GSR 600 -06
Taka
Alkuperäinen BT014 4 tkm
Michelin Pilot Road2 7 tkm
Metzeler Z6 7 tkm
Etu
Alkuperäinen BT014 6 tkm
Michelin Pilot Road2 9 tkm
Metzeler Z6 9 tkm
Z 750 -10
Alkuperäinen taka Dunlop Qualifer 3 tkm
Michelin Pilot Road2 7tkm
Michelin Pilot Road3 7tkm
Alkuperäinen etu Dunlop Qualifer 5 tkm
Michelin Pilot Road2 8 tkm
Michelin Pilot Road3 8 tkm
R 1200 GS -09
Etu
Alkuperäinen Conti Trail Attack 12 tkm
Dunlop Trailmax TR 91 10 tkm
Taka
Alkuperäinen Conti Trail Attack 9 tkm
Dunlop Trailmax Tr 91 7 tkm
Huom !
Renkaat on uusittu kun pintaa jäljellä takana n. 2-2,5 mm
edessä 1.5-2 mm
Viimeksi muokannut: GSR600; 25.07.2013 klo 13:05.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Aprilia RSV1000R
Pirelli Angel ST taka 190/50 ~10000km
etu 120/70 ~11000km
Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
?
Aikamoiset kilsat.
KTM RC8 ja takrengas Supercorsa (ei SP) ei kestänyt yli 4000km. Näitä meni 2 settiä peräkkäin
Sport Smart kesti just ja just 5000km
Qualifier RR meni vaihtoon 3800km kohdalla kun puhkesi ruuviin. En tiedä kauanko ois kestänyt.
Ajan tosin pienemmillä paineilla. Tuntuu vaan omasta mielestä toimivan paremmin silloin.
Pikku kotarissa (Duke 690) Pilot Power takanen oli valmis 4800km kohdalla.
Sillä oli tosin sudittu vähän mutta ei poltettu hulluna.
Nyt Conti Attack SM alla noin 2000km ajettu ja hyvässä kunnossa vielä.
Ajotyyli on aika reipas =)
Vaihdan yleensä molemmat renkaat samalla vaikka etugummissa ois vielä elämää jäljellä.
Varsinkin jos merkki vaihtuu.
Ei varppina Supercorsa SP kestä 8000 km, mulla suli 3600 km kohdalla Aprilia RSV4:n alla. http://www.moottoripyora.org/kuvat/detail/814/4644
Aattelin ihaan samaa että käsite reippaudesta vissiin vaihtelee sillä ÄRRä Duken alla supercorsa suli 2700 kilometrissä. Tosin hemmetin hauskat kilometrit ne oli.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
1200 gessun alla. Metzeler Karoo 3 takanen ~2tkm ja vaihtoon. Vastaava etunen oli lähes uuden veroinen tuossa vaiheessa mutta tallin nurkkaan lensi sekin odottamaan jotain pidempää reissua..
:-)
michelin ensiasennus renkaat vuosimallia -04 ajettu n 8k, nyt alkaa tuntumaan huonoilta![]()
Lahjakortilla..
PilotRoad2 -kumit vaihdetaan aina isossa huollossa, eli 20 000 km välein, vaikka eivät vielä ihan vaihtopakko -kunnossaa olekaan.
Pyöränä XJ900 Diversion, paineet 2,5 ja 2,9.
Viimeksi muokannut: Kiertotiehuvitus; 07.08.2013 klo 21:17.
Bridgestone S20 hypergummi olis kestäny takana Alppiköröttelyä vajaan 3000. Ajoin sillä reilun 2000km ja olis menny vielä ehkä reilun 500 km mut oli kumikauppa hollilla Sloveniassa ja hinnat tosi kohdallaan niin vaihdatin alle molempiin päihin uudet Pirelli Anget GT:t. SP-touring rengas kuten sitä nimittävät, mutta helvetin hyvin urheilullisen tuntuinen eli hyvin kääntyy ja pitää ja on myös vakaa autobaananopeuksilla. Nyt sillä takana reilun 2000 km eikä ihmeemmin kulumaa vielä näy...
Lisään vielä: tuon S20:n kulumiseen vaikutti suuresti myös se että lämmintä oli 30-39 astetta joka päivä, korkeammallakin kun olimme niin 19-25 astetta....![]()
Mahdollisesti olen sitten leijunut pyörineni hiukan maanpinnan yläpuolella. Mulla taitaa nyt olla neljännet tai viidennet SP:t menossa. Yhdetkään niistä ei oo noin nopeesti kuluneet loppuun. Eikä itseasiassa mitkään muutkaan renkaat. Silti en ole koskaan ajanut rengasta keskeltä noin loppuun kun tuossa kuvassa.
Viimeksi muokannut: Medi; 07.08.2013 klo 13:32.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Ei ollut tarkoitus noin loppuun vetää, mutta sulivat Alastarolla aika nopeasti, runkohan noista oli kanssa rikkoutunut, eli aika löysät oli ajella kotiin viimeset 100 km... Ajoin noilla 5 ratapäivää, nyt uudet Sp:t alla ja niissä joutuu tekemään reklamaation kulumisen takia (juttua ehkä lisää jos jaksan laittaa).
Michelin Pilot Power 2ct kesti superduken takasena 4800km, kului keskeltä merkkeihin. Ajaessa ei ainakaan ole renkaan säästö ollut mielessä, eli mielestäni tosi hyvät kilometrit.
Nyt alla Sportsmartit molemmissa päissä. Etusella ajettu jo 2000km ja hyvin on pitänyt.
Super Duke -09
Honda cbr 929rr -01 -exä
Suzuki gt550 -74
Kuis te oikeen ajelette ku saatte renkaat loppumaan alle 5000km?
Toki pyörissäkin on eroja, joistain kuluu nopeemmin ku toisista.
Omalla vanhalla pyörällä ajelin noin 8000km vaihtamatta takarengasta ja myydessä pintaa oli niin että samanlaisella ajotyylillä kestää ainaki saman lisää. Etunen tosin meni vaihtoon alkukesästä, kun oli jo niin kovaa kuvia että hirvitti. Kaiken lisäksi oli keskeltä kulunu pykälille ja aiheutti melkosia tärinöitä stongaan.
Saas nähä miten nykyisen pyörän kanssa renkaat kestää. Kauheesti niissä ei ollu pintaa kun pyörän ostin mutta on sillä silti reilussa kuukaudessa reipas tonni tullu ajettua ja kerran käytyä radallakin. Eikä nuo renkaat ainakaan silmin nähden ole juuri kuluneet.
Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
En ole saanut mitään rengasmerkkiä, enkä millään pyörällä kestämään yli 8 tkm, ja ajotyyli on kumminkin aika rauhallista, semmoista pappamaista tourinkiajoa enimmäkseen ja just oikeilla paineilla. Kaikki renkaat jota olen käyttänyt on olleet jokakelin sport touring kumeja, rengasmyyjien suosituksia aina kyseessä oleviin pyöriin.
Murjaanien kuningas!
Edellinen Sportsmart 4000km sis. 1 ratapäivä. Vielä oli 2,5mm pintaa, mutta reissu edessä ni vaihdatin pois.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Diablo Strada -etunen on nyt tasan kymppitonnin ollut alla ja niin vaan se yht'äkkiä alkaa näyttää noin millin-puolentoistamillin kuvioa. Niin vaan syksy perkele.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
zzr 1100
Michelin Pilot Road taka: 180/55/17 10000 km
Mezeler Z6 etu: 120/70/17 12000 km
Kurvailtu, kaarreltu, kaahattu, keulittu ja jopa hieman poltettukkin. Toki ei aina rajoittimelle saakka.
R6 jammun alla 180 55 17 ja 120 70 17 pilot road 3 himpun yli 20 000km suurin osa matka-ajoa.
R6 ja bridgestonen battlax bt 016 pro 9000km
1000 gixxer ja bridgestonen 120 70 17 ja 190 50 17 battlax hypersport s20 7000km
1000 gixxer ja continental road attack 2 ajettu nyt n. 4000km ja eturengas kuin uusi ja takanen alkaa olla ehtoopuolella.
Suzuki Gsx-r 1000 09-
Ex Yamaha R6 06-
1200 Banditin alla kesti etusena Pirellin Diablo Rosso 2,5 paineilla aika lailla 12000km. Takana pyöri 10000km 180/55/17 Michelin Pilot Road, paineita 2.7. Ajotyyli hiljaa ja keskellä tietä. Nyt alla molemmissa päissä Metzelerin Z6.
VFR 1200 ensiasennus Bridge 020 n.8000km
Misukka PP2CT n.5000km
Misukka PP3 takanen n.5000km ajettu,alkaa olla kaput 0,5mm tappiin uusi tilattu, etunen menee vielä jonkun tuhatta
XX:llä pääsi aikoinaan PR2:silla 9-10000km;PP2Ct:llä 5-7000km
Bladessa ensiasennus Bridge 016 3500km ja täysin kaput molemmissapäissä olivat kyllä ajettavuudeltaan ihan v..un hyvät
PP2CT:llä n.5.6000km
Seuraavaksi kokeillaan jotain muuta vaihteeksi Vifferissä,ehkä jotain sport-tourinkia? vaikken niistä niin välitä
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>