Sivu: 1 / 90:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 2681:sta
  1. #1
    Koska en halua käynnistää elämää suurempaa keskustelua eri öljyjen hyvyydestä, huonoudesta, vaahtoamisesta, haihtumisesta, vettymisestä tmv, kysyn vain: Mitä otsikon mukaista Delvacin tyyppiä olette mopossa käyttäneet? Oma järki ja tuoteseloste (LINKKI ) sanoisi notta MXää?
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    MX 15w-40
    Track Punk Racing
    Superbike #69
  3. #3
    Just tuota, jos sen hinta oli suunnilleen vajaa 50€/20litraa...
    Stelvio NTX ´12
    California Titanium
    Quota 1100
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
  4. #4
    Mulla on suitzassa Delvac super 1300 15w-40...jos en kauheesti väärin muista. Pitäs olla samaa kuin MX.
    Motonetissa 42.90e 20L
    !!!!!!!!!!!!!!!!!
  5. #5
    Lainaa (r1150r @ Kesä. 06 2004,13:29) kirjoitti
    Just tuota, jos sen hinta oli suunnilleen vajaa 50€/20litraa...
    hinta on juurikin jotain 50e/20l. Ainakin motonetista löytyy..
    Track Punk Racing
    Superbike #69
  6. #6
    MX 15W-40. Tuo Super 1300 15W-40 on uudempi versio ja ainakin teoriassa himpun parempaa kuin MX. Näin sanoivat liikkeessä. Käytännössä ei liene havaittavaa eroa.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  7. #7
    Tänks ja ei kun Motonet'iin. Tuohan on ilmaista...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Mulla on mopossa tuota Superia ja hyvin on pelannut...
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  9. #9
    Kannattaa lueskella näitä palstoja juu. Kävin kipasemassa kanssa motonetistä super 1300:sta pönikän. On hinta kohdillansa nyt 2€/litra ja ennen 11€/litra. Nyt kelpaa poltella öljyäkin.
    Ei auta vaik kiikulla keventäs...
  10. #10
    Delvac 15/40 on pyörinyt Z900 ja Z1100 Kawoissa ongelmitta jo vuosia. Vaihtovälinkin voi pitää lyhyenä kun ölkki on halpaa.


    ..siis 15/50..



    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  11. #11
    Joo. Tänään hain pönikän tuota Delvac'ia. 42,70€/20l. On hinta kohdallaan....
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Laitoin kans delvacit (super1300 15w40) pikkubanditin koneeseen muutama päivä sitten ja on kyllä parasta öljyä mitä siellä tähän asti on ollut. Aiemmin on ollu pyöräöljyä useampaa lajia. Delvacilla kytkin ottaa tosi pehmeesti kiinni eikä luista yhtään ja vaihteet toimii paremmin kuin mopoöljyillä, vaikka niilläkin ne toimi jo kohtuuhyvin. Oli kyllä hyvä ostos se iso pönttö tota traktoriöljyä.
  13. #13
    Moro. Öljyn vaihto mopoon edessä ja kaupassa hoksin purkin delvac:kia... Ostin purnukan ja en tyyppiä aatellut ollenkaan.. Otin tuota 10w-30 *HP-F.. Mitä eroa tuohon teidän suosimaan viskositeetin lisäksi. Särkyykö mopo jos tuota juotan sille?
  14. #14
    Tuntuvat nuo Mobil'in suomalaiset sivut / tuotetiedot olevan hieman vanhalla tasolla

    http://www.prod.mobil.fi/pdf_muut/Mo...kaskalusto.pdf

    Josko tuo HP-F on uudempi versio tuosta HP'stä. Sen erohan on viskositeetin lisäksi API-luokitus, joka näkyy olevan hieman "alempi" / eri kuin tuon MX 15w40:n (eli nykyään Super 15w40)...

