Michelin Pilot Road 3
Suzuki GSX 1250 FA
Eturinkula kesti aina vaan 24 tonnia ajoa paineella 2,9
Takarinkula kesti aina vaan 12-14 tonnia paineella 2,9
Ajelua yksin, kuormattuna, kaksi päällä, mutkapätkiä jne
Viime kesänä meni muistaakseni 3 tai 4 eturinkulaa noilla kilsoilla
Viime kesänä meni muistaakseni 5 takarinkulaa noilla kilsoilla
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Pari kolme kymmenesosa baria lisää painetta molempiin, niin tulee muutama tuhat lisää. Eikä taida olla paljon vaikutusta turvallisuuteen eikä ajo-ominaisuuksiin. Suurin osa meistä ajaa kuitenkin suoraa tietä eikä paljon kaartele. Ratamiehet on erikseen, ne niiden paineiden kanssa pelaa.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Streetfighterissä alkuperäiset (muistaakseni) Pirelli Corsa 3:t kesti etu/taka noin 10/6 tkm. Metzeler Interact M5 noin 12/8. Paineet 2,5 edessä ja takana. Nyt alla Rosso Corsat, suosituspaine 2,6.
Paineet säädän kyllä ajotuntuman enkä keston optimoimiseksi. Jos haluaa säästää renkaita niin kannattaa ajaa autolla.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Michelin Pilot Power, 180/55 ZR17 tollanen on takana tällä hetkellä ja menee ens viikolla vaihtoon, noin 5000kilsan jälkeen.![]()
Etunen ollut nyt reilut 4500 eikä juuri eroa huomaa, loistavassa kunnossa edelleen.
Hiukan "järkytyin" noista teidän takasten kilsoista, mutta ehkä pyörän malli ja siitä johtuva ajotyyli vaikuttaa kestoon... tai sit mulla on liian vähän painetta. Muistaakseni 2.4 on takana, ja ohjeen mukaan tarttis olla 2.2.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
v-max -10
takarenkaat 3000-5000km
eturenkaat 8-10tkm
eli menossa kolmas eturengas ja seitsemäs takakumi, mittarissa 20tkm...
merkkeinä bridgestone ja metzeler marathon, "touring"rengas joista huonoin 210/40 kesti 1800km ja oli liukas silti ja kamala ajaa terävän reunan takia
vakiokoko 200/50 kestää paremmin ja on hyvä ajella
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
TC 1600 cc Dyna, takarengas loppui 11tkm, eturengas 14tkm on hyvässä kunnossa ja jatkaa ihmeellistä eloaan. Eihän tossa muuta ole kuin vähän kovemmat paineet niin kestää pitkään. Metzeler me 880.
- slipping and sliding since 1982 -
Gen 1 Busa. Edellinen takanen Metzeler z8 kesti reilut 10 tkm ja loput pari milliä hävisi taivaan tuuliin. Nyt testissä Nankangin Roadiac, ostin kun halvalla sainAjokokemusta 3 tkm verran ja tuntuu ihan helvetin hyvältä
Katsotaan nyt miten kestää ja millainen on ajaa kuluneena.
Ainakaan itse en edes huomaa ajossa onko katurenkaassa 2,5 vai reilu 3 bar painetta. Tästä johtuen on fiksumpi käyttää vähän reilumpaa painetta, koska pitoa ainakin sporttikumeissa on riittävästi katukurvailuun ja tuntuma noissa on aina vähän epämääräinen varsinkin luiston suhteen. Radalla sitten katukumillakin kannattaa vähän tiputtaa paineita kun pääsee ajamaan sen verran mutkia, että kumi vähän lämpeneekin.
Superbike #7
Itellä on yhessä säksättimessä etukumi Dunlop D404 muistaakseni, miljonäärimalli, on sillä ajettu ainakin 40000 km, kun sen olen itse ajanut, eikä se uusi ollut ostettaessakaan. Vielähän tuossa näytti olevan kulutuspintaa. Takasella menee kevyesti 15 000 km. Hyvinhän noilla on pärjännyt, niin autobaanan kaatosateessa kuin kotimaan asvaltilla, ainakin tähän asti. Siellä on seassa pyöritty, muun liikenteen mukana. Paineissa komppaan edellistä puhujaa, minä en ainakaan huomaa mitään eroja, tavallisessa katuajossa, voihan sitä olla jo niin vanha ettei enää tajua asioista mitään.
-H
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Mulla on Pirellin Diablo 120/70 edessä ja on 10 tkm kestänyt, nyt menee kyllä vaihtoon. Alkaa olla aika loppu. Takana Diablo 190/50 kesti sen 5-5,5 tkm ja oli sen jälkeen kankailla.
Nyt takana pyörii Misukan PP2ct, ollut jo 5 tkm alla ja mene varmaan vielä saman verran (toivotaan). Eteen tilasin tilasin nyt PP2ct:n.
VFR 1200 Misukan Pilot Power n.5000km etu sekä taka arvosana 9.Enpä paljoa enempää odottanutkaan näin raskaassa laitteessa kestävän,pääasia että toimii. Nyt on alla Power 3:set ja aikas hyvän tuntuiset.Paineilla ja jousituksen säädölllä yhteisvaikutuksena jos ovat pielessä saa rinkulat kuin rinkulat saletisti liukkaiksi ja kulumaan epätasaisesti.En oo muuta keinoo keksiny ku kokeilla mitkä säädöt toimii kun vaihtaa erilaiset rinkulat ku mitä edelliset on ollu![]()
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Näin tuli tehtyä.
Edelliset meni vaihtoon reilut 15 donaa tourinkia nielleenä.... ihan siitä syystä, että
ei enää kehdannut lähteä 6-7 donan kesäkiertueelle moisilla.
17-18 haarukkaan noilla vanhoilla olisi varmaan körötellyt ihan kevyesti.
Mikä sitten mahtaa olla kikka sen.... no se että välillä kallistelee pikkasen ;0)).
Tourinkiajoissa taas reilut paineet ovat ihan A & O.
Eli takana 3.0-3.2 ja edessä 2.9-3.0 kuormasta riippuen.
Em. siis 1400 GSX:n alla ja takajarrun käyttö tekniikalla.....
Paina kerran ennen juhannusta... ja toisen kerran ennen joulua.... ettei jumiudu ;0)).
Jos säädöt on mallia "tymäkkä moottorijarru", ja ajelee "sopivalla" pykälällä, saa mennä aika helvetillistä
haipakkaa yleisillä laduilla että takajarrulle on ihan tarpeellista käyttöä
paniikkijuttuja lukuunottamatta.
Ratahommiin tietty joutuu noita paineita hieman miettimään toiselta pohjalta, mutta normissa
katuköröttelyssä taitaa suurin osa ajella turhan pienillä paineilla.....
Ainakin mitä tulee erilaiseen hyöty/haitta puntarointiin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
6309 km Bridgestone BT015. Mahtava pito.
6654 km DUNLOP SPMAX QUALIFIER. Hengenvaarallinen ja arvaamaton kumi.
5040 km Pirelli Diablo Corsa III
3679 km Pirelli Diablo Corsa
4340 km Pirelli Diablo Corsa
4683 km Pirelli Diablo Corsa
5785 km Pirelli Diablo Rosso. Takanen vähän tahto välillä liirrellä.
4372 km Pirelli Diablo Rosso Corsa
4677 km Pirelli Diablo Rosso II
1192 km Pirelli Diablo Rosso II Pelkkä takakumi (Takakumi puhki)
Etu- ja takakumi vaihdettu aina yhtä aikaa. Ohjekirjan paineet. Katuajoa. -08 Blade.
Etukumissa ollut pintaa n. 25%, kun takakumi ollut loppu.
Pirellit olleet hyviä ja erittäin hyviä kumeja.
Muutaman kerran tullut väännettyä rengasta vanteelle.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Honda CB1000R -12
Ajelu on 95 prosenttisesti perus mutkapätkäkurvailua ja yksin ilman kuormaa
Eturengas 120/70-17 (2,5 bar)
Bridgestone BT015 13073 km
Bridgestone BT023 12420 km
Bridgestone BT023
Takarengas 180/55-17 (2,9 bar)
Bridgestone BT015 6330 km
Bridgestone BT023 8202 km
Bridgestone BT023 6696 km
Bridgestone BT023 5034 km (sisältäen n. 90 kierrosta Alastarolla)
Bridgestone BT023 7016 km
Viimeksi muokannut: tete73; 23.07.2013 klo 00:46.
KTM 1290 Super Duke R '14
Kyllä niitä kummasti vaan kerääntyy, keskiviikkona hain uuden PR3:n eteen ja silläkin on rullattu jo yli pari tonnia, tänään tuli päiväreissulla 686 kilsaa ja emäntä halusi vielä lähteä ajelemaan töistä tultuaan ja siihen tuli sitten reilu satanen päälle vielä.
Tiistaina ensi viikolla vaihtuu takarinkula taas uuteen.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
VFR-92:ssa Misukan PR2:set meni vaihtoon hippasen vajaassa 16tkm:ssä. Pintaa olisi vielä ollut mutta oli kulunut sillain kupruille. Paineita pidin kolmen huitteissa. Nyt alla PR3et, ja arvosana 9.
Laitoin FZ6:een etu- ja takapäähän Pirelli Angel GT-rinkulat. Nyt niillä on ajettu reilu 4 tkm. Todella pientä kulumista on vasta havaittavissa, joten tuntuu että tulevat olemaat kokolailla sitkeät renkaat. Parikymppiä menee varmaan heittämällä.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
ZZR 1400 ja PR2:t kesti reilut 16 tkm. Hyvät renkaat ja samanlaiset tuli ostettua uudestaan.
zzr 1100 metukan z6 roadtec paineet 2.9/2.9 kesto 8000 km. takanakki aivan loppu, etunakki siinä kunnossa, että kannatti vaihtaa samalla. niinkuin aina uusilla palloilla ajo-ominaisuudet paranivat huimasti
tätä edellinen setti sama, samoilla paineilla, ja saman verran kesti.
erinomainen rengas kys. pyörään.
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Blackärilla menossa 3. sarja pr2 rengasta. Eka sarjalla ajoin 25 tkm, toisella 20 tkm ja nyt kolmassarja alla.
Paineet 0,2 bar yli suosituksen![]()
Jampissa oli pirellin dragon ensiasennusklemmi 2,3-2,5 bar 2700km ajettu, siinä kunnossa oli sitten jo että en piikkien jälkeen enää viittinny vääntää alle.
Nyt on BT23 paineet samat, nyt rupiaa merkkejä hipomaan ja ajettu ~5500km
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Triumph Sprint ST 1050
Mezeler Z6 roadtec kesti 17000km.
Vaihtoon mennessä etunen huono ja takanen loppu. 2päällä laukkujen kanssa tuli ajettua yksi ~3000km reissu ja joitain satunnaisia päiväajeluita (ehkä ~1000km). Muuten ajo ollut pääasiassa siistiä yksinajelua.
Nyt alla on pyörinyt Michelin Pilot Road 3 n. 1000km
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Zzr 1400 mopo ja edessä conti roadatac 12000. takana dunlop sportmax 200 ja 4000 km.
zzr 1400
Kaikista pärristä tähän ala mitään muistelemaan mutta tolla LT:llä o vakio se että:
- Etusella menee 40.000km (vaikka en takajarrua juuri edes käytä..)
- Takusella menee 20.000km....
Molemmissa reilusti ylitte "Normin", eli etusessa min 3.0 (jopa 3.5) ja takusessa, min 3.3 (jopa 3.6).
Ja molemmat tiätysti se ainoa oikia kumi tuohon elikkä Marathon 880 ja mieluusti Germany-paistettu, Brasilian paisto ei aivan ole niin kestävä.....ainakin miun havaintojen mukaan...
Wanhalla K8 GSX-R 1000 kesti renkut 4-6tkm. Käytin siinä Michelin Pilot Power 2CT ja Bridgestone BT016 Pro-renkkuja. Nykyisessä Firebladessa on vielä ensiasennus Dunlopit alla ja kilomeeetrejä on tullut 4500. Takarenkku on jo merkkiin asti ajettu ja etunenkin aika valmis. Bridgestonet odottavat jo tallissa alle laittoa. Ne ovat osoittautuneet hyviksi...![]()
Viimeksi muokannut: Henry67; 22.07.2013 klo 20:23.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Päivitelläänpäs, eli:
Taka Metzeler Sportec M3 190/50 17'' 3,1 bar:in paineilla kesti noin 4500 km ja samaan aikaan vaihdetussa m3 etusessa vielä 3 milliä pintaa.
Nyt meni testiin Michelininin Pilot Power 2ct samankokosena ja samoilla paineilla. Jospa tuolla loppukesän pääsis.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06