Ei pidä paikkaansa. Siellä on pakko olla painetta, koska muuten rupeis keittää 100 asteessa ja paineenhan ansiosta just se kärsii nousta yli satasen et ei kiehu.
Esim jos kuuman moottorin paisarin aukaset ja ampuu nesteet pihalle, nii se johtuu just siit et paine hävii jolloin rupee keittää 100 astees![]()
ja aikani muisteltua kouluaikoja, nii korkeat lämmöthän johtuu siitä, et moottorista välykset häviää. ja senhän kuulee, kun kylmän pyörän lyöt käyntiin, niin sehä kuulostaa muutaman sekunnin "konerikkoselta" kunnes lämpii ja metalli laajenee, jolloin käyntiääni muuttuu nätiksi (paitsi kawassa ;) )
Oiskohan ne hondalla nii tarkasti tän suunnitellut, et nopeesti nousee lämmöt ja lämmöt korkealla?
Joo, aika hurjalta kuulostaa tuo 115-120 astetta. Minulla ei ainakaan ole koskaan noussut yli 106 asteen, vaikka olis ollut kuinka lämmin keli. Paisuntasäiliö itsessään ei mahda olla paineistettu, mutt syyläri ja kierto kylläkin (syylärin korkkia ei kannata kuumana aukaista. Paisuntasäiliössä korkkihan on vain kuminen lärpäke. Paisuntasäiliöstä menee sitten syyläriin letku, jota pitkin neste laajetessaan pääsee säiliöön ja jäähtyessään alipaineen avulla takaisin syyläriin.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Ainiin, pikkukaljoissa tuli ostettua messuilta tuo Gipro-vaihdenäyttö.
Onko kanssamotoristeilla kertoa asennuskokemuksia ko.vempeleestä?
Ja kyllä, asennusohjeet tuli mukana, mutta siltikin kyselen..
Sitten vielä tuosta tummasta LED-takavalosta kokemuksia kyselisin, onko miten kirkas, eli näkyykö hyvin vai pitäydynkö alkuperäisessä..?
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Minulla on omassa pyörässä linkin mukainen musta LED-takavalo. Itellä ei ole kokemusta miten näkyy ajaessa, mutta kaveri tuumasi, että paremmin näkyy kuin alkuperäinen - varsinkin jarruttaessa on todella kirkas.
http://www.riffgmbh.com/HONDA/LED-TA...-09::1098.html
Ja on muuten komia kapistus mustassa pyörässä. Suosittelen linkin takaa löytyvää puljua: toimitus pelasi hienosti ja nopeasti (tuli 3 päivässä Saksasta).
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
sit tulee varmaa tuollanen hommattaa -> http://www.fastbikebits.com/product/...ird-seat-cowls
Ainakin mun silmää miellyttää enemmän tämäntyyppinen seat cowli ja ilman muuta sitten kauhukahva veks. Jawsilta saa näköjään palatkin millä saa reiät jemmaan:
Toisaalta, itse en ole laittamassa ja makuasioitahan nämä on. Kunhan ulisen...
Muakin kiinnostaa kun olen moista härveliä kattonut jonkin aikaa. Ilmeisesti toimii sillä tavalla että on 2 antureita jotka sitten laskee kun vaihdetaan vaihdetta. Omaa pyörää kun katselin niin totesin kylmästi että eihän niitä antureita oikein mihinkään järkevään paikkaan saa laitettuu vaan pitäis niille jonkinlainen sovitin väkerrellä. Onkohan näin vai meneekö tämä laite ihan ns. 'heittämällä' paikoilleen?
Honda CBR1100XX
Gipron vaihdenäyttöhän on ihan plug n' play- mallia. Eli kytketään johtosarjalla pyörän omien nopeusanturin johtojen väliin.
Edit: Lisäksi yksi Gipron piuha täytyy liittää ECU:lle tulevaan kierrosnopeustiedon johtoon.
Silläpä juuri kyselenkin, josko joku olisi tuollaisen asentanut, että mistä nuo liittimet oikein löytyvät..jostain syystä mulla on sellainen käsitys että tankki pitäis ottaa edestä pois..se nyt ei kauheesti huvittais kun on tankattu täyteen ja kaikkee.
Edit: Tankkia pitää nostaa, nopeusanturi löytyy sieltä alta..
Pitäsköhän sitä kevväämmällä asennella sitten, mut sillonhan pitää jo päästä ajelemaan! Argh, tässähän alkaa nyt olemaan jo suuremman luokan ongelma käsillä!!
Nooh, jos sitä laatikko olutta tallille mukaan ja kattos seuraavana päivänä et mitä oikeen sai aikaiseksi..
