Sivulla 38 on näköjään ollu tosta mutterista juttu... Sieltä bongasin momentiksi tosiaan se 103Nm eli pidennetty varsi voi kyl olla ihan hyvä idea kun tota lähtee aukasemaan.
Honda CBR1100XX
Olisko jollain tietoa,mulla on vm -05 bläkkäri ajettuvähän yli 30tkm n 3000rpm senykii ja paikallan kun laittaasamat kiekot niin ne pysyy vähän aikaa ja sitte rupeaa laskemaan jonkun verran.Pyörään on vaihdettu tulpat, ilmanputsari,sekä ruisku on synkattu sama touhu jatkuu.Jos jollain on tietoa otan kiitollisena vastaan.
TuplaX
Jokuhan väittää että nuo jotkut ruiskut nykivät liian laihan seoksen vuoksi vrt. tiukat päästönormit tms.
Mutta olethan mittauttanut puolat ja myöskin tarkistanut tulpanhatut ja johdot.
Lisäksi eiköhän tuosta löydy tuo katti ja sitä myöten Lambda-tunnistin joka voisi olla viallinenkin. Eli kenties senkin voisi mittauttaa.
PS. Itsellä oli tosiaan aiemmasta moposta R1:stä mennyt puola/tulpanhattutsydeemi ja eivät meinanneet auttaa silloin merkkihuollot ja takuukorjaukset ja turhien komponenttien vaihtamiset.
Itse tosiaan uusin kaikki puola/tulpanhatut ja sen jälkeen hävisi nykimiset ärräpärrästä![]()
zx10r
Kiitti tiedoista,onko kellään tíetoa jos laittaa voimakomentajan ja säädättää sen liikkeessä loppuisiko sillä nykiminen.
TuplaX
Onko joku laittanu bläkkäriä lähemmäs maata etuputkia nostamalla ja madalluslevyillä?
Sitä tässä vaan uumoilin että joutuuko repimään keskituen pois että mahtuu kanttaamaan normaalisti?
Radalla tuskin tulee käytyä, ellei suoraa tietä ja lujaa pääse joskus kokeileen kunnolla. että ei sen puoleen...
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Hondat: CBR 600f -> XX -00 -> RR -08 -> Hornet 600
Mulla -06 Bläkkäri,38tkm; samat "häiriöt" oli mulla viime kesään asti.Oletin "vian" olevan päästönormeissa eli kone kävi liian laihalla ja röörit moottorista ulos liian ahtaat.Vaihdoin mopoon Yoshimura RS-3 full exhaust(ei db killeriä,lambdaa eikä kattia)+PC III usb+KN vaparin ja vielä ammattimies sääti dynossa.Kaikki nykimiset ajossa ja kierrosten "heijailut" paikallaan hävisi.Moposta lähti tuhti määrä kiloja pois ja tilalle tuli:kaasun toiminta on herkkää/tarkkaa ja ei tule kierrosten noustessa mitään tehopiikkiä tai -laskua,tuli myös jokunen hv/kw ja nm lisää.
[QUOTE=arsu;6035606]Mulla -06 Bläkkäri,38tkm; samat "häiriöt" oli mulla viime kesään asti.Oletin "vian" olevan päästönormeissa eli kone kävi liian laihalla ja röörit moottorista ulos liian ahtaat.Vaihdoin mopoon Yoshimura RS-3 full exhaust(ei db killeriä,lambdaa eikä kattia)+PC III usb+KN vaparin ja vielä ammattimies sääti dynossa.Kaikki nykimiset ajossa ja kierrosten "heijailut" paikallaan hävisi.Moposta lähti tuhti määrä kiloja pois ja tilalle tuli:kaasun toiminta on herkkää/tarkkaa ja ei tule kierrosten noustessa mitään tehopiikkiä tai -laskua,tuli myös jokunen hv/kw ja nm lisää.[/QUOTE
Eli jos laittaa pelkän voimakomentajan saako sillä nykimisen loppumaan(komentaja pitää vissiin asennuttaa jollain ammattimiehellä)Asun itse sellaisella alueella että heti tulee sanomista jos ääntä lähtee vähänki enemmän.Ja jos tuo tepsii oon ikusesti kiitollinen.
TuplaX
Mitäs sivulaukkuja arvon "ornitologeilla" on käytössä?
Itse ole tässä metsästellyt siedettävän näköisiä laukkuja bläkkäriin, mutta valinta on melko vaikea. Nykyisellään pyörästä löytyy SW-Motechin takateline ja saman firman boksi. Sivulaukuille saattaisi olla tarvetta, jos tuo kauniimpi osapuoli nyt innostuisi istumaan kyydissä. Sehän tässä vielä onkin, että kun tuo oma räpylä alkaa koosta 48 ylöspäin, niin jo yhdet hieman kevyemmät kengät syövät jonkin verran tilaa.
