Renkaanvaihto edessä ja kestävämpää kumia toivoisin löytäväni kuten moni muukin. Foorumilta saa lukea miten renkaat kestää 15 tkm (Z6 busalla), mutta kun itse laittaa alle niin sillä pääseekin 7 tkm (Z6 Z750:llä). Eli ajotapa ratkaisee enemmän kuin pyörä. Toivoisinkin listausta jossa kukin laittaa eri renkailla ajetut kilometrit. Näin olisi helpompaa vertailla eri ajotavan vaikutusta eri renkaissa. Esim. Jos joku on ajanut samalla renkaalla samat kilsat kuin itse, niin todennäköisesti muilla renkailla saadut kilsamäärät on pitkälti samat. Lisäksi olisi hyvä saada joku arvosana kumeista, vaikka (4-10).
Eli jotenkin näin:
Pyörä: Z750
Rengaskoko: 120/70 ZR17 ja 180/55 ZR17
Dunlop Sportmax Qualifier (OEM) taka: 3 tkm (4)
Pirelli Diablo etu: 10-12 tkm (8)
Pirelli Diablo taka: 5-6 tkm (8)
Metzeler Z6 etu: 12 tkm (9)
Metzeler Z6 taka: 7 tkm (9)
Ps. En löytänyt vastaavaa aihetta mutta jos on päälekkäinen niin saa poistaa.
Viimeksi muokannut: designet; 29.06.2013 klo 15:59.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Z1000:
Michelin Pilot Road 3 etu: 120/70, 2.7 bar, 10 000 km
Michelin Pilot Road 3 taka: 190/55, 2.9 bar, 10 000 km
990 SuperDuke
Michelin Pilot Power 3 taka: 180/55, 2.9 bar, 5000 km
Michelin Pilot Power 3 taka: 180/55, 2.6 bar, 5500 km
Michelin Pilot Power 3 etu: 120/70, 2.6 bar, 10 500 km
Tuono V4R
Michelin Power Supersport taka: 190/55 2.8 bar, 4000 km
Viimeksi muokannut: Karkov; 25.06.2015 klo 02:56.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
ZX-9R
Etu Metzeler Sportec m3 120/70 17'' 2,7 bar, muistaakseni noin 7-8000 km ja vielä oli 2mm pintaa jäljellä
Taka Full bore 190/50 17'' 3,1 bar 6000 km justiinsa kului sen merkin tasalle
Taka Pirelli Diablo Rosso II 180/50 17'' 3,1 bar, 5500 km ja kankaat alko paistamaan.
Nyt testissä takana Metzelerin Sportec m3, pitää päivitellä jahka tuo on lopussa.
Ajotyyli on ollu kohtuu räväkkää muttei nyt sentään ihan rata-ajoa.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
ZX6R
Pilot Road 3, 180/55R17, 2,8 bar
Nyt takana 8000km ja monta milliä pintaa jäljellä. Ajotyyli on luokkaa "jokainen kiihdytys täysiä".
Riku #666
www.trackpunkracing.com
FZ6lla edessä 120 ja takana 180, 2.5 ja 2.9 paineilla misukat Pilot Powerit 10 000km molemmat....
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Honda hornet cb600f
Pirellin diablot, paineet 2.5 ja 2.9
6000km kankailla takarengas, eessä kesti 10tkm
Metzeler z6 5000km ajetut ja pintaa vielä reilusti eessä ja takana
Triumph Speed Triple
Metzeler z8, 5000km, paine 2.5 ja 2.9
pintaa 2/3 ja tasaisesti kuluneet
Suzuki Dr-z 400
Pilot road 3000km ja kankailla 2.2 edessä ja takana
Edessä menee vielä 4000km
Ajotyyli on suht räväkkä ja joskus saattaa rengas sutia kiihyttäessä
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Taunon takaset:
Supercorsa Pro 180/55: ~4000
Rosso II 190/55: ~3600 (kevät söi)
Rosso Corsa 190/55: ~4500
Tunturikissan takaset 160/60:
PR 2: ~14 200
PP 2CT: ~8 600
Dunlop Sportsmart: ~4 600 (oikea kylki sileäksi Gotland Ringillä)
Etusia en nyt ole nahoille ajanut. Tällä hetkellä edessä on alla pyörinyt Rosso Corsa noin 7 tkm. Vielä se hetken menee.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
ZX-10R 2004
Pirelli Supercorsa SP 120/70 ja 190/55 - parhaimmillaan reilu 8000km. Pelkkää katuajoa olisi kestänyt vielä pidempäänkin. Ratailu vain ehti kuluttaa reunoilta loppuun.
