Sivu: 74 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 2791:sta
  1. #2191
    On vaan täysin mahdotonta verrata jos ei jossain penkissä ajeta niitä moottoreita. Riviin kaikki uudesta asti rataa kiertäneet 22tkm ajetut koneet
    www.trackpunkracing.com
  2. #2192
    Mitä eroa on mx:llä ja super 1400e:llä?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  3. #2193
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Mitä eroa on mx:llä ja super 1400e:llä?
    Google?
    <p>2002-2014</p>
  4. #2194
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Mitä eroa on mx:llä ja super 1400e:llä?
    Mx:ssä suurempi viskositeetti-indexi, kestää paremmin kulutusta. Luvut löytyy ko. öljyjen tuotetiedoista, eli bingaa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  5. #2195
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Google?
    Alkaa näköjään bemumiehiä harmittamaan kun välillä leviää perä jä välillä kytkin.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  6. #2196
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin kuinka tää nyt meni, voiko litran Super 1400 10W-30 Delvakkia sekoittaa kolmeen litraan Super 1400 15W-40 Delvakkiin?

    Viskositeettihan tuossa menee kuumassa päässä ehkä karvan (suositusta 40) alemmas, mutta mun suitsassa on öljynjäähdytin, että ei se nyt pitäis huimiin kuumuuksiin päästä ennenku flekti alkaa pörrään?

    Ei vaan löydy 15W-40 1400 Delvakkia litran pulloa. Sais pönikän pohjat käyttöön.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #2197
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Alkaa näköjään bemumiehiä harmittamaan kun välillä leviää perä jä välillä kytkin.
    Ai. Niinkö tekee?
    <p>2002-2014</p>
  8. #2198
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Alkaa näköjään bemumiehiä harmittamaan kun välillä leviää perä jä välillä kytkin.
    Ei leviä perä,kun on ketjuvetoinen Bemari
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  9. #2199
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Alkaa näköjään bemumiehiä harmittamaan kun välillä leviää perä jä välillä kytkin.
    Eikös delvac korjaa net?
    Supermoto
  10. #2200
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Niin kuinka tää nyt meni, voiko litran Super 1400 10W-30 Delvakkia sekoittaa kolmeen litraan Super 1400 15W-40 Delvakkiin?

    Viskositeettihan tuossa menee kuumassa päässä ehkä karvan (suositusta 40) alemmas, mutta mun suitsassa on öljynjäähdytin, että ei se nyt pitäis huimiin kuumuuksiin päästä ennenku flekti alkaa pörrään?

    Ei vaan löydy 15W-40 1400 Delvakkia litran pulloa. Sais pönikän pohjat käyttöön.

    Miksei vois?
  11. #2201
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nii
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #2202
    [QUOTE=K-Päkä;6246692]MX 15W-40, tolla porukka ajelee. Toinen vaihtoehto jolla myös itse ajelen, Nesteen Turbo LXE 15W-40 (mineraali) & samat alku löpinät ja 10W-40 (synteettinen). Noissa on samanmoiset laatuluokitukset kuin Delvacissa, ainut ero taitaa oikeestaan olla et toi Nesteen öljy on kirkkaampaa väriltään. [QUOTE]

