Sivu: 41 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3139404142435191141 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1201:stä 1230:een 4345:sta
  1. #1201
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Viimeksi nostin etupyörää ylöspäin (pyörä keskituella) siten että takis otti sopivasti maahan ja akselilinja oli suora. Silloin akseli meni helposti paikalleen, hiluja väliin sitä mukaa kun akseli etenee.

    Takapukin kanssa jos laittaisi takiksen alle reilun metrisen laudan jonka pään alle palikka jota lähemmäs siirtämällä sais korkeutta hienosäädettyä.
    Joo, mutta kun hilut ei mahdu swingin väliin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #1202
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Saksitunkki poikittain haarukkaan ja varovasti pikkasen levittää? Kattoo vaan vaik laudat väliin ettei paina mitään lyttyyn...
    Uskaltaisko? Meinaatko että sitä vois vääntää vähän auki..

    Periaatteessahan kyse voi olla takapyöränlaakeri-asiastakin, näyttäis kyllä haarukka menevän kiinnipäin kun akselin mutterin kirustää. Jos navassa keskiholkki/putki on turhan löysä, niin silloinhan laakeri on vähän ulkona ja samalla noi holkit on ulkona ja swingi käy kapeeksi...

    En ole kyllä sitä laakereiden välissä olevaa putkea kokeillut että miten paljon on väljyyttä, tai ei ainakaan ole jäänyt mieleen. Vetopakkakin mielestäni oli ihan pohjassa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #1203
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Joo, mutta kun hilut ei mahdu swingin väliin.
    Eikö viimeisen hilun kohdalla onnistu levittäminen jollain työkalulla?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #1204
    Rautahaarukkaa uskaltaa, valumiinin kans olisin ehkä varovaisempi... Tietty järki käteen sen mustankin kanssa, jos sitä tarvii pari milliä levittää se tapahtuu aika pienellä ruuvaamisella.

    Jos se haarukka on alumiinia, voisko jostain spacerista koneistaa siivun veks ilman et ketjulinja siirtyy mainittavasti sivuun?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #1205
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eikö viimeisen hilun kohdalla onnistu levittäminen jollain työkalulla?
    Vasen jalka renkaan alla, vasen käsi ohjaa/nostaa jalan avustamana rengasta, oikea käsi asentelee yhtä välikilkettä kolmesta oikeaan asentoon.. en kyllä ala oikeella jalalla enää haarukkaa levittään, ei vaan taivu
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #1206
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vittu että on operaatio tässä mun kawassa!
    Just tollasta se on kaikkien zx6r:ien kanssa, mitä oon puljannut. Tekniikkalaji, eli kun oppii ni sit sujuu helpommin. Mullakin meni alkuun aina se 30 min ja ääretön kiroominen kokoajan. Varsinkin se jarrusatula pisti kampoihin.
    Braaaaap
  7. #1207
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Just tollasta se on kaikkien zx6r:ien kanssa, mitä oon puljannut. Tekniikkalaji, eli kun oppii ni sit sujuu helpommin. Mullakin meni alkuun aina se 30 min ja ääretön kiroominen kokoajan. Varsinkin se jarrusatula pisti kampoihin.
    Tuo takarenkaan asentaminen on ninjaan kyllä syvältä, viimeksi tarvittiin neljä kättä ennenkuin onnistui.

    Mitään tekniikkavinkkejä for dummies?
    -
  8. #1208
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pitäsköhän miettiä tohon joku tee-se-itse-ja-osta-uusi -työkalu millä sais haritettua haaruka asennuksessa oikeelle leveydelle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #1209
    Sellaiset kiinteät holkit (mitkä pysyy pölysuojan takana kiinni). Sellasten avulla takarenkaan vaihto helpottu.

    Itse laitoin eka sen takajarrun paikalleen ja sen jälkeen vasta nostin rengasta ja holkkeja paikalleen. Se jarru pysyy paikallaan, jos sitä ei hirveästi sörki.

    Tällaset löysin pikasella googletuksella. Ton näkösii kuitenki:
    https://www.revzilla.com/motorcycle/...x636-2013-2016

    Sit tälläsiä viistettyjä oon nähny ja ilmeisesti myös hyviä
    https://shop.edrperformance.com/prod...-wheel-spacers
    Braaaaap
  10. #1210
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Okei, onhan tuossa metallilla hintaa, mutta laitanpa tän hautumaan..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #1211
    Ja jos edullisemmat kiinnostaa, niin Ebay auttaa. Mulla on kahdessa kymppiärrässä noi Britannian pojan tekeleet, ei ole valittamista niistä löytynyt.
    1835
  12. #1212
    En tuosta zx6r rakenteesta tiedä mutta olen huomannut kun kääntää akselin ympäri eli mutteri oikealle puolelle niin jotenkin vaan kasaaminen helpottuu.