Kadulla paineet 2,7 ja 3,0bar
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
FZS600 vm -01
Etusella (pirelli diablo) ajettu nyt jotain 6000km ja menee vielä ainaki saman verran, paineet 2,5bar
Takanen bridgestonen batlax ajettu yli 8000km ja pintaa vielä vaikka kuinka paljon, ajelen ehkä vielä samoilla renkailla ensi kaudenkin. Mut mun ajot onki suht rauhallista. Takasen paineet 3,0bar
Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
ZZR1400 vm.2012
alkup. Br S20 120/70 & 190/50/17 4000 km (9,5)
Dunlop Roadsmart II 120/70 & 190/55/17 ajettu 5000 km ja menee vielä lähes toisen saman (8)
VFR1200F
Mich PR3, ed. 12 tkm molemmat ja täysin finaalissa.
Nykyiset samat ja vaihtoon 10 tkm. Ja malli vaihtuu, kun tietäs, että mihin?
Arvosana 7, lähinnä huono luotto mutkissa, jos meikäläinen nyt yleensä kantata osaa.
Paineet: etu 2,7 ja taka 3,2
<p>.</p>
CBR1000RR vm. 2012
Alkuperäinen Dunlop qualifier2 190/50 takanen ~5400km kunnes oli keskeltä kalju.
Nykyinen Dunlop SportSmart 190/55 ~8300km ja pintaa hitusen vajaa milli keskellä jäljellä.
Kumpikaan rengas ei ole sutinut kertaakaan...
Honda Fireblade HRC 2012
Tuksu 600SS. Molemmat renkaat laitettu samaan aikaan.
Pirelli Diablo 160/60-17 n. 5000km ja kankaat näkyviin viimeisellä 30km kaupunkilenkillä. 2,5bar
Pirelli Diablo 120/?-17 vajaa puolet jäljellä.
Tuksulla ei paljon sutitella, mutta käytän aika paljon yhdistettyä moottori- ja takajarrujarrutusta.
Pyörä Hayabusa K8
Michelin Pilot Road 2 takana: ~18tkm
Ajotapa: aina kiihdytys kaasupohjassa kuin mahdollista.. sisälti myös 2.5 ratapäivää ja autobaanaa.
CBR600:ssa sama rengas olisi kestänyt vielä pidempään mutta myin pyörän pois kun kilsoja oli takarenkaalla 15000 ja kumia keskellä jäljellä 4.5mm.
Paineet 3-3.4 bar.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
ZX-9R '03
ContiRoadAttack 2
Paineet, takana 2.9, edessä 2.6. Radalla räveltäessä 2.5 ja 2.3
190/50/17 n.6000, kevään ekoilla ajoilla alkoi ilmestymään palkeenkieliä renkaan keskelle. Takarenkaalla oli takana kolme elämän ekaa ratapäivää.
120/70/17 vaihtokunnossa nyt n.7500km jälkeen. (5*radalla)
Ajotapa: Reipas. Äidin mielestä ihan liian lujaa ja vaarallisesti.
'03 ZX-9R
VFR 800 VTEC ('03)
- Metzeler Z6 Interact, taka 17100 km ja rengas aivan loppu
- Metzeler Z6, etu 13300 km ja vielä millin verran kulutuspintaa
Ensimmäinen pyörä, ensimmäiset renkaat, joten se ja luultavasti myös nuo kilometrit kertovat ajotyylinNyt toinen setti samanlaisia renkaita alla ja vaikuttaa siltä, että jäädään puoleen ensimmäisen setin kilsoista ainakin takarenkaan kohdalla.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
FZ 6 S
Ensiasennus Dunlop takasella n. 8 tkm etusella n.13 tkm jolloin molemmat vaihtokunnossa.
Misukan Pilot Road 2 180/17 takasella n.25tkm ja suunnileen sama 120/17 etusella laillisen rajalla vaihdettu.
Nyt Road 3 joilla nyt takasella ajettu n.20tkm ja voi 5 vielä mennä, etusella ajettu nyt n. 10 ja vielä reilusti sama edessä.
Paineet etu 2,5-2.8 taka 2,8-3,2.
Z1000 2013 ensiasennus Pirelli 4500km takarenkaalla. Tuli jo kankaat näkyviin. Paineet 2,9 ja ajotapa epätaloudellinen. Edessä vielä pintaa vaikka muille jakaa.
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Pyöränä allaoleva. Takana Bridgestone BT014 ja kilsoja n. 5000km : keskeltä sileä -> vaihdettu. Etunen sama ja pintaa jäljellä n. 2mm.
Ajotapa uudella pyörällä oli viimekesänä innostunut. Arvosanaksi 6.
Yamaha FZ6-S
Ex. Vespa GTS 300 Super
Ex. Ducati Monster 1100
Ex. Bandit 600
Ducati 1199
Pirelli sp:t ( 200x55x17 ja 120x70x17)
3500km ja finito.. pari ratapäivää loppu normaali
maantieajoa..
Viva la figa
Missä tosiaan on ne kestävät MP renkaat ? Tuossa jokin aika ihmettelin sitä kun mulla autossa kesärenkailla on ajettu varmaan jotain 45-50tkm, eikä edes kulumis rajamerkit ole vielä lähelläkään (Nokian renkaat). Bläkkärissä saa alvariinsa vaihtaa renkaita. Onko pyörien renkaiden kumiseokset niin paljon pehmeämpiä vai syökö renkaan se että tien pintaan osuva ala on niin paljon pienempi kuin autoissa, eli massa olisi suurempi per cm2 kuin autossa ?
Honda CBR1100XX
Pyörä:K1300s
Rengaskoko: 120/70-17 ja 190/55-17
Mezler m3 (OEM) 4500km (9)
Road 3 9500km nyt sakkorajoilla.(8)
Ajotapa niin rauhallinen kuin tollaisen omistajalla vaan voi olla ;), ei kai noita kukaan körröttelyyn osta.
Face the Power
Super Tenere 2011
Renkaat Tourancet 110/80 x 19 ja 150/70 x 17. Vaihdettiin vajaan 19000 kohdalla. Takanen oli jo varsin lopussa, edessä olisi vielä ollut pintaa mutta se oli "nypyläinen". Tourance on ollut kyllä minulle hyvä rengas, olin hankkimassa vastaavia mutta sain sitten niin hyvän tarjouksen ja paljon lupauksia Anakee 3:sta että oli pakko vaihtaa. Saas nähdä.
Vanhassa GSX1400ssa ei Bridgestonet kestänyt kun 8000. Tälle nykyiselle ei kyllä saata antaa niin paljon sikaa kun se valittaa ja tuntuu hajoavan jo 4000ssa. Siitäkö johtunee kulutusero...
EDIT:
Niinjuu, ja kyseessä oli EXP:t edessä paineet 2,5 ja takana 2,9.
Viimeksi muokannut: Kaimaani; 08.07.2013 klo 22:24.
Tuossa yllä juuri joku kertoi ajaneensa FZ 6 S:lla & PR2:illa 25tkm.. Jos ajaa 5tkm vuodessa (varmaan aika keskimääräinen normilukema) niin se tekisi viisi kesää
Varmasti kestää bläkkärissäkin 15-20tkm jos bussissakin meni 18tkm. Ja soveltuu hienosti tourinkiin ja kovempaankin ajoon.
Veikkaisin että autonrenkaissa on yleensä kovempaa seosta..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Michelin Pilot Road 3:set kesti K1300S:n alla 17tkm, rengaspaineet oli edessä 2.5 ja takana 3 bar. Pari-kolme kertaa noilla tuli käytyä radalla, muuten ihan normaalia mutkatiekurvailua rauhallisella ajotyylillä.
Ihan törkeen hyvä rengas kyllä toi PR3, pitää ja kestää hyvin, joten ihan samanlaiset tuli hommattua uudetkin.
k1300s
Lauantaina punnersin uudet kumit alle, kun halusin nappulat, uudet on Metzeler Karoo 2:t. Kun olin tsekannut Battlewingeja alla, kuvittelin niissä riittävän pintaa vielä parin tuhannen ajeluun, mutta irti otettuina paljastuivatkin olevan aivan loppu, eli kaatopaikka kamaa molemmat. En anna arvosanaa renkaille, kun kyseessä on eka oma pyörä, joten ei ole oikein vertailukohtaa.
Pyörä: Triumph Tiger 800XC
Rengaskoko: 90/90 ZR21 ja 150/70 ZR17
Bridgestone Battlewing 501/502
501 etu: 10 tkm
502 taka: 10 tkm
Paineet 2,4 ja 2,8
Viimeksi muokannut: Sukke; 08.07.2013 klo 14:49.
Paljonko ajoit renkailla? No 300, mittari ei näytä enempää. Oikeesti, RSV4:n alla Pilot Powerit (120/70 ja 190/55) kesti yli kymppitonnin ilman että olis sakkorajoille menny, saa nyt nähdä miten nämä uudet Power 3:t. Radallakin tuntui sekä Puret että Pp3:t toimivan aivan hyvin minun vauhdissani. Paineita olen pitänyt tehtaan suosituksen mukaan, 2.3 ja 2.5
BMW K1200GT - rengaspaineet ollut tuollaiset 2.5/2.9
Metzeler Z6 etunen meni viimeksi vaihtoon tuolla 12-13 tkm - ei ollut finaalissa, mutta vaihdoin ennen lomareissua
Nykyinen Metzeler Z6 takakumi ollut alla nyt 9 tkm ja uraa näyttäs olevan vielä rutkasti jäljellä...
Aika paljon kaksi päällä ajoa. Viimeksi reissulla matkakuormalla kaksi päällä oli yhdellä levähdyspaikalla vaaka, johon tietty piti ajaa - 510 kg......
En tuon mittauksen tarkkudesta nyt "pienillä painoilla", kait se oli joku kuorma-auto vaaka?? Mutta kyllä se suuruusluokka taitaa oikein olla.
Viimeksi muokannut: qeanu; 09.07.2013 klo 00:15.
Pyörä: CBR1100XX
Rengaskoko: 120/70 ZR17 ja 180/55 ZR17
Michelin Pilot Road 2 taka: 26 tkm
Michelin Pilot Road 2 etu: 28 tkm (hetken ois vie ajellu)