Sivu: 83 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373818283848593 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2461:stä 2490:een 2791:sta
  1. #2461
    Huoltoliikkeen / korjaajan nimissä tehty diagnoosi delvacin suhteen kiinnostanee delvac käyttäjiä.
    Tämän asian voi esittää korjausta tekevälle taholle että ovatko valmiita laittamaan "puumerkkinsä" kyseiseen diagnoosiin. Mielestäni jonkun tuotteen tässä tapauksessa delvac syyttäminen ja mustamaalaaminen vaatisi
    jotain muutakin että "joku sanoi" että johtuu öljystä. Monasti vaan sitte menee herne nenään "jostain syystä" ja sanotaan että kärrää moposi muualle jos ei kerran luottamusta löydy. Entäpä jos tämä asia kääntyisi toisinpäin joku esim. mobili:n öljyjä edustava taho sattuu lukemaan tämän keskustelun ja vaatii faktaa pöytään (jopa oikeusteitse) maineen pilaamisesta.Mitäs sitte tapahtuu ja kelle...
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  2. #2462
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Luettuna noita delvachommia nii jossain luki että se pesee moottoria.Onko tässä mahdollisuus siihen että jokin paska olisi delvacin johdosta lähtenyt liikkeelle ja tukkinut jotain?
    sittenhän sen laukeamisen on aiheuttanut se öljy mitä on käytetty ennen delvaccia jos on noin paskoittunut

    Kawan koneissa on ollut tuollainen ominaisuus että kangen laakereita menee välillä liian matalan öljynpinnan tai keulimisen takia, ei tollanen laakeri mee tohon kuntoon jos siellä on öljy välissä oli se sitten mitä tahansa...

    huoltomiehillä on välillä aikamoinen pätemisen tarve ja selityksiä ja "asiantuntemusta"löytyy...

    hiukan niinkuin tulla toisessa topikissa jossa asiantuntija oli sanonut että sylinterissä oli hydrolukko joka oli katkaissut keinuvivun...

    milläs helv. kiinnioleva venttiili sen kiikun katkoo haloo... vähän kannattais miettii konetekniikkaa ennenkuin on asiantuntijana laukomassa
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  3. #2463
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    tulee äkkiseltään mieleen yks katkennut ahtimen akseli jonka merkkiliike laittoi mun tekemän öljynvaihdon syyksi, koska öljynsuodatin oli aivan kasassa...

    käskin kysyä merkiltä että putsattinko öljypumpun imujalan siivilä, ei kuulemma tarvi

    uudesta ahtimesta kun nasahti akseli poikki niin olikin öljypumpun jalan sivilä tukkeessa ja suodatin kasassa taas...

    Auto kyseessä ja ransiitti?
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  4. #2464
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Auto kyseessä ja ransiitti?
    Octavia..
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  5. #2465
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Pelkästään öljyn syyksi pistäminen on nähdäkseni aikamoista nihilismiä. Ja helpointa huoltoliikkeelle. Mielenkiintoista on vastuu siinä vaiheessa kun kone lasahtaa samasta paikasta hetken päästä kun olikin öljykanava tukossa.
    Niinpä... Siinä vaiheessa kun ovat kuulleet että on delvaccia käytetty niin helppo keksiä syyksi että väärää öljyä käytetty koska ei ole ns."mopoöljy". Ai että ku oisit käyttäny castrollia nii ei olis tätäkään tapahtunu...
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  6. #2466
    Ei tässä mitään mobilia ole mustamaalattu.Mobil on hyvä öljy mutta delvachan ei ole moottoripyöriin tarkoitettu?Suositteleeko Mobil itse Delvaccia moottoripyöriin?
  7. #2467
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Ei tässä mitään mobilia ole mustamaalattu.Mobil on hyvä öljy mutta delvachan ei ole moottoripyöriin tarkoitettu?Suositteleeko Mobil itse Delvaccia moottoripyöriin?
    Täh, eikös nyt ollut luokituksista kyse.
    Jos öljy täyttää mopon valmistajan vaatimat luokitukset niin vaikuttaako kuva öljypurkissa sopivuuteen?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  8. #2468
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Ei tässä mitään mobilia ole mustamaalattu.Mobil on hyvä öljy mutta delvachan ei ole moottoripyöriin tarkoitettu?Suositteleeko Mobil itse Delvaccia moottoripyöriin?
    Kyllä suosittelee jos vain suorituskykyvaatimukset täyttyvät.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  9. #2469
    Mitähän tuo Jaso luokitus tarkoittaa,delvacissa ei ainakaa ole semmoista ku taas mopoöljyssä on.T äällä nyt aletaan turhasta vääntämään ja vaatimaan nimiä pöydälle.Tämä ei palvele varmasti tarkoitusta tälllä foorumilla.
  10. #2470
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Jotenki tuntuu trollilta koko homma...
    No joo, rekisteröitynyt vastikään huhtikuussa tätä varten ja argumentit "korjaamolla sanottiin, että vika yksiselitteisesti väärässä öljyssä. Uskon korjaamon ammattimiehiin, jotka sanoivat näin. Voi voi kun uskoin amatööreihin ja rikoin kalliin moottorini".

    Röllipeikkohan se siellä luuraa
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #2471
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Mitähän tuo Jaso luokitus tarkoittaa,delvacissa ei ainakaa ole semmoista ku taas mopoöljyssä on
    JASO MA ja vastaavat ovat lähinnä vaahtoamattomuus vaihteistokäytössä ja märkäkytkimen kitkaominaisuudet, jotta ei kytkytin luista eikä haukkaile. Vastaavat luokitukset raskaalle kalustolle vaihteistoon ja märkäkytkimeen ja -jarruun löytyvät myös delvaxista.

    Minulla oli joskus ärräsuikassa Teboilin Diamondia. Prätkäliikkeessä sanoivat, että kone hajoaa alle 100km matkalla niillä öljyillä.
    Toisessa korjaamossa asiantuntija sanoi, että Suzukin laturi palaa, jos öljy ei ole oikean merkkistä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #2472
    Delvac on parasta ölyjä mitä maa päällään kantaa.Toivottavasti joku tuli nyt tyytyväiseksi
  13. #2473
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Delvac on parasta ölyjä mitä maa päällään kantaa.Toivottavasti joku tuli nyt tyytyväiseksi
    Varmasti joku tykkäs, jos luki ekana kommenttina ilman aiempaa asiayhteyttä. Edelleenkään ei ole syytä olettaa, että tämä paras öljy pitäisi kymppiärrä kawan kiertokangen alapään laakerit kuivina.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #2474
    Kysehän on nimeomaan olettamisesta.Mitään tieteellistä tutkimustahan ei ole tehty.
  15. #2475
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    JASO MA ja vastaavat ovat lähinnä vaahtoamattomuus vaihteistokäytössä ja märkäkytkimen kitkaominaisuudet, jotta ei kytkytin luista eikä haukkaile. Vastaavat luokitukset raskaalle kalustolle vaihteistoon ja märkäkytkimeen ja -jarruun löytyvät myös delvaxista.

    Minulla oli joskus ärräsuikassa Teboilin Diamondia. Prätkäliikkeessä sanoivat, että kone hajoaa alle 100km matkalla niillä öljyillä.
    Toisessa korjaamossa asiantuntija sanoi, että Suzukin laturi palaa, jos öljy ei ole oikean merkkistä.
    Se vaan on niin hienoa laittaa kalliimpaa öljyä huollossa koneeseen kun siitä jokusesta litrasta jää katetta vaikkapa 40e kun asiaakkan tuomasta delvacista ei jää kun kuluja jätteiden mielessä.
    Ja oikeasti jotain normimekaanikkoa ei kiinnosta paskan (pomo sanoo mitä tehdään niinkuin kuuluukin) vertaa tuollaiset asiat jos kerran tm ja muiden testien mukaan eivät osaa kunnolla edes polttimoita tarkastaa. Öljytasosta ja rengaspaineista puhumattakaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16. #2476
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Kysehän on nimeomaan olettamisesta.Mitään tieteellistä tutkimustahan ei ole tehty.
    Mitä tutkimusta? Sinun kawan koneesta vai mistä?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #2477
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Ei tässä mitään mobilia ole mustamaalattu.Mobil on hyvä öljy mutta delvachan ei ole moottoripyöriin tarkoitettu?Suositteleeko Mobil itse Delvaccia moottoripyöriin?
    Suoranaista suositusta Mobiln sivuita ei löydy, mutta on siellä mm. maininta "Erittäin suorituskykyiset bensiinimoottorit ja sekakalusto" http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-...p-15w-40.aspx#

