Semmosta peliä, lukemani mukaan viimeisimmät versiot kiertivät 13 000 rpm ja tehoa saatiin 8 heppaa lisää.
Meikäläisen ecuun saisi noiden aikojen tiedonkeruulaitteen kiinni, ajonhallintaa sillä ei voi suorittaa. Olen tullut siihen käsitykseen, että suurella pakoputkiston tilavuudella "rauhoitettiin" konetta, eikä alakertaakaan ole suunniteltu kovin kevyeksi alun alkaenkaan, kaippa parempiin kierrosaikoihin tähdäten on noikin jutut tehty.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Vähän laiskasti lähtee liikenteeseen omat talvihuollot, mutta pienimuotoista särkemistä on sentään tullut yritettyä. En muista mainostinko täällä viime kesänä neronleimauksestani päällystää jakkara liimapintaisella solukumilla pidon parantamiseksi ja istuinkorkeuden korottamiseksi. Idea on joissakin pyörissä todettu toimivaksi ratakäytössä, ei siis aivan omasta stetsonista peräisin. Hommahan pelasi nätisti niin kauan, kunnes tuli ensimmäinen ratareissu kunnon helteessä. Liimapinta palautui takaisin juoksevaksi ja päällyste alkoi tietysti irvottamaan milloin mistäkin nurkasta. Sitten sitä liimaa oli nahkapuvun perseessä ja viimeistään siinä vaiheessa alkoi näinkin rauhallista miestä kiroiluttaa kunnolla. Tarpeetonta sanoa että koko sätös näytti tässä vaiheessa lähinnä koiran oksennukselta. Kertaalleen vielä uusin homman, tällä kertaa kääntöpuolelta nasakammin kiinnittäen, mutta ei siitä kunnollista tullut. Koko showhun kyllästyneenä kiikutin jakkaran Kuutakoskelle, jossa päällysteeksi valikoitui tyylikäs ja pitävä, tiheä kolmioruutupinnoite, joka tuntuu kämmentä vasten aikalailla kumimaiselta. Lisäksi välinettä korotettiin keskiosastaan muutama milli, polvikulma kun on minulle ainainen ongelma. Foto jakkarasta tuolla, vaikka eihän siitä kunnolla selvää saa. Päällystystyön hinta oli muuten niin naurettavan edullinen etten viitsi sitä tässä edes mainita, ettei jää kanssamotoristiyrittäjä aivan nälkäkuoleman partaalle jos joutuu muille saman työn samaan hintaan tekemään. Joka tapauksessa voin suositella lämpimästi jos on tarvetta tuollaisille operaatioille.
Irrottelinpa sitten myös takaiskarin huoltoa varten. Nokkelampi huomaa jo kuvasta, että jousi on 20 mm liian lyhyt, itse sen sijaan en sitä huomannut edes iskaria aikoinaan omakätisesti kiinni laittaessani saati sillä kaksi kautta muun muassa rataa kiertäessäni. Puucilmä ei huomannut asiaa edes kesällä 2010 kun teurastin undertailin vaihtokuntoon Motoparkin shikaanissa rekisterilapun napatessa takaseen kiinni. Siinä kyllä mielestäni suurin syypää oli rosterinen kilpiteline ja huonosti asemoitu kilpikulma. No, joka tapauksessa minulla oli siis kiinni Öhlinsin jousi 1093 (150 mm), kun pitäisi olla 1092 (170 mm). Ö:n jousien koodinumerointi on ihailtavan looginen, 1091 on sitten luonnollisesti 160 mm. Tämä mainittu iskari on ostettu aikanaan Jenkeistä käytettynä kokolailla samanpainoiselta kuljettajalta. Patukka lähti nyt MP-Racingille huollettavaksi, jossa koko keksintö käydään läpi ja samalla vaihdetaan oikean pituinen jousi. Jousivakion 95 N/mm pitäisi kaikesta huolimatta olla minulle sopiva (78 kg kalsareissa) joten sitä ei muuteta. Ongelma tuossa on ennen kaikkea se, että liian lyhyellä jousella on riski pohjata iskari, jota ei kuitenkaan tällä tiedolla ole tapahtunut. Progressiivinen vakiolinkku ja maksimijäykkä esijännitysasetus (24 mm painuma kuormattuna) on todennäköisesti pelastanut puusilmän pahemmilta yllätyksiltä... Joka tapauksessa ajossa tuskin huomaan minkäänlaista muutosta pidemmällä jousella, sen verran kiitettävästi tuo on pelannut ja takarenkaat ovat kuluneet radalla oikein nätisti.
