Sivu: 5 / 136:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555105 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 4064:sta
  1. #121
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    En jaksanut lukea koko ketjua ja varmaan tämä(kin) ajatus on noussut moneen kertaan esiin. Hämmästyn kyllä AIVAN OIKEASTI jos tänä päivänä poliitikoilta, viherpiipertäjiltä saati kaikesta valittavilta NIMBY naapureilta moinen rata saadaan aikaiseksi. Kovin kummoisilla kertoimilla en lähtisi moisen puolesta veikkaamaan. No toivon hartaasti, että olen väärässä.
    Onneks hankkeen vetäjillä on Arvot Kohdillaan:
    "Projektin kustannusarvio on matkan varrella kasvanut. Backman sanoo, että ratakokonaisuus, joka sisältää sekä kansainväliset mitat täyttävän moottoriradan että EU:n määrittelemän raskaan liikenteen ajokoulutuskeskuksen, maksaa 30–40 miljoonaa euroa.

    Kun siihen lisätään alueelle kaavaillut oheispalvelut hotelleineen, mökkikylineen ja tapahtuma-areenoineen päivineen, loppusumma nousee yli sataan miljoonaan euroon.

    Backmankin myöntää, että tuollaiset summat kuulostavat tässä maailmanajassa isoilta.

    ”Kaikki on tietysti vielä mahdollista – jopa se, että hanke ei toteudu ollenkaan. Se on kuitenkin selvää, että mitään puolivillaista projektia me emme lähde rakentamaan. Tällaiselle radalle on selvää tarvetta, ja kun se tehdään, se tehdään kunnolla.” "
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #122
    Kellään minkäänlaista tietoa millä asteella ollaan menossa? tuskin ainakaan pohjia vielä ollaan tekemässä? Kovasti itse toivoisin että rata siellä olisi vuoden, kahden päästä
  3. #123
    Ei tuolla kauheasti mitään konkreettista ole vielä kai tapahtunut. Taitaa ne perinteiset ympäristölupavalitukset hidastaa tuon projektin toteutumista. Ilmeisestihän rahasta tuo ei enää varsinaisesti ole kiinni.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  4. #124
    tollasii hinta-arvioita kun tulee niin voi kuvitella minkälaiseksi ratapäivä vuokra kasvaa .täälläkin joskus lueskellut noita euroopan ratapäivä hintoja et ne olis jopa kolminkertasii tänne verrattuna .mut toivon tietenkin et rata tulee ku niit ei tääl liikaa oo
  5. #125
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Ei kai tuon mittakaavan rataa kannata edes rakentaa jos ei sinne ole luvassa noita isoja kv-kilpailuja. Radan mitoitushan riittäisi jopa F1:lle

    Ei riitä Iitin rata F1:lle. FIA:n ylin rataluokitus on pelkästään Formula Ykkösille (ja alaluokituksena F1-testeille) ja noille ei tuon radan luokitus riitä. Mutta siellä saa silti ajaa ja kisata kaikilla muilla rata-autoluokilla pl. siis F1. FIM:n korkein luokitus vastaa FIA:n kakkosluokkaa, eli kaikkin FIM:n alaiset kisat olisi mahdollisia, mukaanlukien siis WSB ja MotoGP.

    F1-luokitusta ei kannata hankkia koska radan rakennus- ja käyttökustannukset kasvaa (3-4 kertaistuu), jotta täytetään tiukat Bernie-sedän vaatimukset. Lisäksi F1 kisan saaminen maksaa 20-80mio € (lisenssi järjestää F1-kisa, riippuu hieman kisasta ja promoottorista), joten tuokaan ei ole taloudellisesti järkevää. Eli jos nyt on tiukkaa saada edes se 25-30mio ratahankkeeseen niin kuinka todennäköistä olisi saada ensin radan rakentamiseen n. 100mio ja sitten 20-50mio yhden F1-kisan järjestämiseen pohjolan perukoille kun Eurooppalaiset legendaradatkaan ei tuohon enää pysty. F1 on hinnoitellut itsensä ulos aika monesta paikasta.

    Mielestäni täysin oikea ratkaisu oli kaavailla Iitin radasta ns. FIA kakkosluokan ja FIM ykkösluokan rataa, paras hinta/laatu tuolla paketilla ja mahdollistaa kovien kv-luokkien kisat Iitissä (ainakin puitteiden puolesta).

