Eihän kenelläkään ole sattumalta jäänyt nurkkiin pyörimään sinistä etukatetta ja kytkinkoppaa?
Isä päätti eilen verestellä moottoripyöräilymuistoja ja kippas fasun hiekalle..
Yamaha FZS 1000
Suzuki GSX600f
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No itse saman taudin kanssa viime kesänä painineena sanoisin ettei ole huoltiskamaa, eikä ihan motonetti/biltemakaan. Viivästyi tosiaan kauden aloitus vuosi sitten heinäkuulle asti kun riivasi Jamahaa tuo tulviminen. Pariin kertaan tuli kaasutinpatteristo ruuvattua irti, kolmannella kerralla taisi irrota jo alle puolen tunnin. Sopivien tiivisteiden löytyminen sen sijaan aiheutti harmaita hiuksia. Vanhoista koppuroista ei saanut mittoja, piti ostaa yksi alkuperäinen neulaventtiilisarja ja mitata siitä tiiviste. Mittojen perusteella googletin ja lopulta löytyi Etran/Tiivistekeskuksen valikoimista sopivat jotka pitäisi kestää myös viinalla höystettyä nykybensiiniä. So far so good, ainakin toistaiseksi toimii ku enkeli. Oli muuten kakkoskaasuttimen tyhjäkäynti suutin irronnut joskus, se makasi kupin pohjalla kun ensimmäisen kerran otin auki. Selvisi samalla huono kylmäkäynnistyvyys/käynti
Ohessa kuva tiivistepaketista jonka sisällön pajotin jokaiseen karpuraattoriin. Hintaa en muista, sivuseikka sinänsä, asennus onnistuu jos vähänkään ruuvannut joskus jotain, vaikein osuus oli tosiaan se vaijerin takaisin pano
Kurisioteettinä mainittakoon että kaasuttimet oli melko puhtaat, pientä ”limottumista” havaittavissa, johtunee juurikin nykypentsiinistä, tästä edespäin käytän talvisäilytykseen vain ja ainoastaan alkylaattibensiiniä vaimitäsenytoli se pienkonebensiini jota kohtalaisen kalliilla saa ostaa kanistereissa huoltoasemilta ja sekatavarakaupoista.
Toivottavasti saamme kuulla mitä tuleman pitää Fasufisun casessa![]()
Pienet sille!!!
FZS 1000
No case on edennyt siihen, että merkkiliikkeeseen tilattu korjaussarja. Se lienee sinne tullutkin, nyt vain odotellaan, että pojilla on jossain vaiheessa aikaa vaihtaa osat. Samalla vaihdellaan linkun laakerit ja takaiskarin pusla sekä uusi takarengas. Rahanmenoa siis tiedossa. Ikävintä kuitenkin tämä odottaminen. Varsinkin kun parhaat kelit meni odotellessa. Nyt varmaan saan mopon ajoon kun tuli pirun kylmää.
Kuinkahan kallis setti tulossa noista korjaussarjoista,jos ovat yamahan alkuperäisiä osia. Joskus tilasin bensalinjaan yamahan alkuperäiset o-renkaat,jotka kustansivat 6€ kappale (8 tais mennä). Tarvike seteissä taitaa olla pehmeämmät neulat. Ei noihin olisi välttämättä tarvinnut kuin ne kuppien o-renkaat,muut o-renkaat ei ole bensan kanssa niin tekemisessä. Toi takahaarukan väljä taitaa olla tyyppivika,kannattaa laittaa rasvanippa samntein sinne takahaarukkaan,kun on irti.
Case jatkuu: Torstaina piti olla pyörä kunnossa. Menin hakemaan sitä kotiin ( 50 km ) ja kokeilin liikkeen pihalla pikku lenkin ennen kuin menisin maksamaan. No sama nytkytys alkoi taas. Huoltomies väitti, ettei koeajolla nytkyttänyt. Käskin kokeilla uudestaan Jopas nytkytti. Sinne jäi Jammu odottamaan puolien yms. tutkimista. Ei tuosta taida tälle kesälle kalua tulla.
Soitin huoltoon: Kipinäkin kuulemma tulee ja kaasarit on korjattu. Eivät oikein ymmärrä missä vika. Tekis mieli hakea pois ja viedä muualle, mutta kun vaihtoivat renkaatkin vaikka sanoin huoltomiehelle, että turha laittaa uusia renkaita ennen kuin ajokunnossa. PRKL!!!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei jaksais noita merkkiliikkeen ammattihuoltajia yrittää opettaa. Kai niitten pitäisi tietää, mitä tehdä???
huollossa on pirullista löytää joku vika joka voi olla ollut pitempään. kun voi olla esim suuttimia vaihdeltu yms ja seokset on pielessä ja siksi vetää jonkun pytyn pimeäksi. kun se voi vaatia kaasarit palasiksi, kokooon, koeajoa. laajakaistalambdan, koeajoa, palasiksi, eri suuttimet, kokoon, koeajoa. ja ensin ne kaasarit pitäisi korjata läpi todella huolellisesti ja sillä silmällä, että niissä on joku vialla. Eli jokainen kohta ja kanava katsoa läpi ja varmistaa, että toimii.
esim jos on joku ihme äänenvaimennin tai ilmanputsari, niin älytön homma. Lähinnä paras lähteä menemään kohti sitä orggista, jos toiminta löytyisi sieltäpäin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tää on siitä harvinainen Fasu, että kaikki on orggista. Nyt soitti huoltomies, että kaasareiden synkronoinnilla olisi alkanut pelittää ok. Epäilen vähän mutta haen pois jos sillä voi sen 50 km ajaa. Jos ei pelaa niin vien isommalle pajalle Ouluun. Suuttimista ei muuten ole ollut huollon kanssa mitään puhetta. Oisko voinut joku suutinvika olla? Tosin eikö ne menisi tukkoon ja polttoainetta tulisi liian vähän? Kaasarikone siis.
Ihime!! Ajoin vähän mutkan kautta kotiin n. 80 km ja koko ajan Fasu pelasi hienosti. Pysähtelin välillä ja annoin käydä tyhjäkäyntiä, että näen tuleeko vika päälle - ei tullut ainakaan tänään. Yes![]()
-05 tonninen, vilkut siirretty laukkutelineisiin, huomasin että vilkuttaessa himmeästi vilkkuu myös ajovalot, parkit ja takavalot. Oon kattonut akulta miinuksen, koneen kyljestä maadoituksen, sulakkeet ja vilkun releen. Eli pitäis ilmeisesti ettiä johto mikä ottaa oikkaria.....kuinka paha on purkaa toi takapää että pääsee näkeen takavilkkujen johdotukset kokonaan?
Ex Kawasaki KLE 500
Ex Yamaha Super Tenere 750
Ex Kawasaki ZR7-S
Ex Yamaha FZS1000
Ex Suzuki RF900R
Ex Yamaha FZS1000
Suzuki GSX1400
Joo, näin tekee.
Ex Kawasaki KLE 500
Ex Yamaha Super Tenere 750
Ex Kawasaki ZR7-S
Ex Yamaha FZS1000
Ex Suzuki RF900R
Ex Yamaha FZS1000
Suzuki GSX1400
Ei, samanlailla vilkkuu ja uutta akkuakin jo kokeilin.
Ex Kawasaki KLE 500
Ex Yamaha Super Tenere 750
Ex Kawasaki ZR7-S
Ex Yamaha FZS1000
Ex Suzuki RF900R
Ex Yamaha FZS1000
Suzuki GSX1400