On vaan täysin mahdotonta verrata jos ei jossain penkissä ajeta niitä moottoreita. Riviin kaikki uudesta asti rataa kiertäneet 22tkm ajetut koneet
www.trackpunkracing.com
Mitä eroa on mx:llä ja super 1400e:llä?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Niin kuinka tää nyt meni, voiko litran Super 1400 10W-30 Delvakkia sekoittaa kolmeen litraan Super 1400 15W-40 Delvakkiin?
Viskositeettihan tuossa menee kuumassa päässä ehkä karvan (suositusta 40) alemmas, mutta mun suitsassa on öljynjäähdytin, että ei se nyt pitäis huimiin kuumuuksiin päästä ennenku flekti alkaa pörrään?
Ei vaan löydy 15W-40 1400 Delvakkia litran pulloa.Sais pönikän pohjat käyttöön.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
[QUOTE=K-Päkä;6246692]MX 15W-40, tolla porukka ajelee. Toinen vaihtoehto jolla myös itse ajelen, Nesteen Turbo LXE 15W-40 (mineraali) & samat alku löpinät ja 10W-40 (synteettinen). Noissa on samanmoiset laatuluokitukset kuin Delvacissa, ainut ero taitaa oikeestaan olla et toi Nesteen öljy on kirkkaampaa väriltään. [QUOTE]
Joo, voin (taas) suositella tätä Turbo-LeXaa 15w-40. Just viikonloppuna täytin tonkat kaverin tynnyristä ja hintahan oli "tosi sopiva".
Tuota rasvaa saa kotipihaan hintaan 3e/L. Toimitus tynnyrissä -> kimppatallille, nääs esimerkiksi.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Selkeästi homma jäi vielä epäselväksi valitettavasti. Ehkä saman luokituksen paremmissa öljyissä on "ihmeaineita" lisätty. No seuraavaan postaukseen laitan sitten liitteeksi vaikka racedacin dataa kierroslukujen keskiarvosta, kilometreistä jne jos jaksan
www.trackpunkracing.com
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Oletteko muuten suodattimen vaihtaneet joka kerta kun vaihdatte ratakäytössä tiheämpään öljyjä?
Itse pääosin joka kerta orggis suodattimen laittanu. Loppukesästä harvensin vaihtovälin joka toiseen öljynvaihtoon.
www.trackpunkracing.com
Yleensä tuo on tullut vaihdettua. Pari kertaa tosin käynyt niin, että suodatinta ei olekaan ollut jemmassa, joten on menty samalla suotimella parit öljyt. Viisaammat on kertoneet, että suodatin kannattaisi öljynvaihdon yhteydessä purkaa atomeiksi, jolloin näkee alkavan moottorivaurion jo hyvissä ajoin.
Superbike #7
Vähän samaan suuntaan kallistuisin, viime kesänä (2013) vaihdoin keväästä Delvac 1300 15w-40 öljyt (suzuki gsx1100) pyörääni. Kytkin toimi, ehkä hiukan jämäkämmin, eikä luistanut kaksipäälläkään kuumana mutta vaihdelaatikko muuttui huonoksi (välivapaita, pykälät putoilivat pois päältä, eikä 1-2 välin vapaata tahtonut löytyä kuumalla koneella ajettaessa). Ilma/öljyjäähdytteisessä katetussa pyörässä kun tuo lämpötila jopa suomen kesässä tahtoo kohota korkeaksi ja silloin tuo öljy lakkaa toimimasta parhalla mahdollisella tavalla.
Yamaha xjr1200 (ilma/öljykone myös) reagoi korkeisiin lämpötiloihin hiukan samoin, sitä myös kului kohtalaisesti ajossa, joten öljyä piti lisätä öljynvaihtojen välissä. Aikaisemmilla öljyillä pyörä ei ole kuluttanut öljyjä (30tkm ajettu kone).