Viime kesänä tuli vähän laiskasti satuiltua RC51-sivuille, lisäilin sinne nyt hieman puutaheinää myös viime kauden seikkailuista.
Mo Killa.
Itselle tuli Öhlari 1092 jousella mut 100 Nm jousivakiolla. Mulla on kyllä moriwakilinkku. Kerroin kyllä painon ajovarusteet päällä elikkä itsellä n. 85kg. Harvemmin tulee ajeltua kalsarit päällä.
Lauantaina olis moottorin säätö Tampereella. Kokoonpanona vakio moottori, Turn1 putsariboksi ja snorkkeli, PC3 usb, vakio pakosarja ja ladybird sliparit killereillä ja toinen kartta tehdään vakioänkkäreille.
Mitä on tullu kaasuteltua pihalla niin ei mee ladybird killereilläkään alle 95db. Et suosiolla vakiopöntöt radalle äänipäivinä.
Ei vaan ole vakiona säädätetty niin ei ole verrokkitietoa mitä tulee vaikuttamaan ja minne.
Keskustelua aiheesta Speedzilla.comilla.
http://www.speedzilla.com/forums/hon...-dyno-run.html
ML
Seurasin sivusilmällä killan jousipähkäilyä speedzillassa. Siinä kyllä kulminoitui foorumien hyöty hienolla tavalla. Tuotakin olisi voinut arpoa varikolla aika kauan, mutta nyt näyttää asia selvinneen
Omat talvihuollot on tehty, ennen kauden avausta vaan akun lataus ja tuoreet bensat tankkiin. On muuten tehdasalkuperäinen akku vielä kiinni, saas nähdä koska sippaa.
Olin "fiksuna" laittanut syksyllä tankin täyteen. Kun tankki piti ottaa irti, sai sitten valutella hissukseen bensat ulos. Itse en kuitenkaan vaivautunut ottamaan tankkia kokonaan irti, vaan pelkästään huohotusletkut ja se pienempi bensa (paluu?)letku, josta bensat valutetaan. Banjolla bensapumpussa kiinni olevaa paksua letkua en irroittanut, koska sen pituudessa hieman liikkumavaraa, jonka ansiosta tankki kääntyy mukavasti poikittain ilmaboxin päälle ja saa helposti takasylinterin esille. Taisi tämäkin niksi olla mainittuna siinä ikivanhassa SP-ketjussa, joka katosi vuosia sitten.
Päinvastoin, liian lyhyt jousi pienentää "iskarin pohjaamisen riskiä". Koska lyhyempi jousi voi puristua kokonaan kasaan, ennen kuin iskarin maksimi kokoonpuristuminen tulee vastaan. Kun taasen vakiopituisessa jousessa on enemmän varaa puristua kokoon, jolloin jousi ei toimi rajoittavana elementtinä. Kuten sen ei pitäisikään.
Ja toisaalta, iskarissa on se pohjaanlyöntikumi sitä varten että se rajoittaa sen iskarin kokoonpuristumisen maksimia. Ja tekee iskarin pohjaanlyömisestä pehmeämmän.
Hieman eri asia olisi jos sulla ois painauma liian iso, tuossa tapauksessa esim 44mm (24mm+20mm liian lyhyt jousi). Ts jos sulla ois sen jousen yläkiinnikeet samassa kohtaa kuin vakiojousella, niin sitten iskari vois hakata itseään pohjaan turhan usein. Mutta siinäkin vaiheessa on vielä se pohjaanlyöntikumi hoitamassa pohjaanlyönnin vaimentamista.
Oletetaan että se liian lyhyt jousi pääsee puristumaan kokonaan kasaan ennen kuin iskari pohjaa. Siinä vaiheessa on baut metalli metallia vasten "jousituksessa", ja sen kyllä huomaa ajaessa; tärähdyksestä. Ja toisekseen, se voi murtaa/rikkoa kiinnikkeitä aika helposti.