    Katso purkin kyljestä API-luokitus ja vertaa moposi käsikirjassa varmaan kerrottuun öljyn luokitusvaateeseen...
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Lainaa (Seppo@R850R @ Kesä. 17 2004,22:39) kirjoitti
    Tuntuvat nuo Mobil'in suomalaiset sivut / tuotetiedot olevan hieman vanhalla tasolla

    http://www.prod.mobil.fi/pdf_muut/Mo...kaskalusto.pdf

    Josko tuo HP-F on uudempi versio tuosta HP'stä. Sen erohan on viskositeetin lisäksi API-luokitus, joka näkyy olevan hieman "alempi" / eri kuin tuon MX 15w40:n (eli nykyään Super 15w40)...

    Katso purkin kyljestä API-luokitus ja vertaa moposi käsikirjassa varmaan kerrottuun öljyn luokitusvaateeseen...
    Moi.

    Api luokitus kyllä riittää. mutta miten kytkin toimii? Eihän Api-luokitus kerro tuosta mitään. Vai kertooko?
  16. #16
    delvac super vai mikä se oli, samaa kuin jimjakilla kuitenkin.

    15w/40 ja toimii zzr1100 kawurissa mainiosti.

    vaihteet liukkaammin sujahtelee verrattuna ns. mp-öljyihin ja kytkin on pelannut hyvin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  17. #17
    Lainaa (marcov @ Kesä. 18 2004,09:01) kirjoitti
    Lainaa (Seppo@R850R @ Kesä. 17 2004,22:39) kirjoitti
    Tuntuvat nuo Mobil'in suomalaiset sivut / tuotetiedot olevan hieman vanhalla tasolla

    http://www.prod.mobil.fi/pdf_muut/Mo...kaskalusto.pdf

    Josko tuo HP-F on uudempi versio tuosta HP'stä. Sen erohan on viskositeetin lisäksi API-luokitus, joka näkyy olevan hieman "alempi" / eri kuin tuon MX 15w40:n (eli nykyään Super 15w40)...

    Katso purkin kyljestä API-luokitus ja vertaa moposi käsikirjassa varmaan kerrottuun öljyn luokitusvaateeseen...
    Moi.

    Api luokitus kyllä riittää. mutta miten kytkin toimii? Eihän Api-luokitus kerro tuosta mitään. Vai kertooko?
    Tiedä häntä. Mitenkä se öljy kytkimeen kuuluu? Luistamaanhan se moisesta alkaa?
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Vanhaan Boxeri Paukuttimeen olen kaatanut Delvac 30.Hyvin on toiminut,ja öljy on halpaa.
  19. #19
    Delvacit lirahti koneeseen ja tuntuu mopetti toimivan paremmin kuin vanhoilla öljyillä.. *Saapa nähdä kun tulee enemmän kilsoja että miten öljyt kestää. *
  20. #20
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Katselin tuon Delvac MX:n speksejä, ja huomasin, että siellä seisoopi JASOn MB-luokitus. Tuohan on se luokka, jossa on lisätty kitkaa vähentäviä aineita ja luokka MA on se, missä näitä ei ole. Teillä ei sitten kaiketi ole ollut pito-ongelmia tuon öljyn kanssa, ainakaan kytkimessä?

    Viite: All about oil

    "...they have two classifications for motorcycles, "MA" and "MB." MA is the one you want. MB is like the API SL category, it's got all those nasty friction reducing chemicals that may scare your clutch into misbehaving."

    Mutta myöhemmin sanotaan myös:

    "Interestingly, although Honda recommends a JASO-MA oil, Honda oil is not JASO-MA certified."

    Tässä on taustalla sellainen juttu, että mun VFR VTECissä ei vaihdelaatikko toimi niin hyvin kuin viime kesänä (pykälät laittaa hanttiin ja paukkuu, välivapaita löytyy ihan eri tavalla kuin ennen). Kytkin ottaa selvästi ylempänä kuin viime kesänä. Laitoin syksyllä Valvolinen 10W-40 -litkut sisään ja viime kesänä siellä oli jotain yksiasteöljyä. Ajattelin kokeilla toista öljyä, koska vaihteiston prakaaminen alkaa käydä jo vasemmalle nilkalle. Huolto ei löytänyt vikaa. Tuo yllä mainittu artikkeli lyttää (monen muun kirjoituksen ohella) 10W-40 -öljyt maan rakoon, ja artikkelin suosittelema 15W-40 näkyykin olevan Delvacin viskositeetti. Nyt kun vielä tietäisi, miksi Hondan manuaalissa seisoo 10W-40, jos artikkeli on oikeilla jäljillä.
    1000
  21. #21
    Omalla kohdalla on sanottava, että vaikka Delvakki ilmeisesti pitää sisällään kitkaa vähentäviä aineita, niin ainakin 800:sen marauderin kytkin pitää huomattavasti paremmin, kuin edellisillä synteettisillä mopoöljyillä (tarkkaa tyyppiä ei osaa sanoa, kun edellinen omistaja ei tuon tarkemmin osannut moottoriöljyn tyyppiä kertoa). Kytkin muuttui myös johdonmukaisemmaksi käytökseltään, ja ennen kytkintä riivannut pykälämäisyys loistaa poissaolollaan.

    Joten tästä suunnasta ainakin yksi ääni delvacille
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  22. #22
    Kommenttia kaivattaisiin pidempään Delvackkia käyttäneiltä, -mitä olette pitäneet vaihtovälinä?
    Eikös tämä ole senverran pesevää tavaraa että vaihtovälin on syytä olla lyhyempi?
    VI TRIMMAR INTE
  23. #23
    No litrahinnan ollessa tuota tasoa, mitä se on - ei vaihtovälillä varmaan ole taloudellista merkitystä.
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    Lainaa (Seppo@R850R @ Heinä. 16 2004,19:49) kirjoitti
    No litrahinnan ollessa tuota tasoa, mitä se on - ei vaihtovälillä varmaan ole taloudellista merkitystä.
    No onhan se...
    Jos vaihtoväli putoaa 10 000km -> 5 000km niin kun laskee suodattimet ja prikat ym. mukaan niin eihän se ole enää kuin 33% halvempaa kun mp-tarjousöljyt... *

    Juu, ei.
    Lähinnä kiinnostaa tosiaan tuo voitelutason säilyminen pidemmällä vaihtovälillä.
    VI TRIMMAR INTE
  25. #25
    Dodiin. Ensimmäiset pari sataa kilometriä Delvaceilla takana. Pienen eron olen havaitsevinani mekaanisten äänten pienenemisessä. Tiedä sitten onko tuo ero kuvitelmaa vaiko todellista......
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    hp 15w/40

    vaihteisto pelaa liukkaammin kuin koskaan aiemmin.

    muutenkaan ei ongelmia.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  27. #27
    Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

    Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

    En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.
    TL1000R
  28. #28
    Saakos tuota delvaccia pienemmässä kuin 20 litran pönikässä? Nimimerkillä: "Jos kokeilis ensin..."
    Talutan bokseria. Ajan rivinelosta. Wuf!
  29. #29
    janski, saa, 4 litraisessa pönikässä, sellaisen ostin ensiksi itsekin kokeillakseni, sitten piti jo ostaa 20 litraa ja taas, meinaan kavereiden prätkät myös tallissamme voideltuu delvacilla.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
  31. #30
    Kyselin mielenkiinnosta vertailuhintaa Delvacille...

    Tervehdys

    Delvac MX on raskaan liikenteen pitkän vaihtovälin moottoriöljy* 36,50 eur / 20 ltr + alv
    Delvac Super 1300 on työkonedieseleitten (ja kuorma-autojen) öljy norm. vaitoväleille 29,00 eur / 20 ltr + alv
    Toim.aika 3-8 vrk, pientoim.rahti alle 200 ltr erissä 35,00 eur + alv

    Hannu Marjaniemi
    Länsirannikon Öljytukku Ky
    (02) 578 1445

    Vastaanottaja: oljytukku@lotky.com
    Aihe: Delvac

    20L Hinta ?
    ja mitä eroa näillä tuotteilla on?
    Delvac MX 15w-40
    Delvac super 1300 15w-40
    6-Horo 2005=ex. Lifan 150 + GSX-R750 K8(PV) + CBR600F -00(Manki)
Sivu: 1 / 90:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen