Uskaltaisko? Meinaatko että sitä vois vääntää vähän auki..
Periaatteessahan kyse voi olla takapyöränlaakeri-asiastakin, näyttäis kyllä haarukka menevän kiinnipäin kun akselin mutterin kirustää. Jos navassa keskiholkki/putki on turhan löysä, niin silloinhan laakeri on vähän ulkona ja samalla noi holkit on ulkona ja swingi käy kapeeksi...
En ole kyllä sitä laakereiden välissä olevaa putkea kokeillut että miten paljon on väljyyttä, tai ei ainakaan ole jäänyt mieleen. Vetopakkakin mielestäni oli ihan pohjassa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Rautahaarukkaa uskaltaa, valumiinin kans olisin ehkä varovaisempi... Tietty järki käteen sen mustankin kanssa, jos sitä tarvii pari milliä levittää se tapahtuu aika pienellä ruuvaamisella.
Jos se haarukka on alumiinia, voisko jostain spacerista koneistaa siivun veks ilman et ketjulinja siirtyy mainittavasti sivuun?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pitäsköhän miettiä tohon joku tee-se-itse-ja-osta-uusi -työkalu millä sais haritettua haaruka asennuksessa oikeelle leveydelle.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sellaiset kiinteät holkit (mitkä pysyy pölysuojan takana kiinni). Sellasten avulla takarenkaan vaihto helpottu.
Itse laitoin eka sen takajarrun paikalleen ja sen jälkeen vasta nostin rengasta ja holkkeja paikalleen. Se jarru pysyy paikallaan, jos sitä ei hirveästi sörki.
Tällaset löysin pikasella googletuksella. Ton näkösii kuitenki:
https://www.revzilla.com/motorcycle/...x636-2013-2016
Sit tälläsiä viistettyjä oon nähny ja ilmeisesti myös hyviä
https://shop.edrperformance.com/prod...-wheel-spacers
Braaaaap
Okei, onhan tuossa metallilla hintaa, mutta laitanpa tän hautumaan..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ja jos edullisemmat kiinnostaa, niin Ebay auttaa. Mulla on kahdessa kymppiärrässä noi Britannian pojan tekeleet, ei ole valittamista niistä löytynyt.
1835
En tuosta zx6r rakenteesta tiedä mutta olen huomannut kun kääntää akselin ympäri eli mutteri oikealle puolelle niin jotenkin vaan kasaaminen helpottuu.![]()
Tämä siis GSX1400ssä, Banditissa ja nyt B-Kingissä.
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
10 vuotta -05 zx-6r takarengasta vaihtelin, ja eipä siinä mitään kummempaa vaikeutta ole.
Ja tosiaankin työntää sen taka-akselin vasemmalta oikealle, niin homma on helppo.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos akselin kääntää, niin kannattaa katsoa, että siellä on tilaa.
Mutteripää on yleensä ulompana ja jos samalla puolella on tyköistuva äänenvaimennin, niin jouston ääriasennossa saattaa napsahtaa.
Jännä juttu. Olisiko jotain valmistustoleranssia sitten. Sinänsä en usko että akselin kääntäminen helpottaa haarukan ahtautta. Kuitenkin kyse on parin kolmen millin verran niin ei vaan liu'uttamalla mene suoraan kamat väliin. Sitten hommassa ei ole enää mitään ongelmaa kun saa romut pikkasenkaan haarukan väliin. Akseli kyllä menee sitten ihan helposti paikalleen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Älä keksi ongelmaa sinne missä sitä ei ole. Ja kyllä, -05 636 takahaarukan välykset on huomattavasti pienemmät kuin esim täys horossa bimmerin haarukassa.
Mutta siltikin:
10 vuotta -05 zx-6r takarengasta vaihtelin, ja eipä siinä mitään kummempaa vaikeutta ole.
Ja tosiaankin työntää sen taka-akselin vasemmalta oikealle, niin homma on helppo.
Samoin lähes kaikissa mopoissa homma on paljon helpompi, kun pistää akselin vasemmalta, jolloin holkki-pakka-vanne on sen varassa, ja voi rauhassa räveltää sen jarruasetelman/satulan kanssa.
Jos olet tyhmä, niin älä kokeile.![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mää olen kyllä hyvä noita ongelmia keksimäänMutta edelleen takapyörä meni viidessä minuutissa paikalleen kun nostin takapään kartiomallisista lankarullista. Kanitti se silti vastaan kyllä, tosta jarrusatulasta mä en nyt niin paljoa näe probleemaa, RF900 suitsassa oli samanlainen systeemi ja sen kanssa kyllä olen oppinu elämään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Oma kokemus takarenkaan vaihdon kanssa on, että prosessissa vetopakka tulee helposti vähän "ulos" ja eihän se sen jälkeen millään enää mahdu sinne haarukkaan. Esim. kumivasaralla nuijimalla sen saa kasaan ja sitten sillä on riittävän nysväämisen jälkeen mahdollista mahtua. Luonnollisesti kaikki holkit yms. pitää olla oikeilla puolilla.
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nixmanni on ollu niin saatanan ovela että se on saanut koneesta vähäcen kapeemman tolla systeemillä, kun se kytkimen käyttöakseli ei oo siel "normaalissa" paikassa kytkimen painelevyn "ulkopuolella".
http://www.bmw-etk.info/teile-katalo...11/01/54121/21
02 Mille R