Sivu: 43 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3341424344455393 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1261:stä 1290:een 3435:sta
  1. #1261
    Lainaa Jont3 kirjoitti Katso viesti
    Itse ihmettelin ihan samaa viime kesänä kun kuumimmilla keleillä lämmöt nousi kanssa sinne 115-120 astetta, mutta sitten soitin Jyväskylän Bike Forumiin ja sanoivat, että se on normaalia todella kuumalla kelillä.

    Muistaakseni puhuivat jotakin, että koska Blackbirdin syylärissä ei ole painetta saa lämmöt nousta vähän normaalia korkeammalle, jossakin muistelen nähneeni että +132 astetta rupeaa olemaan hälyttävää, saatto olla jopa ihan Blackbirdin ohjemanuaalissa.
    Ei pidä paikkaansa. Siellä on pakko olla painetta, koska muuten rupeis keittää 100 asteessa ja paineenhan ansiosta just se kärsii nousta yli satasen et ei kiehu.
    Esim jos kuuman moottorin paisarin aukaset ja ampuu nesteet pihalle, nii se johtuu just siit et paine hävii jolloin rupee keittää 100 astees
    ja aikani muisteltua kouluaikoja, nii korkeat lämmöthän johtuu siitä, et moottorista välykset häviää. ja senhän kuulee, kun kylmän pyörän lyöt käyntiin, niin sehä kuulostaa muutaman sekunnin "konerikkoselta" kunnes lämpii ja metalli laajenee, jolloin käyntiääni muuttuu nätiksi (paitsi kawassa ;) )

    Oiskohan ne hondalla nii tarkasti tän suunnitellut, et nopeesti nousee lämmöt ja lämmöt korkealla ?
  2. #1262
    Lainaa j3k3 kirjoitti Katso viesti
    Ei pidä paikkaansa. Siellä on pakko olla painetta, koska muuten rupeis keittää 100 asteessa ja paineenhan ansiosta just se kärsii nousta yli satasen et ei kiehu.
    Esim jos kuuman moottorin paisarin aukaset ja ampuu nesteet pihalle, nii se johtuu just siit et paine hävii jolloin rupee keittää 100 astees
    ja aikani muisteltua kouluaikoja, nii korkeat lämmöthän johtuu siitä, et moottorista välykset häviää. ja senhän kuulee, kun kylmän pyörän lyöt käyntiin, niin sehä kuulostaa muutaman sekunnin "konerikkoselta" kunnes lämpii ja metalli laajenee, jolloin käyntiääni muuttuu nätiksi (paitsi kawassa ;) )

    Oiskohan ne hondalla nii tarkasti tän suunnitellut, et nopeesti nousee lämmöt ja lämmöt korkealla ?
    Joo, aika hurjalta kuulostaa tuo 115-120 astetta. Minulla ei ainakaan ole koskaan noussut yli 106 asteen, vaikka olis ollut kuinka lämmin keli. Paisuntasäiliö itsessään ei mahda olla paineistettu, mutt syyläri ja kierto kylläkin (syylärin korkkia ei kannata kuumana aukaista. Paisuntasäiliössä korkkihan on vain kuminen lärpäke. Paisuntasäiliöstä menee sitten syyläriin letku, jota pitkin neste laajetessaan pääsee säiliöön ja jäähtyessään alipaineen avulla takaisin syyläriin.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  3. #1263
    Ainiin, pikkukaljoissa tuli ostettua messuilta tuo Gipro-vaihdenäyttö.
    Onko kanssamotoristeilla kertoa asennuskokemuksia ko.vempeleestä?

    Ja kyllä, asennusohjeet tuli mukana, mutta siltikin kyselen..


    Sitten vielä tuosta tummasta LED-takavalosta kokemuksia kyselisin, onko miten kirkas, eli näkyykö hyvin vai pitäydynkö alkuperäisessä..?
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  4. #1264
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Ainiin, pikkukaljoissa tuli ostettua messuilta tuo Gipro-vaihdenäyttö.
    Onko kanssamotoristeilla kertoa asennuskokemuksia ko.vempeleestä?

    Ja kyllä, asennusohjeet tuli mukana, mutta siltikin kyselen..