    Samaa settiä tarkemmilla perusteluilla laitoin joskus blogiin: http://tuppinurin.blogspot.fi/2011/1...-radoilla.html
  6. #126
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisestihän rahasta tuo ei enää varsinaisesti ole kiinni.
    Näinköhän, mistä rahoitus (n. 30 milj.e.) on järjestynyt? Ei taida ainakaan Iitin ja Kouvolan rahkeet riittää moisiin summiin.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  7. #127
    Lainaa helanmi;5390840..., ja taas valtionkin kassaan kilahtaisi euro poikineen(verotuloina) [img kirjoitti
    http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/idea3.gif[/img]

    Joo , ne sinivalkoiset siivet pakkaa etelästä tulevien prätkät ihan puoli ilmaiseksi kyytiin ja pitävät tietty huolen että kiireessä saavat mopedit niin ettei tule naarmuja tai mene rikki
    Not bad day to drive

  8. #128
    Lainaa JyrkiJ kirjoitti Katso viesti
    Näinköhän, mistä rahoitus (n. 30 milj.e.) on järjestynyt? Ei taida ainakaan Iitin ja Kouvolan rahkeet riittää moisiin summiin.
    Jostain olin jo kai viimevuonna lukevinani että osa rahoituksesta tulisi AKK:lta ja EU-rahaakin olisi luvassa. Iitin ja Kouvolan rahkeet taitaa loppua heti maa-alueen luovuttamiseen Toivottavasti radan saavat aikaiseksi. Johan sinne on Lahden suunnasta parempaa tietä linjattu ja ainakin yksi ampumarata on jo häädetty alta pois
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  9. #129
    Uusimpana uutisena aiheeseen liittyen Kouvolan Sanomista: Vasemmistoliiton piiritoimikunnalta jyrkkä ei moottoriratahankkeelle.

    http://www.kouvolansanomat.fi/Online...012214157317/4
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  10. #130
    Lainaa Redo kirjoitti Katso viesti
    Uusimpana uutisena aiheeseen liittyen Kouvolan Sanomista: Vasemmistoliiton piiritoimikunnalta jyrkkä ei moottoriratahankkeelle.

    http://www.kouvolansanomat.fi/Online...012214157317/4
    Tanan kommarit
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  11. #131
    On nuo Vasurit kyllä nykyään työnvastustamispuolue. Mikä vain hanke missä yritetään rakentaa tai kehittää jotakin, mikä menee itujen kasvatuksen ulkopuolelle on niiden mielestä väärin. Onneks tuo alkaa oleen jo marginaalipuolue.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  12. #132
    ^Voisivat perustaa ihan oman terijoen hallituksen sinne ja leikkiä maailman parantajaa. Kyllä ne Venäläisturistitkin kaipaa muutakin kuin järviä ja petäjiä, kun niitä löytyy niillä omastakin takaa. Moottoriratoja ei maha hirveästi olla.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  13. #133

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Tosiasiahan on että vasemmisto ja vasemmistovihreet on maan pahimpia tupajumeja asiassa kuin asiassa. Ihmettelen aina sitä miten osa ihmisistä näitä äänestää vaaleissa.
    Ultrafast KTM machine .
  14. #134
    Niinkuin ei talousalueen ihmisiä olisi jo potkittu päähän ihan tarpeeksi, yrittää vasurit vesittää viimeisenkin mahdollisuuden nostaa Kouvolan seutu takaisin kartalle. Saakelin surullista. On aika tragikoomista että nämä jälkijättöiset leninistit uskovat edelleen että ainut oikea pelastus tulee silti itärajan takaa...
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 26.09.2012 klo 21:33.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #135
    Tämmönenhän on pitkän ajan työn tulos. Viedä asioita, oikeita ja tärkeitä, eteenpäin. Rata toisi kansainvälisyyttä Suomeen -> Idän pojat siitä kiinnostuisivat ja sankoin joukoin tulisivat Härmään ja Kymenlaaksoon. Ja matkailu kiittää, ja kaikki jotka siitä elantonsa saavat.
    <p>.</p>
  16. #136
    Haminan satama ois jo valmiiksi asvaltoitu merellinen ympäristö,ahtaaminenkin hiipumaan päin mitä uutisissa oli että steveco lopettaa haminassa ja 100 työntekijää jää vaille hommia.Katso sateeliitti kuvaa googlen kartalta haminan satama
  17. #137
    Poistettu
    Harmittavaa näissä on että vastustajat osaavat järjestäytyä ja koota voimansa asian hankaloittamiseksi julkisesti ja juridisesti. Puolustajat pysyvät omissa foorumeissaan saarnaamassa kuorolle.
  18. #138
    Jaahas tulipas pitkästä aikaa aihettakin kijoitella foorumille.