Ja aivan samasta syystä iskarissa on yleensä sisällä maksimipituuteen venymisen rajoittava/vaimentava top-out-jousi. Ettei siinä vaiheessa kun iskari venyy täyteen pituuteen; metalli löis suoraan metallia vasten.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Lueskelin ton sun speedzillatriidin, ja tuli mieleen että oletko ajatellut sen painauman suhteen sitä että:
Jos sulla on löysä jousi ja paljon esijännitystä, niin sulla on se haluamasi painauma; 25-30mm.
Ja jos sulla on jäykkä jousi ja vähän esijännitystä, niin sulla on se haluamasi painauma; 25-30mm.
Ts sen sijaan että lähdet sen painauman kautta liikkeelle, niin sun pitäis funtsii enemmän sitä, ett miten se mopon perä käyttäytyy, ja miten se kantaa kuorman eri tilanteissa.
Jos sä haluat että perä pysyy korkeella koko ajan, niin pistä jäykkä jousi, ja sen verran esijännitystä että painauma on tuo haluamasi 25-30mm.
Jos sä haluat että perä käyttää koko joustoalueen, niin pistä löysä jousi, ja sen verran esijännitystä että painauma on tuo haluamasi 25-30mm.
Eli pointti nyt lähinnä on se että älä mieti sitä painaumaa tai esijännitystä. Se mitä pitäis miettiä on se jousivakio. Se on se varsinainen ensimmäinen työkalu kun sä lähdet viilaamaan perän käytöstä. Se määrää ensisijaisesti sen miten sun mopon perä käyttäytyy.
Ja myöskään tuo painauma ei pitäisi olla mikään itseisarvo. Sehän on vain ja ainoastaan se millimetrimäärä, jonka sinä haluat olevan ulosjouston määrä. Ts millä "alueella" se jousitus toimii.
Lisäksi viel tietty; iskarin pituudella säädettävä perän korkeus, joka vaikuttaa takahaarukan kulmaan, joka vaikuttaa anti-squattiin, johon vaikuttaa myös ketjukulma, johon vaikuttaa ratastus. Tuo vaikuttaa hyvin paljon siihen, miltä se perä kuskin mielestä tuntuu avauksissa.
Esim, sä voit pistää löysän jousen, joka karrikoiden antaa paremman pidon kuin jäykkä jousi. Ja sit ku perä tuntuu avauksissa liian löysältä, niin pistät lisää pituutta iskariin, joka lisää anti-squattia, joka "jäykentää" perää avauksissa.
Pointti edelleenkin lähinnä se, ett älä tuijota pelkästään sitä painaumaa siinä vaiheessa kun lähet säätämään perän käytöstä.
Vaan ekana kysy itseltäsi miksi sä haluat sen painauman olevan 25-30mm?
Viimeksi muokannut: scuuba; 07.03.2012 klo 15:24.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Scuuban kommentteihin liittyen, uskoisin tosiaan että olisin huomannut pohjaanlyömisen ajossa, ja että jousessa olisi jälkiä jos kierteet olisivat käyneet voimalla yhdessä. Viimeistään tämän tapauksen ansiosta lienee päivänselvää, että ymmärrykseni iskunvaimennuksesta on kovin vähäinen, joten ei minusta kovin syvälliseen perän toiminnan analysointiin ole.
Iskarin pituuden ja sitä kautta perän korkeuden olen asettanut perustuen puhtaasti minua edeltäneiden samalla iskarilla ajaneiden kuskien kokemuksiin. Vakiolinkulla iskarin 331 mm:n kokonaispituus on monien mielestä aika lähellä "sweet spottia", toki riippuen myös keulasta yms.
Jäykempää jousta haikailin alunperin juurikin siksi, että perä voisi kulkea korkeammalla mutkissa sisällä, mikä parantaisi tämän luontaisesti kankeahkon laitoksen kääntyvyyttä. Koska mitään erityistä draamaa (lähinnä pitoon ja avauksiin liittyen) ei ole ajossa kuitenkaan ollut huomattavissa nykyisellä kokoonpanolla, ja koska parista lähteestä olen kuullut 95 N/mm jousivakion olevan minun painoiselleni kuljettajalle sopiva lähtökohta, valitsin myös uuteen oikean pituiseen jouseen tuon saman jousivakion kuin mitä vanhassa lyhyessä jousessa oli. Kokemus saa näyttää tuntuuko jatkossa olevan tarvetta vaihtaa jäykempään. Siinä kohtaa sitten todennäköisesti investoisin sen lineaarisen linkunkin mikä muuttaisi tuota perän toimintaa vähän paremmin ratakäyttöön sopivaksi.
Speedzillan foorumilta kävi ilmi, että harkitsin myös hydraulisäätimen siirtämistä verkonpainoksi, aktiivinen kuhanpyytäjä kun olen, mutta sekä hra LDH (Dan Kylen pajan seppiä) että MP-Racingin Ari eivät sitä oikein suositelleet - joskin tuommoinen konversio on kyllä mahdollista toteuttaa. Koska minulla ei tähänkään asiaan mitään järin väkevää tuntumaa ole niin päädyin nyt toistaiseksi kuitenkin jättämään hydraulimurikan paikoilleen. Toivon mukaan nyt sitten ollaan hydraulisäätimen kanssa oikealla säätöalueella, sen paikan siirtäminen iskarin rungossa on kotikonstein vähän kinkkisempi juttu.
Mikä on Scuuban arvio siitä, minkälaisen muutoksen pitempi mutta saman jousivakion jousi voisi tehdä ajotuntumaan?
Ei se pituus itseisarvona vaikuta lineaarisessa jousessa yhtään mitään. Aivan samahan se on ajotuntuman kannalta onko se jousi 200mm vai 300mm pitkä, jos se puristuu saman verran kasaan.
Esim hihasta repästynä; perän joustomatka on 140mm, linkku 2:1, eli jousi puristuu kasaan max 70mm. Ja jos jousivakio on 95N, niin 70mm*95N/mm=6650N.
200mm pituista 95N/mm jousta puristetaan kasaan 70mm = 6650N
300mm pituista 95N/mm jousta puristetaan kasaan 70mm = 6650N
Ts ei mitään eroa fiiliksen kannalta katsottuna.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Toi on vähän kakspiippunen juttu missä törmätään siihen ensimmäiseen seikkaan mikä yleensä tulee vastaan alustaa säätäessä. Eli pidon kustannuksella haetaan tiettyä käytöstä. Varsinkin, kun aletaan "väärällä" asialla säätämään sitä haluttua asiaa.
Jos sitä kääntyvyyttä haluaa parantaa, niin se pitäisi ensisijaisesti tehdä geometrisilla muutoksilla, eli keulan laskulla ja perän nostolla. Toki noistakin syntyy "ongelmia" koska kaikki vaikuttaa kaikkeen jne. Esim keula voi muuttua levottomammaksi, mutta se nyt joka tapauksessa aina on hintana kääntyvyydestä. Ts semmosta kompromissa ei voi saada aikaan että keula ois rauhallinen mutta samalla herkästi kääntyvä.
Ja yksi asia mikä yleensä ihan ensimmäisenä unohtuu, on se kuskin ajotyyli, ja painon käyttö. Se itse asiassa pitäisi olla se kaikkein ensimmäisin seikka millä pitäis lähteä parantamaan mopon käytöstä.
Eli esim jarrutaksä apeksiin asti vai et. Ja aukeeks sulla ulkojalka/lantio tarpeeks, jotta saat persees tarpeeks eteen, ja lisäks vielä onks yläkroppa tarpeeks alhaalla. Jo pelkästään tolla maksimaalisella painon siirrolla sä korvaat pykälää paria jäykemmän jousen.
Mutta jos palataan tohon jäykempään jouseen, niin sehän aiheuttaa, ei ainoastaan sitä toivottua vaikutusta, vaan myös sen että joustomatkaa käytetään vähemmän, eli pito kärsii. Joka taas johtaa takasin siihen että vois olla järkevämpi tehdä toi haluttu muutos niillä geometrisilla muutoksilla.
Ett jos haluaa vastakkaisen näkökulman tohon "perä korkeella mutkassa - jousi", eli maksimi pidon:
Löysemmällä jousella joustomatkaa käytetään enemmän ja pito on parempi. Ja esijännityksellä vain säädetään painauma, joka on se haluttu ulosjoustovara, jotta saadaan jousitus toimimaan koko joustoalueellaan.
Ja sit tietty on se keulan jouset, ja öljyn määrä eli ilmajousen voimakkuus, kun siit kääntyvyydestä puhutaan. Ett kuinka usein sulla keula pohjaa per kierros, vai pohjaako ollenkaan. Ja onks siel keulassa esim hydraulipohjaanlyöntivaimentimet, mitkä syö sitä joustomatkaa ja kääntyvyyttä.
Anyhow, Mun Mielestä takajousen jousivakio pitäis olla jotain aivan muuta kuin seurausta kääntyvyyden säätämisestä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Niinpä niin, ja nyt tosiaan päätinkin pitäytyä entisessä kun mitään varsinaista ongelmaa en ollut ajossa huomannut. Tämän kuskin ajotyyli ja painon käyttö eivät kestä lähempää tarkastelua. Mies säätää alustaa kuin Stevie Wonder ja liikehtii pyörän päällä ketterästi kuin hirvi. Mutta jospa näistä pekuloinneista olisi jatkossa hyötyä kehityskelpoisemmille kuljettajille.
En mielellään tässä vaiheessa ala osissa myymään, mutta selkeää pakettia voidaan harkita:
Ratapaketti:
- etujouset
- takaiskari
- vanteet
- jalkatappisarja
- kliparit
- sliksejä
Voimapaketti:
- PC III
- kokoputkisto
- ilmansuodatinkotelo
Tarjousta näistä paketeista voi laittaa tulemaan, mutta en mielellään ala purkamaan pyörää vaan kokonaisuudelle etsitään ostajaa http://www.nettimoto.com/honda/vtr/1279392
Kawasaki KX 450F
Huomio, veturinkuljettajat! ORGin ensi kesän ratapäivät tulevat tiettävästi myyntiin maanantaina 2.4., ei muuta kuin sankoin joukoin ostoksille. Itselläni oli tarkoitus shoppailla biljetit ainakin Kemoraan 19.-20.5. sekä Matopurkkiin 9.-10.6. Sattuneesta syystä harrastus taitaa tänä kesänä painottua alkukauden ajeluihin.
Itse ajattelin kesäkuun Motoparkin ruksata, toukokuussa on myös Botnialla HelRC:n ajoleiri, siinä taitaa olla isommat alkukauden rata-aktiviteetit meikäläisen osalta.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Joitain viikonloppupäiviä on tarkoitus käydä Motoparkissa, pitää katsella josko orgin päiville vielä mahtuu vaikka lipun varteen tai maksavaksi asiakkaaksi. Arkipäivistä pe tai ma voisi myös solveltua, jos on vapaata kalentereissa.
Joo,
Samalla tuli herättyä myös siihen, että raksakäytössä ollut kuomukärry pitää muokata kuljetuskäyttöön, pientä tuunausta siihenkin suuntaan.
Raaserissa on nyt ykkösen kansille sopiva 2-1 SR-Racing-Akra-putkisto pyöreillä lähdöillä, jää sitten seuraavaan evoluutioon soikeilla lähdöillä ollut Durbahn-rööri, tosin ei se ensimmäinenkään kyhäelmä vielä valmis ole.
Kaippa alkukesästä ratapäivillä törmäillään, kyllä tämä tästä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Hyvä että putkisto ongelmassa edetty. Oliko vakioputesta mitään apua ?
Asiasta kolmanteen. Eilen tuli pyörähdettyä espoon bikeworldissä ja bongasin sieltä kilvettömän SP1 joka tainnut seistä siellä jo edellisestä kesästä. Hintaa ei ollut näkyvillä ja bw:n nettisivuilta ei edes kyseistä pyörää löytynyt. Mahtaako kenelläkään olla pyörästä ja sen historiasta tietoa?
