Sivu: 34 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2432333435364484 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 3437:sta
  1. #991
    Lainaa (Anasteekki @ Heinä. 21 2011,06:39) kirjoitti
    07 ja varmaan orkkis akku.
    Paljonkos tossa pitäs olla Ah:ja? Kandeisko akku vaihtaa.
    helpointa luulis olevan nakata uus akku paikoilleen. ampeereja en suoraan muista onko 8 vaiko 11..

    itellä kans -07 ja akku oli jo ihan kaputt.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  2. #992
  3. #993
    Lainaa (Jamppu_ @ Heinä. 20 2011,22:33) kirjoitti
    Lainaa (kössi @ Heinä. 18 2011,16:02) kirjoitti
    kävin tankin alla olevat liittimet läpi ja tankin alla olevan maadoituksen myös ja vika korjaantui...pesun jälkeen oli kosteutta päässyt liittimiin.
    Itselläni oli tuossa keväällä pyörässä sama oire ja juurikin pesun jälkeen.
    Kyseessähän on Bläkkärin tyyppivika ja asiasta on tainnutkin olla keskustelua joskus ennemminkin, ehkä jopa tässä samassa ketjussa.
    Nimenomaan tankin alla sellaisessa kirkkaassa "muovihupussa" oleva liitin ja liittimeen esim. pesun yhteydessä pääsevä kosteus aiheuttavat tuon oireen.
    Liittimet kannattaa puhaltaa esim. paineilmalla hyvin kuivaksi ja sitten jotain sopivaa vaseliinia tai vastaavaa liitin täyteen ja paikoilleen.
    Jos kosteus saa vaikuttaa tuolla liittimessä riittävän kauan, voi lopulta olla edessä johtosarjan vaihto. Eli ei muuta kun huolllinen kuivaus ja sopiva suojaus liittimeen riittävän ajoissa, niin välttyy isommilta ongelmilta.
    Jep juurikin tuohon liittimeen paikallistin "vian", pesin sen lievästi öljyisellä sinolisumutteella ja suojasin johtosarjan suojahupun avonaisen puolen myös.
    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  4. #994
    Lainaa (Anasteekki @ Heinä. 21 2011,14:22) kirjoitti
    Onko vilkkuhin vinkkejä?
    Mulla myös Led valo jossa tuo vilkkutoiminto, vilkkujen liittimet löytyy takavalon takaa (takakatteen sisältä, ihan sieltä takaosasta), siellä on sellainen kumihuppu jonka sisällä takavalon liitin, rek kilvenvalon liitin ja kaksi vilkkujen liitintä, oranssi ja sininen. Muistaakseni...
    Kyllä siellä jokatapauksessa liittimet on, ei ne johdot yksimittaisina releelle asti mene.



    Älä korjaa ehjää....
  5. #995
    Tietääkö joku onko bläkkärin kytkinlevyt eripaksuisia olemassa, en ole vielä koppaa avannut mutta on käynyt mielessä että oisko edellinen omistaja kasannut ne väärin kun tuntuu niin huonosti välillä irrottavan ja vaihtaminen on kankeata ja kolahtelee. mopon ostettaessa castrollit ei toiminut pitkään ja delvacin mxkin nyt kolahtelee...mielestäni oireet ovat kuitenkin sen laatuset ettei kytkin irrota hyvin.
    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  6. #996
    Lainaa (kössi @ Heinä. 22 2011,13:31) kirjoitti
    Tietääkö joku onko bläkkärin kytkinlevyt eripaksuisia olemassa, en ole vielä koppaa avannut mutta on käynyt mielessä että oisko edellinen omistaja kasannut ne väärin kun tuntuu niin huonosti välillä irrottavan ja vaihtaminen on kankeata ja kolahtelee. mopon ostettaessa castrollit ei toiminut pitkään ja delvacin mxkin nyt kolahtelee...mielestäni oireet ovat kuitenkin sen laatuset ettei kytkin irrota hyvin.
    200 kilsaa delvaceilla ajettu enemmän ja kytkin on alkanut irrottamaan paremmin, nyt toimii melkolailla pehmeämmin. tosin jos kiihdyttää kovin kierroksin ykköseltä kakkoselle niin vieläkin paremmin voisi irrottaa, mutta helkutisti parempi jo. jospa nuo levyt peseytyy näillä litkuilla niin ei tarvi käsipelillä alkaa putsaamaan. Pyörä -07 ja 34tuhtta
    ajettu.



