Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 138:sta
  1. #31
    Michelin Pilot Road 3
    Suzuki GSX 1250 FA
    Eturinkula kesti aina vaan 24 tonnia ajoa paineella 2,9
    Takarinkula kesti aina vaan 12-14 tonnia paineella 2,9
    Ajelua yksin, kuormattuna, kaksi päällä, mutkapätkiä jne
    Viime kesänä meni muistaakseni 3 tai 4 eturinkulaa noilla kilsoilla
    Viime kesänä meni muistaakseni 5 takarinkulaa noilla kilsoilla
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  2. #32
    Pari kolme kymmenesosa baria lisää painetta molempiin, niin tulee muutama tuhat lisää. Eikä taida olla paljon vaikutusta turvallisuuteen eikä ajo-ominaisuuksiin. Suurin osa meistä ajaa kuitenkin suoraa tietä eikä paljon kaartele. Ratamiehet on erikseen, ne niiden paineiden kanssa pelaa.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  3. #33
    Streetfighterissä alkuperäiset (muistaakseni) Pirelli Corsa 3:t kesti etu/taka noin 10/6 tkm. Metzeler Interact M5 noin 12/8. Paineet 2,5 edessä ja takana. Nyt alla Rosso Corsat, suosituspaine 2,6.

    Paineet säädän kyllä ajotuntuman enkä keston optimoimiseksi. Jos haluaa säästää renkaita niin kannattaa ajaa autolla.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #34
    Michelin Pilot Power, 180/55 ZR17 tollanen on takana tällä hetkellä ja menee ens viikolla vaihtoon, noin 5000kilsan jälkeen.
    Etunen ollut nyt reilut 4500 eikä juuri eroa huomaa, loistavassa kunnossa edelleen.

    Hiukan "järkytyin" noista teidän takasten kilsoista, mutta ehkä pyörän malli ja siitä johtuva ajotyyli vaikuttaa kestoon... tai sit mulla on liian vähän painetta. Muistaakseni 2.4 on takana, ja ohjeen mukaan tarttis olla 2.2.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  5. #35
    v-max -10

    takarenkaat 3000-5000km
    eturenkaat 8-10tkm

    eli menossa kolmas eturengas ja seitsemäs takakumi, mittarissa 20tkm...

    merkkeinä bridgestone ja metzeler marathon, "touring"rengas joista huonoin 210/40 kesti 1800km ja oli liukas silti ja kamala ajaa terävän reunan takia
    vakiokoko 200/50 kestää paremmin ja on hyvä ajella
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #36
    Lainaa RvN23 kirjoitti Katso viesti
    Michelin Pilot Power, 180/55 ZR17 tollanen on takana tällä hetkellä ja menee ens viikolla vaihtoon, noin 5000kilsan jälkeen.
    Etunen ollut nyt reilut 4500 eikä juuri eroa huomaa, loistavassa kunnossa edelleen.

