Kukaan laittanut SMT:n takarenkaaksi 190 leveetä kumia? Mahtaako mahtua?
KTM SMT 990 LE 2010
Vaihdoin ketjunkiristäjät uusiin. Oikeastaan ei tullut muutosta, kylmänä edelleen säksättää. Muutamia kertoja myös viileinä aamuina öljyvalo palaa startin jälkeen ehkä minuutin tai kaksi, mielestäni ei sekään normaalia. Öljyä on koneessa riittävästi. Kellään tälläistä tuulut vastaan?
KTM SMT 990 LE 2010
Vaimon kottarainen alkoi pitämään "säksätystä" 15 000km huollon jälkeen. Huollossa tsekattiin venat, joissa ei mitään säädettävää ollut. Tutkittiin kotosalla asiaa hiukan tarkemmin, ja havaittiin, että takimmaisen pytyn pakoputken ensimmäinen liitoskohta vuosi > aiheutti terävää säksätystä koneen käydessä. Varsinkin silloin ku kone / putket kylmiä = vuosi kai enemmän tällöin? Muutenkin ko. liitos on meidän mielestä aika ala-arvoinen. Putket kun on pannan alla limittäin ehkä max. 2-3 mm, ei tarvi paljoa heilahtaa kohdiltaan niin pieni vuoto on tosiasia.
Löysäiltiin pikkasen putkia ja laitettiin vielä tiivari tuohon ekan liitoksen pannan alle > koko hoito takaisin momenttiin. Lopputuloksena vuoto loppui, säksätys häipyi ja kone käy yhtä pehmeesti kuin aina. Nyt tosin alkaa vaimentimien villat oleen finaalissa, joten ääntä löytyy pikkuhiljaa taas lisää. Aina jottain pientä!
Mutta kannattaa tsekata tämä helppo, eli vuotaako putkiston liitokset mistään? Pienikin vuoto näemmä tekee aika paljon "säksätystä" äänimaailmaan.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tänään uudet öljyt koneeseen, uusi suodatin ja sihtien ja letkujen tarkistus. Mitään ihmeellistä löytynyt, kone käyntiin ja käyntiääni täysin eri maailmasta. Tiedä sitten mikä oli tai tuleeko se uudestaan takaisin, mutta nyt Belrayn öljyt koneessa ja käy aivan kuin kuuluukin. Entiset öljyt olivat suositellut Motorexit.
KTM SMT 990 LE 2010
Öljyissä lienee eroja..
Mä vähän jouduin ihmetteleen/naureskeleen kun hain kolmannet öljyt Stormilta ja joka kerta "on katsottu koneelta valmistajan suosittelemat öljyt" ja joka kerta se on ollut eri puteli.
Oon kokeillut semiä/fullia ja nyt taisi olla jotain crosspoweria (full).
Kaikki kyllä Motorexiltä, oon kyllä ollu tyytyväinen, tai sitten se johtuu mun rauhallisesta ajosta![]()
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Ja mitäs sieltä meidän jäsenetuyritysten listalta löytyykään:
Pakilan Teboil
Legendaarinen Pakilan Teboil tarjoaa MotOrg ry:n 2013 jäsenille:
Alennus vuoden 2013 jäsenkortilla kaikesta mitä ikinä löydät -25%, seuraavin tarkennuksin:
Auton huolto- ja rengastöistä alennus -15% (koskee työn osuutta)
Auton pesuista alennus -25%
Alennukset eivät koske alkoholia, tupakkaa eikä polttoaineita.
Pakilan Teboililta vuokraat tarvittaessa pakettiauton, peräkärryn, vaihdat kaasupullot, haet matkamakkarat, ostat ketjurasvat ja öljyt sekä syöt maittavan kotiruokalounaan 10-14 välisenä aikana kaikkina arkipäivinä. Burger baarista pikamättöä aina kun asema on auki. Kesäkaudella mm. voiteluainevalikoima laajenee väkevämmin myös moottoripyöräpuolelle, joskin laadukas perusvalikoima löytyy aina ympäri vuoden.
Ja kaikesta siis MotOrg alennus -25% koko vuoden.
Alennukset vain 2013 jäsenkorttia esittämällä !
Aukioloajat ovat ark. 06-22 La 07-22 ja Su 08-22.
Pakilan Teboil sijaitsee Helsingissä, kehä I:en varrella, Pakilan rampissa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Onko kukaan laittanut 990 SMR:ään SMT:n penkkiä? Sopiiko suoraan ja paljonko (jos yhtään) tiputtaa istuinkorkeutta?