    Ja peseytyhän ne! nyt on motulit vaihdettu sisälle ja vaihteet menee kissan lailla sisään



    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  7. #997
    Tervehdys.

    Toukokuussa hankin alleni ensimmäisen XX:n Kyseessä 98 kaasaripeli ja mittari sanoo n. 40000.

    Kysymys tuli mieleen, josko joku osaisi vahvistaa onko tuo nokkaketju/kiristinjumppa syyllinen mitä epäilen. Eli jostain luin kuvauksen että ääni on vähän kuin pyörittäisi laakereita lasissa.

    Vähän tuon kuvauksen kaltaista ääntä pitää, kun on veto päällä. Onko kenties jotenkin huolestuttavaa, että kutosvaihteella ääni tuntuu olevan huomattavasti kovempi kuin muilla vaihteilla.
  8. #998
    Tulipa tilattua tuohon XX:n rinnakkaismalliin X11:een uudet sliparit yhdysputkineen ym. kilkkeineen Englannista. eBaystä löytyi useampiakin kiinnostavia halpismerkkejä (Delkevic, Hawk by Werx, Jaws, Viper ym.), mutta Powertech -merkkisiä pönttöjä en huomannut kenenkään aiemmin hankkineen Suomeen. Osaa eBayssä tyrkyllä olleista pöntöistä ei edes ilmoiteta toimitettavan UK:n ulkopuolelle,*mutta näiden yhteydessä ilmoitettiin selkeästi toimituksen Hämeesen kustantavan 30 puntaa. USAsta tuleville olisi langennut veroseuraamuksia, joten nuo EU:n sisällä olevat Britteinsaaret jäivät melko luontevaksi valinnaksi hankintapaikan osalta.

    Tavoitteena ei siis ollut tehonlisäys, vaan ulkonäön ja äänimaailman kohennus. Tilaamani Powertechit ovat 10 cm lyhyemmät kuin alkuperäiset Hondan vaimentimet (400/500mm) ja näissä tulee nyt sitten mukana myös irroitettavat db-killerit. E-hyväksyntää näillä ei ole, mutta tuo brittien hyväksymismerkintä (BSAU mikälie) kertoi minulle sen, että meteli ei äidy aivan mahdottomaksi. Powertechit lienevät myös melkoisesti alkuperäisiä kevyemmätkin.

    Myöskään*pyörän ulkonäön en halunnut muuttuvan kovin radikaalisti alkuperäisestä, joten omani otin rosterisina mustaksi maalattujen tai hiilikuituisten sijaan. No olisihan noille mustille ja hiilikuituisille tullut lisähintaakin.

    Tämän putkiparin listahinta 254,99£ + toimituskulut, mutta tuolla eBayssä oli myös mahdollisuus jättää tarjous sopivammaksi katsomastaan hinnasta. Itse sainkin tingittyä hintaa jonkin verran alaspäin.
    Saapa nähdä tuliko haukattua p..kaa vai millaiset nuo kannut ovat eli laitanpa päivitystä jos nuo vaikka tulisivat jo ensi viikolla *

    Edit: Laitanpa tähän näkyviin miten homma edistyy tuon saadun seurantanumeron perusteella eli
    - 26.7. maksettu PayPalilla
    - 28.7. klo 13.37 lähetti haki myyjältä
    - 29.7. klo 02.27 kansainvälisessä lajittelukeskuksessa lähtömaassa
    - 30.7. klo 03.50 Tanskassa GLS:n lajittelukeskuksessa
    - 2.8. klo 20.58 Suomessa GLS:n varastossa
    - 3.8. klo 11.57 siirretty GLS:n alihankkijan(???) haltuun
    - 3.8. klo 14.18 jakeluautossa

    Edit 9.8.2011.
    Tohkeissani unohdin päivittää tämän eli putket sain tuolloin 3.8. illalla pikku sovittelulla paikoilleen. Mitään tiivisteitähän ei tietenkään ollut mukana, joten tiivistämiseen käytin pakoputken paikkaukseen käytettävää teippiä. Oma homma oli saada noi pöntöt samaan asentoon pyörän molemmin puolin ja melko lähelle tulivat takahaarukkaa alkuperäisiin putkiin verrattuna.
    Mutta tulos oli toivottu. Äänet mataloituivat, mutta eivät äityneet älyttömän koviksi ainakaan nuo killerit paikoillaan. Tyytyväinen olen ollut hankintaan eli pelkkien äänien takia ei kannata maksaa merkkiputkista vaan tällaiset halpikset ajavat asian ihan yhtä hyvin *