    Hiukan "järkytyin" noista teidän takasten kilsoista, mutta ehkä pyörän malli ja siitä johtuva ajotyyli vaikuttaa kestoon... tai sit mulla on liian vähän painetta. Muistaakseni 2.4 on takana, ja ohjeen mukaan tarttis olla 2.2.
    Oho... Itellä ohjekirja sanoo 2.9bar takan ja 2.5bar edessä
    Pitoa löytyy ja eipä oo hirveesti kumit kulunu. Pyöränä tosiaan ZX6R ja takana Pirelli Diablo ja edessä Misukan Pilot Power 3.
    Kawasaki Ninja ZX-6R 08
  7. #37
    TC 1600 cc Dyna, takarengas loppui 11tkm, eturengas 14tkm on hyvässä kunnossa ja jatkaa ihmeellistä eloaan. Eihän tossa muuta ole kuin vähän kovemmat paineet niin kestää pitkään. Metzeler me 880.
    - slipping and sliding since 1982 -
  8. #38
    Gen 1 Busa. Edellinen takanen Metzeler z8 kesti reilut 10 tkm ja loput pari milliä hävisi taivaan tuuliin. Nyt testissä Nankangin Roadiac, ostin kun halvalla sain Ajokokemusta 3 tkm verran ja tuntuu ihan helvetin hyvältä
    Katsotaan nyt miten kestää ja millainen on ajaa kuluneena.
  9. #39
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Paineet säädän kyllä ajotuntuman enkä keston optimoimiseksi. Jos haluaa säästää renkaita niin kannattaa ajaa autolla.
    Ainakaan itse en edes huomaa ajossa onko katurenkaassa 2,5 vai reilu 3 bar painetta. Tästä johtuen on fiksumpi käyttää vähän reilumpaa painetta, koska pitoa ainakin sporttikumeissa on riittävästi katukurvailuun ja tuntuma noissa on aina vähän epämääräinen varsinkin luiston suhteen. Radalla sitten katukumillakin kannattaa vähän tiputtaa paineita kun pääsee ajamaan sen verran mutkia, että kumi vähän lämpeneekin.
    Superbike #7
  10. #40
    Itellä on yhessä säksättimessä etukumi Dunlop D404 muistaakseni, miljonäärimalli, on sillä ajettu ainakin 40000 km, kun sen olen itse ajanut, eikä se uusi ollut ostettaessakaan. Vielähän tuossa näytti olevan kulutuspintaa. Takasella menee kevyesti 15 000 km. Hyvinhän noilla on pärjännyt, niin autobaanan kaatosateessa kuin kotimaan asvaltilla, ainakin tähän asti. Siellä on seassa pyöritty, muun liikenteen mukana. Paineissa komppaan edellistä puhujaa, minä en ainakaan huomaa mitään eroja, tavallisessa katuajossa, voihan sitä olla jo niin vanha ettei enää tajua asioista mitään.
    -H
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  11. #41
    Mulla on Pirellin Diablo 120/70 edessä ja on 10 tkm kestänyt, nyt menee kyllä vaihtoon. Alkaa olla aika loppu. Takana Diablo 190/50 kesti sen 5-5,5 tkm ja oli sen jälkeen kankailla.
    Nyt takana pyörii Misukan PP2ct, ollut jo 5 tkm alla ja mene varmaan vielä saman verran (toivotaan). Eteen tilasin tilasin nyt PP2ct:n.
  12. #42
    VFR 1200 Misukan Pilot Power n.5000km etu sekä taka arvosana 9.Enpä paljoa enempää odottanutkaan näin raskaassa laitteessa kestävän,pääasia että toimii. Nyt on alla Power 3:set ja aikas hyvän tuntuiset.Paineilla ja jousituksen säädölllä yhteisvaikutuksena jos ovat pielessä saa rinkulat kuin rinkulat saletisti liukkaiksi ja kulumaan epätasaisesti.En oo muuta keinoo keksiny ku kokeilla mitkä säädöt toimii kun vaihtaa erilaiset rinkulat ku mitä edelliset on ollu
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  13. #43
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti
    Michelin Pilot Road 3:set kesti K1300S:n alla 17tkm, rengaspaineet oli edessä 2.5 ja takana 3 bar. Pari-kolme kertaa noilla tuli käytyä radalla, muuten ihan normaalia mutkatiekurvailua rauhallisella ajotyylillä.

    Ihan törkeen hyvä rengas kyllä toi PR3, pitää ja kestää hyvin, joten ihan samanlaiset tuli hommattua uudetkin.
    Näin tuli tehtyä.

    Edelliset meni vaihtoon reilut 15 donaa tourinkia nielleenä.... ihan siitä syystä, että
    ei enää kehdannut lähteä 6-7 donan kesäkiertueelle moisilla.

    17-18 haarukkaan noilla vanhoilla olisi varmaan körötellyt ihan kevyesti.

    Mikä sitten mahtaa olla kikka sen.... no se että välillä kallistelee pikkasen ;0)).
    Tourinkiajoissa taas reilut paineet ovat ihan A & O.
    Eli takana 3.0-3.2 ja edessä 2.9-3.0 kuormasta riippuen.

    Em. siis 1400 GSX:n alla ja takajarrun käyttö tekniikalla.....
    Paina kerran ennen juhannusta... ja toisen kerran ennen joulua.... ettei jumiudu ;0)).

    Jos säädöt on mallia "tymäkkä moottorijarru", ja ajelee "sopivalla" pykälällä, saa mennä aika helvetillistä
    haipakkaa yleisillä laduilla että takajarrulle on ihan tarpeellista käyttöä
    paniikkijuttuja lukuunottamatta.

    Ratahommiin tietty joutuu noita paineita hieman miettimään toiselta pohjalta, mutta normissa
    katuköröttelyssä taitaa suurin osa ajella turhan pienillä paineilla.....
    Ainakin mitä tulee erilaiseen hyöty/haitta puntarointiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #44
    6309 km Bridgestone BT015. Mahtava pito.
    6654 km DUNLOP SPMAX QUALIFIER. Hengenvaarallinen ja arvaamaton kumi.
    5040 km Pirelli Diablo Corsa III
    3679 km Pirelli Diablo Corsa
    4340 km Pirelli Diablo Corsa
    4683 km Pirelli Diablo Corsa
    5785 km Pirelli Diablo Rosso. Takanen vähän tahto välillä liirrellä.
    4372 km Pirelli Diablo Rosso Corsa
    4677 km Pirelli Diablo Rosso II
    1192 km Pirelli Diablo Rosso II Pelkkä takakumi (Takakumi puhki)

    Etu- ja takakumi vaihdettu aina yhtä aikaa. Ohjekirjan paineet. Katuajoa. -08 Blade.
    Etukumissa ollut pintaa n. 25%, kun takakumi ollut loppu.

    Pirellit olleet hyviä ja erittäin hyviä kumeja.

    Muutaman kerran tullut väännettyä rengasta vanteelle.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  15. #45
    Honda CB1000R -12

    Ajelu on 95 prosenttisesti perus mutkapätkäkurvailua ja yksin ilman kuormaa

    Eturengas 120/70-17 (2,5 bar)
    Bridgestone BT015 13073 km
    Bridgestone BT023 12420 km
    Bridgestone BT023

    Takarengas 180/55-17 (2,9 bar)
    Bridgestone BT015 6330 km
    Bridgestone BT023 8202 km
    Bridgestone BT023 6696 km
    Bridgestone BT023 5034 km (sisältäen n. 90 kierrosta Alastarolla)
    Bridgestone BT023 7016 km
    Viimeksi muokannut: tete73; 23.07.2013 klo 00:46.
    KTM 1290 Super Duke R '14
  16. #46
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Michelin Pilot Road 3
    Suzuki GSX 1250 FA
    Eturinkula kesti aina vaan 24 tonnia ajoa paineella 2,9
    Takarinkula kesti aina vaan 12-14 tonnia paineella 2,9
    Ajelua yksin, kuormattuna, kaksi päällä, mutkapätkiä jne
    Viime kesänä meni muistaakseni 3 tai 4 eturinkulaa noilla kilsoilla
    Viime kesänä meni muistaakseni 5 takarinkulaa noilla kilsoilla
    Huh mitä ajokilometrejä!
    Kaudessa tuo tekee min 72.000km tai max 92.000km.
  17. #47
    BMW K1600GT ja Z8:t kesti vajaan 5 tkm reiluilla 3 barin matkapaineilla. Tässä about 3 tkm jälkeen:

    Dixi et animam levavi
  18. #48
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Huh mitä ajokilometrejä!
    Kaudessa tuo tekee min 72.000km tai max 92.000km.
    Kyllä niitä kummasti vaan kerääntyy, keskiviikkona hain uuden PR3:n eteen ja silläkin on rullattu jo yli pari tonnia, tänään tuli päiväreissulla 686 kilsaa ja emäntä halusi vielä lähteä ajelemaan töistä tultuaan ja siihen tuli sitten reilu satanen päälle vielä.
    Tiistaina ensi viikolla vaihtuu takarinkula taas uuteen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  19. #49
    VFR-92:ssa Misukan PR2:set meni vaihtoon hippasen vajaassa 16tkm:ssä. Pintaa olisi vielä ollut mutta oli kulunut sillain kupruille. Paineita pidin kolmen huitteissa. Nyt alla PR3et, ja arvosana 9.
  20. #50
    Laitoin FZ6:een etu- ja takapäähän Pirelli Angel GT-rinkulat. Nyt niillä on ajettu reilu 4 tkm. Todella pientä kulumista on vasta havaittavissa, joten tuntuu että tulevat olemaat kokolailla sitkeät renkaat. Parikymppiä menee varmaan heittämällä.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  21. #51
    ZZR 1400 ja PR2:t kesti reilut 16 tkm. Hyvät renkaat ja samanlaiset tuli ostettua uudestaan.
  22. #52
    zzr 1100 metukan z6 roadtec paineet 2.9/2.9 kesto 8000 km. takanakki aivan loppu, etunakki siinä kunnossa, että kannatti vaihtaa samalla. niinkuin aina uusilla palloilla ajo-ominaisuudet paranivat huimasti