    Joo, voin (taas) suositella tätä Turbo-LeXaa 15w-40. Just viikonloppuna täytin tonkat kaverin tynnyristä ja hintahan oli "tosi sopiva".
    Tuota rasvaa saa kotipihaan hintaan 3e/L. Toimitus tynnyrissä -> kimppatallille, nääs esimerkiksi.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  13. #2203
    Selkeästi homma jäi vielä epäselväksi valitettavasti. Ehkä saman luokituksen paremmissa öljyissä on "ihmeaineita" lisätty. No seuraavaan postaukseen laitan sitten liitteeksi vaikka racedacin dataa kierroslukujen keskiarvosta, kilometreistä jne jos jaksan
    www.trackpunkracing.com
  14. #2204
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Mun avautuminen ei ollut kohdistettu erityisesti kenellekkään, eikä puolesta/vastaan D:tä kohtaan. Lähinnä välikommentti siihen että jos haluaa vertailla ominaisuuksia niin olisi hyvä olla joku mihin vertailla, kuten samanlaisessa käytössä ollut saman verran ajettu moottori/vaihteisto/kytkin. Näissä yksittäisissä otoksissa tulee aina mieleen missä kunnossa palikat olisi jos öljynä oltaisiin käytetty jotain muuta, jos ei ole mihin verrata niin on aika paha mennä sanomaan onko hyvä vai huono juttu.
    Sitä odotellessa. 22tkm pelkkää rataa, Ilmottautukaa niin saadaan vertailla.
    www.trackpunkracing.com
  15. #2205
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Sitä odotellessa. 22tkm pelkkää rataa, Ilmottautukaa niin saadaan vertailla.
    Millä vaihtoväleiillä, ei kait kukaan vedä rataa ohjearvoilla.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  16. #2206
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Millä vaihtoväleiillä, ei kait kukaan vedä rataa ohjearvoilla.
    Mulla on ollu 6-8 ratapäivää. Siinä reilun tonnin, tonni viissataa kilometriä per vaihto. Öljyinä teboilin vastaavat. Mopoina K3 gixxeri ja 10r Kawa
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  17. #2207
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollu 6-8 ratapäivää. Siinä reilun tonnin, tonni viissataa kilometriä per vaihto. Öljyinä teboilin vastaavat. Mopoina K3 gixxeri ja 10r Kawa
    Ite kyllä tiputtasin sinuna tuota vaihtoväliä. Tollanen 500km on aika passeli vaihtoväli radalla. Käytännössä siis 2-5 päivää kelistä ja siten ajomäärästä riippuen.
    Superbike #7
  18. #2208
    Oletteko muuten suodattimen vaihtaneet joka kerta kun vaihdatte ratakäytössä tiheämpään öljyjä?

    Itse pääosin joka kerta orggis suodattimen laittanu. Loppukesästä harvensin vaihtovälin joka toiseen öljynvaihtoon.
    www.trackpunkracing.com
  19. #2209
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Oletteko muuten suodattimen vaihtaneet joka kerta kun vaihdatte ratakäytössä tiheämpään öljyjä?

    Itse pääosin joka kerta orggis suodattimen laittanu. Loppukesästä harvensin vaihtovälin joka toiseen öljynvaihtoon.
    Yleensä tuo on tullut vaihdettua. Pari kertaa tosin käynyt niin, että suodatinta ei olekaan ollut jemmassa, joten on menty samalla suotimella parit öljyt. Viisaammat on kertoneet, että suodatin kannattaisi öljynvaihdon yhteydessä purkaa atomeiksi, jolloin näkee alkavan moottorivaurion jo hyvissä ajoin.
    Superbike #7
  20. #2210
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.

    Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.
    Vähän samaan suuntaan kallistuisin, viime kesänä (2013) vaihdoin keväästä Delvac 1300 15w-40 öljyt (suzuki gsx1100) pyörääni. Kytkin toimi, ehkä hiukan jämäkämmin, eikä luistanut kaksipäälläkään kuumana mutta vaihdelaatikko muuttui huonoksi (välivapaita, pykälät putoilivat pois päältä, eikä 1-2 välin vapaata tahtonut löytyä kuumalla koneella ajettaessa). Ilma/öljyjäähdytteisessä katetussa pyörässä kun tuo lämpötila jopa suomen kesässä tahtoo kohota korkeaksi ja silloin tuo öljy lakkaa toimimasta parhalla mahdollisella tavalla.