    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  9. #999
    Mulla -02 pyörässä aika usein mutta ei aina, kun hiljentää vauhtia tuolta jostain 30km/h alaspäin, niin kuuluu sellainen ketjun laahaava ääni. Aivan kuin toisiovetoketju makaisi suoraan takahaarukan päällä ja ääni kuullostaa sellaiselta kuin ketjun lenkit menisivät jonkun pienen kulman tai pykälän yli laahaten. Mutta takahaarukan päällä oleva ohjainkumi vai mikä sen nimi nyt onkaan, on ihan ehjä. Ääni ei ole hirveän kova, mutta sen kuulee ihan selvästi.

    Onko muilla vastaavanlaista ääni-ilmiötä esiintynyt?
    Honda CBR1100XX
  10. #1000
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 02 2011,08:03) kirjoitti
    Mulla -02 pyörässä aika usein mutta ei aina, kun hiljentää vauhtia tuolta jostain 30km/h alaspäin, niin kuuluu sellainen ketjun laahaava ääni. Aivan kuin toisiovetoketju makaisi suoraan takahaarukan päällä ja ääni kuullostaa sellaiselta kuin ketjun lenkit menisivät jonkun pienen kulman tai pykälän yli laahaten. Mutta takahaarukan päällä oleva ohjainkumi vai mikä sen nimi nyt onkaan, on ihan ehjä. Ääni ei ole hirveän kova, mutta sen kuulee ihan selvästi.

    Onko muilla vastaavanlaista ääni-ilmiötä esiintynyt?
    mitä nyt lonksahdellu, mut syynä oli kulunut ketju.
    paljonkos noilla ketjuilla on ajettu..?

    ei kuiten ole niin löysällä, että keskitukeen osuis jossain vaiheessa jos yläpuolelta ei laahaa..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #1001
    Kokeilin tuossa jokin aika sitten kaverin -97 XX:ää ja yllätyin iloisesti. Tällaiselle toista kesää "oikealla" pyörällä ajavalle tuntui ruutia ja vääntöä riittävän ihan kivasti.

    Ja kysymys kuuluukin, kannattaako tuollaisen vanhan kaasari-XX:n ostaminen vai olisiko fiksumpaa katsoa suoraan esim vuosien 1999-2001 ruiskupelejä? 2002 alkaenhan ilmeisesti on taas tehoja pudotettu jos olen oikein ymmärtänyt. Ja sitäpaitsi nuo iäkkäämmät pelit on tietty edullisempia..

    Ja näihinhän löytyy ilmeisen hyvin kaikkea varaosakilkettä kun ovat hyvinkin suosittuja pyöriä.

    Onko jotain muuta mitä pitäisi pyörästä ottaa huomioon? Wikipedia tosiaan kertoi että eka ruiskupeli tuli 1999 ja 2002 rajoitettiin tehoja. Onkos muuta oleellista?? 2001 tuli digitaalimittarit jos oikein muistan..

    Apuja saa antaa, ja vihjeitä ja neuvoja. Ehkä sitä ens kaudella saattaisi olla jo XX alla. Punnitsin myös busaa vaihtoehtona mutta taitaapa kääntyä kyllä XX puoleen mun ambitiot..
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  12. #1002
    omat kokemukset ruisku vs. kaasari: kaasari on varmempi...jos tulee matkalla sähköpuolen ongelmia (esim. staattori, jännitteensäädin tai vaikka akku) niin kaasarilla pystyy vielä ajamaan...ja nämä viat ei vissiin ole mitään harvinaisia ongelmia?!
  13. #1003
    Kiitos Pyryro! Olisiko muillakin onnellisilla tuplaäksän omistajilla antaa kommenttejaan aiheeseen?
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  14. #1004
    Itse sanoisin, että ostat kumman vaan (hyväkuntoisen luonnollisesti) niin varmasti saat yhden markkinoiden luotettavimmista pyöristä. Itsellä kuin myös muutamalla kaverilla on ruiskuvehkeet, joissa ei koskaan ole ollut mitään vikaa --> nyt puuta koputtamaan.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  15. #1005
    Tällä hetkellä pyörässäni on Givin monorack peräteline. Kuitenkin ensikesän reissulle joudun luultavasti hommaamaan lisää laukkuja, jotta pitemmän reissun tavarat sopivat kyytiin. Olen suunnitellut hommaavani pikakiinnitteisen SW-Motech Quick-Lock Evo -sivutelinesarjan. Onko kenellelläkään kokemusta, että saako tuota telinettä mitenkään kiinni tuon Monorackin kanssa, vaan joudunko ottamaan sen irti tms.

    Nettimotossa näyttää yhdessä pyörässä olevan monorack + jokin sivulaukkuteline paikallaan. Minkä merkkiset nuo sivulaukkuraudat on?

    Sivulaukkusarja + monorack

    En myöskään halua mitään Wingrackia, koska se on niin h***n ruma, vaan ajatus on juuri jossakin pikakiinnitteisessä telineessä, jonka saa sitten tarvittaessa pois.



    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  16. #1006
    Morjesta vaan kaikille, olen ajatellut vaihtaa -99 tuplaäksääni Delkevic:in 4-2 putkiston. Ennestään pyörässä on jo Yoshimuran sliparit kummallakin puolella.

    Tiedustelenkin nyt sitä onko tuosta putkiston vaihdosta hyötyä verrattuna alkuperäiseen putkistoon ja tarvitsisinko vaihdossa mitään muita osia/tarvikkeita että saan putkiston sovitettua Yoshimuran slipareihin ja sylinteripäähän (tiivistettä yms.)?

    Kiitoksia vastauksista
    Honda CBR 1100 XX -99
  17. #1007
    Lainaa (XX-xenon @ Elo. 02 2011,10:02) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 02 2011,08:03) kirjoitti
    Mulla -02 pyörässä aika usein mutta ei aina, kun hiljentää vauhtia tuolta jostain 30km/h alaspäin, niin kuuluu sellainen ketjun laahaava ääni. Aivan kuin toisiovetoketju makaisi suoraan takahaarukan päällä ja ääni kuullostaa sellaiselta kuin ketjun lenkit menisivät jonkun pienen kulman tai pykälän yli laahaten. Mutta takahaarukan päällä oleva ohjainkumi vai mikä sen nimi nyt onkaan, on ihan ehjä. Ääni ei ole hirveän kova, mutta sen kuulee ihan selvästi.

    Onko muilla vastaavanlaista ääni-ilmiötä esiintynyt?
    mitä nyt lonksahdellu, mut syynä oli kulunut ketju.
    paljonkos noilla ketjuilla on ajettu..?

    ei kuiten ole niin löysällä, että keskitukeen osuis jossain vaiheessa jos yläpuolelta ei laahaa..? *
    Itsekkin ensin luulin että ne osuisi keskitukeen, vaan ei... no ketjuilla on kyllä jo ajettu jonkun verran, mutta kokeilin sitäkin että kiristin ne hetkeksi ihan "pinkeiksi" ja silti tuo laahaava ääni kuuluu silloin tällöin. Voiko ensiövedon ketju pitää tuollaista laahaavaa ääntä tai mahdollisesti laturin ketju (onko siinä laturin pyöritys ketjulla? muistaakseni joissain pyörissä on)
    Honda CBR1100XX
  18. #1008
    Lainaa (Antti78 @ Touko. 07 2010,20:50) kirjoitti
    Mitkä olisi hyvät renkaat Blackbirdiin? Yhden kesän olen ajanut Metzeler Z6:lla ja tekisi mieli kokeilla jotain muuta. Z6:set ovat olleet muuten hyvät, mutta etupää ei tunnu aina kovin vakaalta ja stonga vispaa kun laskee kädet irti 70-80kmh nopeudessa. Uusien renkaiden pitäisi soveltua matka-ajoon (2 hlöä täydellä laukkukuormalla) sekä hieman sporttisempaan ajoon yksin.

    - Metzeler Z6 Interact? Onko parannusta vanhoihin Z6:siin verrattuna?
    - Michelin Pilot Road 2CT?
    - Michelin Pilot Power?
    - Pirelli Diablo Strada?
    - Muita?

    Edit: Z6 Interacteista sais vahvistetut versiot eteen ja taakse. Viime vuonna Z6:sten kohdalla tuo merkintä vahvistuksesta tuntui olevan epäselvä, ja mullakin taitaa olla ihan tavalliset versiot vaikka vahvistettuja erikseen pyysin. Ehkä annan Metzelerille vielä toisen mahdollisuuden.
    Noni, herätellään tämä rengaskeskustelu henkiin taas kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa uudet kumit tilailla niin kauan kun lomarahoista on jotain jäljellä. Edelliseen pyörään ostin renkaat täältä. Melko karut sivut mutta sekä minulle että parille kaverille on sieltä renkaat tullut joten olen melko luotettavaksi todennut. Hinnatkin tosi kilpailukykyiset, esimerkkinä Pirelli Diablo 180/55 maksaa 107e vs. Suomessa hinta 153e.

    Jotkut kehuu Metzeler Z6 joita sais yhteishintaan 200 euron hintaan. Itselläni on hyviä kokemuksia Continental RoadAttackeistä joilla hintaa kymmenisen euroa enemmän.

    Eli kokemuksia renkaista kaivattaisiin, edellinen pyörä kun oli luonteeltaan niin erilainen kuin Bläckäri joten vähän heikosti on vertailupohjaa.

    Tulee ajettua niin motaria kuin mutkaa ja hakusessa perusluotettava rengas normaaliajossa, mitään yyberpehemitä ratarenkaita ei ole hakusessa.
    Honda CBR1100XX
  19. #1009
    Lainaa (Hytz @ Elo. 09 2011,11:11) kirjoitti
    Lainaa (Antti78 @ Touko. 07 2010,20:50) kirjoitti
    Mitkä olisi hyvät renkaat Blackbirdiin? Yhden kesän olen ajanut Metzeler Z6:lla ja tekisi mieli kokeilla jotain muuta. Z6:set ovat olleet muuten hyvät, mutta etupää ei tunnu aina kovin vakaalta ja stonga vispaa kun laskee kädet irti 70-80kmh nopeudessa. Uusien renkaiden pitäisi soveltua matka-ajoon (2 hlöä täydellä laukkukuormalla) sekä hieman sporttisempaan ajoon yksin.

    - Metzeler Z6 Interact? Onko parannusta vanhoihin Z6:siin verrattuna?
    - Michelin Pilot Road 2CT?
    - Michelin Pilot Power?
    - Pirelli Diablo Strada?
    - Muita?

    Edit: Z6 Interacteista sais vahvistetut versiot eteen ja taakse. Viime vuonna Z6:sten kohdalla tuo merkintä vahvistuksesta tuntui olevan epäselvä, ja mullakin taitaa olla ihan tavalliset versiot vaikka vahvistettuja erikseen pyysin. Ehkä annan Metzelerille vielä toisen mahdollisuuden.
    Noni, herätellään tämä rengaskeskustelu henkiin taas kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa uudet kumit tilailla niin kauan kun lomarahoista on jotain jäljellä. Edelliseen pyörään ostin renkaat täältä. Melko karut sivut mutta sekä minulle että parille kaverille on sieltä renkaat tullut joten olen melko luotettavaksi todennut. Hinnatkin tosi kilpailukykyiset, esimerkkinä Pirelli Diablo 180/55 maksaa 107e vs. Suomessa hinta 153e.

    Jotkut kehuu Metzeler Z6 joita sais yhteishintaan 200 euron hintaan. Itselläni on hyviä kokemuksia Continental RoadAttackeistä joilla hintaa kymmenisen euroa enemmän.

    Eli kokemuksia renkaista kaivattaisiin, edellinen pyörä kun oli luonteeltaan niin erilainen kuin Bläckäri joten vähän heikosti on vertailupohjaa.

