Itsellä boxi ja snorkkeli Turn1.
Ajoa ei vielä ole metriäkään.
Pihalla kaasuteltuna äänimaailma on terävämpi. Itse otin tankin sisäpinnasta kaikki pehmusteet pois.
Tarkoitus vielä säädättää dynossa pcIIIusb:llä.
Teiden avauduttua koitan saada goprolla liikkuvaa ääntä.
ML
Jep,
Mulla ei ole kokemusta kuitu vs. metalli airboxista, mutta vakioboxi pelkillä kuorilla ja isolla snorkkelilla on ajossa aika päheen kuulonen, ja taas sitten Durbahnin tankkidummyssa on omanlaisensa saundi.
Vielä kerkee vaihtamaan, kun luntakin on metri, mutta dynomiehillä voi olla keväällä kuukauden jono. Ebayssä on usein myynnissä portugalin pojalla Durbahnkopioita, 150 euroa lasikuituisena.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Niille dynomiehille kannattaa varata aika niin ei tarvi jonossa kärvistellä.
Enemmän muo huolestuttaa tää etelän lumitilanne.
Mut nythän on povattu normaalia lämpimämpää kevättä...
ML
Tässäpä kevät terveisiä:
Heh, mut änkät otin irti lyhentämistä varten. Enkä muuten suosittele kenellekkään Akran titaaniränneihin kajoamista, vaikka plasmalla leikkaantuikin hyvin niin muuten vittumainen homma. Jostain syystä toisen änkkärin villat pääs vähän purkautuu, nooh meni ne takas sinne mistä tulikin(:
![]()
Vähän samannäköistä jälkeä itsellä, kun omia hiilikuituisia lyhensin 10cm![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Kiitos videosta MadMaz.
Kenen valmistama hugger sulla on videolla? Oletko ollut tyytyväinen.
Itsella vielä hakusessa.
ML
Omien kokemuksieni perusteella ainakaan Ermaxin huggeria ei välttämättä kannata ottaa. Istuu kyllä hyvin paikalleen, on tukevaa materiaalia ja värikin on sattuva, mutta mitoitus on tehty niin läheltä vakiorengaskokoa (190/50) hipovaksi että korkeammilla rengasprofiileilla (180/55, 190/55 jne.) ei mahdu rengas pyörimään ilman huggerin korottamista. Ja korkeampiprofiilisen renkaanhan me sinne haluamme, koska keksintö kääntyy ketterämmin sellaisen kanssa.
Nämä kokemukset siis punaisen SP1:n parista.
Magical Racingin hugger olis varmaan pätevä mut melkeen 300 eukaa plus verot ja rahti.
ML
Budjettitietoiset kakkosen omistajat ottanevat huomioon myös nämä ohjeet. En muista tuota sävellystä livenä nähneeni, mutta tiettävästi toimii ja on halba, toki välttämättä blingiä ei ole kaikille silmille riittävästi. Lisäksi auttavat porakoneen ja Dremelin käyttötaidot eivät ole haitaksi asennustyössä.
CBR 600 huggeri (tai sen kopio) olisi ainoa, mitä itse harkitsisin. Mukavan ajaton ja tehdasmainen. Monelle varmasti dremelin vilauttaminen takahaarukalle on myös kynnyskysymys.
Itsellä ei ole huggeria ja ihan hyvin on pärjännyt kun ei tule sateella ajettua. Takaiskarikaan ei ole saanut siipeensä yhtään ja yllättävän puhdas se oli kun sen aiemmin talvella otin irti.
Sivusilmällä katselin kun Speedzillassa puuhailevat SPW-mallista putkistoa. Tuo ois sitä kovinta sikoossomia putkirintamalla. Toivottavasti tekevät sellaisen, joka pelaa (suht) vakiokoneella, eikä kuten esikuva, joka vaatii kovempaa viriastetta toimiakseen kunnolla. Onhan tuo törkyisen kallis, mutta varmasti komea katupyörässäkin![]()
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Venttiilivälyksistä. Pyörällä ajettu reilu 27tkm.