SW-Motechin Aerot ovat ulkonäöltään ihan jees, mutta tuo vetoketju jotenkin ei lämmitä. Givin E41 on ihan siisti, mutta jotenkin näyttää ehkä hieman liian suurelta ja "möhköltä". Tilaa varmaan riittäisi aika lahjakkaasti. V35:t näyttäisivät todella päteviltä, mutta niitä ei kait saa millään ilveellä bläkkäriin SW-Motechin sivuraudoilla. Orginaalilaukuilla taas hinta hieman pompsahtaa, saatavuus niin ja näin sekä takalaukun voi unohtaa raudoista puhumattakaan.
Hankalaa. Pehmeitä laukkuja kun en halua naarmuttamaan pyörää.
Hyviä ehdotuksia?
-06 Mustarastas, mustana
ex. -93 Suzuki PV, mustana
Tehoero vain 100-kertainen...
eikös sw:ltäkin kuulemma löydy rauta, jonka avulla saa takaboxin laitettua alkuperäisten laukkujen kera..
orkkislaukut omasta mielestä istuu parhaiten kokonaisuuteen, toki ovat pienemmät kuin vaikkapa giwin paketti. tosin kiinnitysraudatkin ovat siistimmät paikoillaan ilman laukkuja. ellei sitten tykkää kiskoa sitä iso giwin räkkiä irti jatkuvasti, jos ei muodoista tykkää..
eräillä mp-messuilla maahantuojan myyjä lupas et orkkiksilla saa vetää mitä kahvasta nopeutta saa, mutta laukkujen sisällä lukikin 120 tai 140 max nopeutena.. muistelen.
välillä on näkynyt tuolla myyntiosiossa rtg-paketin laukkusarjaa myynnissä, sinne vaan ilmoitusta vetämään, jos orkkiksia tekee mieli. tai yhteyttä maahantuojalle.. davis silver spares myi ainaki jokin aika sitten niitä netissä..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Vaihdoin tuossa talven pimeinä aikoina polttoainesuodattimen ja uusin samalla tankin pohjatiivisteen. Vanha tiiviste oli jo päivänsä nähnyt ja tuli sitten uusittua sekin. Jokin meni pieleen kun uusi tiiviste alkoi vuotamaan n. 3 viikon jälkeen (onneksi ei tullut laitettaua tankkia täyteen vaihdon jälkeen.)
Itse tein seuraavalla tavalla homman joka sitten kusi:
-pintojen huolellinen puhdistus
-tiiviste paikalleen
-ruuvilukitteella ja 10Nm kireyteen ristiinkiristäen.
En käyttänyt erillistä tiivistesilikonia (olisiko pitänyt?)
Kuinkas muut ovat operaatiosta selvinneet?
Kyseessä vm. 2001 ruiskupeli.
Viimeksi muokannut: Fazer -03; 04.04.2012 klo 09:28.
Wingrack ja Givin laukut tulee mukana vielä ihan hyvin +200 vaudissa...![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Muuten kai samallalailla tekisin ja jos tiivisteliimaa niin ei ainakaan silikonia. Jos siitä irtoaa pieniäkään palasia niin voit olla varma että menevät mukaviin paikkoihin tukkeeksi. Laita ennemmin jotain nestemäistä tiivisteliimaa ohuelti joka ei liukene bensaan ja muista kiristää tosi tasaisesti. Tarkasta vielä ettei jää kantamaan pulttien kohdalta ja tietenkään muualtakaan materiaalivenymien ja roskien takia.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
nyt yltää.. madallus 30mm.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...13711749_n.jpg
vertauskuva
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...58958963_n.jpg
Viimeksi muokannut: cbrantti; 08.04.2012 klo 17:22.
Hei
Kertokaas kokemuksia, minkä merkkiset jarrupalat bläkkäriin kantsii laittaa.
Semmoset ois haussa jotka ei vingu ja ois pehmeät/pitävät.
Kannattaako ostaa orkis palat
^Itsellä originaalipalat, eivät vingu ja jarrutusteho normaalikäytössä loistava! Tuosta pehmeydestä en sitten tiedä
Eilen tuli korkattua ajokausi pienessä tihkusateessa, mutta eipähän tuo paljoa menoa haitannut!
Hyviä XX-kilsoja muillekin![]()
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Tilasin itse ebaysta jenkeistä jarrupalasarjan jossa oli kaikki etu ja takapalat eli 6kpl paloja, maksoi kotiin tuotuna 33€.. Eivät vingu tai mitn ylimääräistäkään muuta ku pysähtyy hyvin. Sintteripalat olivat ja Volar merkkiset.. Menkööt vaikka 2 sarjaa kesässä tuohon hintaa niin ei harmita.![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
[QUOTE=rautiar;6035637]Voimakomentaja on erittäin helppo asentaa itse(selkeät ohjeet),ei edes tarvii työkaluja.Tilaamani oma PC tuli esisäädettynä Bläkkärille.Jos ostat laitteen tarvikekaupasta niin mukana tulee taulukko jossa on merkkien ja mallien mukaiset säädöt komentajalle ja nettiosoite,mistä saat samat säädöt.Itse kun vaihdoin kaikki romppeet,niin multa jäi toi lambda pois käytöstä.Eli jos laitat pelkän voimakomentajan,joudut silti ottamaan ton lambdan pois käytöstä(ei irti putkesta,vaan johto liittimestä) ja laittamaan eliminaattorin(maksaa muutaman euron,eikä pala punainen FI valo)Jos et ota lambdaa pois käytöstä niin,sen antamat tiedot mopon omalle boxille riitelevät komentajan kanssa.Ja ei sillä voimakomentajalla ääntä tähän maailmaan lisää saada.Jos ostat ja laitat komentajan kiinni,käy ehdottomasti säädättämässä/penkittämässä;kaikki pyörät on yksilöitä ja Dynossa saat omasi parhaat puolet esiin.
Nyt se on ajokausi avattu BlackbirdilläVaihdoin eilen ketjut ja rattaat, luulin että se olisi ollut helppo ja nopea homma. Nopea se ei kuitenkaan näin kokemattomalle ollut, mutta onnistui kuitenkin. En tiedä onko vika minussa vai miksi takarenkaan takaisin laittaminen on joka kerta yhtä tuskaa! Ja miksi eturatas pitää olla niinkin hyvässä piilossa kuin se on?
![]()
Yhtä kaikki! Pyörä kasassa ja pari kymmentä kilometriä alla. Sitä jäin vielä ihmettelemään, että alkuperäisen eturattaan ympärillä oli sellainen kumi härpäke joka ei lähtenyt siitä irti. Uudessa JT:n eturattaassa tätä ei ollut, mutta ilmeisesti se kumi ei ole pakollinen?? Mikä virka kyseisellä kumilla on? Onko se tarkoitettu melua vaimentamaan vai mitä varten?
BMW F650 GS Dakar
Yamaha Tenere 700
KTM 1090R
KTM 990 Adventure
Honda CBR 954rr
Honda CBR 1100xx
Honda CBR 600F
KTM EXC 250cc
Aprilia RS 125cc
Nyt on huolia vihreällä Birdikuskilla.
Ongelma on seuraava: tyhjäkäyntiä käy normaalisti ja tasasesti, mut heti ku avaa kaasua yli neljäsosan nii alkaa "röpöttämään" ja pätkimään eikä nosta kierroksia. Ongelma yleensä poistuu hetken kaasuttelulla, mut ku lähtee liikkeelle nii sama homma taas.
Pyörä on -98, EVO slip-on putkilla ja tuntemattoman valmistajan vapaavirtausfilttereillä. Pääsuuttimet on Dynojetin 144:set, neulat samaten Dynojetiltä, kolmannessa pykälässä.
Ongelmaa on nyt jatkunu jonki aikaa, missä vois olla vika? Seokset menee selkeesti sekasin, mutta miksi?
CBR 1100 XX 1998
'98 täälläki Ixil:in vaimentimilla. Suuttimista ei tietoa. ryskää ja paukkuu jos kylmänä antaa jenkaa. vähä aikaa antaa lämmetä nii ei mitään ongelmaa.
en oo kulutusta laskenu tarkemmin mut tasasella matka ajolla saa bensamyyjiä katella jo n.260km jälkeen. Elikkä aika syöppö tuntuu olevan![]()
Minä myös uusi bläkkäri kuski ja olisi yksi pieni kysymys johon varmasti joku osaa vastata:
- Olen vaihtamassa orkkis plexiä MRA:n tuplakuplaan ja täytyykö katteita kuinka paljon purkaa, että pääsee käsiksi alimpaan kahteen mutteriin molemmin puolin, eli siis neljään mutteriin yhteensä?
- Vai olisko noin ettei tarvitse katteita purkaa?
Kyselee epätietoinen.