    Tulee ajettua niin motaria kuin mutkaa ja hakusessa perusluotettava rengas normaaliajossa, mitään yyberpehemitä ratarenkaita ei ole hakusessa.
    Minulla on nyt pyörinyt Z8:t (takana vahvistettu) reilu 4000 kilometriä (1400 km kaksipäällä), ja eipä ole juuri kuluneet vielä ollenkaan. Käytännössä kanttia ei ole, kun käväsin reilun 2000 km mutkan Norjassa kuukausi sitten. Muutenkin renkaat tuntuu tosi hyviltä, ainakin minun ajossa. Hinta on tietenkin vielä korkeampi kuin sinun mainitsemilla, mutta onhan mallikin suht uusi.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  20. #1010
    Lainaa (bug85 @ Elo. 09 2011,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Hytz @ Elo. 09 2011,11:11) kirjoitti
    Noni, herätellään tämä rengaskeskustelu henkiin taas kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa uudet kumit tilailla niin kauan kun lomarahoista on jotain jäljellä. Edelliseen pyörään ostin renkaat täältä. Melko karut sivut mutta sekä minulle että parille kaverille on sieltä renkaat tullut joten olen melko luotettavaksi todennut. Hinnatkin tosi kilpailukykyiset, esimerkkinä Pirelli Diablo 180/55 maksaa 107e vs. Suomessa hinta 153e.

    Jotkut kehuu Metzeler Z6 joita sais yhteishintaan 200 euron hintaan. Itselläni on hyviä kokemuksia Continental RoadAttackeistä joilla hintaa kymmenisen euroa enemmän.

    Eli kokemuksia renkaista kaivattaisiin, edellinen pyörä kun oli luonteeltaan niin erilainen kuin Bläckäri joten vähän heikosti on vertailupohjaa.

    Tulee ajettua niin motaria kuin mutkaa ja hakusessa perusluotettava rengas normaaliajossa, mitään yyberpehemitä ratarenkaita ei ole hakusessa.
    Minulla on nyt pyörinyt Z8:t (takana vahvistettu) reilu 4000 kilometriä (1400 km kaksipäällä), ja eipä ole juuri kuluneet vielä ollenkaan. Käytännössä kanttia ei ole, kun käväsin reilun 2000 km mutkan Norjassa kuukausi sitten. Muutenkin renkaat tuntuu tosi hyviltä, ainakin minun ajossa. Hinta on tietenkin vielä korkeampi kuin sinun mainitsemilla, mutta onhan mallikin suht uusi.
    Z8 maksais toimituskuluineen ~240 euroa että se pari kymppiä sinne tai tänne ei hirveesti vaikuta kunhan saa luotettavat renkaat alle. *
    Honda CBR1100XX
  21. #1011
    Lainaa (Hytz @ Elo. 09 2011,11:57) kirjoitti
    Lainaa (bug85 @ Elo. 09 2011,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Hytz @ Elo. 09 2011,11:11) kirjoitti
    Noni, herätellään tämä rengaskeskustelu henkiin taas kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa uudet kumit tilailla niin kauan kun lomarahoista on jotain jäljellä. Edelliseen pyörään ostin renkaat täältä. Melko karut sivut mutta sekä minulle että parille kaverille on sieltä renkaat tullut joten olen melko luotettavaksi todennut. Hinnatkin tosi kilpailukykyiset, esimerkkinä Pirelli Diablo 180/55 maksaa 107e vs. Suomessa hinta 153e.

    Jotkut kehuu Metzeler Z6 joita sais yhteishintaan 200 euron hintaan. Itselläni on hyviä kokemuksia Continental RoadAttackeistä joilla hintaa kymmenisen euroa enemmän.

    Eli kokemuksia renkaista kaivattaisiin, edellinen pyörä kun oli luonteeltaan niin erilainen kuin Bläckäri joten vähän heikosti on vertailupohjaa.

    Tulee ajettua niin motaria kuin mutkaa ja hakusessa perusluotettava rengas normaaliajossa, mitään yyberpehemitä ratarenkaita ei ole hakusessa.
    Minulla on nyt pyörinyt Z8:t (takana vahvistettu) reilu 4000 kilometriä (1400 km kaksipäällä), ja eipä ole juuri kuluneet vielä ollenkaan. Käytännössä kanttia ei ole, kun käväsin reilun 2000 km mutkan Norjassa kuukausi sitten. Muutenkin renkaat tuntuu tosi hyviltä, ainakin minun ajossa. Hinta on tietenkin vielä korkeampi kuin sinun mainitsemilla, mutta onhan mallikin suht uusi.
    Z8 maksais toimituskuluineen ~240 euroa että se pari kymppiä sinne tai tänne ei hirveesti vaikuta kunhan saa luotettavat renkaat alle. *
    Sen verran lisään, että ennen Z8:ja, alla oli Z6:t ja ne kesti 13 000 km. Sittenkään eivät olleet siliät, mutta oli sen verran pitkä reissu edessä, että en enää sinne niillä lähtenyt, joten vaihdoin alle Z8:t.

    Ei nämä uudemmat ainakaan huonommat ole kuin entisetkään.



    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  22. #1012
    Michelin PR2 tai PR3 ja hiukka enemmän painetta kuin mitä käsikirja sanoo.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  23. #1013
    Lainaa (Harri M. @ Elo. 09 2011,13:23) kirjoitti
    Michelin PR2 tai PR3 ja hiukka enemmän painetta kuin mitä käsikirja sanoo.
    Paljonko enemmän?

    2k ajettu Metzelerin z6 löysi naulan viime viikonlopun reissulla ja nyt on takana PR3.

    Ei löytynyt 15 minuutin haulla rengasliikettä joka olis alkanut paikkaamaan, joten se oli sitten 240€ naula, prkl.

    Janne
    XX
  24. #1014
    Olen myös pitänyt hiukka enemmän paineita, koska myös mp-liikkeessä kehoitettiin näin tekemään, varsinkin kuumilla keleillä. Paineet ovat olleet noin 3.1-3.2 bar. Ei noista ainakaan haittaa ole ollut, koska ajelen pääsääntöisesti matkaa ja en kallistele rajoille asti.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  25. #1015
    Lainaa (Hytz @ Elo. 09 2011,11:11) kirjoitti
    Edelliseen pyörään ostin renkaat täältä. Melko karut sivut mutta sekä minulle että parille kaverille on sieltä renkaat tullut joten olen melko luotettavaksi todennut. Hinnatkin tosi kilpailukykyiset, esimerkkinä Pirelli Diablo 180/55 maksaa 107e vs. Suomessa hinta 153e.
    En osaa ottaa kantaa muuhun kuin tuohon Pirelli Diablon 180/55 ZR 17 hintaan eli 2010 syyskuussa paikallisessa First Stop -ketjuun kuuluvassa rengaskaupassa irtovanteelle asennettuna ja tasapainotettuna hinta oli 124 euroa.

    Nettikaupan 107 euroon taitaa tulla lisäksi 25 euroa toimituskuluja + asennus?
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  26. #1016
    Lainaa (scud @ Elo. 05 2011,11:51) kirjoitti
    Morjesta vaan kaikille, olen ajatellut vaihtaa -99 tuplaäksääni Delkevic:in 4-2 putkiston. Ennestään pyörässä on jo Yoshimuran sliparit kummallakin puolella.

    Tiedustelenkin nyt sitä onko tuosta putkiston vaihdosta hyötyä verrattuna alkuperäiseen putkistoon ja tarvitsisinko vaihdossa mitään muita osia/tarvikkeita että saan putkiston sovitettua Yoshimuran slipareihin ja sylinteripäähän (tiivistettä yms.)?

    Kiitoksia vastauksista
    Minulla X-11 ja Delevic pakosarja.
    -Syylarin alimmaista tukirautaa joutui muuttamaan hieman
    -Vaihteiston taakse/alle tulevaa kiinnityspultin reikaa joutui viilaamaan soikeaksi jotta pultti sopi.
    -Tiivisteita ei joutunut uusimaan koska en rikkonut alkuperaisia
    -Vaimentimien lahdot (siis ne putken suut johon valiputket tulee kiinni) olivat jonkinverran ovaaleja, joko kuljetusvaurio tai huolimatonta tyota, sain oikaistua kuitenkin.
    -Itsella oli myos Yoshin sliparit alkuun, sai olla tarkkana etta sai passattua ne symmetrisesti, ja siten etteivat ota kiinni taka svingiin. Tama taitaa olla vain X-11 ongelma!

    Etuja...
    Huomattavasti avarampi kuin alkuperainen pakosarja, varsinkin sen ns. kollektorin kohdalta.
    Muita etuja... Sai aikaa kulumaan kivasti sen vaihdon kanssa :-)

    Etsin muutaman kuvan kunhan ehdin.
    Älä korjaa ehjää....
  27. #1017
    Lainaa (perttuvv @ Elo. 09 2011,18:07) kirjoitti
    Lainaa (Hytz @ Elo. 09 2011,11:11) kirjoitti
    Edelliseen pyörään ostin renkaat täältä. Melko karut sivut mutta sekä minulle että parille kaverille on sieltä renkaat tullut joten olen melko luotettavaksi todennut. Hinnatkin tosi kilpailukykyiset, esimerkkinä Pirelli Diablo 180/55 maksaa 107e vs. Suomessa hinta 153e.
    En osaa ottaa kantaa muuhun kuin tuohon Pirelli Diablon 180/55 ZR 17 hintaan eli 2010 syyskuussa paikallisessa First Stop -ketjuun kuuluvassa rengaskaupassa irtovanteelle asennettuna ja tasapainotettuna hinta oli 124 euroa.

    Nettikaupan 107 euroon taitaa tulla lisäksi 25 euroa toimituskuluja + asennus?
    Kattelin vain nopeasti Stormilta, varmaan halvemmalla sais. klik. Muistelinkin väärin noi toimitusmaksut ja asennuskin irtovanteille maksanee se 50 euroo, että voi laittaa 75 euroo kumien hintojen päälle. Vanteita irroitan jokatapauksessa talven aikana kun menee rattaat ja jarrupalat ym. vaihtoon.
    Honda CBR1100XX
  28. #1018
    Tassa pari kuvaa, aluksi alkuperainen ahdas putki.


    Ja sitten delkevic.




    Tassa viela alkuperaisen ahtaat kohdat.

    Älä korjaa ehjää....
  29. #1019
    Lainaa (bug85 @ Elo. 04 2011,10:29) kirjoitti
    Tällä hetkellä pyörässäni on Givin monorack peräteline. Kuitenkin ensikesän reissulle joudun luultavasti hommaamaan lisää laukkuja, jotta pitemmän reissun tavarat sopivat kyytiin. Olen suunnitellut hommaavani pikakiinnitteisen SW-Motech Quick-Lock Evo -sivutelinesarjan. Onko kenellelläkään kokemusta, että saako tuota telinettä mitenkään kiinni tuon Monorackin kanssa, vaan joudunko ottamaan sen irti tms.

    Nettimotossa näyttää yhdessä pyörässä olevan monorack + jokin sivulaukkuteline paikallaan. Minkä merkkiset nuo sivulaukkuraudat on?

    Sivulaukkusarja + monorack

    En myöskään halua mitään Wingrackia, koska se on niin h***n ruma, vaan ajatus on juuri jossakin pikakiinnitteisessä telineessä, jonka saa sitten tarvittaessa pois.
    Mulla oli kanssa Monorack ennen SW-Motech:n hankintaa. Eipä sovi samaan pyörään molemmat, vaihdoin takatelineeksi myös SW-Motech:n Alu-Rack:n
  30.  
  31. #1020
    Lainaa (vorssalainen @ Elo. 10 2011,10:21) kirjoitti
    Lainaa (bug85 @ Elo. 04 2011,10:29) kirjoitti
    Tällä hetkellä pyörässäni on Givin monorack peräteline. Kuitenkin ensikesän reissulle joudun luultavasti hommaamaan lisää laukkuja, jotta pitemmän reissun tavarat sopivat kyytiin. Olen suunnitellut hommaavani pikakiinnitteisen SW-Motech Quick-Lock Evo -sivutelinesarjan. Onko kenellelläkään kokemusta, että saako tuota telinettä mitenkään kiinni tuon Monorackin kanssa, vaan joudunko ottamaan sen irti tms.

    Nettimotossa näyttää yhdessä pyörässä olevan monorack + jokin sivulaukkuteline paikallaan. Minkä merkkiset nuo sivulaukkuraudat on?

    Sivulaukkusarja + monorack

    En myöskään halua mitään Wingrackia, koska se on niin h***n ruma, vaan ajatus on juuri jossakin pikakiinnitteisessä telineessä, jonka saa sitten tarvittaessa pois.
    Mulla oli kanssa Monorack ennen SW-Motech:n hankintaa. Eipä sovi samaan pyörään molemmat, vaihdoin takatelineeksi myös SW-Motech:n Alu-Rack:n
    Mikä tuli esteeksi, etteivät sovi yhteen? Tuliko kiinnitykset eri kohdille, tai jos tuli samaan kohtaan niin mikä mättöi?

    Lisäystä sen verran, että miten alkuperäiset vilkut suhtautuu noihin sivulaukkurautoihin? Eli sopivatko edelleen olemaan paikallaan?



    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
Sivu: 34 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2432333435364484 ... ViimeinenViimeinen