    Yamaha xjr1200 (ilma/öljykone myös) reagoi korkeisiin lämpötiloihin hiukan samoin, sitä myös kului kohtalaisesti ajossa, joten öljyä piti lisätä öljynvaihtojen välissä. Aikaisemmilla öljyillä pyörä ei ole kuluttanut öljyjä (30tkm ajettu kone).
  21. #2211
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa gsx1100 kirjoitti Katso viesti
    1-2 välin vapaata tahtonut löytyä kuumalla koneella ajettaessa).
    Tuo johtuu kytkimen raahaamisesta, eli kytkin ei irroita kokonaan kunnolla. Mulla teki suzuki tuota kanssa kuumalla koneella ja se parantui vasta kun vaihdoin kytkinlevyt, mitkä oli täysin sököt (kitkapaloja oli irtoillut yms). Se että vaihde tippuu pois kuulostaa lähinnä kuluneilta/pyöristyneiltä rattaiden tapeilta/koloilta (mitä ne nyt suomeksi on). Vaikea keksiä miten öljyllä olisi tuohon muuta kuin liukastava vaikutus ja sitä kautta pykälä irtoaisi?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #2212
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Se että vaihde tippuu pois kuulostaa lähinnä kuluneilta/pyöristyneiltä rattaiden tapeilta/koloilta (mitä ne nyt suomeksi on). Vaikea keksiä miten öljyllä olisi tuohon muuta kuin liukastava vaikutus ja sitä kautta pykälä irtoaisi?
    Joo ja eikös Suzukin vaihteistossa ole tota vikaa ollut, että rattaiden tapit ja kolot kuluu pyöreiksi.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  23. #2213
    Lainaus:
    ([QUOTE=shyhander;6255804]Tuo johtuu kytkimen raahaamisesta, eli kytkin ei irroita kokonaan kunnolla. Mulla teki suzuki tuota kanssa kuumalla koneella ja se parantui vasta kun vaihdoin kytkinlevyt, mitkä oli täysin sököt (kitkapaloja oli irtoillut yms). )

    Vastaus:

    No eipä lietsota paniikkia, tuota on esiintynyt aikaisemminkin mm. Shel Helix ja Nesteen öljyissä kun pata on kesäkuumana.
    Vaihto paremmin kuumuutta kestävään öljymerkkiin on silloin auttanut ja taas on menty kymmeniä kesiä ongelmitta ;=)

    Nestejäähdytteisissä koneissa saattaa toimia paremmin, niissä lämpötilavaihtelu moottorissa on pienempi.



    Kiitos kuitenkin tiedoista ;=)
    Viimeksi muokannut: gsx1100; 12.01.2014 klo 07:34. Syy: kirjoitus virhe
  24. #2214
    Mitäs mieltä, soveltuisiko tuo mx 15w40 hyvin karstasen koneen puhdistukseen? Ilmeisesti kuitenkin enemmän peseviä ominaisuuksia ko. öljyllä mitä perus mp-öljyillä on. Tuntuu vaan tuo 12r:n kone niin karstainen olevan, ettei 3-4tkm vaihtovälillä sitä saa puhdistumaan tai menisi ikuisuus. Eikä kehtaa mitään motulia 500km vaihtovälillä syötellä sinne, puhdistus tarkoituksessa.

    Vanhaan paljon ajettuun turboautoon(jossa nostajat karstaantuu herkästi) ajattelin kokeilla, niin jos ison kanisterin ostaa niin riittäisi mopoonkin hyvin. Tyyliin pari vaihtoa 2-3h käyntiajalla ja uudella suodattimella, luulisi enimmät moskat lähtevän. Forteja ym. tököttejä ei uskalla laittaa, sen verran suuri riski moottoririkkoon. Delvacilla harva on käsittääkseni öljykanavia saanut tukkoon vanhemmassakaan koneessa? Mulla 50tkm ajettu todella paksulla käynyt 12r, joten ehkä uskallan siihen laittaa.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  25. #2215
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Mitäs mieltä, soveltuisiko tuo mx 15w40 hyvin karstasen koneen puhdistukseen? Ilmeisesti kuitenkin enemmän peseviä ominaisuuksia ko. öljyllä mitä perus mp-öljyillä on. Tuntuu vaan tuo 12r:n kone niin karstainen olevan, ettei 3-4tkm vaihtovälillä sitä saa puhdistumaan tai menisi ikuisuus. Eikä kehtaa mitään motulia 500km vaihtovälillä syötellä sinne, puhdistus tarkoituksessa.