    Sitten vielä tuosta tummasta LED-takavalosta kokemuksia kyselisin, onko miten kirkas, eli näkyykö hyvin vai pitäydynkö alkuperäisessä..?
    Minulla on omassa pyörässä linkin mukainen musta LED-takavalo. Itellä ei ole kokemusta miten näkyy ajaessa, mutta kaveri tuumasi, että paremmin näkyy kuin alkuperäinen - varsinkin jarruttaessa on todella kirkas.

    http://www.riffgmbh.com/HONDA/LED-TA...-09::1098.html

    Ja on muuten komia kapistus mustassa pyörässä. Suosittelen linkin takaa löytyvää puljua: toimitus pelasi hienosti ja nopeasti (tuli 3 päivässä Saksasta).
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  5. #1265
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Joo, aika hurjalta kuulostaa tuo 115-120 astetta. Minulla ei ainakaan ole koskaan noussut yli 106 asteen, vaikka olis ollut kuinka lämmin keli. Paisuntasäiliö itsessään ei mahda olla paineistettu, mutt syyläri ja kierto kylläkin (syylärin korkkia ei kannata kuumana aukaista. Paisuntasäiliössä korkkihan on vain kuminen lärpäke. Paisuntasäiliöstä menee sitten syyläriin letku, jota pitkin neste laajetessaan pääsee säiliöön ja jäähtyessään alipaineen avulla takaisin syyläriin.
    joo taitaa pyörissä jotenkin tuollee toimii autoissaha se korkki on on tehty käsittääkseni kestämään tietynverran painetta ja sit keittäessää "venttiilistä" päästää ylimääräset pois.
  6. #1266
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on omassa pyörässä linkin mukainen musta LED-takavalo. Itellä ei ole kokemusta miten näkyy ajaessa, mutta kaveri tuumasi, että paremmin näkyy kuin alkuperäinen - varsinkin jarruttaessa on todella kirkas.

    http://www.riffgmbh.com/HONDA/LED-TA...-09::1098.html

    Ja on muuten komia kapistus mustassa pyörässä. Suosittelen linkin takaa löytyvää puljua: toimitus pelasi hienosti ja nopeasti (tuli 3 päivässä Saksasta).
    itselläni on kans kyseinen valo, mut ebaysta. en osaa sanoo miten takanaolevalle näkyy, mut muuten on hyvän näkönen
  7. #1267
  8. #1268
    Lainaa j3k3 kirjoitti Katso viesti
    sit tulee varmaa tuollanen hommattaa -> http://www.fastbikebits.com/product/...ird-seat-cowls
    Ainakin mun silmää miellyttää enemmän tämäntyyppinen seat cowli ja ilman muuta sitten kauhukahva veks. Jawsilta saa näköjään palatkin millä saa reiät jemmaan:


    Toisaalta, itse en ole laittamassa ja makuasioitahan nämä on. Kunhan ulisen...

    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Ainiin, pikkukaljoissa tuli ostettua messuilta tuo Gipro-vaihdenäyttö.
    Onko kanssamotoristeilla kertoa asennuskokemuksia ko.vempeleestä?
    Muakin kiinnostaa kun olen moista härveliä kattonut jonkin aikaa. Ilmeisesti toimii sillä tavalla että on 2 antureita jotka sitten laskee kun vaihdetaan vaihdetta. Omaa pyörää kun katselin niin totesin kylmästi että eihän niitä antureita oikein mihinkään järkevään paikkaan saa laitettuu vaan pitäis niille jonkinlainen sovitin väkerrellä. Onkohan näin vai meneekö tämä laite ihan ns. 'heittämällä' paikoilleen?
    Honda CBR1100XX
  9. #1269
    tuota itekkin kahtelin, mut aika kallis eto muoviksi
  10. #1270
    Gipron vaihdenäyttöhän on ihan plug n' play- mallia. Eli kytketään johtosarjalla pyörän omien nopeusanturin johtojen väliin.
    Edit: Lisäksi yksi Gipron piuha täytyy liittää ECU:lle tulevaan kierrosnopeustiedon johtoon.

    Silläpä juuri kyselenkin, josko joku olisi tuollaisen asentanut, että mistä nuo liittimet oikein löytyvät..jostain syystä mulla on sellainen käsitys että tankki pitäis ottaa edestä pois..se nyt ei kauheesti huvittais kun on tankattu täyteen ja kaikkee.
    Edit: Tankkia pitää nostaa, nopeusanturi löytyy sieltä alta..

    Pitäsköhän sitä kevväämmällä asennella sitten, mut sillonhan pitää jo päästä ajelemaan! Argh, tässähän alkaa nyt olemaan jo suuremman luokan ongelma käsillä!!

    Nooh, jos sitä laatikko olutta tallille mukaan ja kattos seuraavana päivänä et mitä oikeen sai aikaiseksi..

    Tuo LED-takavalo täytyy vielä jättää hautumaan ajatuksiin, kiitos linkistä, eBaysta noita katselinkin jo. Postikulut vähän liikaa tuotteen hintaan nähden tuossa linkin puljussa, 18,90€
    Viimeksi muokannut: vanha; 03.03.2012 klo 22:44.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  11. #1271
    Osaisko joku sanoo, et onko ilmansuodatin yhtää tuon näkönen kapistus ->http://search.eim.ebay.fi/?en=50&es=...c=3&ec=&eb=Hae ,niin tilaisin jo valmiiksi varastoon eikä turhaa kehtais vielä tankkii irrotella :P
  12. #1272
    Lainaa j3k3 kirjoitti Katso viesti
    Osaisko joku sanoo, et onko ilmansuodatin yhtää tuon näkönen kapistus ->http://search.eim.ebay.fi/?en=50&es=...c=3&ec=&eb=Hae ,niin tilaisin jo valmiiksi varastoon eikä turhaa kehtais vielä tankkii irrotella :P
    Onhan se vähän tuon näköinen kaasarikoneessa eri kuin ruiskuissa
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  13. #1273
    Onko kukaa testannut noita köyhänmiehen mallin tuplakuplia? -> http://viewitem.eim.ebay.fi/Double-B...755518646/item
  14. #1274
    Lainaa j3k3 kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaa testannut noita köyhänmiehen mallin tuplakuplia? -> http://viewitem.eim.ebay.fi/Double-B...755518646/item
    Sorry, ei ole kokemuksia tuosta, mutta en itse kyllä edes harkitsisi tuollaisen laittoa!

    Kuvassahan tuo näyttää ihan hyvältä, mutta vahvasti uskon että viimeistely on melko karkeaa ja saa varautua siihen, että osan istuvuus ei ole kovin hyvä.

    Jostain luin että esim. nuo kiinalaiset katteet vaativat melko paljon työstämistä ennenkuin istuu edes sinnepäin..
    http://www.ebay.co.uk/itm/Fairing-ki...#ht_6041wt_952

    Toisaalta eipähän tuo ole kovin kallis kokeilu..
    Viimeksi muokannut: vanha; 02.03.2012 klo 23:06.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  15. #1275
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Sorry, ei ole kokemuksia tuosta, mutta en itse kyllä edes harkitsisi tuollaisen laittoa!

    Kuvassahan tuo näyttää ihan hyvältä, mutta vahvasti uskon että viimeistely on melko karkeaa ja saa varautua siihen, että osan istuvuus ei ole kovin hyvä.

    Jostain luin että esim. nuo kiinalaiset katteet vaativat melko paljon työstämistä ennenkuin istuu edes sinnepäin..
    http://www.ebay.co.uk/itm/Fairing-ki...#ht_6041wt_952

    Toisaalta eipähän tuo ole kovin kallis kokeilu..
    Ja suoraan kinukeilta ostettuna saa vielä melkein puolella tuosta linkkisi hinnasta.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  16. #1276
    Lainaa j3k3 kirjoitti Katso viesti
    Osaisko joku sanoo, et onko ilmansuodatin yhtää tuon näkönen kapistus ->http://search.eim.ebay.fi/?en=50&es=...c=3&ec=&eb=Hae ,niin tilaisin jo valmiiksi varastoon eikä turhaa kehtais vielä tankkii irrotella :P
    Motonetistä ihan normikäyttöön 28.90,- http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=98-16076 ...ellei sitten nimenomaan halua K&N. Jostain voisi tietty löytyä vaikka nätillä kuosilla Dolce&Gabbana triplahintaan
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  17. #1277
    Lainaa Nokivasara kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten jatkoksi yks pikku juttu Bläkkäristä:
    Toimiiko ajovalot -99:ssä Böördissä releiden välityksellä?
    Sen mitä kytkentäkaaviosta käsitän, niin ainakin pitkät?
    Mutta onko jollain "varmaa" tietoa? En ole mikään sähömies...

    Jossain väittivät, että aika monessa nykypärrässä ajovalojen virta kiertää suoraan katkaisian kautta, eli syteemi olisi ilman relettä?
    Värkkäsin keväällä pitkälle ja lyhyelle valolle xenonin ja ne näppää sytytysvaiheessa aika paljon virtaa.
    Ja laitoin ballastit suoraan pyörän alkuperäisiin valojen liittimiin.
    Suomeksi: en laittanut erillisiä releitä!
    Onko nyt valokatkaisija tai joku muu paikka turhan lujilla?
    En tiiä oliko aiksemmin juttuu ja mitä ootte todennut, mut tuossa itekkin xenonit asentelin ja se on varma, et pitkät on releellä. siihen ei sähkökaavioo tarvi. Riittää kun kuuntelet naksuuko rele missää ja sehä naksuu. Pitkät käsittääkseni releen kautta, koska sitä normaalisti rämpytetään enemmän.
    Ja suosittelen laittamaan lyhkäselle releen, koska valo mikä tahansa ottaa virtaa käynnistyessää mentyää suoraa katkasimen kautta, niin se virta hypätessään katkasimen sisällä ajan mittaa polttaa siel sisäkalut ja tulee sellanen toimii tai ei toimi katkasin.
    Elikkä toisin sanoen lyhkäsen katkasin on tiukilla.. mut eihä se nyt sekunnissa hajoo ja tiiä hajooko pyörän elinaikana

    näin totesimme yhen pätevän sähkömiehen kanssa
    Viimeksi muokannut: j3k3; 03.03.2012 klo 11:23.
  18. #1278
    ^ eipä ole nyt just sähkökaaviota käsillä, mut mites toi Blackbirdin lyhyt valo, sehän palaa aina kun virrat laittaa päälle. Virtalukon kauttahan se taitaa mennä, kyllähän se kestää!

    Edit: starttauksen ajanhan valo on kuitenkin sammuksissa.
    Viimeksi muokannut: vanha; 03.03.2012 klo 21:04.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  19. #1279
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    ^ eipä ole nyt just sähkökaaviota käsillä, mut mites toi Blackbirdin lyhyt valo, sehän palaa aina kun virrat laittaa päälle. Virtalukon kauttahan se taitaa mennä, kyllähän se kestää!
    pitää tuo tutkia ja pohtia ite lähinnä siks tein sen toisen katkasijan, et ei sitä virtaa imase käynnistysvaihees. eri juttu sit jos se sammuu startatessa :o
  20. #1280
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Motonetistä ihan normikäyttöön 28.90,- http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=98-16076 ...ellei sitten nimenomaan halua K&N. Jostain voisi tietty löytyä vaikka nätillä kuosilla Dolce&Gabbana triplahintaan
    samaa evästähän se tuokin putsarin luulis olevan :P
  21. #1281
    Lainaa j3k3 kirjoitti Katso viesti
    samaa evästähän se tuokin putsarin luulis olevan :P
    Taisi olla merkiltään Champion... syksyllä vaihdoin vaan kun tuo muisti on niin lyhyt.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  22. #1282
    Champion se oli, samainen meni täälläkin hiljattain paikoilleen ja ihan asiallisen näköinen filtteri se oli, stanssaukset "se numero / kirjainkoodisarja" muovissa oli erinlaiset joka kait vaan erottaa orkkiksesta..
  23. #1283
    Xenonit laitoin!!

    Tai yritin... piuhat ja kaikki ok mut ei syty xenoni ei! mitä teen väärin?
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  24. #1284
    niin ja mitenkä tuo rele homma kun tuntuu että tarvii jonkin sortin releen väliin? kaiken järjen mukaan siinä on rele pitkille ja lyhyille. mikä patentti tuohon auttaa??? ei amatööri osaa taas mitään!!!
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  25. #1285
    Lainaa cbrantti kirjoitti Katso viesti
    niin ja mitenkä tuo rele homma kun tuntuu että tarvii jonkin sortin releen väliin? kaiken järjen mukaan siinä on rele pitkille ja lyhyille. mikä patentti tuohon auttaa??? ei amatööri osaa taas mitään!!!
    Jos piuhat oikein, nii ei jää muuta vaihtoehtoo, kun poltin/ballasti sökö, akku tyhjä, piuhat huonosti kii, Eihän sulaketta polttanut?

    Pitkille on 05 vm rele. kaikken järkevin oisi laittaa lyhkäsillekkin rele, et eipähän kipinöis virtalukossa (vaikka kestäskin) mut varmuuden vuoksi Ihan normi rele käy.
    Ite rakentelin toisen katkasijan kokonaan.. mieluummin särkee sen 1euron katkasimen, kun satoja euroja maksavan alkuperäsen (itse pelaan varmanpäälle)
  26. #1286
    jess!! ongelma ratkaistu!

    Kävin liikkeessä itkemässä nii sano että kokeile suoraan akkuun. Minähän kokeilin nii sehän sytty ryökäle!! Elikkästen huomenna rele patentti hakemaan nii johan alkaa maisema kirkastumaan kunhan kelit sallii

    On siis sen verran heikot/pienet nuo vanhat piuhat että ei virta jaksa xenonille asti. Vaatii siis releen väliin. Pyörä vuosimallia '98
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  27. #1287
    Lainaa cbrantti kirjoitti Katso viesti
    jess!! ongelma ratkaistu!

    Kävin liikkeessä itkemässä nii sano että kokeile suoraan akkuun. Minähän kokeilin nii sehän sytty ryökäle!! Elikkästen huomenna rele patentti hakemaan nii johan alkaa maisema kirkastumaan kunhan kelit sallii

    On siis sen verran heikot/pienet nuo vanhat piuhat että ei virta jaksa xenonille asti. Vaatii siis releen väliin. Pyörä vuosimallia '98
    Kuulostaa oudolta, mut toivottavasti rupee toimii :
  28. #1288
    Lainaa cbrantti kirjoitti Katso viesti
    jess!! ongelma ratkaistu!

    Kävin liikkeessä itkemässä nii sano että kokeile suoraan akkuun. Minähän kokeilin nii sehän sytty ryökäle!! Elikkästen huomenna rele patentti hakemaan nii johan alkaa maisema kirkastumaan kunhan kelit sallii

    On siis sen verran heikot/pienet nuo vanhat piuhat että ei virta jaksa xenonille asti. Vaatii siis releen väliin. Pyörä vuosimallia '98
    Tyhmä kysymys, mutta kai olet testannu, että sinne lyhyelle valolle ylipäänsä tulee jännite..?
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  29. #1289
    Osaisko kukaan heittää lonkalta sen uforuuvin alla olevan emäputken sisähalkisijaa. Näkyy olevan myynnissä kahta eri mitalla olevaa navitappia. Oma äxä vielä talvisäilössä eikä pääse tekemään mittausta.
  30.  
  31. #1290
    Lainaa cbrantti kirjoitti Katso viesti
    jess!! ongelma ratkaistu!

    Kävin liikkeessä itkemässä nii sano että kokeile suoraan akkuun. Minähän kokeilin nii sehän sytty ryökäle!! Elikkästen huomenna rele patentti hakemaan nii johan alkaa maisema kirkastumaan kunhan kelit sallii

    On siis sen verran heikot/pienet nuo vanhat piuhat että ei virta jaksa xenonille asti. Vaatii siis releen väliin. Pyörä vuosimallia '98
    tuo ei pidä paikkansa, johtojen paksuus ! mulla toimi heti suoraan ilman mitään ongelmia ja pyörä -98
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
Sivu: 43 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3341424344455393 ... ViimeinenViimeinen