    Joskus asiaa Mobililta (MX 15w-40) sähköpostilla kysäisin. Vastaus oli jotenkin niin, että mitään estettä vacin käytölle ei ole. JASO MA luokitusta tuotteelle ei ole haettu, koska pääasialliset käyttökohteet ovat ihan muut kuin kaksipyöräinen kalusto. Kertoi kuitenkin, että jos haettaisiin, niin läpäisisi tämänkin luokituksen. Olivat myös tietoisia runsaasta m-pyöräkäytöstä, eikä ko. öljyn käyttöä moottoripyörässä kyseenalaistettu millään muotoa.

    Vaikka ihan samahan se, mitä tänne kirjoittaa. Tämäkin kuuluu sarjaan "uskon asia". Jos joku ei halua uskoa, niin se on vähän sama kuin yrittäisi käännyttää muslimia kristityksi.

    Jaa, on sinne näköjään tullut (vai liekö ollutkin) JASO DH-2 maininta. Mitä se sitten tarkoittaakaan, nyt en ennätä selvittää..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #2478
    "Vaikka ihan samahan se, mitä tänne kirjoittaa. Tämäkin kuuluu sarjaan "uskon asia". Jos joku ei halua uskoa, niin se on vähän sama kuin yrittäisi käännyttää muslimia kristityksi".

    Komppaan
    Tää on vähä sama asia kun ajais hondalla
  19. #2479
    Absurdeinta tässä kinassa on se, että juurikin tuon painevoidellun liukulaakerin osalta voidaan oikeastaan aukottomasti osoittaa öljyn olevan tarkoituksenmukaista. Välys on kuorma-autossa suurempi, onhan akselissa suuremmat laakerikaulat, eli suhteellinen välys voi ja luultavasti onkin sama. Kierrosluku on pienempi, mutta huppistakeikkaa, kun sitä laakeria kasvatetaan kasvaa liukunopeus (laakerin kehänopeus siis)

    Juurikin tuosta Nitron mainitsemasta kirjasta luntaten, ainoa öljyn ominaisuus joka huomioidaan laakerin mitoituksessa on sen dynaaminen viskositeetti. Sen saat laskettua kinemaattisesta viskositeetista ja tiheydestä ja ne puolestaan löydät vaikka googlaamalla Delvacin tuotetiedot.
    SAE-viskositeeteille, siis nuo 15W-50, 10W-40, jne, löydät kinemaattisen viskositeetin raja-arvot vaikka Teboilin sivuilta. Eli jos tehdas sanoo:10W-40 käy, niin liukulaakerien osalta homa on ok.

    Kinaaminen esimerkiksi toiminnasta moottoripyörän kytkimessä olisi etäisellä tavalla järkevää, koska vaadittavaa luokitusta (oliko se Jaso MA) ei tietääkseni ole. Ei nyt puututa siihen että se käsittääkseni silti toimii.

    Tämä kyseinen tapaus on siis öljykeskusteluksi harvinaisen vähän uskon asia.

    Itse syyhyn, kieltämättä tuo aiemminkin pari kertaa mainittu öljyn vähyys tulee mieleen.
    Milloin olet viimeksi öljyn määrän katsonut?
    Eikä tänne tarvitse vastata, mutta mieti silti.
  20. #2480
    Omassa Hondassa käyttöohjekirja käskee moottoriöljystä seuraavaa:

    "Käytä ainoastaan korkealuokkaista SF- tai SG-luokan laatuvaatimukset täyttävää moottoriöljyä. Viskositeetiltään 10W-40 öljyä voidaan käyttää ympäri vuoden"

    Eli valmistaja ei mainitse sanaakaan märkäkytkimen tai vaihteiston vaatimasta lisäaineistuksesta. Pitääkö tämä nyt tulkita siten, että Honda takaa pyörän toimivan täysin normaalisti vaikka käyttäisin henkilöautoon tarkoitettua öljyä? Kunhan vaan öljy täyttää SF/SG vaatimuksen ja viskositeettirajan.
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  21. #2481
    On kyllä niin rautaista argumentointia kun lähtökohta on "minähän en näistä mitään tiedä, mutta" ettei tässä voi kuin miettiä, kenen pussiin kawamies pelaa, jonkun korjaamon vaiko öljymerkin? Tietty kyseessä voi olla myös puupäinen yksilö tai ehkä poliisiparista se, joka osaa kirjoittaa.

    Disclaimer: Itse ajan esterillä, en Delvacilla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #2482
    Joku on luonut proofilin pelkästään Delvac-keskusteluun.
    Ihailtavaa uppoutumista yhteen asiaan
  23. #2483
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    Omassa Hondassa käyttöohjekirja käskee moottoriöljystä seuraavaa:

    "Käytä ainoastaan korkealuokkaista SF- tai SG-luokan laatuvaatimukset täyttävää moottoriöljyä. Viskositeetiltään 10W-40 öljyä voidaan käyttää ympäri vuoden"

    Eli valmistaja ei mainitse sanaakaan märkäkytkimen tai vaihteiston vaatimasta lisäaineistuksesta. Pitääkö tämä nyt tulkita siten, että Honda takaa pyörän toimivan täysin normaalisti vaikka käyttäisin henkilöautoon tarkoitettua öljyä? Kunhan vaan öljy täyttää SF/SG vaatimuksen ja viskositeettirajan.
    En tiedä minkä ikäisestä pyörästä on kyse, mutta SF ja SG luokitusten aikaan ei vielä juurikaan käytetty friction modifiereita öljyn seassa, joten myöskään märkäkytkimen toiminnasta ei tarvinnut sen kummemmin huolehtia. Märkäkytkimen luistaminen voi olla ongelma näillä SJ-SM luokituksen täyttävillä öljyillä, koska niissä lisäaineistusta on huomattavasti enemmän. Tuo MA luokituskaan ei ihan hirveän vanha keksintö ole ja tuli käyttöön japanilaisten mopovalmistajien vaatimuksesta aikanaan.
    Superbike #7
  24. #2484
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Suositteleeko Mobil itse Delvaccia moottoripyöriin?
    Hei,

    Mobil Delvac -sarjan öljyt on ensisijaisesti tarkoitettu raskaan kaluston dieselmoottoreihin, mutta olemme hyvin tietoisia siitä että niitä käytetään paljon myös moottoripyörien moottoreissa. Ilmeisestikin, jos puhumme yleisimmin käytetystä Mobil Delvac MX 15W-40 tuotteesta, tuo SAE 15W-40 viskositeettiluokka ja mineraaliperusöljy on moottorin voitelun ja erityisesti vaihteiston ja kytkimen toiminnan kannalta juuri oikea yhdistelmä. Itsekään en näe mitään erityistä estettä asialle. Delvac -sarjan öljyt täyttävät myös bensiinimoottoreiden vaatimuksia, joten luokitusten ja vaatimusten puolesta käyttö on täysin sallittua. Käyttäjien kokemukset ovat olleet ilmeisen hyviä, joten voimme myös itse suositella Mobil Delvac -öljyjen käyttöä, edellyttäen että moottorivalmistajan suorituskykyvaatimukset täyttyvät (Mobil Delvac MX 15W-40 - API SJ/ACEA A2).

    Regards / Terveisin,

    ARI MAALI
    EAME Lubes Technical Help Desk,
    ExxonMobil BSC Prague
  25. #2485
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    Omassa Hondassa käyttöohjekirja käskee moottoriöljystä seuraavaa:

    "Käytä ainoastaan korkealuokkaista SF- tai SG-luokan laatuvaatimukset täyttävää moottoriöljyä.
    Maallikkona ajatellen tähän antaa perspektiiviä se, että toi S jälkeinen viimeinen kirjain menee aakkosjärjestyksessä parempaan tai uudenaikaisempaan päin. Toi SF tarkoittaa kai abaut jotai -70 tai -80 luvun tasoisia öljyjä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #2486
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    En tiedä minkä ikäisestä pyörästä on kyse, mutta SF ja SG luokitusten aikaan ei vielä juurikaan käytetty friction modifiereita öljyn seassa, joten myöskään märkäkytkimen toiminnasta ei tarvinnut sen kummemmin huolehtia. Märkäkytkimen luistaminen voi olla ongelma näillä SJ-SM luokituksen täyttävillä öljyillä, koska niissä lisäaineistusta on huomattavasti enemmän. Tuo MA luokituskaan ei ihan hirveän vanha keksintö ole ja tuli käyttöön japanilaisten mopovalmistajien vaatimuksesta aikanaan.
    Kiitos hyvästä vastauksesta. Pyörähän oli tosiaan niinkin antiikkinen kuin vm 2004.

    Eli kytkimen kannalta riskinä on luistaminen. Mites vaihteisto? Kun tuon SF-SG luokan öljyt on aikoinaan olleet Hondan mielestä riittäviä, niin onko nämä nykyiset (uusin taitaa olla SN?) öljyt prätkän vaihteiston kannalta yhä toimivia, vai onko niissäkin ominaisuuksissa tapahtunut muutoksia?
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  27. #2487
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Jotenki tuntuu trollilta koko homma...
    Öljyistä keskustelu on aina ollut "kuumaaa" puuhaa, myös ulkomaisilla keskustelu palstoilla (delvakki/öljy keskustelut ei koske ainoastaan suomea)
    Joten tämä keskustelu onkin oiva paikka sohaista mehiläispesää, tai tehdä sama bmv keskustelussa jos haluaa saada paljon "kommentteja"
  28. #2488
    Miten olis sellanen homeopaattinen delvacin virittäminen eli lisää mahdollisimman pieneen pisaraan Mobil XYZ Racing Motogp öljyä vaikka sanotaan 100 litraa delvaccia?
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  29. #2489
    Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    Kiitos hyvästä vastauksesta. Pyörähän oli tosiaan niinkin antiikkinen kuin vm 2004.

    Eli kytkimen kannalta riskinä on luistaminen. Mites vaihteisto? Kun tuon SF-SG luokan öljyt on aikoinaan olleet Hondan mielestä riittäviä, niin onko nämä nykyiset (uusin taitaa olla SN?) öljyt prätkän vaihteiston kannalta yhä toimivia, vai onko niissäkin ominaisuuksissa tapahtunut muutoksia?
    Moottoripyörän vaihteisto kuuluu kevyesti kuormitettujen vaihteistojen joukkoon ja normaali vaatimus on joissakin ollut API GL1. Mikä tahansa moottoriöljy täyttää sen. Useimmissa pyörissä ei ole erikseen edes mainittu mitään, vaan vaatimuksena ainoastaan "moottoriöljy".
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #2490
    Ei kai se öljyn valinta ihan noin vaikeeta oo. Olen omiin mopoihini laittanut suurinpiirtein sitä, mitä kaupan hyllystä käteen osuu, yleensä hintahaitarin alapäästä. Yksikään kone ei ole vielä hajonnut. Luulisin tärkeintä olevan, että A: moottorissa on riittävä määrä öljyä, B: se vaihdetaan joskus. Delvacista ei kokemusta, mutta ehkä seuraavaksi sitä. Paljonkohan se maksaa?
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Sivu: 83 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373818283848593 ... ViimeinenViimeinen