Sivu: 32 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22303132333442 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 931:stä 960:een 1542:sta
  1. #931
    Meinasitko upgreidata parem... korjaan uudempaan mopoon?

    Jos joudut purkamaan/osittamaan mopoa niin PCIII kiinnostaisi.
  2. #932
    Lainaa (Moipe @ Syys. 08 2011,12:19) kirjoitti
    - turnone ilmansuodatinkotelo
    - Matris- takaiskunvaimennin
    - vanteet
    Hep

    Noi kiinnostais...jos siis alkaa laite purkautua. Saatoin muuten olla paikalla kun ensimmäisen kerran olit laitteella Motoparkissa, silloin oli yoshi muistaakseni jo tiedossa mutta ei paikallaan, muistanko oikein? Olitkohan peräti vielä tuontireissulla...Kävin ihmettelemässä laitetta kun ei niitä radalla kovin usein näkyny.
    teamvuokrakontti.blogspot.fi
  3. #933
    Venttiilinjousista,

    Onko kukaan huomannut netissä notkuessaan, että jokin taho jossain päin maailmaa olisi alkanut teettää ryhmätilauksena venttiilinjousia rajumille nokille?

    Billettinokkia ja titaaniretskuja on jo teetetty, muttei niistä pitkää iloa ole ilman asianmukaisia jousia.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  4. #934
    Lainaa (mikan @ Syys. 19 2011,20:38) kirjoitti
    Venttiilinjousista,

    Onko kukaan huomannut netissä notkuessaan, että jokin taho jossain päin maailmaa olisi alkanut teettää ryhmätilauksena venttiilinjousia rajumille nokille?

    Billettinokkia ja titaaniretskuja on jo teetetty, muttei niistä pitkää iloa ole ilman asianmukaisia jousia.
    Damon Stewartin tarinat merten takaa olivat varmasti jo tuttuja. Hänen himmeliinsä tuli aika paljon custom-osaa, mutta jouset taitavat olla ihan ehtaa HRC:tä. Tällä saksalaisella kaverilla on myös kiukkuinen kiuas rakenteilla, mutta HRC:n jouset hälläkin. Ehkäpä näille herroille voisi esittää tyhmiä kysymyksiä aiheesta jos ei muuta.

    Pystytkö mikan laittamaan vähän tarkempaa raporttia että mitä on tehty ja tekeillä, vai onko turvaluokiteltua tietoa?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #935
    Joo tuttuja miehiä molemmat ja keskinäistä kauppaakin on tehty.

    HRC-jousia mulla on kolmet, tosin käytettyjä. Ne on aika erikoisesti mitotettuja uutenakin, syynä lienee titaaniventtiilin keveyteen luottaminen ja pelko nokkien napsahtelemisesta, tämä on tosin vaan mun oletus.

    Jenkkipojalla on samat nokat kuin mulla ja jousia saa vaihtaa melko tiheään, varmuuden vuoksi. Germaanin nokat ovat pykälää miedommat, niiden kanssa HRC-jouset varmaan toimivat kyllin turvallisesti.

    Tällä haavaa ei ole mitään ihmeellistä tekeillä, kunhan vaan löytäisi turvalliset venttiilinjouset 12mm nostolle.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  6. #936
    mitäs muuten kustantaa virinokat ja millainen saatavuus?...joskus tuli HRC-nokkia selailtua,mut hintahaarukka oli euroopan 2800eurosta jenkkilän 800dollariin,jaappanin hintataso oli jenkkilän kans melkein identtinen noissa...
    VeTuRimiehet heiluttaa
  7. #937
    HRC-nokat on koodattu kappalettain, 4 x 800 usd oli lähellä totuutta, enää niitä ei saa kuin tuurilla.

    Itse en laittaisi kilpipeliin kuin Kentin tai Moriwakin ykköset, niitä saa kohtuu hyvin käytettynä ( hinnat tonnin kahta puolta, Kentit yleensä alle ), eivätkä ne vaadi kauheen kalliita keveitä osia ympärilleen ja koneen käyttöikä pysyy kohtuullisena.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  8. #938
    ei kai,kyllä mun mielestä nämä settinä oli sen verran

    http://www.battle.co.jp/partslist/vt...30-nl6-000.htm

    ja sama homma toisaalla

    VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) CAM SHAFT SET
    PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
    06130-NL6-000 CAM SHAFT SET 1 $865.24
    14110-NL6-000 CAM SHAFT COMP FR-IN 1 $224.13 $224.13
    14120-NL6-000 CAM SHAFT COMP RR-IN 1 $232.47 $232.47
    14130-NL6-000 CAM SHAFT COMP FR-EX 1 $224.13 $224.13
    14140-NL6-000 CAM SHAFT COMP RR-EX 1 $224.13 $224.13

    sitten ne päättömät eurohinnat mm täällä *

    http://www.cmsnl.com/searchp....esults=

    nuo samat päättömät hinnat löyty hondankin kautta varaosahaulla kun EMC:llä selailin

    tuo kentti ja moriwaki kyllä kävis ihan hyvin,kunhan sais pikkasen kutiteltua lisää



    VeTuRimiehet heiluttaa
  9. #939
    No ei näytä taalahinnat pahalta, jollain Aussisivuilla on / oli myöskin HRC-sälää, hinnat olivat myös melkoisen suolaisia, mutta ilmoittivat aina rivillä mitä oli vielä saatavilla ja minkä tuotanto päättynyt.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  10. #940
    täytyy melkein perehtyä tarkemmin noihin jahka saa aikaa ja mopon talviteloille
    VeTuRimiehet heiluttaa
  11. #941
    Vastailen itse itselleni,

    Englantiin jäi vielä kolme Moriwakin settiä, ja lisää ei välttämättä tule.

    Maksa tai itke ja maksa, puoli kiloeuroa noihin palaa, tosin kyseesä on setti, johon lisätään venttilit, lukot ja retskut.

    Noiden pitäisi kestää jopa 3000-5000 kilsaa 12-nostolla, joten ei paha verrattuna HRC-jousien ja HRC-nokkien 13-nostoon, joissa käytännössä tonni ( manuaalissa 2500 ) on vaihtoraja.

    Toki kyse on myös siitä, paljonko kierrätät, 12 vai 13 tonnia, paljonko löytyy titaania liikkuvista osista yms., mutta ns. bolt-on viritykselle tulee rajat aika nopeasti vastaan.

    Aika jännää on se, että nokkien nosto vs. vaadittavat kierrokset tehonlisäyseen menevät tässä motissa likipitäen samaa asteikkoa, 12 nosto = 12000 rpm, tosin tämä nyt on vaan mun päätelmää, vakiossa on 10,4 vs. 10250, joten sinne päin kai.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  12. #942
    pystyykö ton orkkisboxin rajotinta rukkaamaan ylemmäs,vai pitääkö metästää parempi boxi?
    kokeilenpa lisätä oman dynokäyrän tänne,jos osaan

    VeTuRimiehet heiluttaa
  13. #943
    Itse ei pysty rukkamaan ylöspäin, mutta apu on aika lähellä, kaiva kuvetta 300 euron verran, niin 11 000 rpm on käytössäsi Carmon modaaman SP-1 ecun kera. Toimii PowerCommanderin kanssa, RapidBiken kanssa on tiettyjä ongelmia.

    Joudut käyttämään pyöräsi sen jälkeen dynossa, saat tiettyjä vinkkejä homman nopeuttamiseksi haluttuun lopputulokseen.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  14. #944
    ei sekään kuulosta pahalta,vois talven aikana vilkaista sitäkin
    VeTuRimiehet heiluttaa
  15. #945
    Jäähdytysnesteiden vaihdosta.

    Paljonko olette saaneet uutta nestettä menemään? Service manual sanoo, että jäähdystysnesteen määrä on 2,93 litraa (2,50 litraa moottorissa&syyläreissä sekä 0,43 litraa nestesäiliössä). Itse sain menemään yhteensä 2,5-2,6 litraa, ja nestepinta syylärin korkissa ja nestesäiliössä on ylärajalla.

    Vanhat litkut tuli valuteltua melko antaumuksella, joten en usko, että sinne olisi paljoakaan jäänyt nestettä ennen täyttöä.

    E: järjestelmä on siis ilmattu ja silti nestepinnat tapissa ja tuo em. määrä nestettä sisällä.



  16. #946
    Eiköhän toi ole melko hyvin huuhdeltu, SP-2:sen määrä on jostain syystä isompi kuin ykkösen, ei oo mulle auennut miksi, tosin en oo mitannut koskaan.

    Miten on, laitoitko ohjurit samalla ja poistit toisen flektin vai perushuoltoa, vaihtoehtojahan on olemassa.

    Moriwakin jousisetti tuli, alkufiilikset positiiviset, lähes milliä pidemmät kuin HRC:t, joka oli myös toive, loput myöhemmin.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  17. #947
    Lainaa (Turder @ Loka. 01 2011,16:34) kirjoitti
    Jäähdytysnesteiden vaihdosta.

    Paljonko olette saaneet uutta nestettä menemään? Service manual sanoo, että jäähdystysnesteen määrä on 2,93 litraa (2,50 litraa moottorissa&syyläreissä sekä 0,43 litraa nestesäiliössä). Itse sain menemään yhteensä 2,5-2,6 litraa, ja nestepinta syylärin korkissa ja nestesäiliössä on ylärajalla.

    Vanhat litkut tuli valuteltua melko antaumuksella, joten en usko, että sinne olisi paljoakaan jäänyt nestettä ennen täyttöä.

    E: järjestelmä on siis ilmattu ja silti nestepinnat tapissa ja tuo em. määrä nestettä sisällä.
    Eiköhän tuo ole mennyt ihan niin kuin pitää. Ei sitä aivan tyhjäksi valuttamalla saa. Jos oikein olisi malttia niin valuttelun jälkeen täyttäisi vedellä, tarvittaessa jopa vesi-etikkaliuoksella, käyttäisi kunnolla kuumaksi, valuttaisi pois ja sitten vasta uudet liemet sisään. Minulla ei ainakaan ole ollut mitään ilmausongelmia ykkösessä kun ohjekirjan proseduurin mukaan tekee, vaikka äkkiseltään voisi toisin luullakin kun aika mutkainen systeemi on kyseessä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  18. #948
    Ihan perus nesteidenvaihto oli kyseessä. Huuhtelin kyllä pelkällä vedellä siinä välissä kun oli pientä sakkaa havaittavissa, varsinkin nestesäiliössä. Kävin nyt ajelemassa ja lämmöt ainakin pelasi normaalisti ja nestetasot oli ok. Oli aika viileä niin ei oikein päässyt tarkkailemaan vaikuttiko uudet litkut jäähdytystehoon. Persdynolla sanoisin, että ei kuumentunut niin paljoa, mutta eipä tuohon kovin empiirista vastausta saa.

    Mietin ihan samaa kuin killa, eli luulin, että tuo on vähän nihkeämpi ilmailla, kun pari vuotta sitten vaihtelin Gixeristä nesteet ja sitä sai jumppailla oikein kunnolla, että sai ilmattua kun koko ajan kupli jostain ja sitten pari senttilitraa sai lisää nestettä laitettua. Ja siinä on sentään niin simppelin näköinen jäähdytysjärjestelmä kun on yksi syylari ja pari letkua. Veturissa on letkua joka puolelle ja silti meni todella kivuttomasti kun seurasi manuaalin ohjeita.
  19. #949
    Lainaa (mikan @ Syys. 25 2011,21:18) kirjoitti
    apu on aika lähellä, kaiva kuvetta 300 euron verran, niin 11 000 rpm on käytössäsi Carmon modaaman SP-1 ecun kera.
    sulla myynnissä vai tiedät mestan mistä saa?



    VeTuRimiehet heiluttaa
  20. #950
    Modattu ecu on omasta käytöstä, eikä sille ole enää käyttöä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  21. #951
    Lainaa (mikan @ Loka. 03 2011,07:04) kirjoitti
    Modattu ecu on omasta käytöstä, eikä sille ole enää käyttöä.
    Ok,tämä hyvä tietää...pitänee katella budjettia jahka saa näitä syksyn pakollisia tapahtumia alta pois (fitness-expo,cage northern storm etc)...ideoita pyörän suhteen riittäis vaikka kuin jos aika ja raha olis myötä
    VeTuRimiehet heiluttaa
  22. #952
    Miten vakiokone (akra evo täyshormi+pc olisi tässä tapauksessa.Mikä oli Firedemon kokoonpanona tuossa sun käppyrässä?) jaksaa hengittää 11k asti, onko tuntumaa/käppyrää dynosta? Miten kestävyyden laita?

    Toisi mukavasti pelivaraa kierrosalueen suhteen radalla.



    teamvuokrakontti.blogspot.fi
  23. #953
    Lainaa (Lars @ Loka. 05 2011,12:32) kirjoitti
    Miten vakiokone (akra evo täyshormi+pc olisi tässä tapauksessa.Mikä oli Firedemon kokoonpanona tuossa sun käppyrässä?) jaksaa hengittää 11k asti, onko tuntumaa/käppyrää dynosta? Miten kestävyyden laita?

    Toisi mukavasti pelivaraa kierrosalueen suhteen radalla.
    GPR sliparit väliputkineen, PCIIIUSB, K&N putsarit vakiokotelossa, flapper paikollaan mutta ohitettu, PAIRit poistettu, varmuudeksi jumpperi eculla...avarammalla putkistolla ja isommalla putsarikotelolla/snorkkelilla saisin varmaan lisää hengitystä yläpäähän(toki muutakin kaivataan)...lisätehoja tarvii aina
    VeTuRimiehet heiluttaa
  24. #954
    Larsin mainitsema pelivara radalla onkin se pointti.
    Mun mielestä se helpotti ajamista ja vähensi vaihdontarvetta, kun valituilla välityksillä pääsi jarruun asti.

    Vakiokone kestää kyllä ton 11 000 ihan hyvin, Ducatissa ja Apriliassa on tota tasoa vakiona rajoittaja.
    Vakiokone ei vedä puhtaasti yli kympin, on kokeiltu isolla boxilla ja putkistolla, joten sisuskaluihin joutuu kajoamaan ja keveys tuo kestävyyttä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  25. #955
    Elikkä ne nokat olis kans sellanen hankintalistalle lisättävä homma.

    Tuli muuten tuosta pikakaasusta luettua tuolta aiemmilta sivuilta kaikenlaista juttua ja tuli mieleen näin CeRiFfin omistajana,et niissä taitaa olla samankokoinen se kaasukahvan holkki,ainakin silmämääräisesti...vois tuossa talven aikana mittoa ja sovittaa jopa paikoilleen,se ainakin olisi nopea kahva.
    VeTuRimiehet heiluttaa
  26. #956
    Lainaa (Firedemon @ Loka. 06 2011,07:53) kirjoitti
    Tuli muuten tuosta pikakaasusta luettua tuolta aiemmilta sivuilta kaikenlaista juttua ja tuli mieleen näin CeRiFfin omistajana,et niissä taitaa olla samankokoinen se kaasukahvan holkki,ainakin silmämääräisesti...vois tuossa talven aikana mittoa ja sovittaa jopa paikoilleen,se ainakin olisi nopea kahva.
    Tuo olisi mielenkiintoista tietoa, pistä ihmeessä infoa jos kokeilet sitä. Hondalla muutenkin on paljon samoja osia eri pyörien välillä ja hieman sivusilmällä katsellut muiden mallien kaasukahvoja, josko jossain olisi lyhyempi liike ja kävisi bolt on -periaatteella Veturiin.
  27. #957
    Lainaa (mikan @ Loka. 06 2011,07:39) kirjoitti
    sisuskaluihin joutuu kajoamaan ja keveys tuo kestävyyttä.
    Riittääkö männän yläpuoliset osat vai pitääkö keventää kovinkin syvällisesti?
    teamvuokrakontti.blogspot.fi
  28. #958
    Nokka-akseleita katkeili joskus aikanaan suomalaisessa RR-sarjassa, kun nostivat kierroksia yli vakiotason...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  29. #959
    Lainaa (TommoKe @ Loka. 06 2011,16:48) kirjoitti
    Nokka-akseleita katkeili joskus aikanaan suomalaisessa RR-sarjassa, kun nostivat kierroksia yli vakiotason...
    Ulkomaiden raporttien mukaan edelleen valunokka-akseleiden ongelma, sen takia billetit on suositellummat, mutta myös saatavuudeltaan kiven alla ja (vielä) napakammin hinnoitellut. Toki jos malttaa noudattaa kisaosien mukaisia huolto- ja vaihtovälejä niin ongelmilta voi välttyä.

    Jos motista käy rakentamaan oikeasti kisaista, niin pitää ehdottomasti varautua myös pitämään huolta hynnästä toiseen malliin kuin vakiokuntoisesta. Tämä kannattaa huomioida erityisesti, jos himmeli on sekakäytössä ja kilsoja tulee kesässään suhteellisen paljon. Joka tapauksessa varmasti rakentelusta saa paljon riemua irti ja laitoksesta tulee entistäkin hupaisampi ajettava.

    Mitä keventämiseen tulee niin perinteinen ja helppo kevennys on jakopään scissor-rattaiden poisto, jonka ei pitäisi vaikuttaa kestävyyteen mitenkään. Äänimaailma muuttuu pykälän kisaisemmaksi ja pyörivää massaa lähtee pois juuri sieltä mistä pitääkin.

    Hyperplatesin kytkinlevyjä (alumiinisia välilevyjä) on joskus maailman aikaan käytetty. Keventävät jälleen hyvin pyöriviä massoja, mutta näillä on saatu myös totaalituhoja aikaan kun ovat hajonneet ajossa. Vissiin siksi näitä ei ole enää Veturiin saatavana. Lisäksi ovat tiettävästi kovin tarkkoja öljystä. Sitten on muutamia muita helpohkoja moottorin pyörivien osien keventämiskohteita, joista löytyy dataa vaikkapa Torsti Durbahnin sekavilta nettisivuilta. Mäntien, veivien ynnä muiden vaihtamissuunnitelmissa kannattaa muistaa, että kaikki mikä pätee nelariin ei välttämättä pädekään twiniin esimerkiksi suurempien mäntänopeuksien ja yksittäisien osien mitoituksen vuoksi.

    Kaiken kaikkiaan olisi oikein kiintoisaa lueskella näistä rakenteluprojekteista yksityiskohtaisiakin reportaasheja, joten ei muuta kun motit levälleen ja nikkaroimaan ketkä homman taitaa ja budjeteissa rahkeet riittää
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  30.  
  31. #960
    Joo, moni ulkomaan harrastaja kerää nykyään vuoden pari osia ja sitten rupee kasaamaan mottia, heikoimman lenkin kajahtaminen kun maksaa tonneja.

    Mä ajoin 11 000 max kierroksilla yhden kauden, jotain 3-4 tonnia kai, siitä 80 prossaa rataa, 35 tonnia ajetulla vakiopadalla. Durbahn pyörän kanssa ei sitten pitkälle päästy ( tarkoitus oli vain koeajaa muutama setti ja sekin jäi kesken )temppuilevan kiekkamittarin ja 12 000 rajoittajan kanssa vakiopadalla, tosin se savutti jo ennen kuin jotain hajosi, tutkitaan sitten joskus.

    Kaikkein parhaan painonsäästön saa kiertokangilla, kuutisensataa tosin kustantaa, männillä ei saa kuin kolmanneksen ( noin 100g vrt 30g per kpl ). Titaaniretainerit on aika huokee tapa pudottaa painoa, reilut parisataa setti, titaaniventtiilejä kun jostain tähän härveliin vain saisi, mutta kun ei.
    Kampuraa ja vauhtipyörää on kevennelty Saksassa rajullakin kädellä, mutta ne jakavat mielipiteitä, kytkinkorin keventäminen on yksi tapa, siinä ei ole tiettävästi ole mitään ristiriitaa kokonaisuuteen.

    Mutta täysränni + airboxi virityksestä on hyvä lähteä liikkeelle ja pyörääkin voi keventää, 20 kiloa putoo pyörästäkin suht helposti.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
Sivu: 32 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22303132333442 ... ViimeinenViimeinen