    tätä edellinen setti sama, samoilla paineilla, ja saman verran kesti.
    erinomainen rengas kys. pyörään.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  23. #53
    Blackärilla menossa 3. sarja pr2 rengasta. Eka sarjalla ajoin 25 tkm, toisella 20 tkm ja nyt kolmassarja alla.
    Paineet 0,2 bar yli suosituksen
  24. #54
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Jampissa oli pirellin dragon ensiasennusklemmi 2,3-2,5 bar 2700km ajettu, siinä kunnossa oli sitten jo että en piikkien jälkeen enää viittinny vääntää alle.
    Nyt on BT23 paineet samat, nyt rupiaa merkkejä hipomaan ja ajettu ~5500km
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  25. #55
    Triumph Sprint ST 1050
    Mezeler Z6 roadtec kesti 17000km.
    Vaihtoon mennessä etunen huono ja takanen loppu. 2päällä laukkujen kanssa tuli ajettua yksi ~3000km reissu ja joitain satunnaisia päiväajeluita (ehkä ~1000km). Muuten ajo ollut pääasiassa siistiä yksinajelua.

    Nyt alla on pyörinyt Michelin Pilot Road 3 n. 1000km
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  26. #56
    Zzr 1400 mopo ja edessä conti roadatac 12000. takana dunlop sportmax 200 ja 4000 km.
    zzr 1400
  27. #57
    Lainaa 270 kirjoitti Katso viesti
    Blackärilla menossa 3. sarja pr2 rengasta. Eka sarjalla ajoin 25 tkm, toisella 20 tkm ja nyt kolmassarja alla.
    Paineet 0,2 bar yli suosituksen
    Huimia lukuja, tuossa ylempänä zetorillakin vedetty pitkät siivut. Saapi nähdä miten eroaa kolmosista, kun kohta alle vaihtuu. Tällä kolmossetillä pääsee abaut 12 tkm.
    <p>.</p>
  28. #58
    Kaikista pärristä tähän ala mitään muistelemaan mutta tolla LT:llä o vakio se että:

    - Etusella menee 40.000km (vaikka en takajarrua juuri edes käytä..)
    - Takusella menee 20.000km....

    Molemmissa reilusti ylitte "Normin", eli etusessa min 3.0 (jopa 3.5) ja takusessa, min 3.3 (jopa 3.6).
    Ja molemmat tiätysti se ainoa oikia kumi tuohon elikkä Marathon 880 ja mieluusti Germany-paistettu, Brasilian paisto ei aivan ole niin kestävä.....ainakin miun havaintojen mukaan...
  29. #59
    Wanhalla K8 GSX-R 1000 kesti renkut 4-6tkm. Käytin siinä Michelin Pilot Power 2CT ja Bridgestone BT016 Pro-renkkuja. Nykyisessä Firebladessa on vielä ensiasennus Dunlopit alla ja kilomeeetrejä on tullut 4500. Takarenkku on jo merkkiin asti ajettu ja etunenkin aika valmis. Bridgestonet odottavat jo tallissa alle laittoa. Ne ovat osoittautuneet hyviksi...
    Viimeksi muokannut: Henry67; 22.07.2013 klo 20:23.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  30.  
  31. #60
    Päivitelläänpäs, eli:

    Taka Metzeler Sportec M3 190/50 17'' 3,1 bar:in paineilla kesti noin 4500 km ja samaan aikaan vaihdetussa m3 etusessa vielä 3 milliä pintaa.

    Nyt meni testiin Michelininin Pilot Power 2ct samankokosena ja samoilla paineilla. Jospa tuolla loppukesän pääsis.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen