Tuosta jollekki SP miehelle toinen takavanne: http://www.moottoripyora.org/keskust...ne-täydellinen
On eri kätevä ratapäivällä vetästä tuommonen alle kuin alkaa vääntelee kumia vanteellel. ;)
Löyhä liitos topicciin on se että tämä on JuhaV entisen sp1:sen entinen orkkis vanne![]()
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Kiitos Moipe tiedosta.
Kuulostaa erittäin hyvältä.
Edellinen pyörä oli BMW HP2 enduro ja siellä oli kolme piuhaa mistä kaksi piti yhdistää.
ML
Tuossa on tullut kaverin kanssa kyseltyä hieman mäntäsarjoja VeTuRiin...
Kiinnostaisko jotakuta JE:n korkeepuristemännät, todellinen puriste vakiokansilla tulis olemaan 11,8:1.
Hinta olis n.520€/sarja, toimitus kestäis 1-2kk.
Tuohon päälle sitten OEM männänrenkaat 110€.
Aattelin itte tilailla ainakin.
Jos kiinnostaa, niin laita tähän ketjuun vastausta tai sit YV.
T:Juha
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Hienoa että rintamalla etenee,
Custom-mäntiä ei ole tullut tilattua, pari settiä perusmittaisia Pistaleja on tullut hommattua, toiset Teflonkyljillä, vertaa piirrosta jos sellaisen saat Pistalin sivuilla olevaan.
Varmista vielä toimittajalta max. nokan nosto, jos nekin vaikkapa vaihtuu, koska suurin vaikutus puristussuhteen nostoon on lättäventtiilit, vakiot on kuppimalliset. Vakiomännissä lakea on laskettu työstämällä, sillä on oma vaikutuksensa, mutta noin ihanteelliseen ruttuun ei voi päästä kuin taskuja korottamalla, kun kyseessä on vakiokannet ja -venat, vapaata tilaa ei kannessa ole kauheesti isojen venojen ja tulpan jälkeen, siksi esim. pelkillä HRC-kansilla ei saa ihan ihmeitä aikaan.
Venttiilinjousia voisin kuvitella myös päivitettäväksi, ettei tule osumaa, ainakin uusiin vakiohin perusnokilla, jos on paljon ajettu pata.
Käyntiääni ainakin muuttuu makeemmaksi ja starttaus kestää himpun pitempään, mutta jälkimmäinen on ääriolosuhteissa järeemällä akulla korjattavissa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mo
Delvac MX 15w40 koneessa. Paluu entiseen ei ole vaihtoehto.
Alla olevasta linkistä löytyy kuvia mm. ladybird päivityksistä.
http://s1180.photobucket.com/albums/...%201000%20SP2/
Ääninäytettä tulee myöhemmin Youtubeen.
Prätkämessuilla nähdään...
ML
Onpa mahdottoman nätit hormit. Noilla ei tarvitse Ahvenistolle tahi Matopurkkiin poiketa melurajapäivinä. Ruvetkaahan väki taas orientoitumaan ajatukseen että osallistutaan isommalla sakilla johonkin ORGin ensi kesän ratapäivistä. Hauskaa on varmasti, sinne nämä laitokset on suunniteltu eikä nakkikioskin kiertoon.
Messuloille sunnuntaina tällä kertaa.
MaLa:lla aika hyviä kuviaHiilikuituinen snorkkeli aika päheä ja istuu nätisti mittariston kanssa. Ilmeisesti sopii ongelmitta alkuperäiseen etukatteeseen?
Viimeksi muokannut: Turder; 03.02.2012 klo 12:57.
Hormeissa on myös killerit. Pitäs olla lähellä vakiota äänet niillä.
Vielä ei ole kokeiltu.
Raportoin välittömästi.![]()
Tuli sit tuossa testailtua CRF "pikakaasua" VeTuRiin, menee vaijerit melko kireelle, mut on mahdollista saada värkättyä paikoilleen. Pahoittelen kuvien vääriä asentoja, facebook hoiti asian taas mallikkaasti vituilleen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Tallit taitaa tutista taas...
Haittaaks se...
Asiaan.
Eilen heräs Honda eloon. Youtubesta löytyy mun mittavan videokuvauksen hedelmät nimimerkillä hirvikakkonen.
Lunta vaan sataa lisää kokoajan. Tuleekohan se kevät ollenkaan?
ML
Ebay UK kautta tilasin.
Tossa on e-mail:
turnone@Iprimus.com.au
ML
Oukei, tänx.