    Tämä siis GSX1400ssä, Banditissa ja nyt B-Kingissä.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  13. #1213
    10 vuotta -05 zx-6r takarengasta vaihtelin, ja eipä siinä mitään kummempaa vaikeutta ole.
    Ja tosiaankin työntää sen taka-akselin vasemmalta oikealle, niin homma on helppo.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #1214
    Jos akselin kääntää, niin kannattaa katsoa, että siellä on tilaa.
    Mutteripää on yleensä ulompana ja jos samalla puolella on tyköistuva äänenvaimennin, niin jouston ääriasennossa saattaa napsahtaa.
  15. #1215
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    10 vuotta -05 zx-6r takarengasta vaihtelin, ja eipä siinä mitään kummempaa vaikeutta ole.
    Ja tosiaankin työntää sen taka-akselin vasemmalta oikealle, niin homma on helppo.
    Jännä juttu. Olisiko jotain valmistustoleranssia sitten. Sinänsä en usko että akselin kääntäminen helpottaa haarukan ahtautta. Kuitenkin kyse on parin kolmen millin verran niin ei vaan liu'uttamalla mene suoraan kamat väliin. Sitten hommassa ei ole enää mitään ongelmaa kun saa romut pikkasenkaan haarukan väliin. Akseli kyllä menee sitten ihan helposti paikalleen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #1216
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jännä juttu. Olisiko jotain valmistustoleranssia sitten. Sinänsä en usko että akselin kääntäminen helpottaa haarukan ahtautta. Kuitenkin kyse on parin kolmen millin verran niin ei vaan liu'uttamalla mene suoraan kamat väliin. Sitten hommassa ei ole enää mitään ongelmaa kun saa romut pikkasenkaan haarukan väliin. Akseli kyllä menee sitten ihan helposti paikalleen.
    Älä keksi ongelmaa sinne missä sitä ei ole. Ja kyllä, -05 636 takahaarukan välykset on huomattavasti pienemmät kuin esim täys horossa bimmerin haarukassa.
    Mutta siltikin:
    10 vuotta -05 zx-6r takarengasta vaihtelin, ja eipä siinä mitään kummempaa vaikeutta ole.

    Ja tosiaankin työntää sen taka-akselin vasemmalta oikealle, niin homma on helppo.
    Samoin lähes kaikissa mopoissa homma on paljon helpompi, kun pistää akselin vasemmalta, jolloin holkki-pakka-vanne on sen varassa, ja voi rauhassa räveltää sen jarruasetelman/satulan kanssa.
    Jos olet tyhmä, niin älä kokeile.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #1217
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Älä keksi ongelmaa sinne missä sitä ei ole. Ja kyllä, -05 636 takahaarukan välykset on huomattavasti pienemmät kuin esim täys horossa bimmerin haarukassa.
    Mutta siltikin:
    10 vuotta -05 zx-6r takarengasta vaihtelin, ja eipä siinä mitään kummempaa vaikeutta ole.

    Ja tosiaankin työntää sen taka-akselin vasemmalta oikealle, niin homma on helppo.
    Samoin lähes kaikissa mopoissa homma on paljon helpompi, kun pistää akselin vasemmalta, jolloin holkki-pakka-vanne on sen varassa, ja voi rauhassa räveltää sen jarruasetelman/satulan kanssa.
    Jos olet tyhmä, niin älä kokeile.
    Mitä mitä... Työnnetäänkö tossa "vakiona" akseli kytkimen puolelta?

    Ei sstna!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #1218
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mää olen kyllä hyvä noita ongelmia keksimään Mutta edelleen takapyörä meni viidessä minuutissa paikalleen kun nostin takapään kartiomallisista lankarullista. Kanitti se silti vastaan kyllä, tosta jarrusatulasta mä en nyt niin paljoa näe probleemaa, RF900 suitsassa oli samanlainen systeemi ja sen kanssa kyllä olen oppinu elämään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #1219
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mollila kirjoitti Katso viesti
    Tuo takarenkaan asentaminen on ninjaan kyllä syvältä, viimeksi tarvittiin neljä kättä ennenkuin onnistui.

    Mitään tekniikkavinkkejä for dummies?
    Kakkosnelosen pätkä renkaan alle niin ei tartte kannatella ja on enempi käsiä/jalkoja kaikkeen muuhun.
    Superbike #7
  20. #1220
    Lainaa mollila kirjoitti Katso viesti
    Tuo takarenkaan asentaminen on ninjaan kyllä syvältä, viimeksi tarvittiin neljä kättä ennenkuin onnistui.

    Mitään tekniikkavinkkejä for dummies?
    Oma kokemus takarenkaan vaihdon kanssa on, että prosessissa vetopakka tulee helposti vähän "ulos" ja eihän se sen jälkeen millään enää mahdu sinne haarukkaan. Esim. kumivasaralla nuijimalla sen saa kasaan ja sitten sillä on riittävän nysväämisen jälkeen mahdollista mahtua. Luonnollisesti kaikki holkit yms. pitää olla oikeilla puolilla.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  21. #1221
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mitä mitä... Työnnetäänkö tossa "vakiona" akseli kytkimen puolelta?

    Ei sstna!
    Joo, ja bemarissa kytkinvaijerin molemmat päät tulee vasemmalle puolelle...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #1222
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Joo, ja bemarissa kytkinvaijerin molemmat päät tulee vasemmalle puolelle...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #1223
    Lainaa mollila kirjoitti Katso viesti
    Tuo takarenkaan asentaminen on ninjaan kyllä syvältä, viimeksi tarvittiin neljä kättä ennenkuin onnistui.

    Mitään tekniikkavinkkejä for dummies?
    Veistelet esim 5 mm vanerista siivuja, ja passailet takarenkaan korkeuden just passeliks niiden avulla. Sit liimaat ne yhteen, nii sulla on ultimate tool.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #1224
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQi9VksoV_7G5RmUoA3MKjU2ibqo5FMw LLjSVUMCLLW5tZXMQ
    Ja kytkin on oikealla!
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #1225
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ja kytkin on oikealla!
    Juu juu, näin turvallisesti oletin. Pitää joskus hämmästellä, että mikä helvetin vivusto siinä on.

    Edit: vai onko se jokin vaijeri- ja hydraulikytkimen sekasikiö, joka operoi tankoa staattorin puolelta?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #1226
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kakkosnelosen pätkä renkaan alle niin ei tartte kannatella ja on enempi käsiä/jalkoja kaikkeen muuhun.
    Mä meinasin kirjoittaa tämän, mutta kun oon kaikin puolin ihan kädetön niin en kehdannut kun tämä on kaikilla tiedossa mutta ei toimi

    Mutta mulle on toiminut.
  27. #1227
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Juu juu, näin turvallisesti oletin. Pitää joskus hämmästellä, että mikä helvetin vivusto siinä on.
    Nixmanni on ollu niin saatanan ovela että se on saanut koneesta vähäcen kapeemman tolla systeemillä, kun se kytkimen käyttöakseli ei oo siel "normaalissa" paikassa kytkimen painelevyn "ulkopuolella".
    http://www.bmw-etk.info/teile-katalo...11/01/54121/21
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #1228
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Juu juu, näin turvallisesti oletin. Pitää joskus hämmästellä, että mikä helvetin vivusto siinä on.

    Edit: vai onko se jokin vaijeri- ja hydraulikytkimen sekasikiö, joka operoi tankoa staattorin puolelta?
    Suzukissa tommonen keksintö on myös jo k9 alkaen.
    Superbike #7
  29. #1229
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Suzukissa tommonen keksintö on myös jo k9 alkaen.
    Busassa on jo ensimmäisistä malleista lähtien tollainen, toki nesteellä toimiva, mutta kuitenkin vasemmalla puolella. Eli sanotaanko että suzukilla on tuo keksintö ollut jo -99 alkaen.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  30.  
  31. #1230
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Busassa on jo ensimmäisistä malleista lähtien tollainen, toki nesteellä toimiva, mutta kuitenkin vasemmalla puolella. Eli sanotaanko että suzukilla on tuo keksintö ollut jo -99 alkaen.
    Hydraulikytkimessä vähän pakko, ku nesteellä hankala vetää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 41 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3139404142435191141 ... ViimeinenViimeinen