Kertokaas onko tää vaan meikäläisen paskaa tuuria+ hyvä yhteensattuma, että nyt on ajettu delvaceilla jotain 900km ja kytkin alkanut luistaaEli olisiko 70tkm ajettu kytkin antautunut muista syistä?
Eli nuo 15w40 super 1400 dellut sisällä ja pyörä tosiaan -93 CBR 600F. Vai eikö toi mun mopotin vaan tykkää sitten noista, kummiskin aika moni ajanut useita kymmeniä tuhansia samanlaisella vehkeellä delvaceilla ja hyvin toiminut.
Tosiaan ensimmäiset öljyt vaihdoin jo 600km kohdalla, että irtopaska lähtee koneesta, nyt uusilla ajettu tuo n. 300km aika kovaa ajoa ja tänään huomasin luistoa kuumana vaihteita vaihtaessa ja kovilla kierroksilla.
Hyvät öljyt muuten, moottorin kolinat hiljenivät huomattavasti ja vaihdelaatikko pelaa kuin unelma![]()
Pearl White F4i
tää delvac juttu ei taida perustua enää hintaan? Oli ainakin autovaraosa kaupassa ihan sika hintasta. Halvemmalla saa valvolinen mopedi ölpät.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Puuilo piti sanoa, pien ajatuskatkos. Onkoha hinta noussu vai muistankohan vaa väärin, kuukaus sit kipasin nuo mukaan. Mutta helppiä tuohon ylläesitettyyn ongelmaan jos olisi kellään?Meinasin lipata kun kytkin alkoi luistaa kun latasin burniksessa n. 80 vauhdista isompaa ja saikin takasen vissiin melkeen kiinni tiehen, ainakin vikuroi aivan helvetisti.
Pearl White F4i
Mulla -94 suzuki noin 70 000 mittarilukemilla ja kytkinlevyt täysin vaihtokunnossa (kitkapalat tippu levyistä). Nyt on taas D 1400 koneessa Motulin 5100 jälkeen ja toimii ihan ok. Pikkasen ehkä kylmäkäynnistyminen on jähmeempää ja toisaalta ykkönen kolahtaa vähemmän kylmänä. Jostain tartete ensvuonan kehittää litra delvakkia kun jäi kolmelitraa ylimääräistä tonkasta. Tai sitten ostan litran jotain halpista motonetistä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kerätkää kimppaporukka ja ostakaa K-maataloudesta 200 litran pöntössä. Aina halvemmaksi tulee. En nyt lonkalta muista hintaa mut eiköhän se kumminkin halvemmaksi tule. Ps. sitä ne konemiehetkin käyttää.
työmies
Delvac on API SL-luokan öljy, joten taatusti voi pistää kyllä jokasen MP:n moottoriin, siis ei ainakaan moottori siitä laukea, jos täyttää viskositeettivaatimukset. Jos sitten on kytkin-vaihteisto-ongelmia, niin vanhoissa koneissa kannttaa tehdä toinen vaihto delvacilla, jos uusi kone, niin ei sovellu.
Olen nyt ajanut Deauvillellä yli 10 tkm Delvac MX:llä, ei minkäänlaisia ongelmia, vaiteisto ja kytkin pelaavat kuin unelma, nytkin ajettu vaihdon jälkeen 6 tkm, öljytaso on edelleen max-merkin kohdalla.
Delvac on aitoa maaöjypohjaista öljyä, ei mitään kasvisöljysekoitteita![]()
Kyllä sitä MX:ääkin saa ihan 4L-kannuissa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59130...c-MX-15W-40-4L
Sen verran kallista tuo Delvac, että taidan jättää väliin. Sen sijaan tästä (http://www.motonet.fi/fi/tuote/59952...50-4T-miner-5L) riittää mun mopedissa jo kahteen öljynvaihtoon ja vielä sopurahalla.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Olikos Delvakkia yhden litran pänikässä jotain laatua, tarttisin kun jäi pänikästä kolme litraa ja se ei riitä vaihtoon ens kevääksi (tarvitaan 3,7+ litraa). Oliko vaan tota MX:ää litran purkissa? Tarttisin sitä 1400:sta.
Vai kai MX:ää ja 1400 voi sekoittaa (sama visko)?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Pistetääs tännekkin infoa. Kyseessä suzuki gsx-r600 -06. Uudesta asti rataa. 2 kautta a:ssa. sen jälkeen harrasteajossa. Viimiset pari vuotta omassa käytössä ja nyt kone purettiin ekan kerran. 22tkm mittarissa pelkkää rataa siis ennen purkua. Laakerit yms ok. Ei öljyn aiheuttamaa kulumaa vaikka delvacilla ajettu viimiset pari vuotta (yli 50 ratapäivää)
www.trackpunkracing.com
Öljyt olen vaihdellut 3-5 ratapäivän välein kun olen täysiä päiviä ajellut. Näin siis viimiset 2 kesää/reilu 50 ratapäivää. ensimmäisenä kautena satunnaisesti delvaccia ja pääosin teboilin halppista. Viime kesänä enemmän delvaccia.
Vaihteisto oli ok. pikkasen rattaiden reunoissa kulumaa, mutta ei mitään toimenpiteitä vaativaa. Kytkin oli sitten enemmän saanut siipeen. Kytkinkori ja shiftstarin pultti lähinnä. Tämän parin kesän aikana en minä ole sitä käyttänyt auki. Eli ei tietoa kuinka vanha tuo kytkin.
Pari kuvaa:
Kunhan Marko_ saa tuon koneen niputettua, niin lupaan jatkaa Delvacci kestotestiä tuoreilla laakereilla. Näkee sitten kuinka se kestää kovaa käyttöä![]()
www.trackpunkracing.com
Hei, tämä on varmaan "tyhymä kysymys", mut mikä tuon kytkimen kuluttaa ratailussa. Paikaltaanlähtö harjoitukset?
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Syitä on monia ja suurin syyllinen riippunee moposta/kuskista:
1) Kisastartit ja starttiharjoitukset syö kytkintä. Hyvässä lykyssä ekassa startissa saa kytkimen välilevyt poltettua kieroiksi jos antaa kytkimen luistaa liian pitkään liian paljon. Ei myöskään kannata ottaa kovaa starttia lämppärikierrokselle, koska kytkin ei ehdi jäähtyä ennen starttia.
2) Luistokytkin avaa kytkinpakkaa moottorijarrussa = kytkin luistaa = levyt kuluu.
3) Jos vaihtelee kytkimen kanssa ylöspäin, jokaisessa vaihdossa kytkin luistaa hetken aikaa aika reilusti ennen kuin pyörimisnopeudet kampiakselin ja vaihteiston välillä ovat tasoittuneet.
4) Jopa shifterin kanssa vaihtaessa kytkin voi luistaa karvan verran ylösvaihdoissa.
5) Jatkuvasti huomattavasti katukäyttöä suuremmat voimat kytkimelle. Jos nuo kadulla kestää 50-100tkm niin radalla tuosta saa ottaa ainakin nollan pois. Esim. kytkinkori hakkautuu joissain mopoissa ajan myötä kuopille ja ratakäytössä tuo tapahtuu huomattavasti nopeammin kuin kadulla.
Vieläköhän muuten joku tuon Fastriderin postauksen jälkeen jaksaa väittää, että Delvac (tai muut raskaankaluston diesel-moottoriöljyt) eivät toimi vaihteiston tai märkäkytkimen kanssa.
Superbike #7
Varmasti löytyy..![]()
Itsellä ollut nyt 3 autossa ja 2 mp:ssä ja rahtusen vertaakaan ollut ongelmia, edut olleet= yhdestä autosta öljyn kulutus väheni radikaalisti vaikkakin edellinen öljy oli viskositeetti arvoltaan kovempaa (kuumasta eli 50 päästä jäykempää ja kylmästä 5W löysempää eli 5W-50, Muutkin luokitukset D:ssä ovat laitaa lukien aakkosten peräpään kirjaimia eli kovempaa tekstiä.
Edellisessä Mp:ssä vaihteet alkoivat lupsahdella "niinkuin vanhaan" sisään kun D:t tuli pataan porisemaan sisälle ja sama tässä nykyisessä myös.
Ja sehän jo moneen kertaan todettu hauskuus tässä D:ssä on että laatu kamaa edullisesti verraten ns. oikeisiin mopo-ööleihin.![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Ja kaikille, jotka eivät tiedä käykö joku öljy omaan mopoon vai ei, tässä hyvä yleisohje:
Suosittelen jatkamaan mopon kuvalla varustetulla öljyllä, jos öljykannun kylkeä lukemalla ei löydä omaan mopoon sopivan luokituksen omaavaa öljyä. Lisäksi kannattaa se ostaa sellaisesta liikkeestä, jossa myyjä osaa tarkistaa öljyn sopivuuden mopoosi puolestasi. Kaikki öljyt eivät käy kaikkiin mopoihin.
Edit. Boldattu se osa viestistä, joka näköjään menee ohi.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 19.11.2013 klo 15:40.
Superbike #7
Aika paljon tuossakin onnistuu pahimmillaan menemään mönkään jos pelkkää moponkuvaa katsoo. Jos viskositeetit ovat täysin vääriä. Kuten 20W-öljy -30c keleillä talvimopossa.
Tärkeimpänä pitäisin oikeaa viskositeettia ja tietenkin sitä että se on moottoriöljyä eikä esim. vaiheistoöljyä - ja sitten luokituksia (löytyykö nykyään edes sellasia api-luokituksen öljyjä myynnistä mitkä ei olisi tarpeeksi hyviä)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kylätason kurapyöräilijä.
Jos tuo avautuminen oli suunnattu minulle niin voi moro...mitä delvaccia te käytätte mopoissa?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Delvac mx 15w-40 pyöri viime kesänä koneessa ja menee ensi kesäksi uudestaan sisään.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Mx 15w40. K-maataloudesta hain. Motonetissa ei nykysin mx ollu 20l pöntössä
www.trackpunkracing.com
MX 15W-40, tolla porukka ajelee. Toinen vaihtoehto jolla myös itse ajelen, Nesteen Turbo LXE 15W-40 (mineraali) & samat alku löpinät ja 10W-40 (synteettinen). Noissa on samanmoiset laatuluokitukset kuin Delvacissa, ainut ero taitaa oikeestaan olla et toi Nesteen öljy on kirkkaampaa väriltään.
Viime kesänä ajoin noilla Nesteen synteettisillä n.6000km mopolla ja niistä radallakin yhtenä päivänä hiljoskellen..Ei ongelmia vaihtamisissa (käytän kytkintä) eikä muutenkaan.
Voipi olla että parhaimpaan pääset jos vaihdat uudestaan uudet D:t viimeistään 1000km jälkeen eka vaihdosta. Ovat peseviä öljyjä niin lähtee äkkiä tavan öljyn jäljiltä likaa elikkä tummuvat aika äkkiä.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Mun avautuminen ei ollut kohdistettu erityisesti kenellekkään, eikä puolesta/vastaan D:tä kohtaan. Lähinnä välikommentti siihen että jos haluaa vertailla ominaisuuksia niin olisi hyvä olla joku mihin vertailla, kuten samanlaisessa käytössä ollut saman verran ajettu moottori/vaihteisto/kytkin. Näissä yksittäisissä otoksissa tulee aina mieleen missä kunnossa palikat olisi jos öljynä oltaisiin käytetty jotain muuta, jos ei ole mihin verrata niin on aika paha mennä sanomaan onko hyvä vai huono juttu.
Kylätason kurapyöräilijä.