Eilen kiinnitin huomioi, kun vein vaimoketta ajelulle niin aina hidastaessa melkeen pysähdyksiin alkoi kuulua naksahtelua takarenkaan seutuvilta. Työntelin eestaas pyörää niin taaksepäin työntäessä aina parin metrin välein jokin naksahtaa tuossa missä kardaani tulee renkaaseen kiinni.
Tänään töihin mennessä ääntä ei taas kuulunut ollenkaan.
Onko joku nivel tai laakeri menossa ja kun on enemmän painoa päällä alkaa oirehtimaan?. Onko kellään kokemusta? Eikös nuo pitäs olla lähes ikuisia toiminnaltaan?. Xvs 650 on tuo mopo.
You make me sick i make music
Olikohan tässä mallissa se ulkoputken irtoaminen tyypillistä: https://www.youtube.com/watch?v=D2pbw9YQsuk
https://urly.fi/YUw
Tässä sitten taitaakin olla jo pahempi vika: "naksahtaa tuossa missä kardaani tulee renkaaseen kiinni"
Tsekkailin tota vielä illalla ja näyttäs että kardaanin osan ja renkaan väliin jäävä pieni rako ois ihan vähän isompi yläpuolella,kuin alapuolella. Silloinhan tuo ns vetopakka vai miksikä sitä näissä sanotaan, on vähän vinossa. Hmm. Ei mitään ääniä tms yksin ajettaessa...
Luulis,että jos joku osa niin kulunut,että ei oo enää ihan omalla paikallaan olis vähän suurempi probleema ja pitäs ääntä kokoajan. Ei oo ennen ollu kardaanimopoa mulla,niin vähän ihmeissään.
You make me sick i make music
kylhän kardaanissakin on ristiniveliä, laakereita ja hammaspyöriä eli minkätahansa mekaanisen värkin tavoin voi rikkontua tai vähintääkin kuluu kilometrien myötä.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Hyvä, kun tuli kuntoon. Toi on se kardaanin ongelmakohta, ei useinkaan kuulu edes huoltokohteisiin ja kuitenkin rasvaus on toiminnalle välttämätön. Ihmetyttää ettei noihin keksitä mitään helppoa rasvauskeinoa. Aika harva omistaja joka huollattaa merkkiliikkeessä muistaa pyytää rasvauksen lisätilauksena silloin kun sitä ei ole sisällytetty huoltotyölistaan. Eikö täällä ollut juttu jostain Hondasta, jossa boorit antautui kohtuukilometreillä eikä rasvaus kuulunut määräaikaishuoltoihin. Kuinkahan juttu päättyi?
Mare
Just omaa Vtx:ää ihmettelin, kun piti kummi vaihtaa eikä meinannut millään lähteä rengas pois booreilta, totaali kuivat boorit täälläkin.
Edellinen omistaja oli teettänyt n. vuosi sitten järkyttävähintaisen (800€) huollon, joka minun tutkimuksen mukaan ei kyllä sisältänyt kaikkea mitä laskuun oli merkitty (mm. jarrunesteitten vaihto, my ass) tuli taas vahvistus asialle, että kun itse tekee niin tietää kaiken olevan kunnossa...
Sinällään kumma ettei noita booreja automaattisesti rasvata, kun ainakin Hondan käsikirja sanoo siitä ihan erikseen...
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14