Tuo LED-takavalo täytyy vielä jättää hautumaan ajatuksiin, kiitos linkistä, eBaysta noita katselinkin jo. Postikulut vähän liikaa tuotteen hintaan nähden tuossa linkin puljussa, 18,90€![]()
Viimeksi muokannut: vanha; 03.03.2012 klo 22:44.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Osaisko joku sanoo, et onko ilmansuodatin yhtää tuon näkönen kapistus ->http://search.eim.ebay.fi/?en=50&es=...c=3&ec=&eb=Hae ,niin tilaisin jo valmiiksi varastooneikä turhaa kehtais vielä tankkii irrotella :P
Onko kukaa testannut noita köyhänmiehen mallin tuplakuplia? -> http://viewitem.eim.ebay.fi/Double-B...755518646/item
Sorry, ei ole kokemuksia tuosta, mutta en itse kyllä edes harkitsisi tuollaisen laittoa!
Kuvassahan tuo näyttää ihan hyvältä, mutta vahvasti uskon että viimeistely on melko karkeaa ja saa varautua siihen, että osan istuvuus ei ole kovin hyvä.
Jostain luin että esim. nuo kiinalaiset katteet vaativat melko paljon työstämistä ennenkuin istuu edes sinnepäin..
http://www.ebay.co.uk/itm/Fairing-ki...#ht_6041wt_952
Toisaalta eipähän tuo ole kovin kallis kokeilu..
Viimeksi muokannut: vanha; 02.03.2012 klo 23:06.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Motonetistä ihan normikäyttöön 28.90,- http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=98-16076 ...ellei sitten nimenomaan halua K&N. Jostain voisi tietty löytyä vaikka nätillä kuosilla Dolce&Gabbana triplahintaan![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
En tiiä oliko aiksemmin juttuu ja mitä ootte todennut, mut tuossa itekkin xenonit asentelin ja se on varma, et pitkät on releellä. siihen ei sähkökaavioo tarvi. Riittää kun kuuntelet naksuuko rele missää ja sehä naksuu. Pitkät käsittääkseni releen kautta, koska sitä normaalisti rämpytetään enemmän.
Ja suosittelen laittamaan lyhkäselle releen, koska valo mikä tahansa ottaa virtaa käynnistyessää mentyää suoraa katkasimen kautta, niin se virta hypätessään katkasimen sisällä ajan mittaa polttaa siel sisäkalut ja tulee sellanen toimii tai ei toimi katkasin.
Elikkä toisin sanoen lyhkäsen katkasin on tiukilla.. mut eihä se nyt sekunnissa hajoo ja tiiä hajooko pyörän elinaikana
näin totesimme yhen pätevän sähkömiehen kanssa![]()
Viimeksi muokannut: j3k3; 03.03.2012 klo 11:23.
^ eipä ole nyt just sähkökaaviota käsillä, mut mites toi Blackbirdin lyhyt valo, sehän palaa aina kun virrat laittaa päälle. Virtalukon kauttahan se taitaa mennä, kyllähän se kestää!
Edit: starttauksen ajanhan valo on kuitenkin sammuksissa.
Viimeksi muokannut: vanha; 03.03.2012 klo 21:04.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Champion se oli, samainen meni täälläkin hiljattain paikoilleen ja ihan asiallisen näköinen filtteri se oli, stanssaukset "se numero / kirjainkoodisarja" muovissa oli erinlaiset joka kait vaan erottaa orkkiksesta..![]()
Xenonit laitoin!!
Tai yritin... piuhat ja kaikki ok mut ei syty xenoni ei! mitä teen väärin?![]()
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
niin ja mitenkä tuo rele homma kun tuntuu että tarvii jonkin sortin releen väliin? kaiken järjen mukaan siinä on rele pitkille ja lyhyille. mikä patentti tuohon auttaa??? ei amatööri osaa taas mitään!!!
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Jos piuhat oikein, nii ei jää muuta vaihtoehtoo, kun poltin/ballasti sökö, akku tyhjä, piuhat huonosti kii, Eihän sulaketta polttanut?
Pitkille on 05 vm rele. kaikken järkevin oisi laittaa lyhkäsillekkin rele, et eipähän kipinöis virtalukossa (vaikka kestäskin) mut varmuuden vuoksiIhan normi rele käy.
Ite rakentelin toisen katkasijan kokonaan.. mieluummin särkee sen 1euron katkasimen, kun satoja euroja maksavan alkuperäsen(itse pelaan varmanpäälle)
jess!! ongelma ratkaistu!
Kävin liikkeessä itkemässä nii sano että kokeile suoraan akkuun. Minähän kokeilin nii sehän sytty ryökäle!! Elikkästen huomenna rele patentti hakemaan nii johan alkaa maisema kirkastumaan kunhan kelit sallii
On siis sen verran heikot/pienet nuo vanhat piuhat että ei virta jaksa xenonille asti. Vaatii siis releen väliin. Pyörä vuosimallia '98
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Osaisko kukaan heittää lonkalta sen uforuuvin alla olevan emäputken sisähalkisijaa. Näkyy olevan myynnissä kahta eri mitalla olevaa navitappia. Oma äxä vielä talvisäilössä eikä pääse tekemään mittausta.