    Se on kuntavaalit tulossa ja politikointi alkaa. Onneksi missään päin maailmaa ei tietääkseni ole vasemmistoliiton rahoilla rakennettu moottoriratoja ...

    Vasemmistoliiton vastustus ratahanketta vastaan ei tullut mitenkään yllätyksenä. Etelä-Kymenlaaksossa vaikuttava kansanedustaja on vastustanut hankkeen rahoitusta myös Kymenlaakson liiton EU-hankepäätöksessä oikein henkilökohtaisella eriävällä mielipiteellä. Samoin paikalliset vihreät ovat tietysti hanketta vastaan.

    Odotan kuitenkin henkilökohtaisesti oikeaa tietoa ratahankkeen tilasta. Toiveessa on vielä päästä purkamaan viidenkympin villitystä moottoriradalle kotinurkille. Mikäli tämäkin Kouvolan alueen piristyshanke munataan, vaihtoehtona on hankkia riittävästi köyhien rahaksi kutsumaa hyödykettä vaikka euroopan ratojen kiertelyyn.

    Tällä hetkellä kuitenkin on projektissa kuljetuskaluston uusinta. Lähivuosina pyörä tulee kuitenkin matkamaan suurimman osan rataharrastusajasta auton kyydissä ympäri Suomea.

    Pitää ajatella positiivariin ei negatiiviin.

    Jake
  19. #139
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tämmönenhän on pitkän ajan työn tulos. Viedä asioita, oikeita ja tärkeitä, eteenpäin. Rata toisi kansainvälisyyttä Suomeen -> Idän pojat siitä kiinnostuisivat ja sankoin joukoin tulisivat Härmään ja Kymenlaaksoon. Ja matkailu kiittää, ja kaikki jotka siitä elantonsa saavat.
    Tää mullekin tuli mieleen... Eukot stokkalle ja äijät radalle. Pätäkkää löytyy ja pätäkkää jää. Mutta joo, se jää jotenkin väärällä tavalla, niin ei käy.
  20. #140
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    ^Voisivat perustaa ihan oman terijoen hallituksen sinne ja leikkiä maailman parantajaa. Kyllä ne Venäläisturistitkin kaipaa muutakin kuin järviä ja petäjiä, kun niitä löytyy niillä omastakin takaa. Moottoriratoja ei maha hirveästi olla.
    Ainakin Motoparkissa noita naapureita riittää. Jos tuonne saataisiin rata, niin varmasti sinne tulisi merkittävästi asiakkaita tuolta itärajan takaakin. Hyvä asiahan se olisikin, vaikak vähän pelkäänkin että sieltä voisi olla sen verran paljon isolla rahalla tulijoita, että kapasiteetti olisi jatkuvasti käytössä ja se voisi nostaa hintoja.

    Ja itse jos olisin tuota hanketta järkkäämässä niin etsisinkin myös rahoitusta tuolta suunnalta...
  21. #141
    ^Voihan se olla noin, että juuri noiden asioiden takia ei itänaapuria kiinnosta. Mutta se tarttis vain yhden sikarikkaan sieltä, jota asia sattuisi kiinnostamaan myös henk.koht. tasolla, sellaisen jolle homma ei välttämättä olis pelkkä taloudellinen investointi.
    Pietarin suunnalle investointi ei välttämättä ole niin turvallinen vaikka siellä tällä hetkellä luvat voi helposti (vielä) irrotakin, Suomi on edelleenkin jossain mielessä vakaampi investointikohde.
    Edit: Scuuba just samaan aikaan kirjoitteli samansuuntaisia ajatuksia.
  22. #142
  23. #143
    Harmi sinänsä, mutta ihan ymmärrettävä syy olla sitoutumatta vielä tässä vaiheessa, kun rahoitus on hiukan auki. Nyt on kaupunki varovainen.
    Sen verran tää kylä on ottanut takkiinsa näissä rahoituskuvioissa, että varovaisuuden ymmärtää.(Esim. china center+muut "kehityshankkeet")
    Ja onhan tuo 1 keino painostaa Iittiä liittymään Kouvolaan. Eli hiukan on rivien välistä luettavissa maakuntapolitiikkaakin.

    Mutta kyllä sinne vielä rata saadaan.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  24. #144
    Kunhan ei vaan kävisi samalla tavalla, kuin useimmille suomen moottoriradoille tuppaa käymään.
    Esimerkiksi Keimolan rata kuopattiin jo lähes alkumetreillä melu ym. haittojen takia. Ahveniston rataa on yritetty kampittaa samoista syistä jos jonkinnäköisten piipertäjien toimesta.
    Alastaron rataa suunniteltiin kovalla kohinalla, siitäkin piti tulla kansainväliset mitat täyttävä moottoriurheilukeskus.
    Innokkaimmat olivat jo tuomassa F1 kilpailuakin suomeen. Ja mitä siitä sitten tuli? Korkeintaan piirikunnallisiin puulaakikisoihin sopiva "mikki hiiri rata", jossa on tiukkoja mutkia ja lyhyitä suoria päällystettynä huonolla asvaltilla.
    Sitten siellä ajetaan "joskus jotain kisoja," joista juuri kukaan ei ole koskaan kuullutkaan, koska niistä ei juuri missään ilmoiteta. Ei ihme, ettei yleisöä ole mitenkään tungokseksi saakka. Ihan sama peli kaikilla kotimaisilla radoilla.
    Hyvä, että noita ratoja sentään on, kyllähän ratapäivät on hauskoja.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  25. #145
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Kunhan ei vaan kävisi samalla tavalla, kuin useimmille suomen moottoriradoille tuppaa käymään.
    Esimerkiksi Keimolan rata kuopattiin jo lähes alkumetreillä melu ym. haittojen takia. Ahveniston rataa on yritetty kampittaa samoista syistä jos jonkinnäköisten piipertäjien toimesta.
    Alastaron rataa suunniteltiin kovalla kohinalla, siitäkin piti tulla kansainväliset mitat täyttävä moottoriurheilukeskus.
    Innokkaimmat olivat jo tuomassa F1 kilpailuakin suomeen. Ja mitä siitä sitten tuli? Korkeintaan piirikunnallisiin puulaakikisoihin sopiva "mikki hiiri rata", jossa on tiukkoja mutkia ja lyhyitä suoria päällystettynä huonolla asvaltilla.
    Sitten siellä ajetaan "joskus jotain kisoja," joista juuri kukaan ei ole koskaan kuullutkaan, koska niistä ei juuri missään ilmoiteta. Ei ihme, ettei yleisöä ole mitenkään tungokseksi saakka. Ihan sama peli kaikilla kotimaisilla radoilla.
    Hyvä, että noita ratoja sentään on, kyllähän ratapäivät on hauskoja.
    Tulipa tuossa kirjoitustasi lukiessani mieleen että Iittihän oli vaihtoehtona Alastarolle silloin "joskus ". Alastaro vei sijoituspaikkana pitemmän korren kun sattui olemaan väkirikkaassa pääkaupunki - Turku - Tampere kolmiossa. No, eivät vain hienot visiot toteutuneet. Mutta miten käy nyt ? Mistä mahdolliselle radalle saadaan katsojat ja mistä kilpailuille ja tapahtumille vapaaehtoiset järjestäjät ? Ja täytyyhän siellä olla ratapäivinäkin jokunen henkilö paikalla.
    Rahoituksen suhteen luulen ettei Kymenlaakson kunnat ja kaupungit pysty pahemmin auttamaan
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
  26. #146
    Faktahan on se niin kauan kun akk pääsee vaikuttaa moottoriratoihin niin tässä ei kasva kuin Mähösen pytty niin surullista kun se onkin
    BMW R1200GS & RF 900 R projekti
  27. #147
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Harmittavaa näissä on että vastustajat osaavat järjestäytyä ja koota voimansa asian hankaloittamiseksi julkisesti ja juridisesti. Puolustajat pysyvät omissa foorumeissaan saarnaamassa kuorolle.
    Jos tuokin jollain "toistaiseksi tuntemattomasta syystä" tässä maailmassa muuttuisi,
    haastetta lisää silti muutamat muutkin luonnonlait, jotka kampittavat heti ja/tai myöhemmin
    mahdollisuuksia ihan kunnollisen ja pitkäikäisen moottoriurheilukeskuksen suhteen.

