Lämmitelläkseni vanhaa aihetta, taisin lopulta selvittää mistä ongelmat vaihdepolkimen kanssa juontavat juurensa. Kottaraiseen on asennettu se Powerparts pohja "panssari" ja toisen puolen yksi kiinnikerauta on siellä sivuseisontatuen kiinnikkeen ja rungon välissä.
Näinollen seisontatuki härdelli on varmaan puoli senttiä ulompana kuin normaalisti ja sen seurauksena vaihdepolkimen liike alaspäin on rajallinen. Ottaa kiinni siihen palautusjousen kiinnityspulttiin.
Onko kellään moista asennettuna? Kuva siitä vaihdepolkimen läheisestä kiinnikkeestä tai alkuperäinen asennusohje voisi auttaa selvittämään onko meitsin pohjapelti asennettu oikein.
T Marko
Caponord etv 1000
Uutena omistajana smt vaikuttaa tooodella hyvältä myös kaupunkiin, jousituksen ja näppärän kääntyvyyden vuoksi. Toki alakierrosten epätasainen käynti pitänee jossain välissä korjata mutta ei muuta. Etujarrulevyissä heittoa ja täristää jarruttaessa, onko kellään kokemusta ebc levyistä, joita saa n 200e ebay.de?.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Jos tallin nurkista löytyy jollakulla ovaalinmuotoiset slip on vaimentimet noise killereillä,järkihintaan, olen kiinnostunut.
Myös air box modiin tarvittavat osat kuten rottweiler/ITG suodattimen pohjalevyt kiinnostavat.
Morjens kaikille! Minusta tuli muutama viikko takaperin oranssin 2012-mallisen SMTn omistaja ja hurjan tyytyväinen olen ostokseen. Tuolla kelpaa kiertää Eurooppa kesäkuussa. Laatuvaikutelma on ihan eri tasolla kuin Kawasakeissa ja potkuakin on sen verran, että ei varmana lopu kesken.
Suzu-ukon kanssa ehdinkin muutaman lauseen asiaan liittyen vaihtaa tuolla kahvanlämmittimet-ketjussa. Lootassa odottelevat vielä kuten myös oileri. Etuloksun jatke on postissa tulossa ja suodattimen kun saa niin pitää laittaa tuoreet öljyt sisään.
Vielä huomenna eturengas tilaukseen ja jossain vaiheessa alle, niin sitten voisikin keskittyä vain ajamiseen.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Kannattaa käydä kaikki pultit, kytkimen pultteja myöten läpi momenttiavaimen ja lukitteen kanssa ennen pidempää reissua. Erittäin hyvä pyörä, mutta pulttien löystyminen ominaisuutena ilman lukitetta. Samoin takarattaan välys (puslat) kannattaa tarkistaa.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Näissä kotarin kelluvista etulevyistä on ollut vähän puhetta muualla.
Yleensä ne levyt ei o kierot vaan niitten kellunta pulttien väliin on menny hiekkapölyä ja muuta kakkia ja tekee sen että se ei saa vapaasti liikkua (selitin tän ehkä maailman eniten päin helsinkii mutmut..).
Eli jos vaan jaksat purkaa ne ja laittaa yöks liukenemaan johonki mömmöön niin pitäisi sillä parantua.
Toivottavasti oli jotain hyötyä ja järkeä.
Tässä tapauksessa levyt piti uusia --> EBC. Levyn keskiosa oli kulunut syvemmälle, ja edellisten omistajien jäljiltä osa levyn napeista olivat ovalisoituneet.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Paras akku kohtuulliseen hintaan otsikon mukaiseen pyörään?
Toivottavasti meni vaan akku Motoparkissa, mutta siitä nyt aloitetaan kuitenkin. Edellinen ainakin oli entinen.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
En osaa sanoa parhaasta, mutta kohtuuhintainen oli ainakin Exide, jonka ostin viiime vuonna Eurobikerilta. Kuudenkympin akulle jäi orgin etusetelin avulla hintaa huimat 30€Ainakin vielä on toiminut.
-11 BMW F800GS
ex:
-11 KTM 990SMT
-04 Suzuki SV1000S
-94 Suzuki GSX750F
-98 Honda CB Sevenfifty
-84 Yamaha RD125
-86 Helkama Raisu
-84 Honda Monkey Dax 73cc
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
https://www.ktm-parts.com/62012928000.html
Onko jollain kokemusta tästä? Lukitseeko tuo myös laukut pyörään kiinni vai mitä nuo tapit tekevät? Ei tunnu netistä löytyvän oikein minkäänlaista kunnollista kuvausta tuotteesta.
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Ja jos jotain kiinnostaa, niin mie voisin luopua sopuhintaan tuosta takalaatikosta ja vaihtaa sen hieman virtaviivaisempaan. Kotarin orkkisloota siis kyseessä, allekirjoituksen blogista löytyy kuvia.
Minkälaisia kokemuksia SMTn laukuista? Houkuttaisi nuo suuremmat lukittavat sivulaukut, mutta 600€ on iso raha. Toisaalta kapasiteettia en tarvitse hirveesti lisää, että eiköhän seuraavan kesän reissut pärjää samanlaisella virityksellä.
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Läiskää siihen jotkut alumiinilaukut kotarin omilla kiinnikkeillä. Kyllä ne vakio kiinniikkeet tuntuu sen hyvin kestävän. Säästää siinä pari hunttia jos ei omaa työtä kiinnikkeiden siirrossa ota huomioon.
Holanin 31 litraisilla laukuilla perä on jopa kapeampi kuin kotarin 13 litraisilla vakio laukuilla.IMG-1411300879550-V.jpg
2017 R1200GS Rallye
Uusi KTM kuski ilmoittautuu! Tuli hommattua parin Hondan (CBF&VFR) jälkeen tällainen -11 990 SMT ja eilen pääsin ajaan jo ekat ajelut!
Pari kyssäriä, löytyykö just tähän SMT:hen jotain korjausmanuaalia mistään? Oma guugle-taito ei vielä riittänyt moisen löytämiseen. Kytkentäkaavio ainakin kiinnostaisi. Ja paljonko muuten latausjännitteen pitäisi tyhjäkäynnillä ja kierroksilla akun navoista mitattuna?
Lisäksi ilmeisesti näiden kotarien tyyppivika on tuo mittariston sähköt. Eilisellä lenkillä mittaristo toimi alkuun hyvin mut sitten jossain vaiheessa ryhtyi pätkimään eli kiekkamittari tipahti nollaan ja nopeusmittari yms kaikki pimeni. Tosiaan ei siis pimentynyt lopullisesti mutta pätki ja silloin tällöin resetoi itsensä. Tuntu että jossain on joku pieni maadoitushäikkä mahdollisesti, onko jotain tiettyä kohtaa kellään tiedossa mistä vikaa voisi lähteä etsimään? Pyörä toimi muuten ihan hyvin.
Jees tässä jo muutoma pikku reissu heitetty Kotarilla, mittariston sähköt sain toimimaan ihan vain putsaamalla sen liittimen sieltä takaa, on toiminut sen jälkeen ihan hyvin. Pyörä on muuten ollut tosi hyvä mutta kypärämelu on jo mulle +100 km/h nopeudessa ihan järkyttävä tällaiselle 180 cm kuskille. Givin pleksi tohon on vaihtunut jossain vaiheessa, ajattelin että varmaan vois kokeilla tota eteenpäin kallistumista ennen kuin tilailee jotain uutta. Onko kellään kokemuksia tosta Puigin tourinkiplexistä?
Morjens!
Tämä mennee ehken vähän vastoin foorumin sääntöjä mutta deletoikaa jos haittaa.
Monet ovat modanneet SMT:n persuusta ja poistaneet alkuperäiset sivulaukkujen raudat. Eihän kelleen olisi jäänyt jemmaan ylimääräisiä lämpösuojia joista oilisi valmis luopumaan - mie tarviisin omaan rojektiin sellaiset.
Lisäksi etsinnässä samaan mopoon takalaukku.
Viestiä vaan vaikkapa joikhu ät gmail piste com jos sattuu tallissa tällaiset pölyttymään.
MJ
45 tkm huolto alkais lähestymään -11 SMT:ssä. 43 tkm mittarissa. Mitäs muuta näissä kannattais tarkistella kuin venttiilinvälykset? Joutuu ainakin tuon tekeen liikkeessä. Uudet tulpat tilasin ja vaihdan ne itse. Mites toi kytkimen öljysuihku mistä huoltomanuska ainakin sanoo että se pitäis tsekata? Tarkisteleeko porukka ite sitä vai kannattaako jättää liikkeeseen vai onko se edes tarpeellista? Muuta? Jarrunesteiden vaihto?
Viimeksi muokannut: tqt; 14.04.2021 klo 18:54.
On mulla jotain omia yleisiä tulppahylsyjä tieten mutta ei mitään kotarin omaa työkalua jos sellaista tarvii. Pyörä on vielä talvisäilytyksessä niin ei oo tuohon tulpanvaihtoon sen tarkemmin pystyny tutustuun miten se menisi.
Moro
Uusi 990 SMT kuski ilmoittautuu.Huima peli ajella mutta parin viikon ajelun jälkeen rupesi nykimään alle 5000 kierroksilla.Tune eco löytyy mutta en ole vielä konetta kiinnittänyt kun uskallus puuttuu..Tps/läpät/polttoaine suodatin veikkaisin ja niistä ajattelin lähteä liikkeelle.Onko muita vinkkejä.2010 ja ajettu 22000.Täytyy sanoa että ääntä ja tärinää mahtuu tähän pyörään👍Ensi pyöräksi aika huikea laite…😂👍
Hanaa...
Terve arvon foorumilaiset. Uusi ktm kuljettaja ilmottautuu kilometrejä nielemään. Ktm smt 990 -10 tuli pyöräksi ja kilometrejä mahtuu viikon sisälle rapiat 1000km puolet yksin ja puolet emännän kans mukava pyörä se on pärtsätä yksin tai yhdessä. Tarkoituksena olis vaihtaa karkiampaa kumia alle ja pohjapanssari laittaa ja rapakaarien jatkot. Muutama asia näin tuoretta kuljettajaa kiinnostaisi onko hidas ajo mahdollista saada millaisilla konsteilla pehmeäksi jonkin verran olen lukenut että G2 progressiivinen kahva ja ruiskun mappaus auttaisi asiaan.
Juuri vaihdoin G2 kahvan parani huomattavasti.Ruiskun kartan vaihto/säätö auttaa kyllä myös..Itselläni säädetty mutta vaihdoin kahvan myös.Lisäksi etu ratas 16 helpottaa kummasti tilannetta😉Noilla pääsee jo pitkälle..Netistä löytyy ohjeet vakio kahvan viilaukseen mutta muutos ei ole niin suuri kuin g2 kahvalla..
Hanaa...
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Kiitokset kokemuksien kertomisista. Mulla on tuossa pyörässä 16/41 välitykset mutta tuntuu että sais olla vieläkin vähän lyhyemmät haluttais kokeilla 16/45 että miten käytös muuttuu en kuitenkaan vaadi pyörältä järkyttävän kovia matka nopeuksia koska ajan suomen sisällä ja ajokortti on näin syrjässä asuvalle elin ehto.