Harmi ettei ole sivuja missä kuolata kuvia ja hintoja![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Speedzillasta löytyy runsaasti sepän tarinointia ja kuveja. Siellä hän myös huutelee aina kun kampetta tulee lisää markkinoille. Ei ole mikään iso tehdas vaan ymmärtääkseni ihan yhden miehen, kylläkin pätevän sellaisen, kellaripaja. Airboxihan on kokolailla suora kopio Torsti Turbaanin alkuperäisestä keksinnöstä, mistä jälkimmäinen aikoinaan veti (ymmärrettävästi) aika isosti herneen nokkaan. Ehkä osittain tästä syystä Mr. Turnone ei järin massiivisesti mainosta tuotteitaan. Kuitenkin valikoimassa on ihan omaakin suunnittelua (esim. kateosat) ja jatkojalosteita (esim. snorkkeli). Edellä mainitun lisäksi herra on kai jonkin sortin merimies ja olikin taannoin pitkän siivun kokonaan viestintävälineiden tavoittamattomissa, mistä syystä tuotteita ei saanut hetkeen uutena mistään.
Oukei, tämä selventää paljon tuota vähäistä näkyvyyttä. Tuolle airboxille ei niin just kumman valmistama, mut toi T1 snorkkeli näyttäis olevan kadulle parempi, ei rajoita ohjausta ja mittaristo/etukate istuu paremmin paikoilleen...jos oikein olen ymmärtänyt![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Turn1 snorkkeli sopii suoraa alkuperäiseen runkoon ja katteeseen. Ei vaadi mitään muutoksia eikä rajoita esim. kääntösädettä.
ML
Valaiskaa laiskaa kertauksen vuoksi, oliko omakohtaisia kokemuksia T1/torstin boxista vs vakio, ero dynossa? Miten painopuoli?
Haluaisko joku luopua omastaan korvausta vastaan?
Lars
No niin, tuli tilattua sitten männät, renkaat ja kansipaffit... Saas nähdä koska tulevat vai tulevatko ollenkaan?
Tarjous siis noiden osalta umpeutunut, ilmeisesti normihinta noille tilausmukeille on about 700€.
Sitten pitää vielä katsoa koska nuo saa asennettua kiinni kamppeeseen...
Samalla täytyy vähän vaihteiston rattaita vaihdella.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Mikäs vaihteistoa vaivaa? Itsehän kiroilin toissa kesänä suht varmana siitä että laatikko on porsimassa kun pykälät eivät pysyneet päällä. "Vika" korjaantui kuitenkin Quickshifteriä säätämällä, oli ikäänkuin parin asian summa. Shifteri oli niin pintaan säädetty että saattoi pätkäistä vaikkei jalka hipaissutkaan vaihdepoljinta. Tyypillinen tällainen paikka oli Motoparkin paluusuoran ylämäessä, missä pari kertaa oli kuljettaja erkaantua kulkineestaan kun rykäisi niin äkisti kallellaan täyskaasukiihdytyksessä.
On tuo jo aikaisemmin vaivaillut, vaihdettaessa sillain puolihuolimattomasti isommalle 1->2, 2->3 ja 4->5 on saattanut löytyä välivapaita, toisinaan enempi ja toisinaan vähempi. Kakkonen paukahtaa melko äänekkäästi. Shifterin asennuksen jälkeen vakioasetuksilla (PCIIIusb) ei tahtonut oikein mikään vaihde kytkeytyä ja sitten aloinkin säätämään katkosaikaa pitemmäksi ja kierroslukua korkeammaksi. Ei vaan meinannut pykälät kytkeytyä, erityisesti vitonen kiukkuili. Sitten kokeilin semmosta "överi"asetusta katkos 150ms ja kierrosluku 7000rpm:stä ylemmäs. Siltikään ei vitonen aina kytkeydy... ainakin ajan luulis riittävän kytkeytymiseen. Sitten tilttas läppäri ja asetus jäi loppukesäksi tähän. Shifterikytkin on siis Cordona ja säädetty aika napakaksi, vipua joutuu siis oikeesti kiskaseen aika reippaasti, jotta mikrokytkin aktivoituu. Eli kyllä siellä jotain vikaa on, dogien kulmat varmaan vähän pyöreenä. Omaa ajoo tuolla on tullut vedettyä jo 52tkm ja kokonaisuudessaan siis 60tkm. Ilman kytkintä on tullut vaihdettua aika monesti
![]()
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Korjaus edelliseen viestiini missä annoin turn1:n säköpostiosoitteen. Siinä oli virhe. Oikea on
turnone@iprimus.com.au
Toinen korjaus koskee sivuseisontatuen anturin poistoa. Ne kaksi piuhaa pitää yhdistää muuten luulee tuen olevan alhaalla kun laittaa vaihteen silmään. Ei siis riitä että nyppäsee liittimen irti.
ML
Ei ole omakohtaista kokemusta vakio versus viri samalla pyörällä samassa penkissä, mutta tuolla saa vielä niitä viimeisiä halpoja ja helppoja hevosia jokusen sekä tasaisemman täytön molemmille pytyille.
Penkitys sitten päälle ilman saastekamoja ja lambdamittausta varten mutteri hitsaten pakoputkistoon ja tulppa päälle.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Kyllähän tuo TI kombo olis kiva päästä testaan, vois verrata dynoa vakiokoteloon K&N putsareilla![]()
VeTuRimiehet heiluttaa