    Kun paikan tulisi lähtökohtaisesti olla sivistyksen parissa (potentiaaliset käyttäjät,
    eri oheispalvelut ja niiden liiketoimintaedellytykset laajasti ajatellen, logistinen
    sijainti), alkaa katse vaan väistämättä kiertää kehää..... sanan varsinaisessa merkityksessä .

    Kolmosta nimittäin ja siihen se vaan kerta toisensa jälkeen keskittyy lentokentän liepeille.

    Lähtökohtaisestihan vanha ajatus "Vantaan vauhtipuistosta" (mitenkään katsomatta sen
    projektin toteutumista tai syntyvaiheita muuten), on edes fyysiseltä sijainniltaan
    jollain tavoin realistinen paikka.

    "Korpeen pakeneminen" ei valitettavasti ole ns. kestävä ratkaisu useammastakin syystä.
    Esimerkkejähän tästä riittää ilman enempää alleviivaustakin.

    Vaikka pessimismillä ei mitään ole koskaan voitettu, niin taitaa aika vahva "voittajaveikkaus"
    olla sitten loppupeleissä..... kykenemättömyys riittävän laajapohjaiseen yhteistyöhön
    eri puitteissa. Ei tartte auttaa! . Legendaarisella sketsillä on paljon ensivaikutelmaa
    avarampi sanoma kerrottavanaan .

    Kakun viimeistelee lopuksi.... jos ei muu, niin kansallinen perisynti.... KATEUS

    Ei tuolla maailmallakaan moottourheilun harrastuspaikkojen kanssa ole ollut "herkkua" viime vuosina
    vaikka siellä kulttuurisidonnaisesti osataankin tehdä yhteistyötä asioiden ja samalla välillisesti
    myöskin oman edun toteutumisen eteen.

    Valitettavan todennäköistä on, että moottoriurheilun suorituspaikkojen suhteen "vanha trendi"
    kaikkine elementteineen jatkuu ominaiseen kansalliseen tapaansa.

    Hyvä edes niin.... että saadaan edes johonkin aina jonkinlainen paikka.... edes joksikin aikaa......
    joistain lähtökohdista ja motiiveista..... oli ne sitten yksittäisten henkilöiden tai pienten
    ryhmien erilaisia satsauksia.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #148
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa koibe31 kirjoitti Katso viesti
    Faktahan on se niin kauan kun akk pääsee vaikuttaa moottoriratoihin niin tässä ei kasva kuin Mähösen pytty niin surullista kun se onkin
    Pystytkö vähän avaamaan tätä kommenttia, kun ei ole itselleni tuo AKK:n toiminta kovin tuttua?
    Superbike #7
  29. #149
    Lainaa koibe31 kirjoitti Katso viesti
    Faktahan on se niin kauan kun akk pääsee vaikuttaa moottoriratoihin niin tässä ei kasva kuin Mähösen pytty niin surullista kun se onkin
    Kyseisen herran henkilökohtaisesti tuntien ja muutaman hiukan isomman projektin yhdessä päätoimitsijakunnassa tehneenä, sanoisin että viittaus Mahosen välistävetelyyn tai kunnian haalimiseen menee raskaasti päin persettä. Loistava organisaattori, uskomaton kv-kontaktikenttä sekä vertaansa vailla olevat taidot ja yhteiskuntasuhteet omalla työsarallaan. Jos Jarmo on millään tavalla mukana projektissa, sen onnistumismahdollisuudet on juuri kaksinkertaistuneet.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  30.  
  31. #150
    Joo, Mahonen rules, turhaa panettelua. Teot puhuu puolestaan..
Sivu: 5 / 136:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555105 ... ViimeinenViimeinen