    Vanhaan paljon ajettuun turboautoon(jossa nostajat karstaantuu herkästi) ajattelin kokeilla, niin jos ison kanisterin ostaa niin riittäisi mopoonkin hyvin. Tyyliin pari vaihtoa 2-3h käyntiajalla ja uudella suodattimella, luulisi enimmät moskat lähtevän. Forteja ym. tököttejä ei uskalla laittaa, sen verran suuri riski moottoririkkoon. Delvacilla harva on käsittääkseni öljykanavia saanut tukkoon vanhemmassakaan koneessa? Mulla 50tkm ajettu todella paksulla käynyt 12r, joten ehkä uskallan siihen laittaa.
    Kaikki nykyöljyt ovat peseviä, joten ihan millä vaan öljyllä pitäisi tuon pesun onnistua.
    <p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
  26. #2216
    Kyllä, mutta eikö noi lähtökohtasesti diesel-moottoreihin tarkotetut ölpät kuten Delvac ole voimakkaammin peseviä? No näkeehän sen kyllä viimestään kun testaa, miten nopeasti muuttaa väriään.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  27. #2217
    Tuli delvacit eilen laitettua 12r ja zzr1100 kawaan.Meinasin viedä vanhat öljyt jotka myös delvacia jäteöljyn keräykseen mutta kaveri halusi ne omaan autoonsa vaihtaa kun vaan vajaa 5 tuhatta olin niillä öljyillä kerennyt ajaa per motukka
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  28. #2218
    Osaisko kukaan kertoa, sopiiko Delvac n. 60tkm ajettuun Seven Fiftyyn, ja mikä noista ketjussa mainituista öljytyypeistä olisi sopivin? Nykyisellä Motulilla (5100 10W40) tuppaa 1-2 ja 2-3 -vaihdot karahtelemaan lämpimänä reippaammissa kiihdytyksissä. Hiukan samatapaista vaivaa oli muuten Hondan GN4-öljylläkin.
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  29. #2219
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Näissä on käytetty Super 1400 15w-40 ja MX 15w-40.

    Rusauksiin toi öljy vaikuttaa mun ymmärtääkseni vaan kytkimen toiminnan kautta ja sikäli ehdottaisin ennemmin kytkimen huoltoa. Myös liian hidas autotyyppinen vaihtaminen ja liiallinen kytkimen käyttö rutisuttaa. Nopeesti kytkintä siihen puoleenväliin missä kytkin jo irroittaa + kaasua hetkeksi pois ja nopeesti pykälä sisään ja kytkin ylös. Fiilistellen on tietty kiva kanssa ajella hitaasti vaihtaen, mutta kierroskoneessa jossa nopeesti kiekat laskee, tulee helposti nopeuseroa vaihdelaatikkoon mikä sitten rusahtaa kun kierrokset mätsää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #2220
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Näissä on käytetty Super 1400 15w-40 ja MX 15w-40.

    Rusauksiin toi öljy vaikuttaa mun ymmärtääkseni vaan kytkimen toiminnan kautta ja sikäli ehdottaisin ennemmin kytkimen huoltoa. Myös liian hidas autotyyppinen vaihtaminen ja liiallinen kytkimen käyttö rutisuttaa. Nopeesti kytkintä siihen puoleenväliin missä kytkin jo irroittaa + kaasua hetkeksi pois ja nopeesti pykälä sisään ja kytkin ylös. Fiilistellen on tietty kiva kanssa ajella hitaasti vaihtaen, mutta kierroskoneessa jossa nopeesti kiekat laskee, tulee helposti nopeuseroa vaihdelaatikkoon mikä sitten rusahtaa kun kierrokset mätsää.
    Itselläni huomaa selvästi eron laatikon toiminnassa eri öljyjen välillä.
Sivu: 74 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen