Sivu: 71 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2161697071727381 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2101:stä 2130:een 2791:sta
  1. #2101
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Bike world tais kawasaakeleihinkin pistää hondan gn4 öljyä huolloissa.
    ...eli Mobil:in tekaisemaa tavaraa.

    Honda, kuten muutkin valmistajat ostaa sieltä mistä huokealla saa. En ole hetkeäkään luullut, että vaikkapa HD valmistaa itse öljyä (tämä taas on Sunocon valmistamaa).
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  2. #2102
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    ...eli Mobil:in tekaisemaa tavaraa.

    Honda, kuten muutkin valmistajat ostaa sieltä mistä huokealla saa. En ole hetkeäkään luullut, että vaikkapa HD valmistaa itse öljyä (tämä taas on Sunocon valmistamaa).
    Honda Genuine -öljyt ovat jo aika päivä vaihtunut ConocoPhillipsin tuotteisiin. Hondan 0W-20 -öljyt puolestaan ovat Idemitsun valmistamia. Tällä hetkellä.

    Tosin esim. ennen vuosituhannen vaihdetta Pro Honda GN4 -öljyä valmisti Ashland. Joka tunnetaan paremmin Valvoline-merkin takaa. Valmistaa myös S-ryhmän Car-s -öljyjä, sekä Neste Oilin voiteluaineet.

    http://www.msdshazcom.com/MSDS/A/Ash...8/wcd008de.htm

    Kuten harald73 toi asian esiin, moottorivalmistajat tilaavat tuotteensa yleensä sieltä mistä saavat haluamaansa laatua halvimmalla. Poikkeuksiakin tietysti on erinäisten teknologiayhteistöiden kautta esim. Porsche <--> Mobil McLaren <--> Mobil.
    Viimeksi muokannut: 4kex; 07.06.2013 klo 23:10.
  3. #2103
    Lainaa vonmakko kirjoitti Katso viesti
    Se olisi sitten ensi keväänä Delvac keskustelun 10 vuotisristeily. Mitens olisi vuoden 2014 Delvac keskustelun aloitus Tallinnassa. :?
    Asiaa...eiku homma vireille.
  4. #2104
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei olis pitäny avata tätä topicia. Kerrotko tuolle väitteelle jonkun perustelun? Ja mistä löydän API SF laatuluokan öljyä tuohon mun vanhaan kawaan? Miksi en saisi käyttää siinä synteettistä, nokeamatonta öljyä vaan pitää käyttää vanhaa kuraa, joka ei voitele konetta kunnolla ja kerryttää sinne lietettä?
    En nyt tarkoittanut että esim -95 vuoden pyörässä saisi käyttää vain vuonna -95 valmistettua öljyä vaan suurin piirtein sen aikakauden öljyjä. Esim. vanhemmissa koneissa on isommat laakerivälykset jolloin uudemmat öljyt eivät kykene "täyttämään" välystä ja laakerien kiinnileikkautumisriski kasvaa ja kestävyys huononee, itselläni aikanaan vm. 80 pyörän koneremontin jälkeen erehdyin laittamaan koneeseen täyssynteettisen öljyn enkä välittänyt/ tutustunut valmistajan öljyvaatimuksista, kun se täyssynteettinen oli "parasta" mitä markkinoilla oli siihen aikaan ja noin 500km ajon jälkeen kiertokangen laakerit leikkasivat kiinni ja remontti uusittiin, syy oli se ettei öljykalvo ollut tarpeeksi paksu tai ainakin liike joka sai rahnaa sen perusteli.
  5. #2105
    [QUOTE=Henry67;6183693]
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Mopo on nyt myyty, ajelin viimeiset 19tkm delvaceilla ja kaikki toimi täydellisesti.. (k8 busa)

    Uusi omistaja tulee vaatimaan kaupan purkua kun lukee täältä millä öljyllä ajettu...

    Juuri tuon takia en koskaan osta käytettyä...
    Juu ja ajetelkaas jos kuulee/lukee että on ajettu vielä sateellakin tai auringonpaisteela niin tulee vielä korvaus vaade henkisistä kärsimyksistäkin ja pahasta mielestä.
  6. #2106
    Luettuani koko eipäs-juupas keskustelun läpi, ajattelin räjäyttää vanhuksen moottorin delvacilla
    Ensimmäisen parisataa-km ajettuani= kytkin toimii edelleen, jopa jouheammin, vaihteet vaativat hiukan päättäväisempää liikettä vaihtuakseen. Eli suskan i/ö -kone toimii myös Delvacilla
    En vielä siis lahkolainen, mutta varvasta varovasti veteen kokeiltu
  7. #2107
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juikka kirjoitti Katso viesti
    Käytin sitten delvaccia suzuki rf:n koneessa.
    Ei hyvä, ei tahtonut vapaata löytyä ja vaihteisto ei muutenkaan vörkkinyt hyvin.
    Laskin turveurakointi öljyt pois ja castrollin gps öljyä tilalle ja kuinkas ollakkaan, kotka laskeutui ja vapaakin löytyy.
    Voipi pelatu joillakin tuo mobilin litku, mutta mun huippunykyaikainen RF ei tykännyt siitä.
    Mä laitoin talvella ostamaani RF900:een delvacin 1400 sisään ja vaihteet/kytkin ei pelannu ollenkaan kunnolla enää tuhannen-parintuhanen kilsan jälkeen varsinkaan kuumana, ongelma oli ettei kytkin irroitanut. Kokeilin jopa MX:ää ja sama oire, joskin toimi mielestäni paremmin.

    Aukaisin kytkimen ja massalevyistä tippui kitkapintoja lattialle… Joissain kohdin oli poistunut jo aikaisemmin jonnekin, kai jäänyt öljynsuodattimeen. Kytkinkorin sisempi "hubi" oli kulunut koloille, niin ei kai sitten ihme jos ei levyt siellä liiku ees-taas… Viilalla fiilasin sisemmän korin kolot tarkalla kädellä sileäksi, laitoin uudet kitkalevyt ja painelaakerinkin varmuuden vuoksi + päälle Motulin 5100 öljyt. Nyt toimii mielestäni kunnolla tuo kytkin ja vaihteet lompsahtelee nätisti alas ja ylös.

    Melkein sanoisin että mekaaninen vika tuossa oli, mutta mennään nyt tuolla esteripohjaisella moottoripyöräöljyllä' – mikä haisee ihan halvalta miesten suihkusaippualta!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #2108
    600km takana, kytkin=loistava vaihteet=menevät pehmeämmin päälle (alussa siis tuntui jäykistyvän) mjoottori=rauhaisampi äänimaailma.. tunnelin päässä valoa???
  9. #2109
    Hyvien kokemusten perusteella tuli laitettua 'Vacit hondaan ja homma toimii


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  10. #2110
    20 litraa ehtaa MX.ää 100€. Pienempää tonkkaa ei paikallisesta AD putkasta löytynyt, joten nyt ei tartte ostaa ihan pian uutta

    Zetori on konerikon partaalla kulkenut isolla D.llä jo yli 12tkm ja sama jännitys jatkuu vielä pitkään, johtuen moottoriöljyn suuresta vähittäismyyntiannoksesta.
    Tähän kun vielä lisätään saksalaisesta nettikaupasta hankitut öljynsuodattimet, niin jännitysmomentti on taattu
    TRE 1130K
  11. #2111
    Ihanan kallista ;) Susirajalla maksaa sentään vain 80e..
    Nyt on noin 4tkm takana ja kone vieläkin toimii, tiedä vaikka joutuu koko 20litraa käyttämään!! 2tkm kohdalla vaihdoin ölpät ja suodattimen kun väri pikkasen oli muuttunut. Jotenkin tuntuisi että kuuman pään kesto olisi jopa parempi kuin motorexin öljyllä, jotka aiemmin oli??
  12. #2112
    Lainaa Vesku.r kirjoitti Katso viesti
    Ihanan kallista ;) Susirajalla maksaa sentään vain 80e..
    Nyt on noin 4tkm takana ja kone vieläkin toimii, tiedä vaikka joutuu koko 20litraa käyttämään!! 2tkm kohdalla vaihdoin ölpät ja suodattimen kun väri pikkasen oli muuttunut. Jotenkin tuntuisi että kuuman pään kesto olisi jopa parempi kuin motorexin öljyllä, jotka aiemmin oli??
    Peijakas! Onhan kyllä täällä sitten kallista. Myyjä sanoi että ohjehinta tuolle tonkalle on 136€ ja kampanjahinta 116€. Möi sitten kuitenkin satasella. No tällä mennään sitten nyt jokunen aika
    TRE 1130K
  13. #2113
    Motonetistä ostin sitä vähemmän hyvää delvakkia( ei mx) kuukausi sitten. oli joku 75-80 eur pönikkä. laittelin kawaan ja volkkariin molempiin. On niin vanha kalusto että ei tartte hifistellä... ei oo vielä kumpikaan porsinu enempää ku ennenkään..

    MX:ää ei ollu joten luotin laatutavaraan..

    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  14. #2114
    Pistin kawaan kytkinrempan yhteydessä taas isoa deetä askiin. Hyvin tuo pörisee edelleen.

    Nollapostaus, mutta minkäs teet
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  15. #2115
    Isojoen konehallilla on tuollainen hinta http://www.ikh.fi/MB121650_MOBIL_DELVAC_MX_15W-40_20L
    Kyllä kannttaa poiketa myös K-maataoudessa, sieltä varmaan lohkeaa vielä edullisemmin, ehkä 85 euroon.
  16. #2116
    Puuilossa olis ollu 10-30 delvac 60e, mutta ei riitä lämmin pää ;) Mut kai tuolla 20L pöntöllä emännänki pari kertaa rasvaa ja vielä luulisi syksyyn asti vievän.. Tuo ostamani mx oli ihan Öljypiste eli asiantuntijaliike mopoilun ykkös-öljylle
  17. #2117
    Lainaa Vesku.r kirjoitti Katso viesti
    asiantuntijaliike mopoilun ykkös-öljylle
    Asiantuntemuksesta veloitettu ekstraa
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  18. #2118
    Minun mopolle kelpaa vain paras öljy ostettuna parhaalta asiantuntijalta
  19. #2119
    Ot, mutta liittyy vähän aiheeseen. Kuinka usein vaihtaisitte piikkiseen Viragoon öljyt? 1,4 Litraa siellä muistaakseni konetta kiertää. Ei ole manuaalia mistä katsella huoltovälejä.
  20. #2120
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Ot, mutta liittyy vähän aiheeseen. Kuinka usein vaihtaisitte piikkiseen Viragoon öljyt? 1,4 Litraa siellä muistaakseni konetta kiertää. Ei ole manuaalia mistä katsella huoltovälejä.
    Valistunut arvaus: 6000-8000 km välein.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  21. #2121

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  22. #2122
    Onkos joku testannut isoa Deetä kakkos-generaation Aprilia RSV:ssä (2004 ja uudemmat)?

    Edellinen omistaja kehoitti käyttämään vain Castrolin Racingiä, mutta ainakin edellisessä Ninjassa Delvacit toimi kuin mikä tahansa muukin liukaste...
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  23. #2123
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Onkos joku testannut isoa Deetä kakkos-generaation Aprilia RSV:ssä (2004 ja uudemmat)?

    Edellinen omistaja kehoitti käyttämään vain Castrolin Racingiä, mutta ainakin edellisessä Ninjassa Delvacit toimi kuin mikä tahansa muukin liukaste...
    Muistelen, että tuo Aprilian pata vaatii kuumapään viskositeetiksi vähintään 50. Eli jos viskon puolesta löytyy sopiva öljy niin eiköhän nuo muut ominaisuudet ole riittävät.
    Superbike #7
  24. #2124
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Muistelen, että tuo Aprilian pata vaatii kuumapään viskositeetiksi vähintään 50. Eli jos viskon puolesta löytyy sopiva öljy niin eiköhän nuo muut ominaisuudet ole riittävät.
    Jep, kymppi vee viiskyt on suositus.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  25. #2125
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Jep, kymppi vee viiskyt on suositus.
    Jaa.. eipä näköjään Deetä löydy kuin 10W40. Mahtaako tuo mopo kuitenkaan kuolla jos kuumapää ei ole riittävän iso viskositeetiltään?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  26. #2126
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Jaa.. eipä näköjään Deetä löydy kuin 10W40. Mahtaako tuo mopo kuitenkaan kuolla jos kuumapää ei ole riittävän iso viskositeetiltään?
    Tuo kuumapään viskositeetti on ehkä ainut asia missä en lähtisi tinkimään. Liian pieni yläpään viskositeetti voi aiheuttaa voitelevan öljykalvon repeytymisen kun kone käy kuumana, eli juuri silloin kun voitelua ja jäähdytystä öljyltä kaikkein kipeimmin tarvitaan. Ei iso-D ole ainut edullinen öljy.
    Superbike #7
  27. #2127
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo kuumapään viskositeetti on ehkä ainut asia missä en lähtisi tinkimään. Liian pieni yläpään viskositeetti voi aiheuttaa voitelevan öljykalvon repeytymisen kun kone käy kuumana, eli juuri silloin kun voitelua ja jäähdytystä öljyltä kaikkein kipeimmin tarvitaan. Ei iso-D ole ainut edullinen öljy.
    Juu, mut iso D on iso D :-P
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  28. #2128
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Jaa.. eipä näköjään Deetä löydy kuin 10W40. Mahtaako tuo mopo kuitenkaan kuolla jos kuumapää ei ole riittävän iso viskositeetiltään?
    Saahan sitä 15W-40 luokassa, kuumapää riittää mutta kylmäpää on selvästi jäykempi kuin suositeltava öljy joten moisilla pitäisi keskittyä öljyjen lämmittämiseen ennen kierrättämistä.
  29. #2129
    Kyllä mielestäni tuo kylmäpää pelittää Suomen kesäoloissa. Sitten kun lämpötila alkaa kovasti mennä alle + 5 asteen on paikallaan lämmittää moottoria ennen ajoonlähtöä.
  30.  
  31. #2130
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos kerran moottori on suunniteltu niin, että kuumana se tarvitsee 50 viskositeetin öljyä, niin en alkaisi moottorinsuunnittelijan kanssa kinaamaan siitä, että riittääkö 40 viskositeetti kuumapäässä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 71 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2161697071727381 ... ViimeinenViimeinen