Releen kun iski väliin alko toimimaan. En oikeen hoksaa mikä oli aikasemmin vikana.Kaikkea mahdollista ja mahdotonta kokeilin mut ei syttyny.Releellä rupesi vasta pelaamaan ja ei sammu startatessa niinku normi H7:lla. mikä lie vikana mut pääasia että nyt toimii
Oisko osasyynä että tää sarja on auton (aika halpa semmonen) xenoni sarjaonko näissä sitte isoki ero??
Viimeksi muokannut: cbrantti; 07.03.2012 klo 19:30.
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
ei tuo ainakaan vielä oo mitään ilmottanu että ois väärin kytketty...
Ja oman sarjan ostin tästä paikalliselta myyjältä 40€:lla + rele ja siihen kuuluvat piuhat 10€.
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Viimeksi muokannut: j3k3; 10.03.2012 klo 21:54.
Tuosta GiPro vaihdenäytöstä, viime kesänä asennettiin isäukon 00' tuplaäksään kyseinen vekotin. Asennuksessa ei ole mitään sen ihmeellisempää, juu tankin joutuu nostamaan huoltoasentoon (ei haittaa vaikka on täynnä polttoainetta, ylimääräinen kyllä valuu ylivuotoputkea pitkin maahan). Asennusohjeessa ei kaikki johtovärit pitäneet ainakaan kyseisen pyörän kanssa paikkaansa ja joutui käyttämään korjaamokäsikirjan sähkökaavioita apuna. Johdot muistaakseni liitettiin valmiisiin liittimiin ja vain yksi johto piti ryöstää (itse tinattiin). Hyvin pelasi ja on nyt omaan bläkkäriinkin jo kyseinen näyttö asennusta odottamassa.![]()
Honda CBR 1100 XX -99
Asiasta kymmenenteen...miten sais parhaiten maalit pois vamteesta? Maalinpoistoaineella? Hiomalla? Entäs sitten? Miten alumiini pitäs kiillottaa?![]()
Ukolle laitettiin tuohon nopeusmittarin ja kierroslukumittarin väliin. Itse ajattelin jos saisi mahtumaan tuohon nopeusmittarin päälle oikeaan alakulmaan, sillä tavalla ettei trippimittari kuitenkaan peity. Huippulukemathan siinä vähän peittyy mutta harvemmin tulee niin kovaa päästeltyä![]()
Honda CBR 1100 XX -99
onko miten vaikee vaihtaa mittarin valot? ei uskalla aukasta niit ruuveja pohjasta, jos vaikka lentää silmille jotain? ja minkälaiset polttimot siel on? ohjekirja antaa vain tietoo 14V 1,4W 2 ?
Ei ole kummonen homma. Katelasi vain irti niin pääset mittariston taakse käsiksi, tuossa täysanalogisessa mittaristossa on muistaakseni neljä polttimoa jotka lähtevät ihan polttimon istukkaa pyöräyttämällä irti (sieltä ei lennä silmille mitään). Mittaristoa ei siis tarvitse sen kummemmin purkaa. Polttimo on ihan T10 lasikantainen, varmaankin juuri tuo 1,4 wattinen (Hondan varaosamyyjältä saat varmasti oikeanlaiset).
Honda CBR 1100 XX -99
Rupee pikkuhiljaa polttelemaan kun työpaikan ikkunasta pihalle katselee.
Täytyy vaan ottaa pikku loppurutistus, että saa bläkkärin nippuun ennen ajokelejä
Talven aikana tehtyjä huoltoja
-ohjauslaakereiden uusinta
-pyöränlaakereiden uusinta(kaikki)
-uusi eturengas
-uudet jarrupalat(kaikki)
-takahaarukan laakereiden tarkastus
-uudet ketjut/rattaat
yksilöinnit
-kirkkaat(smoke) etuvilkut
-minivilkut taakse(smoke)
-tummennettu takavalo
-rekkarin nosti ihan takavalon alle + takalokarin muotoilu
-hiilikuitukalvolla runko,paneelit mittariston ympärillä,etuvilkut ja tankin suojat
-LED mittarivalot
-vanteen reunat kiilloteltu + muiden alumiini osien kiillottelu..
ja lopuksi kunnon vahaus/kiillotus koko mopoon..
Jos pärjäisi ensi kesän ilman turhaa ropaamista.
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Aika liki sama lista täälläkin tehty huoltojen osalta, kaikki laakerit uusiksi, kuten myös ketjut, rattaat ja se vaimenninkumi takarattaan kohdalla. Öljyt, mukaanlukien etupumppujen öljyt vaihdettu sekä kytkin- ja jarruneste vaihdettu. Wingrack pultattu kiinni ja kahvalämppärit asennettu. Vielä pitäisi kaasarit synkata ja heti kauden alussa käydä molemmat renkaat vaihdattamassa jossain niin rokrok. Ainiijoo, yhden öljyn paluulinjan tiivistekin vaihdettu. Siitä pistinkin jo tähän ketjuun aikaisemmin kuva että mistä kohti valutti ölppää pihalle. Jarrupalat ja jakoketjun kiristin menikin loppukaudesta uusiksi joten on se nyt ihme ja kumma jos ei nyt edessä ole huoleton ajokausi...![]()
Honda CBR1100XX
Vielä pitäisi kaasarit synkata ja heti kauden alussa käydä molemmat renkaat vaihdattamassa jossain niin rokrok.
Käy Kumi Veikolta uudet renkaat alle![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Värkätty:
-takajarrupalat
-jarru- ja kytkinkahva (yhteensä 18,90€ uutena)
-öljy + suodatin
-xenoni lyhyelle (40€ 2 polttimoa ja ballastia, 10€ rele ja piuhat)
-kiiltävien osien kiillotusta (vaimentimet, etuputket, jalkatappien varret, takahaarukka)
tulossa vielä:
-uudet road 3:set
-kaasarien synkronointi (yskii välillä)
-jarru- ja jäähdytysneste
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
2005 mallissa pitää purkaa koko etupää atomeiksi, et saat mittarin käsiin.. Pohjassa joku 10 ruuvii ja polttimot on sellaset megapienet polttimot (mittaripolttimot vai mitkälie) ja pelkästään kiekkamittarille on polttimot. Nopeus ja sille toiselle, kun ovat sellaset digilevyt vai mitkälie, niin niihi ei oo polttimoita![]()
eli ledit on kaikissa muissa ku kiekkamittarissa?
itellä kiekkamittarin toinen puolikas pimeänä ja pitäis alkaa vaihtamaan.. haynesia vilkuilin ja muistelen et siinäki olis ollu vaan et plexi irti ja vaihto onnistuu.. toki erikseen oli mainittu uudempi ja vanhempi malli. pitänee lukea uudestaan.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Saa enemmän tilaa irrotella polttimoita ku ottaa ne muovit (pleksin läpi yks ruuvi,tankin vieressä kuusiokoloruuvi ja "klipsi" mittariston alla per puoli) mittariston ympäriltä veks ja irrottaa kolme mittariston kiinn. ruuvia. Tietenki se pleksi eka eestä pois. sitte vaan vetää mittaristoo vähä takaspäin. Siis tämä toimii ainaki '98 pyörässä.
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Juu kiekkamiettarilla on mun tutkimusten mukaan vaa vaihettavat polttimotyritin löytää niistä ledinäytöistä, mut ei ollut kantoja eikä mitää..
Ja on saatava mittarikäsiin, ei niitä muuten vaiheta :P iso homma pikkujutusta..
Mut kiillottaa kaikki muoviosat samalla kerran, nii ei tarvii vahaa sit hinkata cleanerilla pois niist ;)
Viimeksi muokannut: j3k3; 16.03.2012 klo 10:18.
mihin ihmeeseen tarvitaan niin monta foorumia samalle asialle..?
tämä orgin foorumi on hyvä ja täältä löytyy asiaa pläkkäristä tosi paljon ja ihan asiallista asiaa ja tietoa pursuavaa.
sitten nyt joku aika sitten tuli se oma foorumi cbrxx.fi ja nyt vielä tuo yllämainittu.
alkaa porukka mennä sekaisin, kun ei kohta tiedä mitä foorumia seuraa ja mistä löytää mitäkin asiaa. hajottaa porukkaa paljon ja sekoittaa pakkaa, mikä tekee tiedon jaosta ja hakemisesta entistä hankalampaa..
ehkä hieman ot, mut oma henk.koht. mielipide..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Milläs tuo "ufomutteri" aukeaa nätisti?
Siis tuo emäputken mutteri.
Tupla-X -04
Kun en itse löytäny vastausta sellaselle kysymykselle, että mitä maksaa pelkkä venttiilivälysten tarkistus niin nyt kun sen olen teettänyt voin vastata että 185€ ilman säätöä ja jos olis tarttenu säätää niin olis ollu noin 35-65€+palat lisää. Tähän hintaan siis Westmotor Nokialla. (Suosittelen liikettä, ehdottoman hyvä ja joustava palvelu!)
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Kuusiokolo on kokoa 12. Odottelinki et tähän tulee vastaus. Olin itte kysyys samaa ku ei ufo liikahtanu mihinkää ku koitti varovasti kääntää. Heräs pieni epäilys aukeavuudelle silloin. Pitää yrittää siis vain uudestaan vähä kovemmalla voimalla.