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Minä kokeilin 990 smr:ssä tota comfort penkkiä ja on se vieläkin tuolla tallissa uudenveroisena. Kyllähän se siinä menee mutta minä en suuremmin siitä pitänyt . Hyvä jos ajelee pitempii matkoja muttei erityisemmin hyvä mutkapätkillä ainakaan reippaasti ajaen kun estää vapaasti liikkumisen siinä penkillä.
Ultrafast KTM machine .
Muistaako kukaan jos SMT on ollut lehtiartikkeleissa tai testeissä mukana? Tai jopa kestotestissä? Nuo jutut kiinnostaa tällä hetkellä aika paljon..
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Kestotesti löytyy ainankin tuolta:
http://www.youtube.com/watch?v=sDiAxCkUvyk
Noita kestotestejäkin taisi olla useampikin
Reilu 50 tkm SMT:lä ajaneena, moottori vaan parani kokoajan. Ainut episodi tuli kun bensansuodatin meni jostain kumman syystä tuloon. Erittäin hauska pyörä jopa tourinkiin kaksi päällä.
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Kolmen kesän ja kahden euromutkaturneen kokemuksella: paukkuu, irtoo ja toimii.
TM:ssa muistaakseni 2012 oli matkamopovertailu. SMT sai kehuja ansioista (mm. jarrut, vaihteisto, WP:et, mutkat) ja moitteita syistä mitkä ei kiinnosta.
Hollantilainen sivusto (jota en tähän hätään löytänyt) esitteli 45 tkm ajetun SMT:n palasina ja arvioi kulumista yms. = tekniikka priimaa.
Vaihdettiin pyöriä kaverin kanssa (1000CBF) Saksassa. Kaveri sanoi 50 kilsan jälkeen: onko tää rikki. Vieläkin naurattaa.
Kaikkea malliin liittyvää ktmsmt.com.
- It is now, future shortens every day -
Ostin netistä tuon TM:n jutun jo toissapäivänä. Aika paljon SMT:stä positiivistä palautetta, vaikka maahantuoja oli pistänyt väärän pyörän testiin. TM:n mukaan adventure olisi ollut oikeampi.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Mistä laittais 990 SMR:ään käsisuojat? Hyviä vinkkejä mistä sais edullisesti sellaiset mitkä sopii enempiä veistelemättä?
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Eihän siellä ole enää mitään 990:siä!!
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Tulipahan tuommonen vuoden 2010 SMT Hankittua. Heti sitten kysymään saako tuohon singlepenkkiä? Tai jotain systeemiä millä tuon sais jotenkin yksi paikkaisen näköiseksi.
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Jatketaampas tyhmien kyselyä: Tai no pitäs varmaan RC-8 puolella laittaa että onko RC-8:issa vakiona luistokytkintä ja jos on niin saako heittemällä sitä tuohon SMT:eehen? Nimen omaan se vakio kytkin kiinnostaisi kun niitä voisi saada "sopivasti".
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Onko porukka täällä laittanut muuta öljyä LC8:iin, kuin tota Motorexin 10w50?
Lähinnä kiinostaa onko kukaan käyttänyt noita Castrollin 10w50 öljyjä?
Viimeksi muokannut: Mocca; 19.04.2014 klo 18:15.
Noniin nyt on siirryttävä tähän leiriin vakituisemmin kalustopäivityksen johdosta. Aika huikee fiilis neljän kyykyn jälkeen.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
SMT kotiutettu tännekin. Aprilia Dorsoduro palveli aikansa hyvin mutta onhan SMT eri sarjassa oleva laite. Hain pyörän Turusta ja paluumatkalla totesin että SMT:llä pystyy ajamaan matkaakin kelvollisesti. Silti se kepittää Dorson myös mutkapätkällä isommasta painostaan huolimatta. Alusta on kerrassaan loistava, nielee routapatit eleettömästi ja ketterä kuin mikä. Ekstraplussana myös aiemmin pyörään asennettu vaihdenäyttö ja (ilmeisesti) vähemmän herkkä kaasukahva. Takajarru ujeltaa hitaissa vauhdeissa, tämä taisikin olla tyyppivika. Lisäksi huollot on tehty ronskisti etuajassa joten pitää selvittää miten jatkossa kannattaa huoltaa.
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Laitoin 16-42 ratas ja ketjupaketin tilaukseen. Nuo pitkät orkkis välitykset häiritsi sen verran. Toivon ettei tuo kahden piikin muutos ole liikaa.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200