Tuo johtuu kytkimen raahaamisesta, eli kytkin ei irroita kokonaan kunnolla. Mulla teki suzuki tuota kanssa kuumalla koneella ja se parantui vasta kun vaihdoin kytkinlevyt, mitkä oli täysin sököt (kitkapaloja oli irtoillut yms). Se että vaihde tippuu pois kuulostaa lähinnä kuluneilta/pyöristyneiltä rattaiden tapeilta/koloilta (mitä ne nyt suomeksi on). Vaikea keksiä miten öljyllä olisi tuohon muuta kuin liukastava vaikutus ja sitä kautta pykälä irtoaisi?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Lainaus:
([QUOTE=shyhander;6255804]Tuo johtuu kytkimen raahaamisesta, eli kytkin ei irroita kokonaan kunnolla. Mulla teki suzuki tuota kanssa kuumalla koneella ja se parantui vasta kun vaihdoin kytkinlevyt, mitkä oli täysin sököt (kitkapaloja oli irtoillut yms). )
Vastaus:
No eipä lietsota paniikkia, tuota on esiintynyt aikaisemminkin mm. Shel Helix ja Nesteen öljyissä kun pata on kesäkuumana.
Vaihto paremmin kuumuutta kestävään öljymerkkiin on silloin auttanut ja taas on menty kymmeniä kesiä ongelmitta ;=)
Nestejäähdytteisissä koneissa saattaa toimia paremmin, niissä lämpötilavaihtelu moottorissa on pienempi.
Kiitos kuitenkin tiedoista ;=)
Viimeksi muokannut: gsx1100; 12.01.2014 klo 07:34. Syy: kirjoitus virhe
Mitäs mieltä, soveltuisiko tuo mx 15w40 hyvin karstasen koneen puhdistukseen? Ilmeisesti kuitenkin enemmän peseviä ominaisuuksia ko. öljyllä mitä perus mp-öljyillä on. Tuntuu vaan tuo 12r:n kone niin karstainen olevan, ettei 3-4tkm vaihtovälillä sitä saa puhdistumaan tai menisi ikuisuus. Eikä kehtaa mitään motulia 500km vaihtovälillä syötellä sinne, puhdistus tarkoituksessa.
Vanhaan paljon ajettuun turboautoon(jossa nostajat karstaantuu herkästi) ajattelin kokeilla, niin jos ison kanisterin ostaa niin riittäisi mopoonkin hyvin. Tyyliin pari vaihtoa 2-3h käyntiajalla ja uudella suodattimella, luulisi enimmät moskat lähtevän. Forteja ym. tököttejä ei uskalla laittaa, sen verran suuri riski moottoririkkoon. Delvacilla harva on käsittääkseni öljykanavia saanut tukkoon vanhemmassakaan koneessa? Mulla 50tkm ajettu todella paksulla käynyt 12r, joten ehkä uskallan siihen laittaa.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Kyllä, mutta eikö noi lähtökohtasesti diesel-moottoreihin tarkotetut ölpät kuten Delvac ole voimakkaammin peseviä? No näkeehän sen kyllä viimestään kun testaa, miten nopeasti muuttaa väriään.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Tuli delvacit eilen laitettua 12r ja zzr1100 kawaan.Meinasin viedä vanhat öljyt jotka myös delvacia jäteöljyn keräykseen mutta kaveri halusi ne omaan autoonsa vaihtaa kun vaan vajaa 5 tuhatta olin niillä öljyillä kerennyt ajaa per motukka![]()
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Osaisko kukaan kertoa, sopiiko Delvac n. 60tkm ajettuun Seven Fiftyyn, ja mikä noista ketjussa mainituista öljytyypeistä olisi sopivin? Nykyisellä Motulilla (5100 10W40) tuppaa 1-2 ja 2-3 -vaihdot karahtelemaan lämpimänä reippaammissa kiihdytyksissä. Hiukan samatapaista vaivaa oli muuten Hondan GN4-öljylläkin.
Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
Näissä on käytetty Super 1400 15w-40 ja MX 15w-40.
Rusauksiin toi öljy vaikuttaa mun ymmärtääkseni vaan kytkimen toiminnan kautta ja sikäli ehdottaisin ennemmin kytkimen huoltoa. Myös liian hidas autotyyppinen vaihtaminen ja liiallinen kytkimen käyttö rutisuttaa. Nopeesti kytkintä siihen puoleenväliin missä kytkin jo irroittaa + kaasua hetkeksi pois ja nopeesti pykälä sisään ja kytkin ylös. Fiilistellen on tietty kiva kanssa ajella hitaasti vaihtaen, mutta kierroskoneessa jossa nopeesti kiekat laskee, tulee helposti nopeuseroa vaihdelaatikkoon mikä sitten rusahtaa kun kierrokset mätsää.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)