Sivu: 73 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2363717273747583 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2161:stä 2190:een 2806:sta
  1. #2161
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaako kukaan ahkerasti rataa kiertävä tunnustaa käyttävänsä delvaccia ratapyörässään?

    Kyseessä siis k6 600 gixi. Nyt olen ajanut 15w50 teboililla, mutta alkaa mennä aika liruksi jo 5 ajopäivän jälkeen. Delvaccia raskisi vaihtaa tiheämpään ja toi 15w40 pitäsi ohjekirjankin mukaan riittää. Mutta miten luistokytkin? Vaatiiko se jotain erikoista öljyltä?
    Ainakin 2pv ratailua kestänyt hyvin. Kytkinkin pelaa kuten ennenkin. Pistin siis mx 15w40 delvacit
    www.trackpunkracing.com
  2. #2162
    Kertokaas onko tää vaan meikäläisen paskaa tuuria+ hyvä yhteensattuma, että nyt on ajettu delvaceilla jotain 900km ja kytkin alkanut luistaa Eli olisiko 70tkm ajettu kytkin antautunut muista syistä?

    Eli nuo 15w40 super 1400 dellut sisällä ja pyörä tosiaan -93 CBR 600F. Vai eikö toi mun mopotin vaan tykkää sitten noista, kummiskin aika moni ajanut useita kymmeniä tuhansia samanlaisella vehkeellä delvaceilla ja hyvin toiminut.

    Tosiaan ensimmäiset öljyt vaihdoin jo 600km kohdalla, että irtopaska lähtee koneesta, nyt uusilla ajettu tuo n. 300km aika kovaa ajoa ja tänään huomasin luistoa kuumana vaihteita vaihtaessa ja kovilla kierroksilla.

    Hyvät öljyt muuten, moottorin kolinat hiljenivät huomattavasti ja vaihdelaatikko pelaa kuin unelma
    Pearl White F4i
  3. #2163
    tää delvac juttu ei taida perustua enää hintaan? Oli ainakin autovaraosa kaupassa ihan sika hintasta. Halvemmalla saa valvolinen mopedi ölpät.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  4. #2164
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    tää delvac juttu ei taida perustua enää hintaan? Oli ainakin autovaraosa kaupassa ihan sika hintasta. Halvemmalla saa valvolinen mopedi ölpät.
    Rajamarketista 79e 20l.
    Pearl White F4i
  5. #2165
    Puuilosta vielä kymppiä halvemmalla...
  6. #2166
    Puuilo piti sanoa, pien ajatuskatkos. Onkoha hinta noussu vai muistankohan vaa väärin, kuukaus sit kipasin nuo mukaan. Mutta helppiä tuohon ylläesitettyyn ongelmaan jos olisi kellään? Meinasin lipata kun kytkin alkoi luistaa kun latasin burniksessa n. 80 vauhdista isompaa ja saikin takasen vissiin melkeen kiinni tiehen, ainakin vikuroi aivan helvetisti.
    Pearl White F4i
  7. #2167
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa La_x kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas onko tää vaan meikäläisen paskaa tuuria+ hyvä yhteensattuma, että nyt on ajettu delvaceilla jotain 900km ja kytkin alkanut luistaa Eli olisiko 70tkm ajettu kytkin antautunut muista syistä?

    Eli nuo 15w40 super 1400 dellut sisällä ja pyörä tosiaan -93 CBR 600F. Vai eikö toi mun mopotin vaan tykkää sitten noista, kummiskin aika moni ajanut useita kymmeniä tuhansia samanlaisella vehkeellä delvaceilla ja hyvin toiminut.
    Mulla -94 suzuki noin 70 000 mittarilukemilla ja kytkinlevyt täysin vaihtokunnossa (kitkapalat tippu levyistä). Nyt on taas D 1400 koneessa Motulin 5100 jälkeen ja toimii ihan ok. Pikkasen ehkä kylmäkäynnistyminen on jähmeempää ja toisaalta ykkönen kolahtaa vähemmän kylmänä. Jostain tartete ensvuonan kehittää litra delvakkia kun jäi kolmelitraa ylimääräistä tonkasta. Tai sitten ostan litran jotain halpista motonetistä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #2168
    Kerätkää kimppaporukka ja ostakaa K-maataloudesta 200 litran pöntössä. Aina halvemmaksi tulee. En nyt lonkalta muista hintaa mut eiköhän se kumminkin halvemmaksi tule. Ps. sitä ne konemiehetkin käyttää.
    työmies
  9. #2169
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    tää delvac juttu ei taida perustua enää hintaan? Oli ainakin autovaraosa kaupassa ihan sika hintasta. Halvemmalla saa valvolinen mopedi ölpät.
    Enpä ole nähnyt kuin synteettisiä Delvackeja 4 litran pöniköissä. Vai mitä yrität kertoa? Ehkä kannattaisi selvittää mistä tuotteesta on kyse.

    ps. Valvoline on halvimmillaan yli kaksi kertaa kalliimpaa
  10. #2170
    Lainaa van_gils kirjoitti Katso viesti
    Olisiko ideaa avata uusi aihe esim otsikolla Pyörämallit missä käytetty delvakkia Siihen kun jokainen laittaisi pelkästään merkin ja mallin missä on käyttänyt vakkia niin siitä löytyisi sitten uusille helposti uskaltaako omassa pyörässään kyseistä öljyä käyttää.
    Ei olisi ideaa. Kyseiset öljyt ei ole mitään rypsiöljyjä vaan ihka oikeita moottoriöljyjä jotka soveltuvat märkäkytkimelle.
  11. #2171
    Delvac on API SL-luokan öljy, joten taatusti voi pistää kyllä jokasen MP:n moottoriin, siis ei ainakaan moottori siitä laukea, jos täyttää viskositeettivaatimukset. Jos sitten on kytkin-vaihteisto-ongelmia, niin vanhoissa koneissa kannttaa tehdä toinen vaihto delvacilla, jos uusi kone, niin ei sovellu.
    Olen nyt ajanut Deauvillellä yli 10 tkm Delvac MX:llä, ei minkäänlaisia ongelmia, vaiteisto ja kytkin pelaavat kuin unelma, nytkin ajettu vaihdon jälkeen 6 tkm, öljytaso on edelleen max-merkin kohdalla.
    Delvac on aitoa maaöjypohjaista öljyä, ei mitään kasvisöljysekoitteita
  12. #2172
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Enpä ole nähnyt kuin synteettisiä Delvackeja 4 litran pöniköissä. Vai mitä yrität kertoa? Ehkä kannattaisi selvittää mistä tuotteesta on kyse.

    ps. Valvoline on halvimmillaan yli kaksi kertaa kalliimpaa

    Kyllä sitä MX:ääkin saa ihan 4L-kannuissa.

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59130...c-MX-15W-40-4L
  13. #2173
    Sen verran kallista tuo Delvac, että taidan jättää väliin. Sen sijaan tästä (http://www.motonet.fi/fi/tuote/59952...50-4T-miner-5L) riittää mun mopedissa jo kahteen öljynvaihtoon ja vielä sopurahalla.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  14. #2174
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Olikos Delvakkia yhden litran pänikässä jotain laatua, tarttisin kun jäi pänikästä kolme litraa ja se ei riitä vaihtoon ens kevääksi (tarvitaan 3,7+ litraa). Oliko vaan tota MX:ää litran purkissa? Tarttisin sitä 1400:sta.

    Vai kai MX:ää ja 1400 voi sekoittaa (sama visko)?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #2175
    Pistetääs tännekkin infoa. Kyseessä suzuki gsx-r600 -06. Uudesta asti rataa. 2 kautta a:ssa. sen jälkeen harrasteajossa. Viimiset pari vuotta omassa käytössä ja nyt kone purettiin ekan kerran. 22tkm mittarissa pelkkää rataa siis ennen purkua. Laakerit yms ok. Ei öljyn aiheuttamaa kulumaa vaikka delvacilla ajettu viimiset pari vuotta (yli 50 ratapäivää)
    www.trackpunkracing.com
  16. #2176
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Pistetääs tännekkin infoa. Kyseessä suzuki gsx-r600 -06. Uudesta asti rataa. 2 kautta a:ssa. sen jälkeen harrasteajossa. Viimiset pari vuotta omassa käytössä ja nyt kone purettiin ekan kerran. 22tkm mittarissa pelkkää rataa siis ennen purkua. Laakerit yms ok. Ei öljyn aiheuttamaa kulumaa vaikka delvacilla ajettu viimiset pari vuotta (yli 50 ratapäivää)
    Onpa muuten kestävä pata. Ootko kuinka usein vaihdellu öljyt? 500km välein? Miltäs vaihteiston rattaat ja siirtäjät näytti?
    Superbike #7
  17. #2177
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Onpa muuten kestävä pata. Ootko kuinka usein vaihdellu öljyt? 500km välein? Miltäs vaihteiston rattaat ja siirtäjät näytti?

    Öljyt olen vaihdellut 3-5 ratapäivän välein kun olen täysiä päiviä ajellut. Näin siis viimiset 2 kesää/reilu 50 ratapäivää. ensimmäisenä kautena satunnaisesti delvaccia ja pääosin teboilin halppista. Viime kesänä enemmän delvaccia.

    Vaihteisto oli ok. pikkasen rattaiden reunoissa kulumaa, mutta ei mitään toimenpiteitä vaativaa. Kytkin oli sitten enemmän saanut siipeen. Kytkinkori ja shiftstarin pultti lähinnä. Tämän parin kesän aikana en minä ole sitä käyttänyt auki. Eli ei tietoa kuinka vanha tuo kytkin.

    Pari kuvaa:








    Kunhan Marko_ saa tuon koneen niputettua, niin lupaan jatkaa Delvacci kestotestiä tuoreilla laakereilla. Näkee sitten kuinka se kestää kovaa käyttöä
    www.trackpunkracing.com
  18. #2178
    Hei, tämä on varmaan "tyhymä kysymys", mut mikä tuon kytkimen kuluttaa ratailussa. Paikaltaanlähtö harjoitukset?
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  19. #2179
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Hei, tämä on varmaan "tyhymä kysymys", mut mikä tuon kytkimen kuluttaa ratailussa. Paikaltaanlähtö harjoitukset?
    Syitä on monia ja suurin syyllinen riippunee moposta/kuskista:

    1) Kisastartit ja starttiharjoitukset syö kytkintä. Hyvässä lykyssä ekassa startissa saa kytkimen välilevyt poltettua kieroiksi jos antaa kytkimen luistaa liian pitkään liian paljon. Ei myöskään kannata ottaa kovaa starttia lämppärikierrokselle, koska kytkin ei ehdi jäähtyä ennen starttia.

    2) Luistokytkin avaa kytkinpakkaa moottorijarrussa = kytkin luistaa = levyt kuluu.

    3) Jos vaihtelee kytkimen kanssa ylöspäin, jokaisessa vaihdossa kytkin luistaa hetken aikaa aika reilusti ennen kuin pyörimisnopeudet kampiakselin ja vaihteiston välillä ovat tasoittuneet.

    4) Jopa shifterin kanssa vaihtaessa kytkin voi luistaa karvan verran ylösvaihdoissa.

    5) Jatkuvasti huomattavasti katukäyttöä suuremmat voimat kytkimelle. Jos nuo kadulla kestää 50-100tkm niin radalla tuosta saa ottaa ainakin nollan pois. Esim. kytkinkori hakkautuu joissain mopoissa ajan myötä kuopille ja ratakäytössä tuo tapahtuu huomattavasti nopeammin kuin kadulla.

    Vieläköhän muuten joku tuon Fastriderin postauksen jälkeen jaksaa väittää, että Delvac (tai muut raskaankaluston diesel-moottoriöljyt) eivät toimi vaihteiston tai märkäkytkimen kanssa.
    Superbike #7
  20. #2180
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

    Vieläköhän muuten joku tuon Fastriderin postauksen jälkeen jaksaa väittää, että Delvac (tai muut raskaankaluston diesel-moottoriöljyt) eivät toimi vaihteiston tai märkäkytkimen kanssa.
    Varmasti löytyy..

    Itsellä ollut nyt 3 autossa ja 2 mp:ssä ja rahtusen vertaakaan ollut ongelmia, edut olleet= yhdestä autosta öljyn kulutus väheni radikaalisti vaikkakin edellinen öljy oli viskositeetti arvoltaan kovempaa (kuumasta eli 50 päästä jäykempää ja kylmästä 5W löysempää eli 5W-50, Muutkin luokitukset D:ssä ovat laitaa lukien aakkosten peräpään kirjaimia eli kovempaa tekstiä.

    Edellisessä Mp:ssä vaihteet alkoivat lupsahdella "niinkuin vanhaan" sisään kun D:t tuli pataan porisemaan sisälle ja sama tässä nykyisessä myös.

    Ja sehän jo moneen kertaan todettu hauskuus tässä D:ssä on että laatu kamaa edullisesti verraten ns. oikeisiin mopo-ööleihin.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  21. #2181
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Varmasti löytyy..

    Itsellä ollut nyt 3 autossa ja 2 mp:ssä ja rahtusen vertaakaan ollut ongelmia, edut olleet= yhdestä autosta öljyn kulutus väheni radikaalisti vaikkakin edellinen öljy oli viskositeetti arvoltaan kovempaa (kuumasta eli 50 päästä jäykempää ja kylmästä 5W löysempää eli 5W-50, Muutkin luokitukset D:ssä ovat laitaa lukien aakkosten peräpään kirjaimia eli kovempaa tekstiä.

    Edellisessä Mp:ssä vaihteet alkoivat lupsahdella "niinkuin vanhaan" sisään kun D:t tuli pataan porisemaan sisälle ja sama tässä nykyisessä myös.

    Ja sehän jo moneen kertaan todettu hauskuus tässä D:ssä on että laatu kamaa edullisesti verraten ns. oikeisiin mopo-ööleihin.
    Ensikausi mennään delvacilla.. mitä delvaccia sen nyt pitää olla? Tällä hetkellä käytän motulin 300v 10w40..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  22. #2182
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ja kaikille, jotka eivät tiedä käykö joku öljy omaan mopoon vai ei, tässä hyvä yleisohje:
    Suosittelen jatkamaan mopon kuvalla varustetulla öljyllä, jos öljykannun kylkeä lukemalla ei löydä omaan mopoon sopivan luokituksen omaavaa öljyä. Lisäksi kannattaa se ostaa sellaisesta liikkeestä, jossa myyjä osaa tarkistaa öljyn sopivuuden mopoosi puolestasi. Kaikki öljyt eivät käy kaikkiin mopoihin.

    Edit. Boldattu se osa viestistä, joka näköjään menee ohi.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 19.11.2013 klo 15:40.
    Superbike #7
  23. #2183
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja kaikille, jotka eivät tiedä käykö joku öljy omaan mopoon vai ei, tässä hyvä yleisohje:
    Suosittelen jatkamaan mopon kuvalla varustetulla öljyllä, jos öljykannun kylkeä lukemalla ei löydä omaan mopoon sopivan luokituksen omaavaa öljyä. Lisäksi kannattaa se ostaa sellaisesta liikkeestä, jossa myyjä osaa tarkistaa öljyn sopivuuden mopoosi puolestasi. Kaikki öljyt eivät käy kaikkiin mopoihin.
    Aika paljon tuossakin onnistuu pahimmillaan menemään mönkään jos pelkkää moponkuvaa katsoo. Jos viskositeetit ovat täysin vääriä. Kuten 20W-öljy -30c keleillä talvimopossa.
    Tärkeimpänä pitäisin oikeaa viskositeettia ja tietenkin sitä että se on moottoriöljyä eikä esim. vaiheistoöljyä - ja sitten luokituksia (löytyykö nykyään edes sellasia api-luokituksen öljyjä myynnistä mitkä ei olisi tarpeeksi hyviä)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  24. #2184
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vieläköhän muuten joku tuon Fastriderin postauksen jälkeen jaksaa väittää, että Delvac (tai muut raskaankaluston diesel-moottoriöljyt) eivät toimi vaihteiston tai märkäkytkimen kanssa.
    En jaksa väittää, mutta nyt on nähty pelkästään Delvacin voiteleman moottorin siukset. Verrokkina pitäisi olla vastaavassa käytössä ollut moottori missä on käytetty jotain toista öljyä. Ilman verrokkia kehut menettävät merkityksensä, vaikka D olisi miten hyvää öljyä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  25. #2185
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    En jaksa väittää, mutta nyt on nähty pelkästään Delvacin voiteleman moottorin siukset. Verrokkina pitäisi olla vastaavassa käytössä ollut moottori missä on käytetty jotain toista öljyä. Ilman verrokkia kehut menettävät merkityksensä, vaikka D olisi miten hyvää öljyä.
    Sanoin, että raskaan kaluston diesell-moottoriöljy toimii vaihteiston ja märkäkytkimen kanssa, en väittänyt niitä paremmaksi tai huonommaksi kuin mitään muutakaan öljyä.
    Superbike #7
  26. #2186
    Jos tuo avautuminen oli suunnattu minulle niin voi moro...mitä delvaccia te käytätte mopoissa?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  27. #2187
    Delvac mx 15w-40 pyöri viime kesänä koneessa ja menee ensi kesäksi uudestaan sisään.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  28. #2188
    Mx 15w40. K-maataloudesta hain. Motonetissa ei nykysin mx ollu 20l pöntössä
    www.trackpunkracing.com
  29. #2189
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Ensikausi mennään delvacilla.. mitä delvaccia sen nyt pitää olla? Tällä hetkellä käytän motulin 300v 10w40..
    MX 15W-40, tolla porukka ajelee. Toinen vaihtoehto jolla myös itse ajelen, Nesteen Turbo LXE 15W-40 (mineraali) & samat alku löpinät ja 10W-40 (synteettinen). Noissa on samanmoiset laatuluokitukset kuin Delvacissa, ainut ero taitaa oikeestaan olla et toi Nesteen öljy on kirkkaampaa väriltään.

    Viime kesänä ajoin noilla Nesteen synteettisillä n.6000km mopolla ja niistä radallakin yhtenä päivänä hiljoskellen.. Ei ongelmia vaihtamisissa (käytän kytkintä) eikä muutenkaan.

    Voipi olla että parhaimpaan pääset jos vaihdat uudestaan uudet D:t viimeistään 1000km jälkeen eka vaihdosta. Ovat peseviä öljyjä niin lähtee äkkiä tavan öljyn jäljiltä likaa elikkä tummuvat aika äkkiä.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  30.  
  31. #2190
    Mun avautuminen ei ollut kohdistettu erityisesti kenellekkään, eikä puolesta/vastaan D:tä kohtaan. Lähinnä välikommentti siihen että jos haluaa vertailla ominaisuuksia niin olisi hyvä olla joku mihin vertailla, kuten samanlaisessa käytössä ollut saman verran ajettu moottori/vaihteisto/kytkin. Näissä yksittäisissä otoksissa tulee aina mieleen missä kunnossa palikat olisi jos öljynä oltaisiin käytetty jotain muuta, jos ei ole mihin verrata niin on aika paha mennä sanomaan onko hyvä vai huono juttu.
    Kylätason kurapyöräilijä.
Sivu: 73 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2363717273747583 ... ViimeinenViimeinen