmeitä laukkuja mitenkään kiinni fiksusti? siis itse laukkuja suljettua lukolla ja niitä siihen telineeseen jotenki kiinni vai onko pelkästään pika kiinnityksellä.. lähinnä siis reissukäytössä ajattelin että kohtuu "huono" vaihtoehto pitää laukkuja jotka saa nappia painamalla pyörästä irti![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
EDIT: laukut myyty
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
EDIT: laukut myyty
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Dodi. Nyt SM-T:llä parit ensimmäiset tyypit tullut tehtyä
- Tuuli ottaa ihan p*rkeleesti kypärään ja rintaan, ilman plexiä todennäköisesti olisi huomattavasti parempi
- Keula on todella eloisa ja herkkä woplaamaan, tuli heti mieleen vanhempi SD mutta herkempänä
- Luistokytkintä kaipaa kovasti
- Kivan iso tankki
- Moottorinohjaus siedettävä (ei tosin mitään hajua mikä kartta sisässä, Akran sliparit on kyllä), pieni monttu vain havaittavissa 3400-3700 rpm
- Aivan liian löysä alusta 89 kg (aamupaino ilman vaatteita) kuskille
- Lämpökahvat paksuntavat ihan liikaa tuppeja.. nyt ovat mallia "paksut"..
Kyllä tuosta siedettävän saa, mutta pari kymystä vielä jäi:
- Mitä ohjausiskaria porukka on tuohon tunkenut?
- Mitä ihmiset ovat tehneet tuolla plexille? Ylempänä Givin plexiä ehdotettu, mutta onko muita PowerPartsin ja Givin lisäksi?
Mutta ihan kiva laite tuo on![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kertaakaan ei ole vielä woblannut. Ei edes ilman käsiä ajaessa. Laukkuja ei kylläkään ole ollut kiinni, muuta kuin kappan putki mallinen 45l kassi.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Ehkä tuo woblaus oli yli korostettu.. sanotaanko että elää liikaa omaan makuun nyt kun on tottunut tuohon ohjausiskariin ja sen tuomaan "junamaiseen" vakauteen. Itsellä oli se myös tuossa 990 SD:ssä (kuten luistkokytkinkin) ja kyllä se vain kivasti tekee menosta tasaisempaa ja vakaampaa.
Saa nähdä.
Tuulilasin osalta ilmeisesti parhaiten on auttanut sen leikkaaminen tai kokonaan poistaminen.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ite ajatellut kanssa pleksin madaltamista, poistaminen kokonaan oudoksuttaa vielä toistaiseksi.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200