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
No niinhän kävi, ettei talven aikana tullut myyntiin mitään mielenkiintoista ja sopivaa ränniä, joten idea oli siitä vakiosarjasta ottaa pyöreät lähdöt, ja sovittaa se Durbahn-putkistoon. Toista tuntia snurrasin hitsaussaumoja siisteiksi ja lähtöjä oikean kokoisiksi, ja kuinka ollakaan, parin päivän päästä löytyikin kokonainen sarja sopuhintaan. Onneksi en kerinnyt ottaa katkaisutyökaluja esiin, vakiosarja jäi ehjäksi.
Väliputkeksi laitoin 600 rr:stä peräisin olevan aika avaran titaaniakran pätkän, meni aika pienellä sovittamisella paikalleen, täytyy vielä tilailla pakotiivisteet.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Viesti siirretty myynti-ilmoihin tänne
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Alkukesän ratapäivät buukattu. 8 päivää tuli varattua, kun näyttää ettei tuonne gotlantiin tule lähdettyä. Seuraavaks varmaan pitäs alkaa miettiä mistä kesän renkaat hommailis.Ulos kattoo niin tulee tunne ettei niillä vielä niin kiirettä ole![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Ihan hyvä tarjoushan tuolla. Itsellä ei ole kokemusta contin renkaista, mutta ilmeisesti ihan ok rinkulat rata/katu ajeluun. Itsellä ei toi saksa tahdo kauheen hyvin sujua, mutta ilmeisesti tuohon tarjoukseen kuuluu vain endurance seoksella olevat takarenkaat? Osaako kukaan sanoa millaiset noi contit ovat verrattuna dunlopin d211 gp racereihin. Viime kesä tuli ajettua sellaisilla ajettua soft/med ja niihin olin todella tyytyväinen. Setti kesti koko kesän noin 7tkm ja 7 ratapäivää omalla köröttely vauhdilla.
Ps. Varastossa sattuis olemaan yks vähän ajettu supercorsa 180/60 profiililla. Mahtuukohan tuommosella profiililla ole rengas pyörimään sp1:n haarukassa 15/42 välityksellä?
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Softia ja Endurancea tuolla on 190/55 kuviorenkaissa (Profil). 180/55-koossa myös Mediumia. Kysymällä selviää että mitä toimittavat tarjoushintaan.
Ei ole minullakaan kokemusta Conteista kuin yhden rengassetin verran (soft/medium) toissa kesältä. Silloin en keksinyt mitään moittimista. Nyt on tallissa Contia iskemättömät medium-etunen ja endurance-takanen, ainakin kulutuskestävyttä pitäisi löytyä, pidosta en tiedä. Jälkimmäinen on 190/55-koossa, kun tähän saakka olen hangannut 180/55 Supercorsalla painon- ja rahansäästön ynnä yleisen saatavuuden takia. Enkä ole muuten kuunaan ajanut millään iskemättömällä seosrenkaalla, jotta pääseepähän senkin riemun kokemaan.
Nykyään alkaa vähän käytettyä Pirelliä olemaan aika heikosti saatavana takavuosiin verrattuna, kun stock-kuskit ovat pitkälti siirtyneet matalapaine-Dunlopeihin. Niitä taasen en katukäyttöön ottaisi ja radallakin saa olla tarkkana jos vauhtia ja lämppäreissä tehoa ei ole tarpeeksi. Muuten sanoisin että Supercorsa on todella hyvä kumiympyrä.
msandellin kanssa tilattiin Contia Sebimotolta kasa keväällä 2010, nopeasti tulivat ja kohtuurahdeilla. Pidossa ja kestävyydessä ei valittamista näillä kyydeillä ja lämppäreitä tuli käytettyä.
Toi 180/60 Pirelli voi mahtuakin, mulla pyöri 190/60 Contin endurance sliksi vailla murheita, tosin ulkokehä saman kokoinen kuin Contin 190/55 kuviollisessa.
Ilmoittele Flippo ennenkuin tilailet, sateiset pitäis hommata jostain, mutta tohon rahaan saa suomestakin ajamatonta ylivuotista "kisakuski ylijääminä", onneksi on vaihtoehtoja.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Käppyrät dynoajosta löytyy tuolta.
http://www.speedzilla.com/forums/hon...tml#post703783
ML