Mittasin takapytyn venttiilivälykset, etusylinterin kimppuun huomenna. Ohjearvot välyksille ovat manuaalin mukaan:
-imupuoli 0.16mm
-pakopuolella 0.31mm
Imupuolelle meni 0.15mm rakotulkki melko tiukasti molempiin, mutta meni kuitenkin. 0.10 menee ihan heittämällä ja 0.20 ei mahdu. Pakopuolella taasen 0.30mm rakotulkki meni pienellä vastuksella molempiin, mutta ei niin tiukkaan kuin imupuolella oli. Vastaavasti 0.25 meni heittämällä ja 0.35 ei mahdu. Päättelin sitten niin, että pakopuoli on aikalailla ohjearvossa, mutta imupuoli on mielummin 0.15 kuin 0.16.
Manuaalin mukaan säätöpalojen koko menee 0.025mm eroilla välillä 1.200mm - 2.450mm (en tiedä minkä kokoset palat siellä on nyt vakiona kiinni niin).
Onkos tuossa sitten järkeä ruveta säätöpaloja vaihtamaan, koska palojen kokoero (0.025) on suurempi kuin ero (n. 0.01) ohjearvoihin?
Moriwakilta näyttäis saavan kilkettä mopediin, putkiston hinta näytti olevan 1200€+rahdit, tullit ja alvit
http://www.moriwaki.co.jp/global/pro..._vtrsp1sp2.php
VeTuRimiehet heiluttaa
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Kyllä kai siihen vähintäänkin noi väliputket tulee, mut tuossa valikossa kyllä lukee Complete Collection, meilillähän se selviäisTais tuo Moriwaki valmistaa joitan kisaosia veturitalleille aikoinaan.
Tuossa kyllä puhutaan et olis putket rosteria ja vaimentajat titaania http://www.moriwaki.co.jp/global/pro...el=VTR1000SP-1
Viimeksi muokannut: Firedemon; 26.02.2012 klo 21:43.
VeTuRimiehet heiluttaa
HUOM! Tehtaan virallisesta lausunnosta on käynyt ilmi että tarvike tingentangeleita sun muita lirpakkeita saa Hondiimme liimata ainoastaan Hondan omalla liimalla
![]()
Tossa olis hyvä linkki moottorin irrottamista varten. Paljon hyviä kuvia.
http://www.airlinebrats.com/rc51/engineoutin/
ML
Hieno kalikka.
Jos olet moisen käsiisi saanut, niin iskarin linkku ja jarruhilppeet olisi hyvä seurata mukana, vakioista ei ole edes aihioiksi.
Akselin ja holkkien työstöä joutuu myös harrastamaan vanteen ympärillä, ei siis ole bolt-on kamaa.
Tehtaan kilpaosaston suurella halkaisijalla oleva pakoputkisto menee swingin"kolosta" komeasti läpi, ei tartte ottaa jalkatappirunkoa holkeilla ulos. Vähän rönsyillen, mutta tehdaspakarista ( tai replicasta ) mun on turha haaveilla, ei auta tappien holkitus kun tulee vähän sen jälkeen bensatankki tielle.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Juurikin kokonaisuus pätee myös moottoriosastolle, best of ebay and web ei aina riitä, riskejä on ja tulee, voi sijoitetut tonnit kostautua romuksi, tosin niinhän se on virimoottoreissa aina ja näissä korostetusti.
Tota aiemmin mainittua pakaripuolta voi zuumailla SPW-kuvien ja Kainzingerin demopyörän välillä, yksi takahaarukka voi teettää ihan hirveesti duunia, ja kaiken sen jälkeen siltikin SE juttu katoaa, vaikka työn jälki onkin virheetöntä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Taitaa Torstin tankki tulla niin alas, ettei edes litteällä putkella (litteä putki,onko se muuten enää putki?) onnistua? Micronin Serpent-käyräthän on naurettavan lituskoja, ja hyvin virtaa. Mutta eihän se tietysti enää ole alkuperäisen kaltainen. Muistanko muuten vääriin, kokeiltiinko Colinin pyörässä joskus yhdellä vaimentajalla olevaa versiota?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jep. Vaimennin oli vasemmalla puolella. Enpä muista tarkemmin milloin ottivat sen käyttöön (kuitenkin 2001 Suzuka 8hr jälkeen) ja ajoivat sillä aina kaudella 2002 kunnes Oscherslebenin WSB-kisaviikonloppuna tuli uusi moottoriversio (2002 Suzuka 8hr:ssa käytetty versio), ja samalla tuli uusi pakoputkisto tuplavaimentajilla.
Tilasin muuten kirjan The Honda Story, jossa on aika hyvää nippelitietoa SPW:stä vuosien varrelta. Sen mukaan kovimmat tehot oli 186hp @ 12000rpm.