Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/t..._mallitilastot
Semmonen excel kun 31.12.2017 liikennekäytössä olevat muut ajoneuvot
Löytyi tuommoinen:
BENELLI 900 TB TORNADO 1 kpl 2013
Tuo ei vaan kerro kuin liikennekäytössä olevat eli poistetut ei näy
Lisäksi noissa on yllättävän paljon virheitä, samaa pyörää voi olla eri nimityksillä.
FJR -17
Piti ihan kurkata listaa.
Yksi kappale Ducati SUPERSPORT-ZDM*600S.
Samanlainen löytyy minun tallista, mutta poistettu liikennekäytöstä.
Yksi kappale Cagiva RIVER*500
Seitsemän kappaletta Aprilia MOTO*6.5-MH00/649
MOTO65 pitäisi olla suomessa n. 13 kappaletta ja seitsemän löytyy Trafin listalta, Kun taas 600SS:ä on paljon enemmän ja yksi löytyy Trafin listalta.
Samoin on Cagiva River 500:sen kanssa. Niitä on enemmän kuin 20 suomessa.
Vespa PRIMAVERA*VMA2T/121
410 kappaletta...![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tää ketju on varmaan passeli seuraavalle kysymykselle:
Mulla on Intruderin (92vm) toisessa kaasarissa seosruuvin kanta mennyt huonoon kuntoon. Siinä on jonkinverran vielä "kanttia", mutta normisti ruuvimeisselillä sitä ei saa kääntymään vaan se vaan muljaantuu pahemmin. Pitäs saada ihan pikkasen säädettyä sitä eikä kyllä jaksais enää sen takia purkaa koko systeemiä. Jostain luin, että ku tunkee sinne semmosta liitteetä kuminauhaa ja sit ruuvimeisselillä ni se kuminauha ottas sen verran pitoa, että sais käännettyä. En oo vielä kokeillut, mutta jos on muita hyviä ideoita ni antaa palaa![]()
Ohut pala hienoa vesihiomapaperia, tyyliin karkeudet 800-1600 taitettuna ruuvarin kärkeen voivat myös auttaa. Karkea venttiilienhiomatahna on myös joskus tullut esiin. Tuohon kuminauhaan en jaksa uskoa.
En muista miten mitkäkin hapot purikaan mihinkin metailleihin mut vähän lämpöä niin reaktio kiihtyy kummasti.
tuossa puhutaan paristakymmenestä minuutista https://www.youtube.com/watch?v=AHSKR6K1k3c
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Pysyyhän noi orkkis kliparit paikoillaan vaikka asemontiruuvi/pultti on poistettu ja... enhän mä nyt kiristäny kliparia liian tiukkaan kun lyhyellä (5cm?) kuusiokoloavaimella laitoin tiukkasnuggiin kireyteen.. ei ole nyt täällä momenttiavainta kuusiokolohylsyineen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Itse asiassa WWII-hävittäjissä (ainakin Spitfiressä) laimennettiin kylmissä olosuhteissa bensalla öljyä kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi:
"A system for thinning oil with gasoline is in place to facilitate engine startup in low-temperature
conditions. Before engine stoppage, the valve supplying gasoline to the intake pipe of the engine will
open depending on outside temperature. Gasoline thins the oil upon mixture, reducing viscosity. The
hose from the fuel system brings fuel to the feed pipe after oil filtration, thus providing the engine
parts with oil of lesser viscosity.
Amount of time the valve remains open for oil filtration and thinning:
1. For temperatures, higher than -10° С - 1 minute.
2. For temperatures, lower than -10° С - 2 minutes."
Toi bensa haihtuu öljystä kohtuu nopeasti öljyn lämmetessä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Intikka 700 -87.
Muutaman kerran tehnyt niin että.. tänään juuri pari kertaa valoissa, että kun vaihtaa alaspäin kakkoselta ykköselle niin poljin menee löysäksi/tunnottomaksi ja mitään ei tunnu tapahtuvan, kunnes päästää kytkintä hiukan ylös ja kuuluu loksahdus ja poljin on jälleen ok ja vaihde on silmässä. Vaihteensiirrin?
Vivusto on justiinsa rasvattu.
Viimeksi muokannut: antze; 10.07.2018 klo 17:22.
Mun Er-6:ssa pyörähtää 36tkm mittariin ihan justiinsa. Huolto-ohjeet sanoo että huoltoo tarttis tehrä. Ajattelin viedä johonkin ammattilaisen huollettavaksi, mutta kysymys kuuluukin siis että kuinka tarkkaa ton kilsamäärän kanssa on? Olin ajatellut että tuonhan voisi tehdä kauden päätteeksi ja siitä sitten talviteloille mutta kilsat tulikin täyteen nopeammin kuin ajattelin. Pitääkö mun nyt uhrata hyviä ajopäiviä siihen että mopo onkin huollossa? (Vaikkei siihen nyt varmaan päiviä mene) Sitten ikuisuuskysymys öljyjen kanssa, vaihdatanko samalla (viimeksi vaihdettu just vuosi sitten), vai ennen talviteloja vai vasta keväällä?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo voi johtua jo ihan vaan vanhoista/vääristä öljyistä. Mun vanha cbr F2 teki samaa kun laitto ohjeenmukaiset kymppinelkympit sisään jota se muutenkin söi ihan hitokseen kun melkeen satku mittarissa, 20-50 sisään niin vot kun toimi hienosti ja vaihteet pelas justiin. Tuolla on kuiteski jo ikää niin sietäs kokeilla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Tilasin pyörään ketjut ja rattaat. Tuli eturatas 16 piikkine 17 sijasta ei taida olla käytännön merkitystä vaikka laitan sen kun en jaksa uutta ootella.
Bmw f900xr
Periaatteessa kiihtyy hiukkasen rivakammin ja matkanopeudessa moottori kiertää pikkasen enemmän, käytännössä yhden piikin eroa ei ajossa huomaa. Kunhan katot ettei takaratas ole jaollinen eturattaalla vaimitensenytoli ettei piikit osu aina samoihin väleihin sillon ketju (ja rattaat) kuluu nopeammin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Eli jos taka on 42 ja etu 16 laskimella jaettuna se on 2.625 sei pitäisi tulla ongelmaa vai ?
Bmw f900xr
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Mites nokkaketjut kun niissä melko pakosti oltava välityssuhde tasan 2?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tääl on porukal vissii vähän tylsää ku pitää väen vängällä vääntää väittely ihan joka saatanan asiasta ..
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Mulla on 15/45 ratastuksella menty n. 25tkm ja hyvältä näyttää ;)
T: Antti R.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Juu ei. Siellä on ilmeisesti sopivasti öljyä ;)
T: Antti R.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Saattaa se ketju siinä rattaiden välissä muuttaa tilannetta, vs ratasvälitys, jonka kohdalla tuo tasajaollisuusjuttu mainitaankin koneenrakennuksen kirjoissa.